Guest Michelangelo Skrevet 3. September, 2015 Jeg har det sådan med musik at der noget jeg finder glæde ved allerede første gang jeg hører det, mens der er andet som jeg først kan lide når jeg har hørt det nogle gange. De numre jeg falder for fra starten, fænger mig som regel mindre efter et stykke tid. De bliver ligesom slidt. Men der er enkelte som jeg er vild med fra første færd, og hvor det holder sig. Det gælder for denne her. Teksten er underlig, og melodien er ikke særlig kompliceret. Men Mark Knopfler er en dygtig guitarist. Det er de fleste vist enige i, og musikarrangementet er godt lavet. Jeg foretrækker at lytte til den med hovedtelefoner. Så kommer slagtøjet til sin ret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 (edited) Hører rock og heavy. Men en god popsang kan sagtens hægte sig på hjernen. Især pop fra firserne. Generelt er firsermusik det bedste for mig. Engang imellem lytter man til en cd man købte for 15-20 år siden og nu er det de sange man ikke hørte dengang der lige pludselig fænger og man kan høre om og om igen. Så er der de sange som man lyttede til i en måske speciel periode i sit liv eller bare en sang som er skidegod. Den betyder det samme selv efter mange år. Livet ville være trist uden musik. Redigeret 3. September, 2015 af Prowler Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 Min musiksmag er meget blandet, men generelt er jeg også mest til 80er POP. Måske fordi jeg var barn dengang. Hvis jeg skulle fremhæve nogle specifikke numre, så er det: Starships: We Built this city og "Nothing gonna stop us now"Frankie goes to Hollywood: Relax og The power of loveQueen: Radio ga ga 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 Verdens bedste nummer er og bliver Comfortable numb med Pink Floyd, helst liveudgaven fra Pulse cd'enfantastisk nummer at knalde til, det nummer kommer altid på anlægget når kæresten og jeg knalder, så hører det mindst 5 gange om ugen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 3. September, 2015 Ja, jeg vil nu hellere have John Mogensen eller Birthe Kjær. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 3. September, 2015 Ja, jeg vil nu hellere have John Mogensen eller Birthe Kjær.Hvad med Jodle Birge eller Sussi og Leo? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 Hvad med Jodle Birge eller Sussi og Leo?Eller Lars Lilholt. Bruger det selv, når jeg skal chikanere naboen lidt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
vestsj81 2565 Skrevet 3. September, 2015 maj vestergaard (dansk sing og songwriter) er blevet hørt meget man kan finde 5 sange og høre dem her soundcloud.com/majvestergaard eva cassidy døde desværre alt for tidligt, men hun har lavet fantastiske versioner af mange a de store kendte sange : imagine , yesteday og de 2 herunder: true colors og time after time patty smith feat. don henley blev hørt meget da jeg vaar på efterskole og også meget sidenhen er meget glad for band of horsesher er så nøjes 2 video´er (da jeg ville begrænse lægden af indlægget)men også sange som marry song og st augustine 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mr. sving 278 Skrevet 3. September, 2015 (edited) Beyonce med "If I were a girl" er nok min udenlandske favorit og på den hjemlige boldgade synes jeg "Danser med Drenge" har lavet mange gode. Redigeret 3. September, 2015 af mr. sving Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 Let Your fingers do the walking!! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 (edited) slettet Redigeret 3. September, 2015 af Info9 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 3. September, 2015 Beyonce med "If I were a girl" er nok min udenlandske favorit og på den hjemlige boldgade synes jeg "Danser med Drenge" har lavet mange gode.Interessant at du lige skulle nævne Beyoncé og "If I Were A Girl". Jeg er ikke helt sikker, men så vidt jeg ved lancerede Beyoncé i første omgang sangen "If I Were A Boy", hvor hun kritiserer den måde mænd behandler kvinder på. Det medførte en anden version, "If I Were A Boy/Girl", hvor bl.a. R.Kelly mixer Beyoncés sang og giver et respons, hvor han kritiserer den måde kvinder behandler mænd på. Den oprindelige "If I Were A Girl" er en af mine absolutte favoriter. Jeg stødte på den for halvandet år siden og bliver nok aldrig træt af den, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 3. September, 2015 Dansk metal. 99% synes det er lort, jeg er helt vilde med dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 (edited) Dobbelt Redigeret 3. September, 2015 af Info9 dobbelt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 Og måske en af de bedste!! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 3. September, 2015 Jeg kan godt lide musik fra Mark Knopfler og Dire Straits. Min favorit sang er Sultans of Swing 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mr. sving 278 Skrevet 3. September, 2015 Interessant at du lige skulle nævne Beyoncé og "If I Were A Girl". Jeg er ikke helt sikker, men så vidt jeg ved lancerede Beyoncé i første omgang sangen "If I Were A Boy", hvor hun kritiserer den måde mænd behandler kvinder på. Det medførte en anden version, "If I Were A Boy/Girl", hvor bl.a. R.Kelly mixer Beyoncés sang og giver et respons, hvor han kritiserer den måde kvinder behandler mænd på. Den oprindelige "If I Were A Girl" er en af mine absolutte favoriter. Jeg stødte på den for halvandet år siden og bliver nok aldrig træt af den, Jeg mente så også "If I were a boy". I dette forum kommer man nok til at tænke for meget på piger . Men jeg synes både tekst og sangstemmen er god. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 3. September, 2015 Hvad med Jodle Birge eller Sussi og Leo?Ja - så bliver der rigtig fest rundt om i de små lejligheder. Det er musik for danskere og andre musikelskere. Rigtige venner og Hvide måger.Husk også Peter Belli: Roser til mama!!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 3. September, 2015 Ja - så bliver der rigtig fest rundt om i de små lejligheder. Det er musik for danskere og andre musikelskere. Rigtige venner og Hvide måger.Husk også Peter Belli: Roser til mama!!!! Peter Belli er måske en yndlingsaversion for visse elskere af kvalitetsmusik. Og indrømmet, han har lavet en del forfærdeligt bras. Selv undskylder han det med at det ikke er ham der skriver tekster. Det er alligevel noget bras, men han skal jo have brød på bordet. Men det er ikke alt, hvad han har lavet der er dårligt. Han har været fornyer: Og har han fået et ordentlig forlæg, synes jeg han har lavet en kvalificeret fortolkning: Han er alsidig. Er ikke bange for at prøve noget nyt: Om det så falder i folks smag, er en anden sag. Smag og behag kan som bekendt ikke diskuteres. De tre ovennævnte kan jeg godt finde på at lytte til, selvom jeg ikke vil regne dem til absolutte favoritter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. September, 2015 (edited) Jeg kan huske pigtrådens barndom i København med Hit House og senere Jomfruburet og Karrusellen (det fordanskede navn). Har selv besøgt både Hit House og Karrusellen i min ungdom.Frederiksberg Kommune havde åbenbart valgt at fejre Hit House med pigtrådskoncerter startende sidste år, hvor det var 50 år siden at Hit House åbnede.I år var det så selvfølgelig 51 år siden og det blev fejret med en +4 timers koncert ved indgangen til Frederiksberg Have i søndags, hvor næsten alle bands havde en historie der relaterede sig til Hit House eller i hvert tilfælde til pigtrådens barndom. Den gang var det mest udenlandske hits, der blev spillet, der var ikke mange danske bands, der skrev egne numre og endnu færre. der fik succes med dem. Der var vel omkring 15-20 bands med en del medlemmer i pensionistalderen, der optrådte. Et band havde fået samlet alle fire medlemmer fra 1962, Danny og Royal Strings fra Sydhavsøerne, imponerende; i de fleste andre havde der naturligvis været udskiftninger gennem årene. Enkelte har optrådt lige siden, f.eks. Sir Henry & and his Butlers og Rocking Ghosts.Og udover københavnske og Lolland-falsterske band var der også gode bands fra bl.a Fyn og Nordjylland, faktisk nogen jeg godt kunne huske, når jeg vred hjernen lidt. Det var ren hygge, og så med en kølig fadøl i hånden.Men i og med at man dengang stort set kun spillede udenlandske hits kendte publikum langt de fleste numre, så jeg har nok aldrig været til en koncert hvor titlen på så få af de fremførte numre er blevet nævnt, og vi genkendte dem allerede, når den første akkord blev slået an, faktisk ret fedt, og også lidt underligt at man stadig stadigvæk kan huske hovedparten af teksterne.Og selvfølgelig var Jørgen de Mylius vært, han ved jo simpelthen alt om pigtrådsmusik.Så i søndags var pigtrådsmusik helt sikkert min favorit, man skal ikke forklejne 'flashbakcs' efter min mening .Og skal måske også lige tilføje, at der var publikum fra 0 til omkring 85+. men nok flest omkring 65-75. Forresten glemte at skrive, at jeg skal synge min favoritsang: 'Der er et yndigt land' i Parken i aften, den fremkalder altid gåsehud ligesom 'Recepten', der nok også skal skråles et par gange før kick off. Måske ikke ligefrem pigtrådsmusik men en fantastisk oplevelse. Redigeret 3. September, 2015 af comeback Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 362 Skrevet 4. September, 2015 Fik lige googlet lidt på en skæring fra de unge dageje t'aime moi non plus på svenskDen var enormt fræk og blev vist forbudt i radioen.Skjold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. September, 2015 (edited) Bessie Smith er altid god for en sang:https://www.youtube.com/watch?v=UHoXdHbMetE Redigeret 5. September, 2015 af PrinceCharming Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 5. September, 2015 Nu er det ikke kun mellemøsten jeg tænker på, men også Afrika syd for Sahara. En kraftigt medvirkende årsag til fattigdommen i de lande er de toldmure som vi har opbygget i Vesten, hvilket gør det MEGET svært for de lande at afsætte deres varer til priser som kunne give dem velstand. Dette bliver gjort for at beskytte vores egne f.eks. landmænd, med den konsekvens at der dyrkes afgrøder i Europa, som med fordel kunne dyrkes og købes i Afrika. Den anden stor årsag til fattigdom og flygtningestrømme fra Afrika er klimaforandringer, hvilket igen er noget som vi i den industrialiserede del af verden også har en stor del af skylden for.Hvad angår flygtningestrømmen fra Syrien og Irak, så kan vi vel ikke blive uenige om at Irak krigen har været kraftigt medvirkende til at IS har kunnet få fodfæste i regionen.Ja, trådstarterens favorit har jeg lyttet til mange gange, der et eller andet udefinerbart over Canibals.Ellers er mine favoritter Highway Star og Child in time med Deep Purple og Stairway to Heaven med Led Zeppelin. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 14. September, 2015 (edited) Jeg kan huske pigtrådens barndom i København med Hit House og senere Jomfruburet og Karrusellen (det fordanskede navn). Har selv besøgt både Hit House og Karrusellen i min ungdom.Frederiksberg Kommune havde åbenbart valgt at fejre Hit House med pigtrådskoncerter startende sidste år, hvor det var 50 år siden at Hit House åbnede.I år var det så selvfølgelig 51 år siden og det blev fejret med en +4 timers koncert ved indgangen til Frederiksberg Have i søndags, hvor næsten alle bands havde en historie der relaterede sig til Hit House eller i hvert tilfælde til pigtrådens barndom. Den gang var det mest udenlandske hits, der blev spillet, der var ikke mange danske bands, der skrev egne numre og endnu færre. der fik succes med dem. Der var vel omkring 15-20 bands med en del medlemmer i pensionistalderen, der optrådte. Et band havde fået samlet alle fire medlemmer fra 1962, Danny og Royal Strings fra Sydhavsøerne, imponerende; i de fleste andre havde der naturligvis været udskiftninger gennem årene. Enkelte har optrådt lige siden, f.eks. Sir Henry & and his Butlers og Rocking Ghosts.Og udover københavnske og Lolland-falsterske band var der også gode bands fra bl.a Fyn og Nordjylland, faktisk nogen jeg godt kunne huske, når jeg vred hjernen lidt. Det var ren hygge, og så med en kølig fadøl i hånden.Men i og med at man dengang stort set kun spillede udenlandske hits kendte publikum langt de fleste numre, så jeg har nok aldrig været til en koncert hvor titlen på så få af de fremførte numre er blevet nævnt, og vi genkendte dem allerede, når den første akkord blev slået an, faktisk ret fedt, og også lidt underligt at man stadig stadigvæk kan huske hovedparten af teksterne.Og selvfølgelig var Jørgen de Mylius vært, han ved jo simpelthen alt om pigtrådsmusik.Så i søndags var pigtrådsmusik helt sikkert min favorit, man skal ikke forklejne 'flashbakcs' efter min mening .Og skal måske også lige tilføje, at der var publikum fra 0 til omkring 85+. men nok flest omkring 65-75. Forresten glemte at skrive, at jeg skal synge min favoritsang: 'Der er et yndigt land' i Parken i aften, den fremkalder altid gåsehud ligesom 'Recepten', der nok også skal skråles et par gange før kick off. Måske ikke ligefrem pigtrådsmusik men en fantastisk oplevelse. Så kører nostalgitoget.Meget længe siden jeg har tænkt på dansk pigtråd, men jeg kan da huske The Hitmakers: https://www.youtube.com/watch?v=IwE7dSedlTo og The Cliffters: Redigeret 14. September, 2015 af Michelangelo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 11. November, 2015 (edited) Jeg vender tilbage til trådstartens tema. Musik der fænger fra dag ét og bliver ved med det. Jeg lagde ud med Cannibals. Min nr. 2 ville have været If I were A Boy med Beyoncé, men der kom Mr. Swing mig i forkøbet. Jeg går videre. Roy Orbison er en af de få med en stemme der kunne måle sig med Elvis Presleys. Hans repertoire var dog lidt mere afdæmpet og følsomt. Drømme indgår flere gange i teksterne. Denne her som har hængt i mit øre fra første færd, er lidt atypisk for Orbison. Den er ikke afdæmpet, hverken i musik eller tekst. Den er faktisk aggressiv. Følsom kan man vel godt kalde den, men på en anden måde end ellers hos denne kunstner. https://youtu.be/NTAhKf91_SA Redigeret 11. November, 2015 af Michelangelo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg