Hop til indhold
Rejsenetværk

De fleste kvinder er ikke helt normale

Recommended Posts

De fleste kvinder er ikke helt normale
20. juni 2015
Nazila Kivi
Information.dk

""Historien om den nyeste menstruationsdiagnose, PMDS, præmenstruelt dysforisk syndrom, er ikke kun historien om den klassiske strid mellem disciplinerne psykologi og psykiatri, men afslører også dominerende fortællinger om kvindelighed og magten til at definere normalitet og afvigelse
http://www.information.dk/537083?bstof

Måske er et liv uden en kvinde i huset, slet ikke  så slemt?

Så er det bare den der med at have penge nok, så man kan betale for, som man siger, ikke for at komme, men for at gå igen.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan sagtens have kvindlige bekendtskaber hvor man tilfredsstiller hinandens lyster, uden at bo sammen og uden der behøver være penge involveret :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... det vil jeg give Prinz helt ret i... mange kvinder har ikke behov for en mand fuldtids i deres liv, men at undvære en mand helt vil jeg da nødigt - og det går vel nok begge veje... meget af spændingen og gnisten kan jo sagtens blive 'kvalt' i alle de sure sokker og praktiske gøremål, som en samboende hverdag byder på. så hellere ses, når man har lyst og tid og så nyde hinanden uden at blande hverdagens trummerum ind i det.

og så skal jeg nok holde mig for mig selv når jeg er allermest PMS...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Måske er et liv uden en kvinde i huset, slet ikke  så slemt?

Så er det bare den der med at have penge nok, så man kan betale for, som man siger, ikke for at komme, men for at gå igen.

 

Parholdets struktur er ikke det vigtigste for mig, så længe kærligheden er stærk og gensidig. og så længe man føler at man er krydderiet i hinandens liv, så synes jeg det er lidt sekundært om man hver sin bolig eller fællesbolig.

Med hensyn til den sidste sætning omkring penge, så må jeg nok indrømme, at selvom jeg svømmede i penge, så ville jeg bestemt ikke vælge et liv, hvor min eneste kontakt med kvinder var købesex. For mig er det at have et kærlighedsforhold til en kvinde man elsker af hjertet så stort, og indeholder så mange skønne elementer, at det for mit vedkommende ikke kan sammenlignes med dækning af et seksuelt behov.  Dækning at mine seksuelle behov betyder skam også meget, men et liv uden gensidig kærlighed med en dejlig kvinde, er for mit (bemærk mit og ikke andres) vedkommende et følelsesmæssigt fattigt liv.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

... det vil jeg give Prinz helt ret i... mange kvinder har ikke behov for en mand fuldtids i deres liv, men at undvære en mand helt vil jeg da nødigt - og det går vel nok begge veje... meget af spændingen og gnisten kan jo sagtens blive 'kvalt' i alle de sure sokker og praktiske gøremål, som en samboende hverdag byder på. så hellere ses, når man har lyst og tid og så nyde hinanden uden at blande hverdagens trummerum ind i det.

og så skal jeg nok holde mig for mig selv når jeg er allermest PMS...

jeg er helt enig, men min erfaring siger mig, at de fleste kvinder vil have hele pakken.

og ikke bare mødes i ny og næ til lidt hygge.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er helt enig, men min erfaring siger mig, at de fleste kvinder vil have hele pakken.

og ikke bare mødes i ny og næ til lidt hygge.

Her har du nok en pointe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... det kommer nok meget an på, hvor man er i sit liv og hvilke erfaringer livet har bragt een, tænker jeg. I mange sammenhænge nyder jeg klart ikke at have en mand, som jeg skal tage hensyn til i hverdagen. Der trives jeg fint alene med job og børn og alt det praktiske. er klart ikke til 'kedelige' hverdags knald onsdag og lørdag aften, hvor man er træt og hellere vil sove, smiler.

Nyder langt mere at se en dejlig mand, når jeg har tid, er i humør og godt tændt og ikke bliver forstyrret eller skal skynde mig... men sådan er jeg jo bare... hver sin smag... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... det kommer nok meget an på, hvor man er i sit liv og hvilke erfaringer livet har bragt een, tænker jeg. I mange sammenhænge nyder jeg klart ikke at have en mand, som jeg skal tage hensyn til i hverdagen. Der trives jeg fint alene med job og børn og alt det praktiske. er klart ikke til 'kedelige' hverdags knald onsdag og lørdag aften, hvor man er træt og hellere vil sove, smiler.

Nyder langt mere at se en dejlig mand, når jeg har tid, er i humør og godt tændt og ikke bliver forstyrret eller skal skynde mig... men sådan er jeg jo bare... hver sin smag... 

Seksuelt er jeg med på at sidste nævnte fungere fint. Mit nysgerrige spørgsmål er så blot "Er der noget kærlighed inde over også ham den dejlige mand også, eller taler vi blot en konstellation hvor han dækker nogle seksuelle behov, og resten af dine følelsesmæssige behov dækkes af dine børn, familie m.v."

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... jeg er ikke en maskine, så der er følelser ind over, når jeg bliver intim med en mand, men at kalde det kærlighed er nok langt at strække den...;-) - det betyder ikke, at jeg straks drømmer om, at han nok er mit livs næste store kærlighed... Det er sgu lidt svært at skrive sig ud af... måske er jeg bare lidt mandlig i min tilgang til fed sex. Det kan godt lade sig gøre uden at jeg kommer totalt i mine følelsers vold, men det betyder ikke, at jeg ikke kan give mit 100 pct. hen i nu'et... lyder det totalt åndssvagt...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... jeg er ikke en maskine, så der er følelser ind over, når jeg bliver intim med en mand, men at kalde det kærlighed er nok langt at strække den...;-) - det betyder ikke, at jeg straks drømmer om, at han nok er mit livs næste store kærlighed... Det er sgu lidt svært at skrive sig ud af... måske er jeg bare lidt mandlig i min tilgang til fed sex. Det kan godt lade sig gøre uden at jeg kommer totalt i mine følelsers vold, men det betyder ikke, at jeg ikke kan give mit 100 pct. hen i nu'et... lyder det totalt åndssvagt...?

Nej da :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Mizz Skov

Fed definition på afmålte følelser, i forbindelse med uforpligtende intimitet :)

Gad godt sådan en kvinde 35 - 40 +, selvom jeg køber sex af piger, typisk under de 25 år gamle, når jeg skal betale for det.

Hun har jo så nok børn også, det er ok, dem hænger jeg jo ikke på, og jeg har ingen udgifter til hendes børn.

Har heldigvis ingen børn selv, men kan da godt både give en is og indgangen til Zoo skulle det være, hvis ikke det måske bare er bedst ikke at have mig med - det er Kanon Kongen nok bedre til end jeg :???:

Så er der bare den med at jeg selv er fyldt 50, og ikke helt kan sætte mig op til at interessere mig for helt jævnaldrende kvinder.

Der er så nok dem der mener, at så har jeg også fortjent at være henvist til højre hånd, eller købe markedet, og det er også et synspunkt, som jeg har fuld respekt for.

Men der er nu dem der er overrasket over min alder, og som har vurderet mig til at være 6 - 8 år +/- yngre.

Efter nogles udsagn, er jeg pæn, ikke uattraktiv, men det beror jo på øjnene der ser - er ihvertfald slank uden at være tynd, godt, for at en kvinde er slank er afgørende vigtigt for mig.

Det blev næsten til en helt billetmærke annonce, den kommer ikke på dating.dk, det er vist opskriften på en shitstorm, om mit fortjente single liv :wink:

Hader bare at lyve, så hellere brænde ens broer på forhånd, det har jeg vist alligevel altid gjort.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

duer heller ikke rigtigt til at lyve... jeg er nok bare 'ta-mig-som-jeg-er'-typen eller sig pænt nej tak og led et andet sted. Står ved min alder, mit udseende og de valg, som jeg har truffet i livet. nogle gjorde avs, men måtte bare tages... - man rammer nok ikke 40-erne uden skrammer...

Jeg kan ikke helt forstå de - både - kvinder og mænd, som når de af for mig ukendte grunde bliver skilt/eller på anden vis enlige/singler så styrter de ud og gafler den første/bedste, som byder sig til og flytter lynhurtigt sammen - det er stort set hver gang dømt til at mislykkedes - men mange tør/bryder sig ikke om alene-tilværelsen. 

Måske de liiige var tiltrængt at  'finde egne ben' og lande igen inden man finder en ny 'mage'. Der er trods alt over 1 mio. voksne i en passende alder, som bor alene, de må jo ikke have fundet det, de søger - eller også er de for kræsne. der er nok ingen, som kan leve op til den indre (lange) checkliste, som mange har nedfældet over årene, men mindre kan altså også gøre det...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

...fandt lige dette citat (åbenbart frit efter Marilyn Monroe) på nettet;

Imperfection is beauty, madness is genius and it is better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Det vil jeg huske næste gang, jeg har gjort noget fjollet, spontant uden at tænke først...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... til bluejackets indlæg...

Parholdets struktur er ikke det vigtigste for mig, så længe kærligheden er stærk og gensidig. og så længe man føler at man er krydderiet i hinandens liv, så synes jeg det er lidt sekundært om man hver sin bolig eller fællesbolig. For mig er det at have et kærlighedsforhold til en kvinde man elsker af hjertet så stort, og indeholder så mange skønne elementer, at det for mit vedkommende ikke kan sammenlignes med dækning af et seksuelt behov.  Dækning at mine seksuelle behov betyder skam også meget, men et liv uden gensidig kærlighed med en dejlig kvinde, er for mit (bemærk mit og ikke andres) vedkommende et følelsesmæssigt fattigt liv. 

... kan jeg kun sige, at jeg på sigt heller ikke ønsker at leve mit liv uden en mand, som jeg er  følelsesmæssigt engageret i, at det rent faktisk udvikler sig til kærlighed og med det en hengivenhed og inderlighed, som strækker sik langt udover hvad seksuel tilfredsstillelse kan bidrage med. Har haft lange perioder i mit liv, hvor kærligheden har blomstret, og det har været fantastisk. jeg tænker bare ikke kærlighed for enhver pris... nogle gange må man gå hver til sit. det kan der være mange årsager til, som jeg ikke vil komme ind på her... og man behøver klart ikke at bo sammen for at opnå en kærlig forbindelse... men troen på, at 'den eneste ene' og 'de levede lykkeligt til deres dages ende' eksistere andre steder end i film, har jeg nok (desværre) mistet et sted undervejs... men mindre kan heldigvis også gøre det så ganske udemærket... - og om alle har en 'soulmate' tja... min har jeg ihvertfald ikke mødt (endnu)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan ikke helt forstå de - både - kvinder og mænd, som når de af for mig ukendte grunde bliver skilt/eller på anden vis enlige/singler så styrter de ud og gafler den første/bedste, som byder sig til og flytter lynhurtigt sammen - det er stort set hver gang dømt til at mislykkedes - men mange tør/bryder sig ikke om alene-tilværelsen. 

 

Mizz Skov jeg er helt enig i hvad du skriver der. Er selv skilt for 1 år siden, fandt med det samme en kæreste og til trods for at vi er meget forelskede i hinanden, vælger vi at bo hver for sig. Det er så skønt at mødes når lysten til at være sammen er der, men også have muligheden for bare at være sig selv. 

Og jeg tror ikke at kvinder og mænd er forskellige på det punkt, mener nu ikke at kvinder har mere travlt med at flytte sammen end mænd. Tværtimod tror jeg mange kvinder netop ikke gider være husholderske for en mand, med sure sokker og opvartning med mad osv. 

Tror selv på at kærligheden blomstre bedre ved ikke at bo sammen, det er måske en lyst der kommer en dag når det passer begge parter. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tænkte nu at det mest var mændene, som var hurtige til at finde en ny... Men det er bare.min erfaring...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...