Hop til indhold
Gæst

Mangel på konduite?

Recommended Posts

Gæst

Sad og læste i dagens MX og faldt over en henvisning til en artikel på sn.dk: http://sn.dk/Slagelse/Shell-fyrer-medarbejder-for-at-standse-spritbilister/artikel/494543 . Hvis dette er bare tilnærmelsesvis rigtigt synes jeg, at Shell udviser en mangel på konduite, der er til at få øje på. Der er naturligvis heller ikke meget forståelse eller støtte til Shell i kommentarerne, klart nok.

Venligst K

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sad og læste i dagens MX og faldt over en henvisning til en artikel på sn.dk: http://sn.dk/Slagelse/Shell-fyrer-medarbejder-for-at-standse-spritbilister/artikel/494543 . Hvis dette er bare tilnærmelsesvis rigtigt synes jeg, at Shell udviser en mangel på konduite, der er til at få øje på. Der er naturligvis heller ikke meget forståelse eller støtte til Shell i kommentarerne, klart nok.

Venligst K

​Set i bakspejlet har du ret.

MEN du skal heller ikke glemme de regler er til for at give den bedste sikkerhed for personalet.
Hun er jo kun heldig at de ikke valgte at udføre voldelige handlinger. Da der desværre idag findes mange der er "syge i hovedet".
For hvis nu det var gået galt, så ville det være Shell's ansvar at hun kom til skade.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tilgengæld, kan man da være helt sikker på, at den næste Shell medarbejder, nok skal se den anden vej.

For et par måneder siden, havde jeg fornøjelsen af at se, to hashhoveder, sidde i deres bil, og ryge en gevældig koger, straks ved min bopæl, det var mørkt og jeg kunne ikke se nummerpladen.Ringede til politiet, beskrev situationen samt bilen. 20 25 minutter efter, ræsede de "forfriskede" videre. Ringede igen til politiet, og sagde at de ikk behøvede at kigge forbi.

Er det ikke mere Shell medarbejderen, der besidder  konduite, http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Sprog/Fremmedord/kl-ko/konduite  og BP .. undskyld Shell, der dækker egen røv, Shell siger at hun blandt andet forbrød sig ved ikke at bære en neongul sikkerhedsvest.

Det lugter mere af at Shell, helst vil undgå at betale eventuelle ekstra omkostninger, hvis en medarbejder til skade.

Shells presseafdeling, ville nok være kommet på gevaldigt overarbejde, hvis en af spritbilisterne havde pløjet en børnehave ned.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen klart nok at det er en afvejning, selvom jeg godt nok ikke forstår. den

Og hvem ville ha' det moralske ansvar hvis en af disse idioter gik ud, kørte galt og slog en hel familie ihjel. Tror du så ikke hende på Shell tanken ville bebrejde sig selv, at hun stod og kiggede på at de kørte afsted bare fordi hun manglede en neonfarvet vest.:(

Synes at Shells 'forklaring' er en gang bullshit. måske dikteret af deres forsikringsselskab, men så må de jo selv vise lidt ansvarsfølelse og lade det være op til til deres ansatte at tage bestik at situationen. Og afskedige folk med den begrundelse, jamen så er det da ikke altid svært at forstå at nogle vælger passivitet fremfor aktivitet.

Bemærkede også at politiet havde belønnet medarbejderen. Flot, og oplagt en begmand til Shell

 

NB: Så lige :razz:  til Jazz flotte indlæg

 

Redigeret af Kunden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kender forpagteren, Brian Beierholms evners som arbejdsgiver, han er skoleeksemplet på hvordan en person agerer som chef når han ikke har det der ligner lederevner. Der er et gennemtræk uden lige af medarbejdere på de Shell servicestationer han forpagter. At han ikke er lagt på hjul og stejle af fagforeningerne for længe siden skyldes nok først og fremmest at han hovedsageligt beskæftiger unge deltidsansatte kvinder han kan presse til at 'makke ret'. 

Venligst

Spunsen/Bundstokken 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kender forpagteren, Brian Beierholms evners som arbejdsgiver, han er skoleeksemplet på hvordan en person agerer som chef når han ikke har det der ligner lederevner. Der er et gennemtræk uden lige af medarbejdere på de Shell servicestationer han forpagter. At han ikke er lagt på hjul og stejle af fagforeningerne for længe siden skyldes nok først og fremmest at han hovedsageligt beskæftiger unge deltidsansatte kvinder han kan presse til at 'makke ret'. 

Venligst

Spunsen/Bundstokken 

​Ja det var aldrig sket i forpagter Jørgen Justs tid.

Venligst Landsbytossen - nu med  tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kender forpagteren, Brian Beierholms evners som arbejdsgiver, han er skoleeksemplet på hvordan en person agerer som chef når han ikke har det der ligner lederevner. Der er et gennemtræk uden lige af medarbejdere på de Shell servicestationer han forpagter. At han ikke er lagt på hjul og stejle af fagforeningerne for længe siden skyldes nok først og fremmest at han hovedsageligt beskæftiger unge deltidsansatte kvinder han kan presse til at 'makke ret'. 

Venligst

Spunsen/Bundstokken 

​Ja...den slags lydige uselvstændige idioter (som butikschefer) er åbenbart det, de foretrækker i store dele af detailhandlen!

En form for 'del og hersk' politik, hvor man kan presse en butikschef til at presse sine medarbejdere...og så har man altid mulighed for at vaske hænder, hvis noget går galt.

Her er Shell dog åbenbart (indtil nu ....) så ubegavede at fastholde deres 'uskyld'.

Måske deres kommunikationsafdeling også er fyldt op med tilsvarende lydige idioter!

Så forstår man sgu godt, at servicesektoren i DK har store produktivitetsudfordringer!!

 

 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...