Rejsenetværk 9595 Skrevet 25. Juli, 2015 For tiden kører denne debat:Nu blev jeg så fundet privat på facebookStartet af Maria Din Gudinde, mandag klokken 19:11https://www.eroguide.dk/forum/topic/39903-nu-blev-jeg-så-fundet-privat-på-facebook/?page=1I tråden fremhæves af Onslow:"I forbindelse med indhold, der er beskyttet af immaterielle rettigheder, herunder billeder og videoer (IP-indhold), giver du os specifikt følgende tilladelse, der er omfattet af dine privatindstillinger og applikationsindstillinger: Du giver os en ikke-eksklusiv, overdragelig, videre-licenserbar, royaltyfri, verdensomspændende licens til at bruge ethvert IP-indhold, som du slår op på eller i forbindelse med Facebook (IP-licens). Denne IP-licens ophører, når du sletter dit IP-indhold eller din konto, medmindre dit indhold er blevet delt med andre, og de ikke har slettet det.Du indvilliger i, at de må de ting, som er fremhævet med fed skrift, det var vist sådan ca. det, jeg skrev."I stedet for at svare i den omhandlende tråd, åbner jeg en ny tråd fordi:Hvis ikke jeg husker forkert, så blev det vistnok forsøgt at etablere et edialistisk nonkommercielt alternativ til facebook, og alle de øvrige globale tjenester som Nille fremhæver.En tjeneste hvis ambition vistnok slet ikke var at nå en udbredelse som de nævnte tjenester, men blot at give brugerne nogle lignende muligheder, men helt uden de betingelser som Onslow fremhæver.Om der var en beskeden brugerbetaling, om det var opensource drevet husker jeg ikke, for det er ret længe siden jeg læste om det.Er der nogle af jer der kan pejle jer ind på hvilket et initiativ jeg prøver at lede os på sporet af, og kan I nævne et eksisterende smallere, men brugbart alternativ til Facebook?Såvel gratis som bruger betalt.Venlig hilsenRejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 25. Juli, 2015 Du tænker nok på Ello - som lever en zombietilværelse,ligesom Google+, der dog ikke er spor idealistisk.http://www.latimes.com/business/la-fi-tn-ello-app-20150617-story.html Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jhansen 178 Skrevet 27. Juli, 2015 (edited) Du tænker vist på DIASPORA (http://diasporaproject.org). Det tog desværre altdrig fart og er vel en patient i coma, hvis det ikke er helt dødt.Jeg mener også der var et andet system som var distribueret således at der ikke var et nogen der kunne kontrollere hele netværket. Det kan også være dem du tænker på. Har helt blæst det ud hvad det hed men kig rundt på sourceforge.net.Der er er intet alternativ til facebook i samme segment. Det er jo bare et netværk beregnet til at genoprette eller bevare gamle kontakter. Redigeret 27. Juli, 2015 af jhansen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 30. Juli, 2015 Et alternativ til facebook hmmmit bud er, at se hinanden i øjnene og menneskelig samvær 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 30. Juli, 2015 Et alternativ til facebook hmmmit bud er, at se hinanden i øjnene og menneskelig samværDet kan man ikke altid i en travlt hverdag, mes venner og familie som bor fjernt.Nogen som husker "Second life" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 30. Juli, 2015 Alternativet hedder.:"Få jer et liv" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 30. Juli, 2015 (edited) Vi har ikke noget liv sammen med 1,5 mia. andre mennesker med en FB-profil, som kunne være potentielle venner, haha Redigeret 30. Juli, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. Juli, 2015 Nogen som husker "Second life"Ja, det var jo virkelig elendigt og mega trist Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg