Hop til indhold
jhansen

Ny annonceside?

Recommended Posts

Lidt status opdatering om hvordan det går med arbejdet med ny annonce site.

Bare-bones funktionalitet er nu på plads. Dvs oprettelse af brugere, oprettelse og rettelse af annoncer, fritekst og områdesøgninger, login og logud og diverse småting er på plads og bliver løbende forbedret  næsten uge. Bemærk det er en demo/prototype der skal bruges  til videre udvikling og til afprøvning af funktionalitet.

Jeg forventer at bruge dagen i morgen på en opsamling af krav og prioritere disse. Hvis nogen har jer, kunder og GP, har ønsker eller ideer til en hjemmeside, der ikke er nævnt her. Chancen er her for at få indflydelse.

GP:

Jeg mangler stadig nogle ægte annoncer til demositet. Hvis jeg gerne må bruge jeres annonce så send mig en PM og et link til jeres annonce.

 

Kunder:

Når en GP opretter en annonce vil hun få mulighed for at vælge et sted på et kort som hun kan markere. Markeringen er en cirkel med en radius (anonymitets radius) hun kan vælge mellem 1km, 2km, 5km,10km, 20km eller angive en vilkårlig afstand. Dette gør det muligt for pigen at angive en rimelig præcis sted i en større by eller en hel region hvis det ønskes, Derved bevares hendes anonymitet. 

For kunder vil en søgning give mulighed for at se visuelt hvor GP er i landet  hvis det ønskes. Har GP valgt ikke at markere en lokation på et kort så vises der i stedet den kommune hun har valgt (område skal vælges når annonce oprettes).

Jeg er tilfreds. En fleksibel løsning uden postnumre og andre underligheder ;) og alle er glade.. ??? . Min erfaring siger dog at et par brokhoveder nok skal give sig til kende. Kom med det!

Her er så et  skærmbillede efter et eksperiment  ideen. Bemærk at cirklernes varierende radius svarer til den valgte anonymitetsafstand.

Screen_Shot_2015-07-25_at_23.34.56.thumb

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes dit kort er genialt. Det skal nok blive et hit.

Jeg tror også på det, da det giver et meget hurtigt overblik for "søgerne" og er ligeså enkelt for annoncør at angive. Man skal bare trykke på et kort og vælge eller angive hvor mange kilometer "cirklen" skal dække. Det løser vist 3-4 fluer med et smæk :) og jeg slipper helt for postnumre....yeahhhhhh

Jeg har forresten lavet en liste over krav, både dem der har været nævnt i tråden, mine egne samt nogle  afledte krav og er nået frem til foreløbigt 45 stk.  Det kommer til at tage tid.

 

Redigeret af jhansen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...