Hop til indhold
RobinHood

sms-spammet med telefonsexreklamer

Recommended Posts

Jeg har gennem den sidste tid - og senest i dag - modtaget sms'er med reklame for diverse telefonsexhjemmesider. 
Aner ikke hvor de har fået mit nummer fra. Andre der modtager den sms-spam?

foto_no_exif.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har gennem den sidste tid - og senest i dag - modtaget sms'er med reklame for diverse telefonsexhjemmesider. 
Aner ikke hvor de har fået mit nummer fra. Andre der modtager den sms-spam?

foto_no_exif.jpg

​Telefonnumrene de bruger er genereret af en computer, som de pågældende har sat til at "fiske" telefonnumre, dvs. de numre de får fat i er tilfældige.

Du kan bede dit teleselskab om at blokere for denne slags scam.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Telefonnumrene de bruger er genereret af en computer, som de pågældende har sat til at "fiske" telefonnumre, dvs. de numre de får fat i er tilfældige.

Du kan bede dit teleselskab om at blokere for denne slags scam.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

​Kan man ikke anmelde den slags spam til Forbrugerstyrelsen hvis man ikke har accepteret at modtage 'tilbud' fra den omtalte leverandør??

Ved ikke om en anmeldelse hjælper overhovedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

men kan folk holde styr på hvad man accepterer rundt omkring på nettet når den der cookie besked kommer op, eller når man skal klikke "ok" for at komme videre på siden?

Del dette indlæg


Link til indlæg

men kan folk holde styr på hvad man accepterer rundt omkring på nettet når den der cookie besked kommer op, eller når man skal klikke "ok" for at komme videre på siden?​

Markeringen  - når denne boks kommer op sker der ikke noget ved at klikke på acceptere, det er noget der SKAL bruges for at der gøres opmærksom på at der bruges cookies, så det er ikke farligt som sådan. 

Det er værre når den med cookies kommer op, men du kan bare klikke >luk< denne boks uden at klikke på OK, mener det er lovgivnings bestemt at denne skal være på sidene. Der hvor det er scam er når der er nogle "svin" der lægger forretnings cookies ind, for at kunne målrette deres markedsføring mod dig, hvorved de kan følge din færden på nettet desangående.

Håber det gav lidt mening.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

jo tak for forklaringen, men det var nu ikke det jeg tænkte på!

sommetider popper der nogle annoncer op som fylder hele skærmen! klikker man ok her istedet for at lukke dem ned kan man snildt have givet tilladelse til alverdens ting og sager!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan varmt anbefale to fremragende browser extensions - Adblock og Ghostery. 
Så undgår man både diverse reklamer og at data brokere tracker din færden på nettet. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...