Hop til indhold

Søvn forstyrrende telefon lys

Featured Replies

Skrevet

Så er det jo heldigt nok, at man kan skrue op og navnlig ned, for lysstyrken. 

Skrevet

Ja det selvfølgelig smartphone producenternes ansvar at min nattesøvn bliver ødelagt :P 

Skrevet
troldmanden skrev, 1 time siden:

Ja det selvfølgelig smartphone producenternes ansvar at min nattesøvn bliver ødelagt :P 

ja tror også smartphone producenterne står i ledtogt med blue man group :grin:

Blue_Man4_(SP)_2009_Brazil.JPG

Redigeret af vestsj81

Skrevet
KF skrev, for 8 timer siden:

Så er det jo heldigt nok, at man kan skrue op og navnlig ned, for lysstyrken. 

Præcis. Ligeledes er det også ret heldigt for menneskeheden, at det ikke er et lovkrav, at man SKAL have en fuldt tændt og aktiv iPad placeret 30 cm fra ansigtet, når man lægger sig til at sove. 

Jeg havde ellers grundige overvejelser omkring at købe et iPad-stativ, som kunne hænge ned fra loftet og lade alverdens gadgets lyse henover sengen. Godt, at vi er velsignede med "Forskerne siger"-artikler, for jeg har da godt nok skiftet mening nu.

Mvh,

/Gina.

Skrevet

Et eller andet sted er det vel bare at slukke telefonen om natten?

Skrevet
PrinceCharming skrev, for 7 minutter siden:

Man kan vel også bare ligge dem med skærmen nedad :roll:

Skrevet

ALLE led skærme udleder blåt lys og det er derfor ikke kun smartphone producenter som er synderne.

Skrevet
PrinceCharming skrev, 1 time siden:

thumbsup.jpg

Skrevet

First World Problems ???

Skrevet
PrinceCharming skrev, den 16/11/2015 09.36.08:

Nej, ikke kun det.
Det er vigtigt, at du ikke sidder foran computer/smartphone en time inden du går i seng. Og ligeledes er det vigtigt, at du også dæmper lyset i dit hjem i den sidste time inden du går i seng.
Det er fordi lys aktiverer hjernen, da den opfatter det som at man skal være vågen i stedet for at gå til hvile.

Jeg slukker ikke i min iPhone, jeg sætter den bare på night mode. Så det kun bestemte kontakter der kan forstyrre mig hvis der skulle ske noget.

Skrevet
gerog skrev, for 1 time siden:

Nej, ikke kun det.
Det er vigtigt, at du ikke sidder foran computer/smartphone en time inden du går i seng. Og ligeledes er det vigtigt, at du også dæmper lyset i dit hjem i den sidste time inden du går i seng.
Det er fordi lys aktiverer hjernen, da den opfatter det som at man skal være vågen i stedet for at gå til hvile.

Jeg slukker ikke i min iPhone, jeg sætter den bare på night mode. Så det kun bestemte kontakter der kan forstyrre mig hvis der skulle ske noget.

Selv bruger jeg dette program på min PC: https://justgetflux.com/

Skrevet
gerog skrev, for 2 timer siden:

Nej, ikke kun det.

Glimrende løsning på et lille problem. 

Skrevet

Jeg kender godt programmet. Det findes også som app. Jeg har ikke oplevet nogen effekt ved at bruge det og det er heller ikke videnskabeligt bevist, at der er nogen effekt.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.