Hop til indhold
Bear

falsk propaganda på nettet

Recommended Posts

Her er en ganske god artikel om den propaganda, misinformation og hastig deling af falske historier som foregår på nettet i øjeblikket, ansporet af den heftige flygtninge/indvandrer/islam debat.

Moralen er nok at udøve kildekritik, og helt generelt forholde sig med moderat skepsis til de historier man finder i Cyberspace.

http://www.information.dk/546054

 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg opgav et stykke nede ad det, som du i selvransalighedens klare lys selv kunne have opfattet som et manipulerende partsindlæg.

Men i bund og grund handler det vel bare om, at det, der i min virkelighed er vinkling af nyheder, i din verden er propaganda.

Og vise versa.

Men ja, det med at betragte sine kilder kritisk er et sandt udsagn, dog synes du at misse, at hver gang du peger, er der 3 fingre, der peger tilbage på dig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg opgav et stykke nede ad det, som du i selvransalighedens klare lys selv kunne have opfattet som et manipulerende partsindlæg.

Men i bund og grund handler det vel bare om, at det, der i min virkelighed er vinkling af nyheder, i din verden er propaganda.

Og vise versa.

Men ja, det med at betragte sine kilder kritisk er et sandt udsagn, dog synes du at misse, at hver gang du peger, er der 3 fingre, der peger tilbage på dig. 

Du forholder dig meget bekvemt slet ikke til indholdet af artiklen!

Som regel er det iøvrigt også  dig der "peger finger" af andre i dine indlæg...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er en ganske god artikel om den propaganda, misinformation og hastig deling af falske historier som foregår på nettet i øjeblikket, ansporet af den heftige flygtninge/indvandrer/islam debat.

Moralen er nok at udøve kildekritik, og helt generelt forholde sig med moderat skepsis til de historier man finder i Cyberspace.

http://www.information.dk/546054

 

fuldstændig rigtigt, men det gælder jo alle historierne, også de der peger i modsat retning

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg opgav et stykke nede ad det, som du i selvransalighedens klare lys selv kunne have opfattet som et manipulerende partsindlæg.

Men i bund og grund handler det vel bare om, at det, der i min virkelighed er vinkling af nyheder, i din verden er propaganda.

Og vise versa.

Men ja, det med at betragte sine kilder kritisk er et sandt udsagn, dog synes du at misse, at hver gang du peger, er der 3 fingre, der peger tilbage på dig. 

Hvorfor i alverden føler du dig kaldet til at kommentere på en artikel som du ikke engang gider at læse helt igennem?

Det er en gennemgang af en række eksempler på falske historier der er blevet fremført og delt på diverse sociale medier, nogen af dem er eksempler som vi allerede har diskuteret herinde. Er det manipulerende at påpege det? Eller er det blot fordi at det er dine meningsfæller der er blevet taget med fingrene i kagedåsen at du mener at det er manipulerende?

Og ja, jeg udøver kildekritik, det er bla. derfor at jeg meget sjældent kunne finde på at bruge historier fra f.eks. arbejderen.dk eller modkraft.dk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...