Hop til indhold
KNALDEKALLE

hvad er en luder

Recommended Posts

kvinde som tilbyder samleje og andre seksuelle ydelser mod betaling

glædespige er en prostitueret kvinde

prostitueret er en kvinde som tilbyder samleje og andre seksuelle ydelser mod betaling

så luder er det rigtige ord

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så var der frikvarter igen, find nu nogle drenge og spild bold med i den dejlige sol eller sørøvertik,  der er ingen der syntes det er sjovt i går rundt og siger luder, i får kun negativ opmærksomhed. Det er lige så dumt som at rykke pigerne i deres hestehale.  

Gå nu ud i solen og leg lidt drenge :)

  • Synes godt om 8

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøv og kig på hvad pli, opdragelse og dannelse betyder.

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MM40

så er der nogen, der har sluppet damp-børnene ud i det fri igen ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så var der frikvarter igen, find nu nogle drenge og spild bold med i den dejlige sol eller sørøvertik,  der er ingen der syntes det er sjovt i går rundt og siger luder, i får kun negativ opmærksomhed. Det er lige så dumt som at rykke pigerne i deres hestehale.  

Gå nu ud i solen og leg lidt drenge :)

​Halløj mester. Det her er en generel debat, og du stikker helt af i forhold til emnet.

et øg er en hest

en ganger er en hest

en krikke er en hest

en vallak er en hest

en araber er en hest

en pony er en hest

en glædespige er prostitueret

en hore er prostitueret

en skøge er prostitueret

en købekvinde er prostitueret

en "gudinde" er prostitueret

en luder er prostitueret

 

 

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ligner en der ikke rigtig har fundet kammertonen her i gruppen. Måske en diskret anvisning af hvor døren ud er, ville være på sin plads.

 

 

Pite

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøv og kig på hvad pli, opdragelse og dannelse betyder.

ludder el. luder sb. fk. (artiklen er forkortet – se hele artiklen i DDO)

  1. kvinde som tilbyder samleje og andre seksuelle ydelser mod betaling (nedsættende); synonym prostitueret, skøge, glædespige jævnfør callgirl
    ● bruges som skældsord til el. om en kvinde
Læg mærke til ordene "nedsættende" og "skældsord" - og gør herefter som DETH skriver.
Redigeret af bent53
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ligner en der ikke rigtig har fundet kammertonen her i gruppen. Måske en diskret anvisning af hvor døren ud er, ville være på sin plads.

 

 

Pite

​Det Bing skriver er vel ikke så galt, og det må stå for egen regning. Det er vel ham, som du hentyder til?? Han forholder sig bare ikke til emnet, men han bryder da ikke helt med kammertonen.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

ludder el. luder sb. fk. (artiklen er forkortet – se hele artiklen i DDO)

  1. kvinde som tilbyder samleje og andre seksuelle ydelser mod betaling (nedsættende); synonym prostitueret, skøge, glædespige jævnfør callgirl
    ● bruges som skældsord til el. om en kvinde
Læg mærke til ordene "nedsættende" og "skældsord" - og gør herefter som DETH skriver.

​ (vulg.) liderlig, løsagtig kvinde; især: skøge; demimonde (2). *send en Muse hid. | Men send mig ikke een af disse Gadetøjter, | Som strax paa Pinde staaer . . | For alting send mig ei den smageløse Luder, | Som indgav Langebek sit Juleaftens Sludder. Wess.243. *Naar dig loves Glimt af Guder | og Gudinders Trylleblik (dvs.: i Rom), | Og en Studser (dvs.: laps) og en Luder | Er den hele Stads, du fik (dvs.: i Paris). Bagges.​II.103. *I alle Klubber gjør han Støi og Mudder, | Om Frihed fører han et evigt Sludder, | Og bærer altid Schawlet for en Ludder. Aarestr.​SS.II.214. Hvad vilde den Tøs? . . Saadan en Mær – saadan en Luder! Bønnelycke.​Asfaltens Sange.​(1918).166. PEngelsen. De vanskelige Aar.​(1927).36. Feilb. OrdbS.(fynsk, loll.- falstersk).

 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

nogen vil gerne kaldes luder, andre synes at prostitueret er nedsættende.

begge har en negativ klang hos mig Luder er som et udråb som at sige/råbe din taber, din idiot også videre.

Prostitueret det ord er jeg ved ikke det lyder også negativt noget nedladende selvom nogen har det fint med det mere ordformen nærmeste fremmedgjort det lyder som et fint fremmedord som man bruger når man vil se sig selv som intellektuel.

Jeg siger bare jeg skal til en luksusmassøse.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

foranlediget at dit behov for definitioner på bestemte personer/persongrupper herinde - kan jeg - efter at have læst dine indlæg supplere - og dermed som minimum fordoble din indsigt...:

 

IDIOT er det rigtige ord...

 

Idiot,  en. [idiˈ(j)o?d(vulg. ogs. (m. tilknytning til Individ): Indiot.Punch.1883. 244. Rist.​J.22. Esm.​I.79. StormP.Deterikke mig!(1920)10). flt. -er. (ænyd. d. s.; ligesom eng. ty. fr. idiot fra gr.idiṓtēs, privat person, lægmand, uvidende person, til adj. ídios,  egen, privat) 
1) (nu kun m. overgang til bet. 2uvidende ell. udygtig person. *Lad Idioter sætte dig (dvs.: poeten) | Iblant de Ni Gudinder, | Og sige, du est ypperlig.  Reenb.​II.111. Folk som bilder sig ind at have opsluged all Viisdom, og dog ere Idioter. Holb.​Er.​III.1.*Ordener hænger man paa Idioter, | Stjærner og Baand man kun Adelen gier. PAHeib.​US.578. Kudske, Brevdragere, Skippere og lignende Idioter havde opdaget denne Stjerne længe før de saakaldte Folk af Faget. Heib.​Pros. IX.161.     m. nærmere bestemmelse. saa stor Idiot jeg er in re physica et herbaria.  Gram.​Breve.175. *Det ham (dvs.: en præst) ej regnes bør til allermindste Spot, | Om han i Poesie er største Idiot. FrHorn.​PM. 69. Han er en Idiot i sit eget Fædrenelands Historie. VSO. Min Kammertjener er en stor Idiot til (dvs.: til at binde) Slips.  Buchh.​MC.114. 
2) (især ofte brugt som skældsord) meget dum person; fjols; drog olgn. Monsieur, det er bekiendt, at I er en Idiot.  Holb.​Bars.​V.5.*man . . kand et Ord fortale, | . . een, som et Drog og Idiot afmale. FrHorn.​PM.149. den næsten bevægede Tilfredshed, hvormed man – udenlands fra nærmende sig vort lille Fædrelands Grænser – hilser Mødet med den første danske Idiot. Esm.​I.96. Tænke kan han jo ikke, Idiot som han er. AndNx.​DM. IV.25.     undertiden i ssgr. om person, som i overdrevent høj grad (egl. paa en taabelig maade) beskæftiger sig med, er optaget af en ell. anden speciel virksomhed ell. interesse (men viser mangel paa evne, forstaaelse ell. viden paa omraader af mere almen natur). jf. Sportsidiot samt: (det forlød) om Terman, at han var Talidiot eller, om De hellere vil, et Regnegeni! Fleuron. Skovgangsfæller.​(1925).41. 
3) (fra 19. aarh.; med.)  aandssvag (abnorm) person, især den laveste klasse af saadanne. Idiotens Hjem . . et Drivhuus for den sygnende Plante. HC And.​VII.59. De, som fra Fødslen have været Idioter, som aldrig have levet noget Aandsliv, der kan regnes for at nærme sig det Normale, dø ogsaa uden at vise Glimt af Fornuft. OBloch.​D.2I.368.

Redigeret af Heine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...