Hop til indhold
Romeo

Danmark på "The Daily Show" og "Last Week Tonight"

Recommended Posts

Gæst
Bluejacket skrev, 1 time siden:

Sikkert, problemet er nok bare, at denne sodring ikke er entydig. Og..... det er jo altid nemt at skrive dette, hvis man ikke synes der er tale om humor eller hvis man vælger at blive små-fornærmet.

Kan man ikke smile af Dansker-engelsk, så tror jeg sgu at man er for nærtagende på et forkert grundlag.

Du misforstår eller vælger at misforstå:
Jeg er absolut ikke småfornærmet ;)  og det handler ikke om at "smile af", hvilket er helt ok. Værten laver grin med danskeren, og jeg opfatter det som en meget tæt på ondskabsfuld spøg eller at gøre sig sjov på andres bekostning.

At smile af eller at lave sjove med hinanden, er der absolut ikke noget i vejen med, og guderne skal vide, at jeg bliver drillet, når jeg besøger min amerikanske familie, da de er fra Texas og mit korrekte skoleengelsk falder helt udenfor i det lille samfund.

MEN der er igen forskel på at drille og at gøre grin med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tror bare vi skal nøjedes med at konstatere, at vi ser forskelligt på de klip der er smidt tråden. Jeg synes det er sjovt, og du synes noget andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 1 time siden:

...Der er forskel på at lave sjov og gøre grin med.

Det afhænger vist af øjenene der ser.. jeg ser det da udelukkende som sjov. Det er klart det bliver karikeret og trukket skarpere op, når der skal laves komik ud af det.

Hvordan ville du have man skulle lave sjov med at danskere snakker lidt alternativt engelsk? Uden at det ville være at gøre grin med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bluejacket skrev, for 8 minutter siden:

Tror bare vi skal nøjedes med at konstatere, at vi ser forskelligt på de klip der er smidt tråden. Jeg synes det er sjovt, og du synes noget andet.

Lad os det :))

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...