Hop til indhold
Gæst

Hvad griller i?

Recommended Posts

Gæst

Hej godt folk 

Jeg tænkte at denne tråd måtte være påsin plads nu vi har lidt sommer :-)

Og desuden så er jeg selv stor grillentusiast så er nysgerrig for at høre om andre måske deler denne passion  

Som sagt så er jeg selv glad for at grille og har efterhånden fået samlet mig en del griller til huse herunder 3 forskellige weber kuglegril og en bodum bord grill osv. jeg foretrækker helt klart at grille på en kul grill da jeg synes det giver den mest ægte oplevelse og smag hvis man da ellers bruger de rette kul og ellers har tålmodighed til at vente på at kullene er klar :-) men det er jo en smagssag. 

Selv griller jeg stort set alt både fisk, svin kalv og fjerkræ og sågar grønsager hvis humøret er til den slags,,

jeg må indrømme at jeg helt klart er mest til en okse steg eller en rød bøf  det er virkelig toppen af poppen hos mig, jeg laver desuden også sovsen og det andet varme tilbehør på grillen. 

Men nok om mig og mine vaner lad mig høre om jeres vaner 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har denne sommer skiftet religion og købt en Q3000 (Weber gasgrill). Og jeg er helt solgt ! Har alle dage sværget til kul og lavet sjov med kolleger og venners "udendørs ovne". Men jeg skal blank erkende at gas holder 100!

Det er nemt, hurtigt og økonomisk. Der er ikke det samme spild som ved kul og varmen kan styres efter behov. Den rammer 300 grader på under 6 minutter. Og grillsmagen er ikke forsvundet.

Mit store hit lige nu er simple kyllingespyd. Kyllingestykkerne marineres i terryaki og sættes på spyd. Dertil griller jeg friske grønne asparges omviklet bacon og vendt i olivenolie, salt og peber. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Da jeg kun har en andelslejlighed i København, foregår det store grillshow hos familien i min hjemstavn.

Her står dog en 57cm Weber, hvori der bliver grillet alt der grilles kan - mine favoritter er blandt andet nakkekam, laks, culotte, bøffer i alle afskygninger, men også noget så simpelt som grønne (friske!) asparges i baconsvøb.

Go' sommer ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Til middag blev det til stegt flæsk på min q100, i tirsdags en hel kylling på rotisserie. Her til aften en stak gris, nakkekottelet, schnizeler, ribs og pølser, på brormands 57cm. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Jeg griller min pølse

med følse

kan min pik lave en ridse

i hendes fisse?

mens jorden ryster

når hun swinger med sine bryster

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bare i passer på de kræftfremkaldende stoffer under produktionen, fra produkt og udstyr. 

Det er bla. Alkrylamid - Furaner - PAH

kh.

Silje

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bare i passer på de kræftfremkaldende stoffer under produktionen, fra produkt og udstyr. 

Det er bla. Alkrylamid - Furaner - PAH

kh.

Silje

Med mit overdrevne indtag af smøger og cola zero kan det vist være det samme :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...