Hop til indhold
Gæst

Gode råd Bangkok / Pattaya

Recommended Posts

Gæst

Da jeg jo rejser til Thailand (Bangkok / Pattaya) i juli måned, kunne jeg godt bruge nogle gode råd for de personer der rejser alene.

Jeg vil gerne sikre mig, jeg ikke bliver genstand for ubehagelige situationer. Jeg vil naturligvis være ydmyg og respektfuld. Jeg drikker ikke meget, højst en øl eller to. Jeg vil gerne være yderst påpasselig særligt over de piger / ladyboys, jeg vil invitere hjem på hotellet.

Jeg vil så vidt undgå freelancers, undgå at være involveret i de kendte bike/vandscooter scams. Jeg vil ydermere tage et billede af pigernes Id-kort (der er vel også et billede af dem på id-kortet), måske fortælle at jeg sender dem på mailen til en ven som sikkerhed. 

Jeg vil kun dyrke sikker sex, selv med kondom under oralsex.

Lad mig høre om der er yderligere ting som en alenerejsende skal være særligt opmærksom på...

Redigeret af zorroguy

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som erfaren Pattaya/Bangkok gæst kan jeg med ro i sindet sige, at du bekymrer dig for meget... Alt for meget!

Slap af og nyd det. Du lyder som en fornuftig fyr der blot har læst lidt for mange skræmmehistorier på internettet.

Husk at folk der skriver negative ting på internettet er ofte de få der har haft en uheldig oplevelse. Dem der har haft gode oplevelser skriver mere sjældent da de er ude og nyde livet...

Det der med at tage billeder af ID kort osv lyder i mine ører helt skørt. De fleste hoteller vil bede din "gæst" om at aflevere deres id kort til dem inden i når dit værelse. De holder det fordi det er i deres og din interesse at de har styr på tingene. 

Din bemærkning om freelancers tror jeg du mener det vi i DK kalder gade piger? I Thailand er nemlig de færreste piger på barerne andet end freelancers. Det vil sige de får ingen løn, de får kun penge for ladydrinks og de er frie til at komme og gå som det passer dem. 

Undskyld hvis jeg fornærmer nogen, men...: Thailand er ikke en sigøjner nation hvor alle ønsker at stjæle fra dig eller det der er værre.

Hvis du har nogen konkrete spørgsmål omkring det sted du skal bo i Pattaya f.eks. hvem du skal gå til osv så PM mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må give Fissehviskeren ret. Du har været lidt for meget på nettet he he.  

Derfor vil anbefale dig at bruge lidt tid på dette forum: 

http://www.pattaya-addicts.com/forum/

Det er eroguide på sterioder ☺

specielt under newbie sektionen. Der ligger gode guides, Q&A osv.

Har besøgt pattaya et par gange og det er altså ikke et farligt sted... generelle turistregler gælder stadig dig. Ikke for fuld, ikke ligge den nye Iphone 6 fremme osv.

Hvis du smiler, behandler pigerne/ladyboysne som en gentleman så kommer langt dernede. 

 

Hurra første indlæg nogensinde.

 

Redigeret af breaker167

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som erfaren Pattaya/Bangkok gæst kan jeg med ro i sindet sige, at du bekymrer dig for meget... Alt for meget!

Slap af og nyd det. Du lyder som en fornuftig fyr der blot har læst lidt for mange skræmmehistorier på internettet.

Husk at folk der skriver negative ting på internettet er ofte de få der har haft en uheldig oplevelse. Dem der har haft gode oplevelser skriver mere sjældent da de er ude og nyde livet...

Det der med at tage billeder af ID kort osv lyder i mine ører helt skørt. De fleste hoteller vil bede din "gæst" om at aflevere deres id kort til dem inden i når dit værelse. De holder det fordi det er i deres og din interesse at de har styr på tingene. 

Din bemærkning om freelancers tror jeg du mener det vi i DK kalder gade piger? I Thailand er nemlig de færreste piger på barerne andet end freelancers. Det vil sige de får ingen løn, de får kun penge for ladydrinks og de er frie til at komme og gå som det passer dem. 

Undskyld hvis jeg fornærmer nogen, men...: Thailand er ikke en sigøjner nation hvor alle ønsker at stjæle fra dig eller det der er værre.

Hvis du har nogen konkrete spørgsmål omkring det sted du skal bo i Pattaya f.eks. hvem du skal gå til osv så PM mig.

​Jeg er helt enig.

Tag det roligt og brug øverste etage. Det er vel nogenlunde lige som i Danmark, der kan man jo også være uheldig at blive rullet.

Almindelig sund fornuft og en høflig fremtræden = gode oplevelser.

Nu har jeg været i Thailand mere end 50 gange de senest 15 år, og jeg har altså ikke haft nogle uheldige oplevelser, så mon ikke du også får en fin tur.....

Det der med ID kort, det er noget alle "ordentlige" hoteller gør, netop så man kan finde tilbage til en evt. "forbryder" hvis uheldet nu skulle være ude. (og så undgår du samtidig at pigen er mindreårig)

Pas lidt på med ladyboys på strandpromenaden om aftenen. Nogle af dem er temmelig aggressive, og kan skabe uro, men hvis du pænt glider af på deres henvendelser, får du såmænd ingen problemer.

Ellers er der rigeligt med tråde i dette forum, som dækker alt hvad der er værd at vide. Så prøv at skimme dem igennem også.

 

God tur, og husk anmeldelser!!!

Redigeret af Arne Diller

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til Zorroguy

Jeg vil vove den påstand at det er mere sikkert i Pattaya end det er i KBH en fredag / lørdag aften.

hvis du opholder dig i bargaderne er der masser af mennesker, når du sidder på en bar passer pigerne/mamasan på dig, det er også i barens interesse at du føler

dig godt tilpas og at du også kommer igen en anden dag.

Med hensyn til ID kort skal alle pigerne have det på sig i TH og skal altid aflevere det i receptionen, når de går med op

nogle gange kan man også komme ud for at når pigerne forlader hotellet om aften/nat/morgenen, at de ringer op til dig fra receptionen

om spøger everything ok with the lady og derefter udlevere ID kort til pigen

og igen når du tager en pige med hjem fra en bar, kan du altid finde hende igen, hvor modsat freelancers er svære at finde igen, hvis noget gik galt.

Har selv været i Pattaya  ca 30 gange og har aldrig været ude for nogle problemer også selv om jeg nogle gange har været lidt mau mak mak :-P

go tur min ven, men pas på, det er stærkt vanedannede

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mange tak for de gode input. Rejsen er bestil. Tre nætter i Bangkok enten på JW Marriott eller Landmark Hotel. Herefter 7 nætter I Pattaya på Baraquda M Gallery nær walking street.

Listen over besøgssteder Bangkok:

Nana Plaza - Cascade / Charade / Obsession

Soi Cowboy / Check In Bar (CIB)

Pattaya:

Devils Den / Sensations / Hot Tuna / WindmillGoGo / Baby boom

 

Skriv gerne forslag på andre Must Visits.

Redigeret af zorroguy

Del dette indlæg


Link til indlæg

JW Marriott er mit valg når jeg er i Bangkok så det kan jeg anbefale.

Har boet på Baraquda dengang det hed Dusit D2. Det er også et godt valg for en ny "dreng" i Pattaya.

Dine valg af besøgssteder lyder fine. De er dog ret forskellige fra Bangkok til Pattaya. Nana Plaza svarer til at man siger man vil besøge Strøget i København, mens de steder du taler om i Pattaya er enkelte barer/klubber. 

De steder du beskriver i Pattaya kan man faktisk dække på 1/2 dag. Misforstå mig ikke. Det er gode valg for en first timer.

Når man første gang er i Pattaya kan man let blive overvældet så mit bedste råd er at du tager nogle dybe indåndinger og virkelig besøger stort set alle Agogo's på Walking Street. Mine personlige favoritter er steder hvor jeg møder ejerne og får et forhold til stedet. Jeg kan anbefale Sweethearts. De spiller Rock musik og deres ejer hedder Johan. Han er svensker. Super fyr. Spørger du ham om råd er han mere end glad for at pege dig i retning af hvad du søger. 

Derudover kommer jeg meget på Sapphire Agogo. Spørg efter Gerry, Yoshi eller Jason. De er alle managers der med hver deres område og personlighed. Alle super fyre.

Dernæst skal du besøge Soi 6. Det var tidligere kendt som en short time gade og det kan man stadig også få der, men det har udviklet sig meget til en party gade. Det er også der du finder flest folk der kan hjælpe dig med at udvide din oplevelse i Pattaya. Tag ned på Night Wish og spørg efter Vag. Han er chef der og han er der alle dage undtagen mandag. Bare fortæl ham hvad du søger. Husk også at hils på Sully, der er en af ejerne og ham der lærte mig alt om Pattaya. De er begge i slutningen af 20'erne starten af 30'erne.

Sidst men ikke mindst så gør dig selv den tjeneste at besøg Michael / Bagel på Pussy Club. En anden bar på Soi 6. Flinkere og bedre menneske finder du ikke. Derudover er han vildt sjov og jeg kommer med en lille advarsel at han smittende selskab gør at man har en tendens til at hænge ud der en del. Ikke alene pga. Michael, men også fordi der er masser af folk der kan give dig en masse gode råd der kommer der.

Jeg kan sige hvem du skal hilse fra hvis du PM'er mig. De ved alle hvem jeg er.

God tur.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mange tak for referencerne :)

JW Marriott er blevet valgt.
 

Jeg er i Bangkok fra d.12/7 - 15/7.
Jeg er i Pattaya fra d. 15/7 - 23/7.

Jeg vil starte en ny tråd og skrive om mine eskapader i Bangkok og Pattaya på daglig basis.

 

Her er min 80% komplette besøgsliste:
Bangkok
Om dagen

  • Siam Ocean World
  • Safari world

Om natten
Nana Plaza

  • Obsessions
  • Cascade/Charade
  • Temptations

Soi cowboy:

  • Check-in bar

Cabaret:

  • Calypso

Pattaya:
Om dagen

  • Sanctuary of Truth
  • Elephant Village Pattaya
  • m.m

Om aften / natten

  • Hot Tuna
  • Pussy Club
  • Night Wish
  • Sweethearts
  • Sapphire Agogo
  • Devil's Den
  • Sensations
  • Labamba
  • Soi6
  • Windmill Gogo
  • My Friend You Bar
  • Baby Boom
  • Fantasy Lounge
  • Pook Bar
  • The House
  • Stringfellows
  • Sensations
  • Alcatraz

Cabaret:

  • Alcazar
  • Tiffanies

 
Discos:

  •  Insomnia
  •  Lucifer
  • The moon club

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nogle der har erfaringer med Cabaret shows?

Er de noget værd? Her tænker jeg særligt på Tiffany's og Alcazar.
Kan man også lokke de flotte ladyboys hjem til noget frækt eller er det no go?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Som erfaren Pattaya/Bangkok gæst kan jeg med ro i sindet sige, at du bekymrer dig for meget... Alt for meget!

Din bemærkning om freelancers tror jeg du mener det vi i DK kalder gade piger? I Thailand er nemlig de færreste piger på barerne andet end freelancers. Det vil sige de får ingen løn, de får kun penge for ladydrinks og de er frie til at komme og gå som det passer dem. 

Om at være bange eller nervøs i Pattaya, jeg selv tør dårligt gå en tur i Skolegade i Århus en lørdag aften, men har ingen problemer i Thailand, sådan generelt. Men Lady Boys banderne har ødelagt meget på Beach Road, Waling Street etc. ​

Den med at barpigerne også er freelancere, det er 99.9999% sikkert en ommer. De er normalt på fast månedsløn, og får i (næsten) alle tilfælde procenter af barfine og lady drinks. Og hvis du vil købe en pige ud, helt ud af baren, skal du meget ofte betale for hendes frihed. Arbejder hun som ansat i baren, skal hun lidt slaveagtigt betales ud.

Problemet kan løses med den prostitueredes hvide løgne, mor syg, bror død, osv.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Nogle der har erfaringer med Cabaret shows?

Er de noget værd? Her tænker jeg særligt på Tiffany's og Alcazar.
Kan man også lokke de flotte ladyboys hjem til noget frækt eller er det no go?

​Det e r mænd som opfører sig "outreret". Siger det dig noget, så giv de shows en chance. Efter deres optræden går de udenfor og kysser og krammer, og lader sig fotograferer. Der var et show i Soi Post office, som jeg kiggede lidt på når jeg gik forbi, de dansere der var der, gik hjem med kunder.

Et af Pattayas politis, og turistsmyndigheders største problemer, er Lady boy freelancere, uden tilknytning til barer og lignende. Hold på alt hvad du har kært, hvis de der mindre lommetyvebander kommer mod dig, eller gør som jeg, jeg løber simpelhen min vej, eller skynder mig at sætte mig ned.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den med at barpigerne også er freelancere, det er 99.9999% sikkert en ommer. De er normalt på fast månedsløn, og får i (næsten) alle tilfælde procenter af barfine og lady drinks. Og hvis du vil købe en pige ud, helt ud af baren, skal du meget ofte betale for hendes frihed. Arbejder hun som ansat i baren, skal hun lidt slaveagtigt betales ud.

Problemet kan løses med den prostitueredes hvide løgne, mor syg, bror død, osv.

​Jeg tror du har ret i, at det er de færreste piger i barerne, der er der som freelancere, men der er altså nogen. Jeg samlede for nyligt en pige op i en beer bar, og hun fortalte mig at hun var freelancer og ikke ansat i baren og kunne derfor komme og gå som hun havde lyst. Jeg måtte dog stadig betale hendes barfine. Om hun fik procenter af drinksene ved jeg ikke, men det vil jeg formode hun gjorde. Jeg tror, der er er nogen, der foretrækker friheden på den måde, mod så at undvære de par tusind Baht i månedsløn, for mere er det vist ikke de får i løn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle der har erfaringer med Cabaret shows?

Er de noget værd? Her tænker jeg særligt på Tiffany's og Alcazar.
Kan man også lokke de flotte ladyboys hjem til noget frækt eller er det no go?

​Jeg har været til sådan et cabaret show en gang, sammen med en pige. Pigen jeg var sammen med virkede meget betaget, men selv synes jeg det var gabende kedeligt.

Efterfølgende var der mulighed for at få taget billeder med ladyboys'ene, der stillede sig op udenfor på rad og række. Efter hvad jeg kan læse mig til på ladyboyspattaya.com forummet skulle det her være muligt at få nogle aftaler i hus. De er nok ikke allesammen til salg, men nogle af dem vil tilsyneladende være det. Et trick der nævnes er, at bede om at få taget et billede med den man nu synes om, og så give hende en 100 Baht tip med ens telefonnummer vedhæftet. Ringer hun tilbage så er det jo win, og hvis ikke, ja så har det jo kun kostet de 100 Baht. :)

PS. Rigtig god tur til både dig og ZEUS! Jeg glæder mig meget til at høre jeres beretninger. :)

Redigeret af juipui

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nogen herinde med erfaringer med Gentlemen's Club i Bankok?

Jeg har fundet følgende guide:
http://www.livingthai.org/complete-guide-to-gentlemens-clubs-in-bangkok-bangkok-coyote-clubs.html

Umiddlebart lyder The Pimp som stedet, man skal besøge:
https://plus.google.com/+PimpBangkok99/posts

Gode råd fra andre omkring disse klubber? Gode tricks ud over det beskrevede...

 

Redigeret af zorroguy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

​Jeg tror du har ret i, at det er de færreste piger i barerne, der er der som freelancere, men der er altså nogen. Jeg samlede for nyligt en pige op i en beer bar, og hun fortalte mig at hun var freelancer og ikke ansat i baren og kunne derfor komme og gå som hun havde lyst. Jeg måtte dog stadig betale hendes barfine. Om hun fik procenter af drinksene ved jeg ikke, men det vil jeg formode hun gjorde. Jeg tror, der er er nogen, der foretrækker friheden på den måde, mod så at undvære de par tusind Baht i månedsløn, for mere er det vist ikke de får i løn.

​Det er meget meget svært for barerne at få barpiger. Måsk er det derfor de får lov til at komme ind. Deres løn er langt højere end du tror. Sidst jeg hørte om det, sådan helt ikke, fra piger og danske barejere, Frede / Ferdinand og andre, det er 7- 8 år siden, var det 4000 Bath. Og det værste for barejerne er, at de ikke kan fyre dem i lavsæsonen, eller som McDonald´s sætte dem på deltid, for så har de ingen piger, når højsæsonen begynder.

Hvis du følger Stickmanweekly kan du hurtigt se, at det er sælgers marked. Hvis 20 piger på stribe  er dybt optaget af at bruge deres smartphones, er det umuligt for ledelse at få dem til at droppe de skide smartphones i arbejdstiden. Hvis de forsøgte, ville de prostituerede lavede en kollektiv masseudvandring. Bye bye.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har gjort gode forberedelser. Jeg har dog et råd baseret på egne erfaringer.


Start med de steder og piger som du tror mest på. Men tillad dig derefter at ændre planer. Hvis du møder en fantastisk pige så føl dig ikke forpligtet til at afkrydse alle punkter på din liste uden gå i stedet tilbage til denne pige. Senere kunne hun være væk eller ikke tilgængelig.

Og når man kommer til et sted, opfatter man ikke altid det på den måde efterforskningerne har fået en at tro.

Så jeg tror det er nok med forskning nu. Tag med computeren og vær parat til at tilpasse dine planer.

Cheers,
Spice

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det er meget meget svært for barerne at få barpiger. Måsk er det derfor de får lov til at komme ind. Deres løn er langt højere end du tror. Sidst jeg hørte om det, sådan helt ikke, fra piger og danske barejere, Frede / Ferdinand og andre, det er 7- 8 år siden, var det 4000 Bath. Og det værste for barejerne er, at de ikke kan fyre dem i lavsæsonen, eller som McDonald´s sætte dem på deltid, for så har de ingen piger, når højsæsonen begynder.

Hvis du følger Stickmanweekly kan du hurtigt se, at det er sælgers marked. Hvis 20 piger på stribe  er dybt optaget af at bruge deres smartphones, er det umuligt for ledelse at få dem til at droppe de skide smartphones i arbejdstiden. Hvis de forsøgte, ville de prostituerede lavede en kollektiv masseudvandring. Bye bye.

​Jeg lavede en hurtig google-søgning og stødte på dette link med helt friske og, synes jeg, interessante tal.

Skal man tro hvad der står på den side, modtager barpigerne en månedsløn på mellem 4.000 og 6.000 Baht for deres arbejde i baren. Det er ca. det dobbelte af hvad jeg troede, men min viden ligger så også 10 år tilbage.

Af prisen på ladydrinks få pigen ca. det halve, mens de max får 100-200 Baht af barfinen, visse steder ingenting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

​Jeg lavede en hurtig google-søgning og stødte på dette link med helt friske og, synes jeg, interessante tal.

Skal man tro hvad der står på den side, modtager barpigerne en månedsløn på mellem 4.000 og 6.000 Baht for deres arbejde i baren. Det er ca. det dobbelte af hvad jeg troede, men min viden ligger så også 10 år tilbage.

Af prisen på ladydrinks få pigen ca. det halve, mens de max får 100-200 Baht af barfinen, visse steder ingenting.

​Tak for en god diskussion. Det link du sendte med er godt. Jeg fandt et andet link, som også nævnte 6000 bath fra baren, og det mener jeg så er plus ladydrinks, og del af barfine (i langt de fleste tilfælde. Husk at det er sælgers marked- det er svært at få piger til barerne).

Stickmanweekly.com har skrevet meget om dansepigerne med tøj på, de kaldes Coyote dancers, de er af en eller anden grund oppe på, så vidt jeg husker, 8000 til 10000 Bath i fast løn.

Lidt emnespring: Jeg tror de fleste faranger går forkert af, hvor meget bedsstemor hjemme i landsbyen behøver for at have et rimeligt liv med sine børnebørn, mens børnenes mor tjener temmelig mange penge. Ml. 4000 og 6.000 er nok. Der er ingen husleje, de første alvorlige udgifter begynder at komme, når børnene begynder at gå i skole. Uniform, bøger, og transport er så de største udgifter. Medicin og hospitals/ lægebesøg koster meget meget lidt. 

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det er meget meget svært for barerne at få barpiger. Måsk er det derfor de får lov til at komme ind. Deres løn er langt højere end du tror. Sidst jeg hørte om det, sådan helt ikke, fra piger og danske barejere, Frede / Ferdinand og andre, det er 7- 8 år siden, var det 4000 Bath. Og det værste for barejerne er, at de ikke kan fyre dem i lavsæsonen, eller som McDonald´s sætte dem på deltid, for så har de ingen piger, når højsæsonen begynder.

Hvis du følger Stickmanweekly kan du hurtigt se, at det er sælgers marked. Hvis 20 piger på stribe  er dybt optaget af at bruge deres smartphones, er det umuligt for ledelse at få dem til at droppe de skide smartphones i arbejdstiden. Hvis de forsøgte, ville de prostituerede lavede en kollektiv masseudvandring. Bye bye.

 

​Hej, Stump!

Det du skriver om sælgers marked og pigernes holdning lyder ikke godt. Sådant fører ofte til dårlig kvalitet og høje priser.

Jeg har reserveret hotel i Pattaya, men tøver nu. Skal jeg blive i Bangkok i stedet eller måske ta til et andet sted?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

 

​Hej, Stump!

Det du skriver om sælgers marked og pigernes holdning lyder ikke godt. Sådant fører ofte til dårlig kvalitet og høje priser.

Jeg har reserveret hotel i Pattaya, men tøver nu. Skal jeg blive i Bangkok i stedet eller måske ta til et andet sted?

​Jeg tror stadig at Pattaya er det bedste sted, hvis hovedformålet er mest sex for færrest penge.

I lacsæsonen er der absolut ingen grund til at reservere hotelværelse. 80% af værelser er tomme. Pigerne har fat i den lange ende vedr deres ansættelsesforhold, men der er ikke ret mange kunder, så for kunderne er det købers marked. Prut altid om prisen med de prostituerede, modsat hvad mange tror, bliver kvaliteten ikke dårligere af den grund. At tinge om prisen er almindelig thai kultur. De vil næsten betragte dig som åndsvag, hvis du ikke prøver. 

Når du ankommer, jeg siger ikke at du skal gøre det, og jeg har aldrig selv gjort det, kan du få sex for en gang stegte ris, serveret på et gadehjørne, med gratis the eller koldt vand at drikke til.

Ja jeg antager, at du kommer i lavsæsonen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ok de fleste gogo / Beer bars steder er noteret.

Er der nogle gode spisesteder I kan anbefale i Pattaya? Der må være et hav af restauranter, så vil gerne ind og spise et sted, hvor der er renligt og priserne ikke overstiger prisen for en LT med en supersprød sild. Ellers vil jeg hellere sulte ;)
Nej, bare nogle anbefalinger...

Nu er thai mad jo rig på rejer og andet skalddyr, jeg er bare allergisk overfor disse. Kylling og oksebøf/mørbrad er lige mig...samt almindelig fisk og grøntsager...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aalborg

Hej Zorryguy

 

Jeg kan også anbefale dig et par steder: Beefeater med rigtig god og veltillavet grillsteaks m.m., men vinen er lidt i den dyre ende, men god.

Den ligger i smøgen på secondroad næsten over for Mikes Shopping.

På "vandsiden" af secondroad ligger der også et rigtig godt sted kun at par hundrede meter til højre for før nævnte Beefeater.

Jeg skal i hvert fald spise der næste gang jeg kommer til Pattaya...

Velbekomme fra Aalborg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når man siger det er lidt dyrt...betyder det så priserne er de samme for mad som her i DK?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...