Hop til indhold
Gæst

Den lykkelige luder er ikke en myte?

Recommended Posts

Gæst

Der er en afstemning hos BT idag om hvorvidt den lykkelige luder ikke er en myte. Hver tredje mener at det ikke er en myte - og det er ud af 23.000 afstemmere. Hvor kommer det sig af? 

Det kunne have være rart med et par enkelte udtalelser.. :)

http://www.bt.dk
 

 

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Folk stemmer jo ud fra fordomme - særligt dem de får trukket ned over hovedet af de højtråbende og bedrevidende, f.eks. som skrigeskingen Anne Grethe Bjarup Riis. Mange af dem der stemmer har nok stemt ud fra en forudindtaget holdning uden at have læst den tilhørende artikel, så jeg er bange for at et par enkelte udtalelser ikke havde gjort den store forskel ...

Men selv så vil jeg da mene at den lykkelige luder findes i samme omfang som den lykkelige kassedame, den lykkelige rengøringsassistent og den lykkelige <indsæt selv erhverv> ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

BT er også en borgerlig avis, og fremmer vel som sådan borgerligheden, så det kan nok ikke undre. Selv kan jeg ud fra min erfaring afkræfte, at der er tale om en myte ;-).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Kan ikke finde afstemningen.

​Heller ikke jeg;)

Nyt link please ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke det netop er den tilhørende artikel der farver afstemningen? Tanja Rahm er på banen igen i et interview med titlen "Tidligere prostitueret: Den lykkelige luder er en myte"  - link: http://www.bt.dk/danmark/tidligere-prostitueret-den-lykkelige-luder-er-en-my

Spørgsmålet var "Er du enig med den tidligere prostituerede i, at den lykkelige luder er en myte?" Det spørgsmål i den forbindelse kan give lidt af en - som man råber i skoven får man svar - effekt?

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Det var et ret uheldigt billede BT valgte at bruge af Rikke Grosell – der er vist ikke megen tvivl om hvordan de ønsker at vinkle artiklen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan kun blive imponeret over BTs (og EBs) niveau.  En mere ligegyldig undersøgelse skal man da lede længe efter - Den almindelige dansker har ikke en jordisk chance for at svare meningsfyldt på sådan et spørgsmål. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er mere imponeret over at hele 33% ikke mener det er en myte...  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest anders Jensen

Der er en afstemning hos BT idag om hvorvidt den lykkelige luder ikke er en myte. Hver tredje mener at det ikke er en myte - og det er ud af 23.000 afstemmere. Hvor kommer det sig af? 

Det kunne have være rart med et par enkelte udtalelser.. :)

http://www.bt.dk
 

 

​Kære Sara - et rigtigt spændende oplæg du bringer - er du selv lykkelig? mvh Anders

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke prostitueret, bliver det formentlig aldrig, tror mit marked vil være alt for lille :wink:

Men jeg er da langt fra lykkelig hele tiden, der er problemer i privatlivet og i forbindelse med mit job som gør at nogle dage giver nogle meget mørke tanker.

Andre dage er de folk jeg møder på jobbet utroligt søde, kæresten kommer forbi eller mine børn gør noget jeg bliver vildt stolt over. De dage giver energi til de mørke stunder og alt i alt er jeg da mægtigt godt tilfreds.

Mon ikke de fleste mennesker kan nikke genkendende til dette upåagtet deres erhverv, så hvorfor er det lige at vi altid skal tale om den lykkelige luder ?? :sad: Som om alle andre mennesker altid er lykkelige.....

Selvfølgelig er nogle presset ind i prostitution på den ene eller anden måde og dermed formentlig meget ulykkelig, men det er jo noget helt andet end hvis det er selvvalgt.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...