Hop til indhold
Romantikeren

Hvad gør jer Lykkelige?

Recommended Posts

Jeg tror ikke på det absolut lykkelige, lykke er for mig en følelse når alt bare måske et par splitsekunder går op i en højere enhed. jeg kalder dette små magiske øjeblik et slags åndeligt Nirvana, man skal ikke forholde sig til tingene, man skal bare være der men lykken er ikke et bestemt sted det kan være alle steder og ingen steder. Lykkens gnist der tænder så dagen bliver lidt lettere mere spændende mere udfordrende, mere optimistisk.

Jeg kan huske jeg vågnede op en tidlig morgen med det behageligste lys og de smukkeste fuglesang, har aldrig oplevet fuglesang på sådan en måde før, og jeg tænkte er dette overhovedet jordisk så lå jeg bare og summet det var en virkelig Lykkefølelse.

Jeg plejer gerne når jeg kører med nogen eller går en tur med nogen at påpege alt det skønhed der ligge er for næsen af os, man kan finde skønhed i en betonghetto, nogen børn der jagter hinanden med små træpinde og leger røver og soldater. Og stjernehimlen ligger man overhovedet mærke til den er der når man gå ud og natten bare et minut hvor man betragter og tænker dette fatter jeg ikke jeg fatter ikke den storhed man har måske en PHd i astrofysik, men hvorfor er det sådan? det kan videnskaben ikke forklarer de kan måske forklare hvordan men ikke hvorfor.

Lykke er for mig ikke de nyeste gagdets eller facebook eller at jeg kan se alverdens kanaler på mit tv lykke er for mig det jeg ikke kan forklare en følelse i mig jeg ikke kan tæmme men en følelse der vil mig det godt, den bedste følelse jeg har.

men kan også være lykkelig ved en virkelig god kop kaffe på en fortorvscafe, det behøver jo ikke at være så kompliceret som min lykke, men jeg nyder også såkaldte små ting jeg stræber faktisk aldrig efter det, så bliver det for mig kunstigt og konstrueret, lykken kan umuligt være konstrueret i min verden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ikke på det absolut lykkelige, lykke er for mig en følelse når alt bare måske et par splitsekunder går op i en højere enhed. jeg kalder dette små magiske øjeblik et slags åndeligt Nirvana, man skal ikke forholde sig til tingene, man skal bare være der men lykken er ikke et bestemt sted det kan være alle steder og ingen steder. Lykkens gnist der tænder så dagen bliver lidt lettere mere spændende mere udfordrende, mere optimistisk.

Jeg kan huske jeg vågnede op en tidlig morgen med det behageligste lys og de smukkeste fuglesang, har aldrig oplevet fuglesang på sådan en måde før, og jeg tænkte er dette overhovedet jordisk så lå jeg bare og summet det var en virkelig Lykkefølelse.

Jeg plejer gerne når jeg kører med nogen eller går en tur med nogen at påpege alt det skønhed der ligge er for næsen af os, man kan finde skønhed i en betonghetto, nogen børn der jagter hinanden med små træpinde og leger røver og soldater. Og stjernehimlen ligger man overhovedet mærke til den er der når man gå ud og natten bare et minut hvor man betragter og tænker dette fatter jeg ikke jeg fatter ikke den storhed man har måske en PHd i astrofysik, men hvorfor er det sådan? det kan videnskaben ikke forklarer de kan måske forklare hvordan men ikke hvorfor.

Lykke er for mig ikke de nyeste gagdets eller facebook eller at jeg kan se alverdens kanaler på mit tv lykke er for mig det jeg ikke kan forklare en følelse i mig jeg ikke kan tæmme men en følelse der vil mig det godt, den bedste følelse jeg har.

men kan også være lykkelig ved en virkelig god kop kaffe på en fortorvscafe, det behøver jo ikke at være så kompliceret som min lykke, men jeg nyder også såkaldte små ting jeg stræber faktisk aldrig efter det, så bliver det for mig kunstigt og konstrueret, lykken kan umuligt være konstrueret i min verden. 

​Hej Romantikeren.

Tak for, at dele ud af hvad der er lykke for dig. Jeg kom da lige til at reflektere lidt over denne tråd.

Lykke er en underfundig begreb Eller nok mere et psykologisk fænomen.. For hvad er lykke egentlig? Er det, når jeg fx rammer tre grønne lys i streg når jeg er kommet for sent afsted, når jeg kører på arbejde? Er det visheden om, at jeg kvit og frit kan komme på hospitalet, hvis der bliver brug for det? Eller er det, når jeg er sammen med folk jeg holder af.

Jeg definerer ofte i mit hoved, lykke som den kort varrige lyke. Fx ligesom du skriver man er i skoven, stranden, ferien ja bare naturen. Man ser mange smukke ting når man færdes der. Når jeg er sammen med en GPér så er det også den kortvarrige lykke der spiller ind hos mig, hjernen udskiller de dejligste endorfiner. Man er på toppen, man mærker i nuet man lever. Altså det giver mig en stor lykkefølelse for mig.

Den lang varrige lykke for mig. handler om en dyb glæde eller stor tilfredshed med livssituationen. de folk jeg omgås med. Venner, familie, arbejdskollegaer, Ja bare det man ved man er elsket. Anderkendelse, giver mig en stor lykke følelse. Og det gælder jo nok for de fleste af os. Dem af jer der har børn, eller dejlige kæledyr, kan jo nok nikke genkendende til det Tror aldrig i glemmer fødslen fx.

Lykke for mig behøver ikke handle om penge, dyre biler, dyre middage osv. Nej De små ting kan betyder meget mere for mig. 

Ha en dejlig lykke(lig) dag Romantikeren.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Føler mig lykkelig idag- har fået en skøn tantramassage af en kunde, hvor det føltes som om at jeg svævede på en sky- lækker musik og varm olie og et lille tæppe over mig til sidst. Så NICE! Gik en dejlig tur med min hund og han sendte et skønt smil til mig- love him. Og nu nyder jeg bare det lune vejr, danske jordbær og de lækre solstråler, som gennemborer Københavns gader. SKØNT! :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lykken er når jeg elsker... 

Mine katte, min familie, mine skønne venner og veninder.. og indimellem ... en mand :) 

og hvis jeg en dag får muligheden for at elske dem allesammen på en gang... så vil jeg da ikke være til at skyde igennem :):)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...