Hop til indhold
Rejsenetværk

Ny bil overvåger dig

Recommended Posts

Nu er jeg godt nok bruger af den kollektive trafik, men måske denne artikel kan have interesse for jer der måtte overveje køb af en ny bil?

Jeg stiller mig selv spørgsmålet, om man da ikke kan kræve den internet opkobling afmonteret som bilejer?

Kan betingelsen virkelig være at I skal finde jer i denne udvikling, for at kunne blive forsikret, og få bilen på værksteder, som I ikke selv kan vælge.

Advarsel: Din nye bil sladrer om dig, og den har rigeligt at fortælle
Bilfabrikanterne vil få adgang til store mængder data om bilisternes kørselsadfærd uden deres samtykke. Det bekymrer FDM.
Erhverv  25.11.2015 kl. 08:00
http://finans.dk/live/erhverv/ECE8241774/Advarsel-Din-nye-bil-sladrer-om-dig-og-den-har-rigeligt-at-fort%C3%A6lle/?ctxref=ext

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja George Orwells fantasier rakte absolut ikke langt nok. Han forestillede sig kun to-vejs fjernsynet. Det trådløse internet har overhalet ham mange gange med muligheder.

Stasi og Gestapo ville have elsket de muligheder, der åbner sig. Men spørgsmålet er jo: kan/skal/vil vi stoppe det?

 

Jeg er ikke paranoid, jeg ved de overvåger mig.

Venligst OT

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke de store problemer med det. Hvorfor skal forsikringen betale, hvis du ikke har kørt efter forholdene, hvis du har slidt motoren, fordi du kører den for langt ud i gearerne. Hvorfor ikke tilrettelægge vejene, så de passer til vores kørselsmønster.

Ja, der er da også ulemper, dem kan jeg sagtens leve med

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det med at man skal køre ordentligt, er vel en udvidet "sort boks" som den findes i dag. Men jeg går da ind for at man skal køre ordentligt. 

Jeg har GPS i bilen og jeg må indrømme at under "favoritter" ikke indtaster den eksakte adresse når det handler om glædes piger. Nok mest pga. nysgerrige mekanikere eller venner som vil fumle lidt med GPS'en. 

Men man kan jo nok udtrække information om hvor jeg har været, under alle omstændigheder. 

 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjah, på min gamle GPS havde jeg de fleste "autoriserede" hyggesteder lagt ind som favoritter..og en gang glemte jeg et par udskrifter fra Hamburg Modelle i servicebogen inden den (bilen) skulle til service.

Jeg er blevet mere påpasselig nu

Venligst (den overvågede) OT

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...