Hop til indhold
Midtj

Forfærdelige nyheder.

Recommended Posts

I tusindvis af islandske feminister kræver tilsyneladende deres velfortjente ligestilling. Og i deres retfærdige kamp mod lokale mandschaunister, fisker og fåreavler har de fundet en om end ikke nyt våben, så en uhyre effektiv en af slagsen.

 

http://lokalavisen.dk/unge-kvinder-se-vores-brystvorter---hvorfor-skal-vi-gemme-dem-vaek-/20150327/artikler/150329368/1051?ref=eblistermest

 

https://twitter.com/hashtag/freethenipple?f=realtime

 

Jeg har altid taget feministernes sag alvorlig. Det vil jeg fortsat forsøge at efterleve. Men nogle af de islandske af slagsen ligner til forveksling nogle sunde danske realitydeltagere.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk, jeg troede faktiskk, at Island fra gammel tid var matriarkalsk. Men jeg melder mig gerne som deltager i befrielseskampen ;) ;) ;)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Frygteligt, jeg er dybt rystet.

Men vi må vise dem hvad den danske mand er gjort af - vi er hårde som sten og er parat til at tage imod alt de kaster i ansigtet på os!

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

 melder mig gerne som deltager i befrielseskampen ;) ;) ;)

Laver du så også en Nipple slip?

 

Hvis hende der Tanja, som du er så optaget af, havde været lidt mere moderne med sine udtryksformer. Ville dit oplevelse af hende måske have været en anden.

 

 

Tænk, jeg troede faktiskk, at Island fra gammel tid var matriarkalsk.

Jeg er ikke sikkert, men tror dog at det er en lidt farverig beskrivelse. Jeg mener ikke der findes øjenvidnebeskrivelser fra island, som beskriver de sociologiske forhold i vikingetiden og starten af middelalderen. Men der findes en beskrivelse fra et isoleret norsk fiskesamfund fra staten af middelalderen, som fortæller de havde nogle noget alternative løsninger i deres samfund, som kunne minde lidt om noget matriarkalsk. Jeg kan forestille mig at islændingerne trods deres isolation, måtte have levet noget lig deres norske fætre.

Hvis du ligger inde med en viden eller måske nogle henvisninger om emnet, er jeg interesseret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Free the nipple er jo et internationalt movement, der startede i USA, primært fordi folk var sure over, at man ikke måtte amme offentlige steder.

Det har kørt temmelig længe nu.. Miley cyrus har rendt rundt med bare bryster konstant de sidste par år under #freethenipple

Del dette indlæg


Link til indlæg

...... Men der findes en beskrivelse fra et isoleret norsk fiskesamfund fra staten af middelalderen, som fortæller de havde nogle noget alternative løsninger i deres samfund, som kunne minde lidt om noget matriarkalsk. Jeg kan forestille mig at islændingerne trods deres isolation, måtte have levet noget lig deres norske fætre.

Hvis du ligger inde med en viden eller måske nogle henvisninger om emnet, er jeg interesseret.

 

Jeg ligger ikke inde med noget konkret, men har mine oplysninger fra en islænding, jeg engang kendte, og her skulle de samme forhold gøre sig gældende som i dit eksempel med det norske fiskersamfund.

Lidt enkelt stillet op: Når mændene var på havet, overtog kvinderne efterhånden magten på land.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg ligger ikke inde med noget konkret, men har mine oplysninger fra en islænding, jeg engang kendte, og her skulle de samme forhold gøre sig gældende som i dit eksempel med det norske fiskersamfund.

Lidt enkelt stillet op: Når mændene var på havet, overtog kvinderne efterhånden magten på land.

I behøver kun at tage til Læsø for at opleve det samfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Lidt enkelt stillet op: Når mændene var på havet, overtog kvinderne efterhånden magten på land.

Det var akkurat hvad øjenvidneberetningen fortalte. Jeg har min beretning fra værket "øjenvidne til historien" Den beskrev også en meget fri forhold til kroppen og seksuallivet, så beretningen må have været fra de tidligste år af middelalderen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Free the nipple er jo et internationalt movement, der startede i USA, primært fordi folk var sure over, at man ikke måtte amme offentlige steder.

Det har kørt temmelig længe nu.. Miley cyrus har rendt rundt med bare bryster konstant de sidste par år under #freethenipple

Nu er vi mænd jo mere interesserede i islandske bryster, da vi har brugt årtier på at få fat på dem. Amerikanske modefænomener er altså ikke så pirrende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...