Hop til indhold
Gæst

Rystende menneskehandel

Recommended Posts

Guest stump

Det foregår desværre mange mange steder. Selv i USA. Nu vi er ved Indien, er der også systemet med familier som arbejder gæld af hele livet. Ud over de arbejder gratis hele livet, oftest underernærede, misbruges piger fra de familier groft, tit fra en meget tidlig alder. Og til sidst fra Indien, børn invalideres bevidst, arrme og ben gives et "sjovt" udseende, jo mere sølle de ser ud, jo flere penge tjener de.

Indien er et af de lande hvor flest unge hustruer brænder i hjel, eller overlever med brandsår. Det foregår i krige om medgift mellem de to familier som har arrangeret ægteskabet.

Tag børnetvangsarbejde med kakao i Afika, næste gang du spiser lidt chokolade, en Mars eller lignende, så tænk lige på at chokoen er høsten og åbnet, taget ud af de store frugter af børn. Hvad med børnesoldater, osv osv.

Min mangeårige X fra Asien græd som Jer, det var da Taleban i Afghanistan forbød piger at gå i skole. Min X er selv en højt uddannet muslim. Hun græd som pisket da BBC i 1993 viste hvad der foregik i Afghanistan.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det er rystende.

Hertil skal dog siges, at respekten for det enkelte menneskes liv er noget helt andet i Indien, end det er i vesten.

Hvis man er kasteløs (dalitter) og tigger, er det - desværre - helt normalt, at man får amputeret f.eks. arme/ben osv., således man kan få en bedre indtjening som tigger.

På et tidspunkt boede jeg i Indien, og her stødte jeg på en tigger-dreng (5 år), som havde fået amputeret begge ben, fordi hans forældre mente, at han så bedre kunne være med til at forsørge familien. Hans far manglede hele underkæben/nedre del af ansigtet - det var fjernet med vilje .... fuldkommen grotekst!!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, vi skal være glade for Danmark er et af de bedste lande at leve i. Husk det, når I vågner i morgen, kikker sig selv i spejlet og skal i gang med dagens arbejde.

Forsøger selv, ikke at tage livet for givet, selvom vi lever i et samfund med overflod af alting...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...