Prinz 5028 Skrevet 2. Juli, 2015 Det er ikke kun GP´er der har en lemfældig omgang med alderen. Men måske lidt dumt som politiker at blive fanget i det.http://politik.tv2.dk/valg2015/2015-07-02-nyvalgt-dfer-loej-sig-yngre-nu-roder-hun-igen-rundt-i-tallene 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 2. Juli, 2015 (edited) DF'ere har det notorisk svært med tal, kan du huske Aase D. Madsens legendariske procent"regning" tilbage i 99?Nyd denne afslutning på folketingsdebatten 16/11 om en ny bibliotekslov, hvor Aase D. Madsen fra Dansk Folkeparti fremlægger rystende dokumentation for den danske befolknings litterære dovenskab (det er ikke en joke - det kan læses på Folketingets hjemmeside):Aase D. Madsen (Dansk Folkeparti): "Med hensyn til, hvem der bruger bibliotekerne, så vil jeg sige, at jeg står her med en opgørelse, som Kulturministeriet selv har lavet, og det viser sig altså, at ca. 66 pct. af den danske befolkning aldrig nogen sinde bruger bibliotekerne."Kulturministeren: "...Og endelig vil jeg over for fru Aase D. Madsen bare nøjes med at rette et par små unøjagtigheder i hukommelsen. Det er ikke sådan, at bogudlånet er faldende. Det har været stigende de sidste 3 år. Og det er heller ikke rigtigt, at 66 pct. af danskerne aldrig kommer på biblioteket. Det er sådan, at omkring 70 pct. af danskerne bruger biblioteket med jævne mellemrum..."Aase D. Madsen (Dansk Folkeparti): "Med hensyn til de unøjagtigheder, som ministeren sagde jeg var kommet med, vil jeg gerne sige, at jeg står her med en udskrift fra en kilde, og det er en kultur- og fritidsaktivitetsundersøgelse fra 1998 i en brochure, som ministeren selv har udgivet. I 1997 var antallet af bogudlån 72.332.000, i 1998 var det faldet til 61.000.871. Og med hensyn til, hvem der kommer på bibliotekerne, og hvem der ikke kommer, er der en tabel 18 med en gruppe delt ind efter alder, og der står, at 39 pct. af den mandlige del af befolkningen aldrig kommer på bibliotekerne, og at 30 pct. af den kvindelige del af befolkningen, altså fordelt gennemsnitlig over alder, aldrig kommer, og når jeg lægger mænd og kvinder sammen - det skal man være lidt forsigtig med, men på det her område tør jeg godt - så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct. Tager jeg fejl?"Kulturministeren: "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra Kulturministeriets side sørger for at fremsende tallene og også give en beskrivelse af, hvordan man læser tallene. Tak for i dag." Redigeret 2. Juli, 2015 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 2. Juli, 2015 Ingen tvivl om at denne "legendariske" procentregning er hylende morsom.... det er en klassisk fejl begået af folk uden matematisk forståelse absolut mindeværdig... Men Bear.... jeg er cand merc med blandt andet matematik og statistisk som ekstrafag .... så vil du prøve igen når du siger atDF'ere har det notorisk svært med tal, eller skal jeg begynde at komme med eksempler på at røde tilhængere notorisk har det svært med sandheden ??? 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 2. Juli, 2015 Det er ikke kun GP´er der har en lemfældig omgang med alderen. Men måske lidt dumt som politiker at blive fanget i det.http://politik.tv2.dk/valg2015/2015-07-02-nyvalgt-dfer-loej-sig-yngre-nu-roder-hun-igen-rundt-i-talleneEr du sikker på, hun ikke er/har været GP Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 2. Juli, 2015 (edited) Bear jeg tror hele forummet ER klar over at du ikke kan gå en dag uden at skulle hade på alt hvad der hedder DF - men respekter lige at ca 23,5 af forummet (såvidt som jeg husker admins folkeafstemning her på siden) er DFereSå hver gang du selv synes du er så skide morsom - så pisser du altså på omkring 23.5 % af forummet..... Siger det mest om dig eller skal vi begynde at generalisere ud på alle de røde hvad det angår også ???? Redigeret 2. Juli, 2015 af Jasmin 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 2. Juli, 2015 Ingen tvivl om at denne "legendariske" procentregning er hylende morsom.... det er en klassisk fejl begået af folk uden matematisk forståelse absolut mindeværdig... Men Bear.... jeg er cand merc med blandt andet matematik og statistisk som ekstrafag .... så vil du prøve igen når du siger at eller skal jeg begynde at komme med eksempler på at røde tilhængere notorisk har det svært med sandheden ??? Næppe sværere end de blå. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. Juli, 2015 Ingen tvivl om at denne "legendariske" procentregning er hylende morsom.... det er en klassisk fejl begået af folk uden matematisk forståelse absolut mindeværdig... Men Bear.... jeg er cand merc med blandt andet matematik og statistisk som ekstrafag .... så vil du prøve igen når du siger at eller skal jeg begynde at komme med eksempler på at røde tilhængere notorisk har det svært med sandheden ??? ja til sidste afsnit. Vi trænger til at grine Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 2. Juli, 2015 ja til sidste afsnit. Vi trænger til at grinedet har du så evig ret i ... det kunne bare være super fedt hvis vi grinede MED hinanden i stedet for at følge Bears eksempel og hele tiden skulle grine AF hinanden.... for det er så pisse småligt en ting er selvironi.... noget andet er bashing og hating og latterliggørelse og deslige..... det er små hjerner - små fornøjelser retorik... et eller andet sted skulle man virkelig synes at vi kunne gøre det bedre end det!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 2. Juli, 2015 Hvem sagde agurktid? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 2. Juli, 2015 (edited) DF'ere har det notorisk svært med tal, kan du huske Aase D. Madsens legendariske procent"regning" tilbage i 99?Nyd denne afslutning på folketingsdebatten 16/11 om en ny bibliotekslov, hvor Aase D. Madsen fra Dansk Kulturministeren: "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra Kulturministeriets - - - - - - - - - - - -Kære Bear- nu er det med, at have svært med tal, jo mange ting!!!!! - det er også socialdemokratiet (tror det var S.) der engang for mange år foreslog at vi bare allesammen skulle arbejde kun 14 minutter mere hver dag - så ville alle DK´s økonomiske problemer forsvinde som dug for solen.For det første så synes jeg det er udtryk for manglende indsigt i egen idioti, at slynge et tal på 14 minutter ud - det er at stille sig selv til grin - for hvordan skal 70 minutter indpasses i en 37 timers arbejdsuge - eller i en funktionær ansættelse som er fast månedsløn på trods af at en måned kan svinge fra vistnok 21 - 24 arbejdsdage - et så skævt tal som 70 minutter er tåbelig vås og skyde sig selv i foden - den slags skal være i hele eller halve timer.Og for det andet har jeg aldrig i nyere tid oplevet at arbejdstid er sat op - aldrig - og det kommer aaaaaaldrig til at ske. De 14 minutter en legendarisk idiotisk lemfældig omgang med tal fra "rød blok" Og når vi nu er ved "legendarisk svært " så synes jeg faktisk også at Enhedslisten - hvis de fik magt som agt - vil nationalisere alle private virksomheder - det kommer aaaaldrig til at ske - så tåbelige er kun et miiiindre tal af den danske befolkning. Legendarisk vås fra Enhedslisten - du Bear Mange hilsner Nyder livet Redigeret 2. Juli, 2015 af Nyder livet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 2. Juli, 2015 Kære Bear- nu er det med, at have svært med tal, jo mange ting!!!!! - det er også socialdemokratiet (tror det var S.) der engang for mange år foreslog at vi bare allesammen skulle arbejde kun 14 minutter mere hver dag - så ville alle DK´s økonomiske problemer forsvinde som dug for solen.For det første så synes jeg det er udtryk for manglende indsigt i egen idioti, at slynge et tal på 14 minutter ud - det er at stille sig selv til grin - for hvordan skal 70 minutter indpasses i en 37 timers arbejdsuge - eller i en funktionær ansættelse som er fast månedsløn på trods af at en måned kan svinge fra vistnok 21 - 24 arbejdsdage - et så skævt tal som 70 minutter er tåbelig vås og skyde sig selv i foden - den slags skal være i hele eller halve timer.Og for det andet har jeg aldrig i nyere tid oplevet at arbejdstid er sat op - aldrig - og det kommer aaaaaaldrig til at ske. De 14 minutter en legendarisk idiotisk lemfældig omgang med tal fra "rød blok" Og når vi nu er ved "legendarisk svært " så synes jeg faktisk også at Enhedslisten - hvis de fik magt som agt - vil nationalisere alle private virksomheder - det kommer aaaaldrig til at ske - så tåbelige er kun et miiiindre tal af den danske befolkning. Legendarisk vås fra Enhedslisten - du Bear Mange hilsner Nyder livet Du har ret - 70 minutter passer ikke ind. Derfor var det også 12 minutter om dagen - 60 minutter om ugen - sjovt nok nøjagtig en time 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 2. Juli, 2015 Nu ved vi vel strengt taget heller ikke om det kun er GP'erne der lyver om alderen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 2. Juli, 2015 Ingen tvivl om at denne "legendariske" procentregning er hylende morsom.... det er en klassisk fejl begået af folk uden matematisk forståelse absolut mindeværdig... Men Bear.... jeg er cand merc med blandt andet matematik og statistisk som ekstrafag .... så vil du prøve igen når du siger at eller skal jeg begynde at komme med eksempler på at røde tilhængere notorisk har det svært med sandheden ??? Slap dog af og læs indlægget som den morsomme historie som den er ment. At jeg skriver at "DF'ere har det svært med tal" er jo reference til DF'eren der har løjet sig yngre og som figurerede i trådstarterens indlægdet har du så evig ret i ... det kunne bare være super fedt hvis vi grinede MED hinanden i stedet for at følge Bears eksempel og hele tiden skulle grine AF hinanden.... for det er så pisse småligt .Du virker lidt ømskindet. Min historie griner ikke af dig, den morer sig over Aase D Madsens manglende evner udi procent regning. For det første så synes jeg det er udtryk for manglende indsigt i egen idioti, at slynge et tal på 14 minutter ud - det er at stille sig selv til grin - for hvordan skal 70 minutter indpasses i en 37 timers arbejdsuge - eller i en funktionær ansættelse som er fast månedsløn på trods af at en måned kan svinge fra vistnok 21 - 24 arbejdsdage - et så skævt tal som 70 minutter er tåbelig vås og skyde sig selv i foden - den slags skal være i hele eller halve timer. Det var ikke 14 min, men 12 min ekstra om dagen, dvs 60 min om ugen dvs. 1 time ekstra, dvs en arbejdsuge på 38 timer istedet for 37 timer.Må jeg anbefale at du gør dig den ulejlighed lige at tjekke fakta INDEN du farer i blækhuset? Du kommer til at udstille dig selv mere end nogen anden med dit indlæg. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Juli, 2015 Du har ret - 70 minutter passer ikke ind. Derfor var det også 12 minutter om dagen - 60 minutter om ugen - sjovt nok nøjagtig en timeden kan du godt opgive, den indrømmer han ALDRIG, som han ville have sagt.Der er nogle der skriger til himlen! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 2. Juli, 2015 (edited) Er du sikker på, hun ikke er/har været GP Nej, men tanken strejfede mig da Jeg ved dog at flere af mine veninder har det lidt vanskeligt med deres alder, så hun behøver abselut ikke have været det Redigeret 2. Juli, 2015 af Prinz 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 2. Juli, 2015 Slap dog af og læs indlægget som den morsomme historie som den er ment. At jeg skriver at "DF'ere har det svært med tal" er jo reference til DF'eren der har løjet sig yngre og som figurerede i trådstarterens indlægDu virker lidt ømskindet. Min historie griner ikke af dig, den morer sig over Aase D Madsens manglende evner udi procent regning. Nej Bear - jeg er bare så pisse træt af dit DF haderi nu.... its getting SOOOOOO old.... fordi der er ca 500 andre eksempler på tåbelige regnefejl begået af politikere... du valgte bare "tilfældigvis" en DFer.... og det er bare holdt op med at være sjovt for så længe siden... Og lad nu være... du skrev ikke DFere har det svært med tal... du skrev at vi NOTORISK har det svært med tal.... for det kunne måske have været sjovt hvis du bare havde skrevet "svært med tal"8.... men du skulle lige presse citronen og overdrive... Og så var det bare at alt det sjove ligesom gik af det... 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 2. Juli, 2015 (edited) Slap dog af og læs indlægget som den morsomme historie som den er ment. At jeg skriver at "DF'ere har det svært med tal" er jo reference til DF'eren der har løjet sig yngre og som figurerede i trådstarterens indlægDu virker lidt ømskindet. Min historie griner ikke af dig, den morer sig over Aase D Madsens manglende evner udi procent regning. Det var ikke 14 min, men 12 min ekstra om dagen, dvs 60 min om ugen dvs. 1 time ekstra, dvs en arbejdsuge på 38 timer istedet for 37 timer.Må jeg anbefale at du gør dig den ulejlighed lige at tjekke fakta INDEN du farer i blækhuset? Du kommer til at udstille dig selv mere end nogen anden med dit indlæg. Kære Bear- jøsses dogJeg syntes at erindre det var 14 minutter - men hvis du tjekket fakta !! ?? - så er det nok 12 minutter.; men det ændrer altså ikke ved at arbejdstiden skal sættes op med en time til 38 timer pr uge - selvfølgelig ikke meget. Nu ved jeg ikke hvor meget du er ude i det virkelige arbejdsliv på arbejdspladserne; men på mange arbejdspladser er fredagen kortere end de andre, og på mange arbejdspladser slutter fredagen allerede kl 12.00 - andre kl 13 - 14 - 15 og en time xtra vil arbejdsgiverne sandsynligvis helst placere om fredagen som et tillæg til den sædvanlige fyraften.Jeg startede min egen arbejdsuge som ung lærling med 45 timer pr uge og arbejde alle lørdage formiddag - senere en nedsættelse af arbejdstiden, og så var det hver anden lørdag formiddag, senere igen en ny nedsættelse og så kun 5 dages arbejdsuge. Jeg har ALDRIG i mit arbejdsliv været ude for at arbejdstiden er sat OP - aaaaldrig - det vil aldrig ske - nej aldrig. Og skulle arbejdernes eget arbejderparti endelig få sat arbejdstiden op med 1 time, vil det udløse et ramaskrig og ballede uden lige. Derfor en "legendarisk vås" fra Socialdemokratiet; men havde det nu været "blå blok´s" "legendariske vås" - så havde ramaskrig og ballade været helt ok - ik osseMange hilsnerNyder livet - - - og nu med en arbejdsdag kortere (37 + 8 = 45) end da jeg begyndte som fattig lærling med en ugeløn på 54kr for 45 timers arbejde- - og lige, - glemte du ikke at kommentere min holdning til Enhedslisten og deres nationaliseringer i det private erhvervsliv Redigeret 2. Juli, 2015 af Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 2. Juli, 2015 Nej Bear - jeg er bare så pisse træt af dit DF haderi nu.... its getting SOOOOOO old.... fordi der er ca 500 andre eksempler på tåbelige regnefejl begået af politikere... du valgte bare "tilfældigvis" en DFer.... og det er bare holdt op med at være sjovt for så længe siden... Og lad nu være... du skrev ikke DFere har det svært med tal... du skrev at vi NOTORISK har det svært med tal.... for det kunne måske have været sjovt hvis du bare havde skrevet "svært med tal"8.... men du skulle lige presse citronen og overdrive... Og så var det bare at alt det sjove ligesom gik af det... Kan vi ikke bare nøjes medat grine af politikerne når de dummer sig, i stedet for at gøre det til noget med partifarve. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gina Faith 2716 Skrevet 2. Juli, 2015 men respekter lige at ca 23,5 af forummet (såvidt som jeg husker admins folkeafstemning her på siden) er DFereSå hver gang du selv synes du er så skide morsom - så pisser du altså på omkring 23.5 % af forummet..... Altså... hvis vi nu skal gå helt agurk (og det skal vi jo, det er sæson), så er det ikke nødvendigvis 23,5% af forummet, men derimod 23,5% af de afgivne stemmer. Ud fra lidt hurtig hovedregning har 289 brugere (i skrivende stund) stemt, hvoraf 68 brugere har stemt DF. Nu når statistik er et ord, der går igen i denne tråd, så er 289 afgivne stemmer næppe særligt repræsentativt til en egentlig statistik over, hvor forummets brugere har sat deres kryds i stemmeboksen. Mvh,/Gina. 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 2. Juli, 2015 Kære GinaDu er ihvertfald bedre til statistik end Aase Madsen var til aritmetik. Og det eneste vi ved med sikkerhed om jeres respektive partitilhørsforhold er, at Aase var DF'er. GF Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dandy 405 Skrevet 2. Juli, 2015 Ingen tvivl om at denne "legendariske" procentregning er hylende morsom.... det er en klassisk fejl begået af folk uden matematisk forståelse absolut mindeværdig... Men Bear.... jeg er cand merc med blandt andet matematik og statistisk som ekstrafag .... så vil du prøve igen når du siger at eller skal jeg begynde at komme med eksempler på at røde tilhængere notorisk har det svært med sandheden ??? Jeg er rød, men sød 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Juli, 2015 Altså... hvis vi nu skal gå helt agurk (og det skal vi jo, det er sæson), så er det ikke nødvendigvis 23,5% af forummet, men derimod 23,5% af de afgivne stemmer. Ud fra lidt hurtig hovedregning har 289 brugere (i skrivende stund) stemt, hvoraf 68 brugere har stemt DF. u når statistik er et ord, der går igen i denne tråd, så er 289 afgivne stemmer næppe særligt repræsentativt til en egentlig statistik over, hvor forummets brugere har sat deres kryds i stemmeboksen. Svært at vide om du ret. Afstemningen blandt EG medlemmer er nok ligeså repræsentativ som de afstemninger, der holdes på diverse læreanstalter optil valget, Den population, der stemmer ved sådanne afstemninger er ikke repræsentativ, (et gennemsnit) af hele den danske befolkning men har særinteresser, som afgør udfaldet. Så er enig i din konklusion, afstemningsresultatet på EG kan ikke bruges til noget.At analyseinstitutterne ramte så meget ved siden af, som det var tilfældet, er så mere betænkeligt, så deres modeller skal åbenbart finpudses.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Francois 1275 Skrevet 2. Juli, 2015 At analyseinstitutterne ramte så meget ved siden af, som det var tilfældet, er så mere betænkeligt, så deres modeller skal åbenbart finpudses..Hvis Gina er en af de modeller, så melder jeg mig frivilligt til at finpudse hende... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent 007 415 Skrevet 3. Juli, 2015 Hvis Gina er en af de modeller, så melder jeg mig frivilligt til at finpudse hende...Så da hellere at hun finpudsede mig og mit ettal 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gina Faith 2716 Skrevet 3. Juli, 2015 Hahaha, Francois. Det er jeg ikke - jeg rammer nemlig ikke ved siden af. Den population, der stemmer ved sådanne afstemninger er ikke repræsentativ, (et gennemsnit) af hele den danske befolkning men har særinteresser, som afgør udfaldet.Lige netop. Men fælles særinteresser eller ej - når afstemningsraten er så lav, som det er tilfældet herinde, mindsker det grundlaget for en overordnet realistisk statistik betragteligt. Det er i mine øjne umuligt at afgøre, at 23,5% af forummet skulle være DF'ere, på baggrund af, at blot 68 brugere ud af mange tusinde (tavse) brugere har erkendt deres DF-kryds. Mvh,/Gina. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg