Gæst Skrevet 17. August, 2015 Hvilket bär er dette? Og nej, det er ikke brombär. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17610 Skrevet 17. August, 2015 Det ser ud til at være Blåhallon - (blåhindebær). Har du fundet dem noget steds? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. August, 2015 Det ser ud til at være Blåhallon - (blåhindebær). Har du fundet dem noget steds?Ja, jeg fandt dem i NV Skåne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17610 Skrevet 17. August, 2015 Så er det jo ikke korbær, men blåhallon. De svenske bær snakker jo ikke dansk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14325 Skrevet 17. August, 2015 Korbær hedder Blåhallon på svensk, det latinske navn er Rubus caecius 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 17. August, 2015 Så er det jo ikke korbær, men blåhallon. De svenske bær snakker jo ikke dansk.Nej - men danske bær smager også godt i Sverige. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. August, 2015 Nu har sønnike og jeg plukket en god håndfuld, som skal bruges ovenpå lidt is Tak for svarene til Jer alle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5554 Skrevet 17. August, 2015 Nu har sønnike og jeg plukket en god håndfuld, som skal bruges ovenpå lidt is Tak for svarene til Jer alle.Er hallon ikke giftigt???? Hmmm det er nok luftarten hallon jeg tænker på? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. August, 2015 Er hallon ikke giftigt???? Hmmm det er nok luftarten hallon jeg tænker på? Hallon er det svenske ord for hindbær. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5554 Skrevet 17. August, 2015 Hallon er det svenske ord for hindbær.Så de sku nok ikke giftige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 17. August, 2015 (edited) Det er rent faktisk brombær (der som bekendt er sorte), men på grund af de seneste skriverier omkring racisme i Sverige, har de valgt at skifte farve så de ikke kommer i uføre Redigeret 17. August, 2015 af Butch 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17610 Skrevet 18. August, 2015 Det er rent faktisk brombær (der som bekendt er sorte), men på grund af de seneste skriverier omkring racisme i Sverige, har de valgt at skifte farve så de ikke kommer i uføre Hvis nu Brombær i Sverige var kaldt for Niggerbär, så havde vi sikker haft en diskussion - med rette. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17610 Skrevet 18. August, 2015 Korbær hedder Blåhallon på svensk, det latinske navn er Rubus caeciusNej, Blåhallon hedder Korbær på dansk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17610 Skrevet 18. August, 2015 Nej - men danske bær smager også godt i Sverige.Nu er jo Blåhallon ikke særligt gode, ikke en gang i Sverige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. August, 2015 Nu er jo Blåhallon ikke særligt gode, ikke en gang i Sverige.De er gode at gøre syltetøj af :p Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg