Hop til indhold
TommyHansen

Gemmes sms'er på SIM-kort eller i telefonens hukommelse?

Recommended Posts

Jeg har fået et tilbud om at skifte mobiludbyder.

For tiden har jeg det firma, der kalder sig 3 som mobilleverandør.

Dem er jeg ikke særligt tilfreds med.

Derfor overvejer jeg tilbuddet fra Telenor.

Jeg har imidlertid en masse sms'er på telefonen, som jeg ikke ønsker forsvinder, hvis jeg skifter udbyder.

Er der nogen, som ved om de gemmes på SIM-kort eller i telefonens hukommelse?

Min telefon er en iPhone 4.

Redigeret af TommyHansen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Rigtige mænd tager ikke backup, de græder.

Er sms' erne vigtige, kopierer jeg dem jævnligt over på en pc eller Nas, også hvis de ligger et sted i skyen, seler og livrem!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

brug google eller duckduckgo, eller anden søge maskine:

skriv noget der minder om "how to backup sms from iphone to pc"

der findes mere eller mindre avancerede programmer til $ 10 til 30.

vist nok også nogle gratis, du skal holde øje med hvilken ios version du har på.

er ikke selv æble bruger, så du må læse dig lidt frem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når du bruger Iphone skal du gå ind i indstilling under ICloud og der lave en sikkerhedskopi. Jeg mener også du kan indstille den til at gøre det automatisk af og til. Dvs. at hver gang du gør det bliver alt gemt online og hvis du en dag mister din tlf. kan du downloade alt fra den sidste kopi til den nye Iphone du køber ved hjælp af din ICloud-konto. Det virker dog kun fra Iphone til Iphone, så det er ikke nok hvis du en dag vil skifte til Android.

At du skifter simkort har ikke noget at sige i forhold til dine SMS'er.

PS. Det kræver selvfølgelig at du kan huske din ICloud-konto og passworded til den.

Redigeret af Miza

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Alt ligger på dit ITunes, og Icloud, så skift du blot. 

Tag en manuel back up på ITunes lige før du skiftet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jazz, Miza og Aarhuselsker - tak for jeres svar. Jeg har aldrig fået sat mig ind i hvad iCloud og iTunes er for noget, men det burde jeg nok gøre.

Hidtil har jeg i nogle tilfælde taget Screen Dumps af nogle vigtige sms'er, men hvis der findes en smartere mulighed, så ville det da være meget, meget nemmere.

Så nu ved jeg hvad jeg skal lave i weekenden, ud over at forsøge at få min konge til at overleve et par træk endnu i online-skakspillet med MIza. Men det er vist ved at være slut for mit vedkommende. Miza er for skrap.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan da bare ringe til NSA, de har da alt liggende, ikke? ;)

Undskyld, men den skulle da være her.

Venligst OT (lettere paranoid)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Oldtimer, man kan nok ikke bare lige ringe til NSA :-) Så den mulighed udelukker jeg på forhånd.

Er det for resten ikke den skønne tegneseriestewardesse Natascha du bruger som avatar?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tommy:

Jeg tænkte nok at de slamberter hos NSA troede at de var så hemmelige, at vi ikke måtte få noget fra dem ;)

Jo du har ret det er  Walthery's dejlige Natacha jeg har som avatar p.t.. Når jeg finder andre gode kommer Modesty Blaise af Holdaway på, eller Morgana Le Fey af Hal Foster eller hvad med Hexia de Trick af Carl Barks. Tegneserierne vrimler med sexede ... øhh...væsner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak OT, jeg kaster mig på ryggen, ubetinget det bedste svar

NSA, nu med salg til private, backup til Android og Ios, og din slettede browser historik og forespørgsler.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...