Hop til indhold
Gæst

Kladden der bare forsvinder

Recommended Posts

Gæst

Jeg har efterhånden nogle gange været ude for at en kladde bare forsvinder, vistnok fordi jeg kommet til at strejfe en tast (ikke en Delete-knap). og at det derefter har været umuligt at genskabe mine 'guldkorn'.

Er det overhovedet muligt at gemme en kladde og nok så interessant, hvis ja, hvordan gør man det?

Hvorfor gemmer EG ikke bare automatisk en kladde efter xx sekunder?.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må indrømme at jeg plejer at have det modsatte problem. Hvis jeg har prøvet at skrive noget til et indlæg med et citat, fortrudt uden at slette, gået til nyt indhold eller andet - og så vender tilbage til tråden fordi, der er kommet et nyt indlæg, som jeg hellere vil svare på - ja, så står min ikke færdiggjorte kladde der stadig - og især 2 citater oveni hinanden kan være genstridige at fjerne - men efterhånden lykkes det :)

Men hvordan du kan gemme en kladde, når du gerne vil - tør jeg ikke sige - og det er heller ikke når du selv starter en ny tråd du har problemet? ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har efterhånden nogle gange været ude for at en kladde bare forsvinder, vistnok fordi jeg kommet til at strejfe en tast (ikke en Delete-knap). og at det derefter har været umuligt at genskabe mine 'guldkorn'.

Er det overhovedet muligt at gemme en kladde og nok så interessant, hvis ja, hvordan gør man det?

Hvorfor gemmer EG ikke bare automatisk en kladde efter xx sekunder?.

Funktionen mht. at gemme en kladde på EG, er ikke mulig men kan gøres på en anden måde som nedenfor skitseret, hvis du ikke var opmærksom på dette i forvejen..

Du har noget der hedder Notesblok i dine programmer, skriv kladden i denne og rediger den, som du ønsker, derefter kopierer du teksten ind i det indlæg du vil poste. Det er uden formatering og deslige.
I Notesblok kan du også gå i Filer - vælg Gem som - og gemme den i Dokumenter, så kan du altid finde den frem og arbejde videre.
 
Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Funktionen mht. at gemme en kladde på EG, er ikke mulig men kan gøres på en anden måde som nedenfor skitseret, hvis du ikke var opmærksom på dette i forvejen..

Du har noget der hedder Notesblok i dine programmer, skriv kladden i denne og rediger den, som du ønsker, derefter kopierer du teksten ind i det indlæg du vil poste. Det er uden formatering og deslige.
I Notesblok kan du også gå i Filer - vælg Gem som - og gemme den i Dokumenter, så kan du altid finde den frem og arbejde videre.
 
Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

 

Ja, eller du kan skrive din kladde i WORD eller ethvert andet textpogram, eller for den sags skyld alle pogrammer, hvori der kan skrives. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, eller du kan skrive din kladde i WORD eller ethvert andet textpogram, eller for den sags skyld alle pogrammer, hvori der kan skrives. ;)

Kære kollega

Ja det har du helt ret i ligeledes er en mulighed. Fordelen ved Notesbook er, at når der skrives i denne og hvis der bruges citater fra andre sider/indlæg og de kopieres ind i det du skriver, så forsvinder ALT formatering og kun ren tekst er tilbage at arbejde med, modsat i tekstprogrammerne.

God weekend til dig.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det har du helt ret i ligeledes er en mulighed. Fordelen ved Notesbook er, at når der skrives i denne og hvis der bruges citater fra andre sider/indlæg og de kopieres ind i det du skriver, så forsvinder ALT formatering og kun ren tekst er tilbage at arbejde med, modsat i tekstprogrammerne.

Der er så bare det problem at teksten kan forsvinde, mens man er ved at tilføje evt. formatering - og man må starte forfra med at kopiere ind fra Notesbook igen -  OK skaden er i såfald begrænset ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...