Hop til indhold
Guest stump

Video: Er det sådan noget vore thaimassøser er flygtet fra?

Recommended Posts

Gæst
stump skrev, den ‎05‎-‎11‎-‎2015‎ ‎20‎:‎44‎:‎03:

En video, hvor en thai ægtemand sparker og stamper på hovedet af hans bevidstløse hustru, vækker i disse dage stor forargelse. Det handler om hustruvold, et emne som forholdsvis sjældent kommer helt op til overfladen i smilets land (LOS). Manden straffede sin kone, fordi han mente at hun var ham utro!!!

 

Videoen forklarer næppe spørgsmålet "Er det sådan noget vore thaimassøser er flygtet fra? "       

Del dette indlæg


Link til indlæg
stump skrev, for 18 timer siden:

Harran... Jeg kan ikke helt finde ud af din dagsorden, men danskere, thailændere osv taler om utroskab, eller at partneren har en kæreste, så handler det om sex. Om at den anden har en eller anden form for sex med en anden.

Jeg tjekkede wikipedia, som ikke har patent på sandheden, men her er hvad sitet "siger"

Jeg har såmænd ingen dagsorden andet end at pointere at nogle generaliserer. Man kan ikke bare påstå at dette eller hint folkeslag er mere utro end andre, når vi ikke kan blive enige om en universel definition omkring utroskab.

"om at den anden har sex med en anden" er ikke utroskab efter alle kulturers definition.

selv Wikipedia er utydelig: " violation of a couple’s assumed or stated contract  " hvillket så vil sige, at hvis det er underforstået eller accepteret at en partner har sex med en anden - så er det ikke utroskab. Og det er har forskellige lande sikkert forskellige opfattelser af. Derfor kan man ikke påstå at et eller andet land ligger nummer x over lande vedrørende utroskab..

Eksempelvis antager jeg at (jeg kommer lige med en fordom) Iran ligger sidst på listen og ikke har nogen utroskab overhovedet, fordi deres kultur siger at det ikke kan lade sig gøre og hvis manden endelig skulle have sex med en anden kvinde, så må konerne bare klappe kaje og acceptere (assumed contract) at sådan er dét!

Spørgsmålet "er det sådan noget vores massører flygter fra" er et ladet spørgsmål der generaliserer på en enkelt observation.

Nej, man kan ikke stille spørgsmålet "er alle" fordi "en enkelt observation". 

Redigeret af Harran

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...