Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Hvorfor skal Manden betale for sex?

Recommended Posts

Jasmin du tjener dine egne penge, betaler for dig selv når du er på date med en mand - jeg synes det lyder som for meget "dit og mit", så har du trukket fronterne op og tegnet en streg i sandet, hvor i ligger det romantiske og samhørigheden  ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad vil du have fra ex-konen ? Penge ? sex får du nok ikke noget af.

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener ????

Det var fra min side blot en joke baseret på, at man ofte oplever, at uanset hvormange penge der er i en famlilie, er der så mange udgifter ved en skilsmisse, at ingen af parterne får noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Hvis vi skal være alvorlige, så nyder jeg da at give hvis man er ude og spise, eller andet. Det anden vej rundt er lidt mærkelig for mig :oops: 

samme her :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Kvinder plejer sgu ikke at holde sig tilbage når der skal kræves ved forhandlingsbordet, det er jo således at dem med de bedste argumenter og har den bedste forhandlingsposition som regel også er dem der får den største del af kagen.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Fantastisk ros til os kvinder :-) 

Hvis du mod al forventning er ironisk vil jeg gerne dele mine aflagte løbesko har bare lidt mere der skal indhentes inden. Spøg til side, jeg er faktisk helt enig og da kvinder af natur er omsorgsfulde, givende og økonomisk stærke vil du aldrig opleve det køn oprette en identisk tråd. Det skriger til den mandelige pinlighed selvom der nok findes en snert af nedadgående humor i pikken. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener ????

Det var fra min side blot en joke baseret på, at man ofte oplever, at uanset hvormange penge der er i en famlilie, er der så mange udgifter ved en skilsmisse, at ingen af parterne får noget.

Kvinden får altid noget - hustrubidrag + evt. børnebidrag - er hun en bitch bruger hun børnebidraget på sig selv - det har jeg vidnet til i vennekredsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Man skal da heller ikke som mand nødvendigvis "betale" for sex. - med mindre man selv har lyst til det. I scoringsfasen er det vel naturligt for de fleste mænd at falde ind i hulemandsrollen, hvor han med et mandigt grynt smider det nedlagte bytte foran huledamen, der så med et kvindeligt grynt vender rumpen til og lader sig bestige. (husk lige det billede næste gang i inviterer en dame i byen).

Man kan da også vælge at være galant og den betalende i forhold til konen/kæresten, fordi det nu føles rart. Men hvis det er en absolut nødvendighed for at få sex på hjemmefronten, så synes jeg det er relevant at tage "hjemmefronten" op til genovervejelse

Nu var der en grine smiley i trådstarten :-) 

absolut nødvendighed er det vel på et eller andet plan? Lad os antage du pludselig stoppede med at købe blomster, ingen weekend ophold, ingen middage, ingen ekstraordinære fødselsdag/ julegaver, ingen spontane gaver... Du hver gang lavede en papirflyver ud af hendes to do liste og holdte fast i der er ligestilling så hun må sgu også hænge hylder op, tjekke olie, rense kloak og what ever

kort sagt,  hvis du ikke viser hun er så meget værd for dig så du vil gøre/ betale for nogle ting som glæder hende... Tja så bliver forholdet nok lidt lunkent også på det seksuelle område trods hendes sexlyst måske stadig er intakt ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Aha Geil, så er der lidt mand og galanthed (godhed) i dig :P

nej der tager du ganske fejl!

der er meget :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

absolut nødvendighed er det vel på et eller andet plan? Lad os antage du pludselig stoppede med at købe blomster, ingen weekend ophold, ingen middage, ingen ekstraordinære fødselsdag/ julegaver, ingen spontane gaver... Du hver gang lavede en papirflyver ud af hendes to do liste og holdte fast i der er ligestilling så hun må sgu også hænge hylder op, tjekke olie, rense kloak og what ever

kort sagt,  hvis du ikke viser hun er så meget værd for dig så du vil gøre/ betale for nogle ting som glæder hende... Tja så bliver forholdet nok lidt lunkent også på det seksuelle område trods hendes sexlyst måske stadig er intakt ;-) 

Det er "give and take" i et forhold, er der ubalance holder forholdet ikke i længen, jeg fornemmer der er ubalance i dit forhold siden du tager det op.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille jeg deler lige dit indlæg op for sådan som du har formuleret det - der er der tale om 2 situationer...  

Det der er essensen her det er det du spørger om her: 

hvor i ligger det romantiske og samhørigheden  ?

For mig kommer det helt an på om det er en date med EN mand... dvs en jeg ikke partout kender så godt... eller en der blot er ven/bekendt

ELLER

Er det en date med MIN mand... dvs ham jeg har valgt... pt ham jeg er gift med... 

Jasmin du tjener dine egne penge, betaler for dig selv når du er på date med en mand - jeg synes det lyder som for meget "dit og mit", så har du trukket fronterne op og tegnet en streg i sandet,

Her spørger du så til EN mand... og der er svaret... han må meget gerne betale hvis han insisterer... men det er bare ikke den jeg er... Jeg synes det er noget pjat at manden skal betale... jeg har sikkert flere penge end han har så hvad skal det overhovedet til for ???? 

Jeg har hvad jeg skal bruge resten af mit liv... så med mindre han har det samme - hvorfor skal jeg så være en udgift....  vi er jo ikke sammen (endnu) og hvorfor skal hans udgifter være en målestok for hvad han vil mig?? 

det har i min optik intet med hverken kærlighed eller samhørighed at manden påtager sig en udgift for at vise mig sine hensigter... det er gammeldags og ikke mindst - det giver indtryk af en "handelsvare" mere end en sød gestus.... 

Hvis jeg ikke kunne betale - så by all means... hvis rollerne var byttet og jeg ikke havde pengene... så fair nok... men det er jo ikke tilfældet

MEN

Hvis det er MIN mand... så er det helt underordnet hvem der betaler, for vi har en samlet pulje af penge... og det er den der bliver brugt.... alt hvad jeg har er hans sålænge vi er gift og omvendt

har jeg særeje og specielle testamentariske aftaler - selvfølgelig - jeg er ikke idiot.... men alt hvad jeg ejer og har er hans sålænge vi er gift.... der er ikke noget med dine og mine penge... 

Der er bare kærlighed... og den der har husket at tage pungen og dankortet med ind er den der betaler :) 

Det er min definition af samhørighed og kærlighed..... alt der er mit er hans :)  og det gælder også sex.... det kommer han næppe nogensinde til at mangle :):):):) eller på nogen måde gøre noget for at få andet end at komme ind af hoveddøren. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

en rigtig kvinde gør da den slags selv... det laver hun da ikke en to do liste til manden for at få gjort.... 

hvor svært kan det være at skrue oliekappen af, bruge en skrue/boremaskine og sætte en højtryksspuler på bred stråle gennem kloakken..... 

Vi kan da de samme ting pånær de absolut tungeste løfteopgaver.... .... hvorfor skal det være delt op som noget der skal være modydelser for - det begriber jeg ikke

Jeg har da lige sendt blomster til manden fordi jeg holder af ham og det var vores 1 månedsdag for brylluppet.... men jeg tjekkede sgu da selv olie på bilen i forgårs og hældte en halv liter på.... 

jeg forstår ikke behovet for alle de kønsrolle-fordelinger...  

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg har sikkert flere penge end han har så hvad skal det overhovedet til for ???? 

Jeg har hvad jeg skal bruge resten af mit liv... så med mindre han har det samme - hvorfor skal jeg så være en udgift....  vi er jo ikke sammen (endnu) og hvorfor skal hans udgifter være en målestok for hvad han vil mig??

Din mand har skudt papgøgen og gifte sig med en rig kvinde. Det er mere normalt den anden vej rundt.

Hvis I elsker hinanden over alt på jorden, hvorfor så have den ekstra forsikring/bagdør som hedder særeje, jeg er måske dum - men jeg går all-in hvis det var mit livs kærlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg

en rigtig kvinde gør da den slags selv... det laver hun da ikke en to do liste til manden for at få gjort.... 

hvor svært kan det være at skrue oliekappen af, bruge en skrue/boremaskine og sætte en højtryksspuler på bred stråle gennem kloakken..... 

Vi kan da de samme ting pånær de absolut tungeste løfteopgaver.... .... hvorfor skal det være delt op som noget der skal være modydelser for - det begriber jeg ikke

Jeg har da lige sendt blomster til manden fordi jeg holder af ham og det var vores 1 månedsdag for brylluppet.... men jeg tjekkede sgu da selv olie på bilen i forgårs og hældte en halv liter på.... 

Hvad skal du bruge en mand til når du kan alt selv ? Hvad er mandens rolle i jeres forhold - er han bare til pynt og krammedyr ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis I elsker hinanden over alt på jorden, hvorfor så have den ekstra forsikring/bagdør som hedder særeje, jeg er måske dum - men jeg går all-in hvis det var mit livs kærlighed.

Blot fordi jeg elsker med hjertet er det stadig tilladt at bruge hovedet 

Og hvis jeg en dag ikke længere er hans livs kærlighed så er det sjovere at tude på forsædet af en lækker bil end på bagsædet af bus nr 5

Del dette indlæg

Link til indlæg

Blot fordi jeg elsker med hjertet er det stadig tilladt at bruge hovedet 

Og hvis jeg en dag ikke længere er hans livs kærlighed så er det sjovere at tude på forsædet af en lækker bil end på bagsædet af bus nr 5

Hvis og hvis... igen det er kærlighed med restriktioner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

For nu at komme tilbage til trådens emne, i stedet for machoernes diskussion om at være smarte, så er det vel sådan at ønsker et menneske noget som et andet menneske har til salg, så må man købe. 

Man kan købe med penge - det er nutidens byttemiddel. 

Man kan også gøre sig fortjent, charmere osv sig til det man ønsker, begærer. Det hedder i denne forbindelse at score på nydansk. Det er bare ofte en længere proces, og udfaldet er usikkert. 

Udfaldet er sikkert såfremt man kommer med penge, såfremt pigen man attrår i øvrigt sælger sin tid og sit nærvær. 

At man betaler en middag eller en taxa til sin date, er tradition, og egentlig har det vel også noget med gammeldags ridderlighed at gøre - man kurtiserer :) 

Hvorfor i øvrigt gå så meget op i det med penge? Det er sgu blevet alt for vigtigt idag med priser, hvem betaler, ha kostr´et og så videre. Selv om man ikke har FKK rytternes megabudgetter, kan man sagtens få fine oplevelser for få penge - bare man udviser lidt snilde, empati og kan blande humor med alvor. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Det er "give and take" i et forhold, er der ubalance holder forholdet ikke i længen, jeg fornemmer der er ubalance i dit forhold siden du tager det op.

jeps der er en ubalance...

Men det generer mig nu ikke :-) Er nu ganske tilfreds og yder gerne en ekstra indsats i ny og næ og har ikke noget imod at give.

Ja har sågar tænkt på min wingman på en knaldetur og købt en fin fødselsdagsgave til ham, da jeg viste det var op over. Okay nu er han selvfølgelig også min Bitch, så må høre ind under Kvinderne i mit er en udgift :grin::grin:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er godt med. Men jeg synes nu at den slags opmærksomheder bliver balanceret af tilsvarende opmærksomheder - ikke sex, det er et andet "regnskab".

Og i øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at lave papirflyvere ud af hendes huskesedler - jeg har en brændeovn :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Tja nu eksisterer der nok ikke en gennemarbejdet statistik på det….

Men vil gerne ligge hovedet på blokken og sige " så er de fleste Kvinder ikke rigtige Kvinder" 

Jeg har ikke disse kønsrollefordelinger!!!!! brummer rundt med støvsugeren, laver mad, støver af og alle disse huslige pligter i fællesskab med bedre halvdel. Men når det kommer til de mere "praktiske" ting såsom at rense kloak etc… tja så ligger der en todo liste. En kønsfordeling som er ganske almindelig. Jeg ville ikke have det fjerneste imod hun tjekkede olie og rensede kloak!!!! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeps der er en ubalance...

Men det generer mig nu ikke :-) Er nu ganske tilfreds og yder gerne en ekstra indsats i ny og næ og har ikke noget imod at give.

Ja har sågar tænkt på min wingman på en knaldetur og købt en fin fødselsdagsgave til ham, da jeg viste det var op over. Okay nu er han selvfølgelig også min Bitch, så må høre ind under Kvinderne i mit er en udgift :grin::grin:

Du er busted Geil :P  denne tråd er bare et tankespind fra dig, du vil gerne sprænge normerne, men er alligevel tilfreds med din situation.

Ligesom folk som ønsker at skifte job men bliver hængende alligevel...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vores fjerneste forfædre solgte sex, stenalderkvinden kunne give sex, til en mand hvis han kom med mad og beskyttede hende og deres fælles afkom. I nutiden er det afgørende vel om kvinderne er lokket eller tvunget ud i det.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad skal du bruge en mand til når du kan alt selv ? Hvad er mandens rolle i jeres forhold - er han bare til pynt og krammedyr ?

jamen hans rolle... der har vi den igen... hvem har sagt at der skal være roller... det er ikke et teaterstykke det her.... det er et ægteskab

hans "opgave" er at være sig selv... helt sig selv... med alle de nooks and crannies der hører med til at være ham.... så skal han elske mig... og han skal lade sig elske 110% :) 

alt andet... det er bare logistik og materialistiske ting man i bund og grund kunne betale sig fra hvis man er for doven til at gøre det selv - men det er vi ikke - så alt det gør vi da sammen.... han kan flytte kloakdækslet mens jeg spuler kloakken eller han kan blande sæben mens jeg spuler vinduerne inden de skal pudses

Vi er hinandens venner, elskere, kritikere, sparringspartnere, samarbejdspartnere, ægtefælle.... vi er hinandens.... og når man er hinandens... hvorfor skal det så gøres op i hvem der gør hvad når begge parter kan alting.... han har lige så lidt "brug for mig" som omvendt... 

VI er ikke gift fordi vi kunne .... vi er gift fordi vi bare overhovedet ikke kunne lade være :):):) 

Hvis og hvis... igen det er kærlighed med restriktioner.

sludder.....  det er ikke kærlighed med restriktioner.... det er guidelines for hvad man kan tillade sig overfor hinanden HVIS den kærlighed en dag ikke er der mere

Det har intet at gøre med den kærlighed der allerede er der og som forhåbentlig varer hele livet....  det er blot en erkendelse af at tiden går og mennesker måske kan forandre sig.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

jamen hans rolle... der har vi den igen... hvem har sagt at der skal være roller... det er ikke et teaterstykke det her.... det er et ægteskab

hans "opgave" er at være sig selv... helt sig selv... med alle de nooks and crannies der hører med til at være ham.... så skal han elske mig... og han skal lade sig elske 110% :) 

alt andet... det er bare logistik og materialistiske ting man i bund og grund kunne betale sig fra hvis man er for doven til at gøre det selv - men det er vi ikke - så alt det gør vi da sammen.... han kan flytte kloakdækslet mens jeg spuler kloakken eller han kan blande sæben mens jeg spuler vinduerne inden de skal pudses

Vi er hinandens venner, elskere, kritikere, sparringspartnere, samarbejdspartnere, ægtefælle.... vi er hinandens.... og når man er hinandens... hvorfor skal det så gøres op i hvem der gør hvad når begge parter kan alting.... han har lige så lidt "brug for mig" som omvendt... 

VI er ikke gift fordi vi kunne .... vi er gift fordi vi bare overhovedet ikke kunne lade være :):):) 

sludder.....  det er ikke kærlighed med restriktioner.... det er guidelines for hvad man kan tillade sig overfor hinanden HVIS den kærlighed en dag ikke er der mere

Det har intet at gøre med den kærlighed der allerede er der og som forhåbentlig varer hele livet....  det er blot en erkendelse af at tiden går og mennesker måske kan forandre sig.... 

Lige 48 likes mere, og et weekend kys

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Så enkelt kan det siges, kønsroller, fordeling, olieskift, og kloakdæksel fungerer lykkeligvis på jeres måde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...