Hop til indhold
Gæst

Danmark, jeg elsker dig!

Recommended Posts

Gæst

...det gør jeg virkelig. Du er ikke perfekt, men du er sgu smuk og dejlig, selv med alle dine fejl og mangler.

Men hvad fanden er det egentlig jeg har på hjerte her? Der har været kastrerende tendenser i de skandinaviske lande i en del år efterhånden, med Sverige som det grelleste eksempel.

Fokus på kvinders rettigheder har i den grad haft sin relevans. I Skandinavien, men også i verden som helhed. Der har været for mange overgreb på kvinder - både de fysiske, men også de mere subtile. Det har skabt, tror jeg en vrede hos det kvindelige køn, som har manifesteret sig i kvindekampen. Den er på sin plads og den har været nødvendig.

Men det har taget overhånd. Skandinavien, og i særdeleshed Sverige har mistet sine nosser. Det pisser mig af. Det pisser mig af at se hvordan mænd bliver skammet ud på så mange forskellige områder. Skammet ud for at være vilde og for at have en masse kraft og power. Skammet ud for at have en utæmmet og uhæmmet lyst. Skammet ud for at være mand. En mand skal ikke kontrolleres. Den maskuline kraft skal ikke holdes nede, den skal ikke skammes ad helvedes til. Den skal have lov til at være der i sin fulde kraft. Den skal ikke misbruges til at krænke, den skal ikke misbruges til dominere og den skal ikke misbruges til udelukkende at rage til sig selv i et rent egotrip. Men den skal for helvede heller ikke kastreres. For mændenes skyld, men i den grad også for kvindernes skyld!

Måden hvorpå mænd bliver kriminaliseret for at gå til prostitueret(igen Sverige), men kvinder ikke gør det for at sælge sex er endnu en måde at skamme det mandlige køn ud på. Manden er et svin og en krænker og han skal straffes. Kvinden er uskyldig, et offer og skal reddes. Hvad fanden er det for noget pis?!! Der er ofre på begge sider og der er krænkere på begge sider. Mænd er ikke dårligere mennesker end kvinder. Kvinder er ikke dårligere mennesker end mænd. Vi har forskellige måder at leve vores skyggesider ud på, men det betyder ikke at den ene køn er bedre end det andet.

 

Hvorfor skriver jeg egentlig det her? Tror det kom af den diskussion om hvorvidt der skulle censureres på anmeldelser herinde på eroguide. Det er jeg klart modstander af.

 

Ikke flere regler for fucks sake!

 

Der vil være nogle fjolser der skriver overdrevent nedladne indlæg. Støtter jeg det? Nej, men istedet for at censurere til døde foretrækker jeg at kommentere på det der bliver skrevet. Give udtryk for hvad jeg mener om det. Det skaber bevidsthed. Hos mig, den der læser det og måske også den der har skrevet det. Det tror jeg på vil skabe forandring.

 

Der vil altid være nogle svin der tager til prostitueret ligesåvel som der vil være nogle kolde kællinger der tilbyder sex mod betaling. Støtter jeg det? Nej, men istedet for at lukke hele lortet ned(gøre prostitution ulovligt), foretrækker jeg at der er en løbende debat om de forskellige aspekter af køb og salg af sex. Det tror jeg på vil skabe forandring.

 

Frihed under ansvar.

 

Tak Danmark fordi du endnu ikke har mistet dig selv fuldstændig. Tak fordi du stadig kæmper for at den kvalmende politiske korrekthed ikke skal få overtaget.

 

Hjælp os til at administrere det ansvar du dejlige Danmark, så vi kan gøre dig stolt over dine vilde vikinger og kraftfulde skønmø'er.

Redigeret af truth

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den maskuline kraft skal ikke holdes nede, den skal ikke skammes ad helvedes til. Den skal have lov til at være der i sin fulde kraft. Den skal ikke misbruges til at krænke, den skal ikke misbruges til dominere og den skal ikke misbruges til udelukkende at rage til sig selv i et rent egotrip. Men den skal for helvede heller ikke kastreres. For mændenes skyld, men i den grad også for kvindernes skyld!

 

det er absurd godt formuleret og jeg kunne ikke være mere enig...  det er lige til at blive morgenmild og glad af :)  Den maskuline kraft skal nemlig være der... 

 

og så snart alle mænd forstår det du har skrevet som er markeret  med rødt OG det går op for kvinderne at mændende har forstået at deres maskulinitet ikke længere kan/må/skal bruges som  våben - så tror jeg problemet løser sig selv og forsvinder... 

 

så er der ikke længere behov  for kønskamp, feminisme, chauvinisme ect - så har begge roller lige meget plads :) som det burde have være fra start af...  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså truth - jeg ved absolut ikke hvad jeg skal sige.... men bliv du bare ved med at føle dig krænket på dit køns vegne. Og bliv du bare ved med at ikke støtte overdrevent nedladende indlæg imens du selv skriver lige præcis et overdrevent nedladende indlæg.

Og bliv du bare ved med at se spøgelser ved højlys dag.

 

Men på den anden side - du kan jo se det som en gave.  Sverige findes kun for at folk som dig skal kunne pege finger og elske sit Danmark. 

 

 

Jeg er sikker på at Danmark elsker dig også.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Godt skriv Truth :)

Kunne ikke være mere enig med dig i at censur og skriveforbud er en rigtig dum ting. 

Vi skal selvfølgelig se hvad fjolserne skriver før vi kan tage stilling til om det er nedladende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

det er absurd godt formuleret og jeg kunne ikke være mere enig...  det er lige til at blive morgenmild og glad af :)  Den maskuline kraft skal nemlig være der... 

 

og så snart alle mænd forstår det du har skrevet som er markeret  med rødt OG det går op for kvinderne at mændende har forstået at deres maskulinitet ikke længere kan/må/skal bruges som  våben - så tror jeg problemet løser sig selv og forsvinder... 

 

så er der ikke længere behov  for kønskamp, feminisme, chauvinisme ect - så har begge roller lige meget plads :) som det burde have være fra start af...  

 

:)

Tak, jeg er selvfølgelig enig i at du er enig med mig :o)

 

Jeg tror helt sikkert at det er en vigtig del af ligningen at vi stopper med at misbruge vores power eller istedet kanaliserer den andre steder hen.

 

Men for at vi virkelig kan blive frie og leve med kærlighed og respekt kønnene imellem, kræver det at begge køn tager ansvar for deres del. At individet tager ansvar for sin egen del og for sin egen følelsesmæssige og åndelige udvikling og ikke venter på at "den anden" ændrer sig.

 

En del af den udvikling kan også være at eje sin vrede mod mænd eller mod kvinder. Anerkende at den er der i stor eller lille grad og så tage ansvar for den.

 

Det er superkomplekst, men jeg har håb for fremtiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Altså truth - jeg ved absolut ikke hvad jeg skal sige.... men bliv du bare ved med at føle dig krænket på dit køns vegne. Og bliv du bare ved med at ikke støtte overdrevent nedladende indlæg imens du selv skriver lige præcis et overdrevent nedladende indlæg.

Og bliv du bare ved med at se spøgelser ved højlys dag.

 

Men på den anden side - du kan jo se det som en gave.  Sverige findes kun for at folk som dig skal kunne pege finger og elske sit Danmark. 

 

 

Jeg er sikker på at Danmark elsker dig også.

 

Jeg forstår godt at du som svensk føler dig lidt ramt, mit skriv var nu ikke ment som et angreb på Sverige, men mere på nogle af de tendenser der er i det svenske samfund. Jeg ved ikke hvor de kommer fra og hvem der er ophavsmænd/kvinder, så det er selvsagt ikke et personangreb.

 

Det er muligt at der er en nedladende holdning i det jeg har skrevet, men hvis du kun ser det, så har du misforstået mig. Mere end nedladende så er jeg vred. Jeg er pissehamrende vred over at se en masse mænd der har, som jeg oplever det, mistet deres identitet.

 

Mænd der er blevet til nikkedukker hvis primære formål er at "gøre det rigtige" fremfor at være sande autentiske og kraftfulde mænd.

 

Derudover er der en masse generelle overbevisninger om mænd som mange stiltiende og også ubevidst tager imod:

 

"Mænd er svin"

"Mænd boller udenom"

"Mænd tænker altid på sex"

"Mænd er hjerteløs"

"Mænd er ikke omsorgsfulde og empatiske"

"Mænd er voldtægtsforbrydere"

"Mænd er pædofile"

"Mænd er voldelige"

"Mænd diskriminer"

 

Nogle mænd gør ovenstående ting, men det er næsten som om det er blevet til en generel sandhed som det er ok at skamme det mandlige køn ud med. Det skal stoppe. Den eneste måde det kan stoppes på er ved at vi som mænd bliver bevidste og sætter en grænse. En kærlig men bestemt grænse. Ikke overfor kvinder udelukkende. Ikke overfor alle kvinder. Ikke overfor alle mænd, men overfor nogle kvinder og overfor nogle mænd.

 

Men så kommer den næste udfordring:

 

Der er så meget benægtelse og skam på dette område, at nogle vil sige at man ser spøgelser hvis man tager dette emne op. Der er så meget berøringsangst. Hvorfor? Jeg er ikke sikker, men en af årsagerne kan være nogle andre generelle overbevisninger der florerer omkring mænd og hvordan man skal være mand.

 

Hvis man tager nogle problemer op relaterende til det mandlige køn, kan man møde disse overbevisninger:

 

"Lad være med at være sådan en vatpik"

"Mand dig op istedet for at pive"

"Boys don´t cry"

"put up, shut up and harden up"

"Lad være med at opføre dig som en kælling"(underforstået du skal ikke vise følelser og sårbarhed)

 

Det er et problem, men det er problem som der først nu er ved at opstå en større bevidsthed omkring og der vil være meget modstand mod den ligesom der var modstand mod kvindefrigørelsen. Det er ikke en kamp imod det modsatte køn. Det er en kamp mod alle de BBS(BullshitBeliefSystems), som ubevidst styrer os og som holder os fanget.

 

For lige at runde den af. Jeg har ikke noget imod Sverige og svenskere generelt. Og dog, jeg hader nok svenskere lidt, men ikke sådan rigtigt og mest når vi mødes i fodbold!

 

Jeg elsker den svenske natur. Jeg elsker de svenske kvinder. Jeg elsker minderne fra da jeg tog med min far på fisketure efter ørreder i Sverige. Boede i hytter og telt og røg vores friskfangede fisk. Jeg elsker de minder jeg har om elg"jagt"(bare finde dem). Jeg elsker minderne om min dejlige svensk/japanske ekskæreste som jeg mødte i Costa Rica...elsker minderne om vores hede passionerede intime sex på stranden i måneskin. Tro mig der er mange ting jeg elsker ved Sverige.

 

Den overdrevne politiske korrekthed er ikke en af dem - let there be no doubt here ;o)!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg ikke om jeg helt har misforstået emnet på den her streg....men

 

For mange år siden....(jeg er jo en ældre dame på 107 år :D ) Var jeg med til at sætte DannerHuset i stand, for Voldsramte kvinder,

Det var ikke store midler vi havde at gøre godt med, så søm blev rettet ud, til genbrug osv.

 

Vi arbejdet os langsom, (utroligt langsom) op gennem det gamle hus, sal for sal, værelser blev til, med hver sit præg, men for alle værelserne var der en ting der gik igen, Værlserne skulle gøre en glad, guldstjerner i et mørkerblåt loft, solopgange, regnbuger, slikpindefarvet-vandrør....alt sammen for at den kvinde, der måske kom midt om natten, måske kun med sine børn og intet andet, Banket til ukendelighed, af en meget kraftfuld mand, der har måtte demostrer sin magt.

De mænd var jo heller ikke uden fantasi, (på Dannerhuset kunne man ikke komme ind som mand) Så de udgav sig jo som feks. elektrikkere, og andet, for at komme ind, til deres koner, men da reglen var at ingen mand kom ind, nåede de kun til at kunne snakke igennem et gitter i en tyk dør.

 

Så jo...der er massere af handlekraftige mænd derude!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tak for din uddybning truth, og for at du ikke gik agurk over min reaktion. Fra mit udsigtspunkt blev dit første - fra dansk horisont, meget politiskt korrekte skriv - nemlig lidt af grineren, med den kraftfulde, handlekraftige, sexkøbende viking som det mandlige forebillede i Danmark. Eller skønmøen der salger sin krop til enhver med penge, som det kvindelige forebillede.
 
Det er nemlig en ting i ikke virker til at ha fattet herinde: Hr og Fru Danmark har lige så lidt til overs for sexkøbende mænd som nogensinde Hr og Fru Sverige. I er lige så meget set ned på som nogensinde den svenske tåben der ikke kan klare en normal relation med en kvinde, og kvinden der sælger sex er lige så meget et stakkels offer i Danmark som i Sverige. Og jeg var ikke helt ærlig tideligere; jeg tror altså ikke at Danmark elsker manden som naller fra husholdningskassen for at købe lidt yngre fisse end konens. Det er ikke den viking Danmark elsker, lige så lidt som Sverige gør det.
 
Der er egentlig kun en forskel, og det er at Sverige har lavet moralen til juridik. Ellers er billedet omtrent detsamme, det skal i ikke være i tvivl om hvis i ikke trives med selvbedrag.
 
Dit nye indlæg ....? Ja, det er ikke nemt det hele. Og præcis som Lady Cherie er inde på: der findes altså rigtigt mange handlekraftige mænd derude. Rigtigt mange. Tre af de kvinder jeg har haft forhold med i dette mit lange liv, er blevet voldtagne og mishandlede. En desuden i en gruppevoldtægt. Jeg kender ingen mand der er blevet udsat for noget lignende. Tusinder af børn i vores prægtige lande bliver mishandlede hver dag fortrinsvis af sine fædre. Under 2000-tallet har 206 svenske børn mistet sine mødre fordi deres fædre har slået dem ihjel. Etc etc
Kigger vi globalt på hvordan kvinder bliver behandlede af mænd er det mange gange næsten utænkeligt. 
 
Noget skal altså gøres, og feminismen er simpelt hen uundgåelig. Og det er uundgåelligt at en hel masse ting bliver tossede. Det koster nemlig at forandre en tusindårig kultur af undertrykkelse. Det koster fordi det er utroligt svært.
 
Men i  min optik bliver det altså det fremmeste tegnet på at være vatpik at sidde og ynke sig over de små skridt der alligevel sker her oppe i nord. Det er jo ikke sådan at vi mænd ofrer vores liv eller vores penge. Vi har stadig mad på bordet, går i de fleste fald til arbejdet hver dag, har i de fleste fald gode forhold til kvinder og børn, og har lov at sige og skrive det meste af det vi vil. Så jeg kan ikke riktigt se hvorfor du og andre lider så utrooooligt og er så vrede. Faktiskt overhovedet ikke, hvis det ikke er sådan at i simpelt hen er vatpikke, der bare skal have alt som det altid har været?
 
Der findes mange tilfælden hvor det bliver tosset. Men så opmærksomme dem. Sig fra hver gang det sker, og argumentere for hvorfor det er tosset. Men lad være med at ynke. Det er ikke særligt kraftfuldt.
 
Og snart bliver altså nogen af alle jer der tit bruger "politiskt korrekt" som noget slags argument, at forklare hvad det betyder. For mig er politiskt korrekt
ikke en betegnelse på at kæmpe for kvindens rettigheder, og heller ikke en betegnelse på at ikke ville smide ud invandrere.
 
Men måske er det bare et godt udtryk at have, når man ikke kan komme på nogle gode argumenter??
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg køber ikke umiddelbart præmissen om, at mænd bliver kastreret og skammet ud.

 

Jeg kan sagtens høre de stemmer, du refererer til, men vores hverdag er jo fyldt med stemmer, som alle vil diktere, hvordan vi er, når vi er rigtige.

Rigtige mænd, rigtige kvinder, rigtige danskere, gode samfundsborgere, sunde mennesker .. sådan har det altid været, og det er en helt central del af at være flokdyr: Den regulerende funktion, som samtidig streger gruppeskel op. Hvis du vil være en del af fællesskabet, er du sådan her.

Men det er også ligeså centralt, at vi selv vælger vores gruppetilhørsforhold, og aldrig har billedet været så fragmenteret. Jeg hører slet ikke den samstemmende røst, du refererer til. 

 

Vi kan som mænd vælge at lade os kastrere, men det er i så fald ikke noget omverdenen gør ved os. Det er et aktivt valg vi selv tager. Husk at 'omverdenen er et relativt begreb, og at du selv er en del af omverdenen for mig. Vi kan også vælge at melde os til en mudder-røvtur med Carl-Mar og slå hinanden på skulderen med, at nu er vi rigtige mænd.

 

I virkeligheden er det interessante for mig at se, hvorfor vi i det hele taget vælger at købe ind i og identificere os med de her en-dimensionelle Ekstrablads-stereotyper, som alligevel ikke passer på noget individ. Rigtige mænd græder ikke .. sexuelt frigjorte kvinder er billige .. mænd er dominerende krænkere .. mænd er rå og utæmmelige. Der er for mig intet forløsende ved at udskifte den ene stereotyp med en anden og ligeså enøjet. Forløsningen kommer først, når man lytter til sin egen indre stemme og tør fremstå ligeså fragmenteret, paradoksal og selvmodsigende og individuel som alle de andre.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg køber ikke umiddelbart præmissen om, at mænd bliver kastreret og skammet ud.

 

Jeg kan sagtens høre de stemmer, du refererer til, men vores hverdag er jo fyldt med stemmer, som alle vil diktere, hvordan vi er, når vi er rigtige.

Rigtige mænd, rigtige kvinder, rigtige danskere, gode samfundsborgere, sunde mennesker .. sådan har det altid været, og det er en helt central del af at være flokdyr: Den regulerende funktion, som samtidig streger gruppeskel op. Hvis du vil være en del af fællesskabet, er du sådan her.

Men det er også ligeså centralt, at vi selv vælger vores gruppetilhørsforhold, og aldrig har billedet været så fragmenteret. Jeg hører slet ikke den samstemmende røst, du refererer til. 

 

Vi kan som mænd vælge at lade os kastrere, men det er i så fald ikke noget omverdenen gør ved os. Det er et aktivt valg vi selv tager. Husk at 'omverdenen er et relativt begreb, og at du selv er en del af omverdenen for mig. Vi kan også vælge at melde os til en mudder-røvtur med Carl-Mar og slå hinanden på skulderen med, at nu er vi rigtige mænd.

 

I virkeligheden er det interessante for mig at se, hvorfor vi i det hele taget vælger at købe ind i og identificere os med de her en-dimensionelle Ekstrablads-stereotyper, som alligevel ikke passer på noget individ. Rigtige mænd græder ikke .. sexuelt frigjorte kvinder er billige .. mænd er dominerende krænkere .. mænd er rå og utæmmelige. Der er for mig intet forløsende ved at udskifte den ene stereotyp med en anden og ligeså enøjet. Forløsningen kommer først, når man lytter til sin egen indre stemme og tør fremstå ligeså fragmenteret, paradoksal og selvmodsigende og individuel som alle de andre.

 

Men det var jo lige præcis det jeg ville sige, men ikke kunde.

Man har selv et ansvar for hvilket billede man vælger at se, og hvilket lys man kaster over det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Tak for din uddybning truth, og for at du ikke gik agurk over min reaktion. Fra mit udsigtspunkt blev dit første - fra dansk horisont, meget politiskt korrekte skriv - nemlig lidt af grineren, med den kraftfulde, handlekraftige, sexkøbende viking som det mandlige forebillede i Danmark. Eller skønmøen der salger sin krop til enhver med penge, som det kvindelige forebillede.
 
Det er nemlig en ting i ikke virker til at ha fattet herinde: Hr og Fru Danmark har lige så lidt til overs for sexkøbende mænd som nogensinde Hr og Fru Sverige. I er lige så meget set ned på som nogensinde den svenske tåben der ikke kan klare en normal relation med en kvinde, og kvinden der sælger sex er lige så meget et stakkels offer i Danmark som i Sverige. Og jeg var ikke helt ærlig tideligere; jeg tror altså ikke at Danmark elsker manden som naller fra husholdningskassen for at købe lidt yngre fisse end konens. Det er ikke den viking Danmark elsker, lige så lidt som Sverige gør det.
 
Der er egentlig kun en forskel, og det er at Sverige har lavet moralen til juridik. Ellers er billedet omtrent detsamme, det skal i ikke være i tvivl om hvis i ikke trives med selvbedrag.
 
Dit nye indlæg ....? Ja, det er ikke nemt det hele. Og præcis som Lady Cherie er inde på: der findes altså rigtigt mange handlekraftige mænd derude. Rigtigt mange. Tre af de kvinder jeg har haft forhold med i dette mit lange liv, er blevet voldtagne og mishandlede. En desuden i en gruppevoldtægt. Jeg kender ingen mand der er blevet udsat for noget lignende. Tusinder af børn i vores prægtige lande bliver mishandlede hver dag fortrinsvis af sine fædre. Under 2000-tallet har 206 svenske børn mistet sine mødre fordi deres fædre har slået dem ihjel. Etc etc
Kigger vi globalt på hvordan kvinder bliver behandlede af mænd er det mange gange næsten utænkeligt. 
 
Noget skal altså gøres, og feminismen er simpelt hen uundgåelig. Og det er uundgåelligt at en hel masse ting bliver tossede. Det koster nemlig at forandre en tusindårig kultur af undertrykkelse. Det koster fordi det er utroligt svært.
 
Men i  min optik bliver det altså det fremmeste tegnet på at være vatpik at sidde og ynke sig over de små skridt der alligevel sker her oppe i nord. Det er jo ikke sådan at vi mænd ofrer vores liv eller vores penge. Vi har stadig mad på bordet, går i de fleste fald til arbejdet hver dag, har i de fleste fald gode forhold til kvinder og børn, og har lov at sige og skrive det meste af det vi vil. Så jeg kan ikke riktigt se hvorfor du og andre lider så utrooooligt og er så vrede. Faktiskt overhovedet ikke, hvis det ikke er sådan at i simpelt hen er vatpikke, der bare skal have alt som det altid har været?
 
Der findes mange tilfælden hvor det bliver tosset. Men så opmærksomme dem. Sig fra hver gang det sker, og argumentere for hvorfor det er tosset. Men lad være med at ynke. Det er ikke særligt kraftfuldt.
 
Og snart bliver altså nogen af alle jer der tit bruger "politiskt korrekt" som noget slags argument, at forklare hvad det betyder. For mig er politiskt korrekt
ikke en betegnelse på at kæmpe for kvindens rettigheder, og heller ikke en betegnelse på at ikke ville smide ud invandrere.
 
Men måske er det bare et godt udtryk at have, når man ikke kan komme på nogle gode argumenter??

 

 

Det virker lidt usammenhængende det du skriver og er på et lidt primitivt niveau, så jeg vil gøre det simpelt og ikke gå ind i en omgang country-bashing. Det var ikke derfor jeg skrev som jeg gjorde.

 

1) Jeg skrev ikke at der var stor forskel på Danmark og Sverige, men at Sverige har taget den endnu længere ud og det er jeg taknemlig for i det mindste ikke er sket i Danmark.

 

2) Når jeg har været i forhold, har jeg kun bollet med hende og ikke andre, som du indikerede. Hvad andre gør er ikke min business.

 

3) Jeg er ked af at høre at nogle af de kvinder du har kendt har været udsat for voldtægt. Det er noget svineri og det skal selvfølgelig ikke eksistere!

 

4) At udtrykke sin vrede er ikke at ynke. Vrede er en sund følelse, men ofte ildeset af dem der skammer sig over selvsamme følelse.

 

5) Feminismen er fantastisk, men skal ikke misbruges og gøres til et hævntogt.

 

6) At bruge problemstillinger der objektivt set er værre til at underkende og latterliggøre andre menneskers problemstillinger er primitivt og nedladende.

 

7) Politisk korrekthed er når man, udelukkende udtrykker den mening, som er opportun i den pågældende sammenhæng = Kriminaliserer mænd der går til prostitueret og ikke tør at opponere mod den holdning af frygt for ikke at være "populær".

 

Gud bevare Sverige og Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg køber ikke umiddelbart præmissen om, at mænd bliver kastreret og skammet ud.

 

Jeg kan sagtens høre de stemmer, du refererer til, men vores hverdag er jo fyldt med stemmer, som alle vil diktere, hvordan vi er, når vi er rigtige.

Rigtige mænd, rigtige kvinder, rigtige danskere, gode samfundsborgere, sunde mennesker .. sådan har det altid været, og det er en helt central del af at være flokdyr: Den regulerende funktion, som samtidig streger gruppeskel op. Hvis du vil være en del af fællesskabet, er du sådan her.

Men det er også ligeså centralt, at vi selv vælger vores gruppetilhørsforhold, og aldrig har billedet været så fragmenteret. Jeg hører slet ikke den samstemmende røst, du refererer til.

 

Jeg forstår godt dit synspunkt. Jeg har muligvis heller ikke forklaret mig helt godt nok. Jeg taler ikke udelukkende om de stemmer der lyder, men i ligeså høj grad om noget der foregår mere subtilt og inddirekte, men ikke desto mindre ligeså kraftfuldt. Det er for komplekst og omfattende til at jeg gider at gå i detaljer med det her, men jeg oplever det....rigtig meget!

 

Vi kan som mænd vælge at lade os kastrere, men det er i så fald ikke noget omverdenen gør ved os. Det er et aktivt valg vi selv tager. Husk at 'omverdenen er et relativt begreb, og at du selv er en del af omverdenen for mig.

Til dels enig. Vi har først valgfrihed når vi er bevidste omkring hvad der foregår. Den bevidsthed spirer langsomt fordi det etablerede skal udfordres. Selv der er valget ikke let hvis man skal gå mod årelange overbevisninger.

 

I virkeligheden er det interessante for mig at se, hvorfor vi i det hele taget vælger at købe ind i og identificere os med de her en-dimensionelle Ekstrablads-stereotyper, som alligevel ikke passer på noget individ. Rigtige mænd græder ikke .. sexuelt frigjorte kvinder er billige .. mænd er dominerende krænkere .. mænd er rå og utæmmelige. Der er for mig intet forløsende ved at udskifte den ene stereotyp med en anden og ligeså enøjet. Forløsningen kommer først, når man lytter til sin egen indre stemme og tør fremstå ligeså fragmenteret, paradoksal og selvmodsigende og individuel som alle de andre.

 

 

Her er jeg i det store og hele meget enig. Jeg tror på at det at være autentisk og sand er en rigtig god vej at gå uanset hvordan det måtte se ud for den enkelte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Danmark, jeg elsker dig.

Men ingen må misbruge dig, selvom du er nem at manipulere med.

Gælder også dig Helle og Kristian Thuelsen Dahl. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det virker lidt usammenhængende det du skriver og er på et lidt primitivt niveau, så jeg vil gøre det simpelt og ikke gå ind i en omgang country-bashing. Det var ikke derfor jeg skrev som jeg gjorde.

 

1) Jeg skrev ikke at der var stor forskel på Danmark og Sverige, men at Sverige har taget den endnu længere ud og det er jeg taknemlig for i det mindste ikke er sket i Danmark.

 

2) Når jeg har været i forhold, har jeg kun bollet med hende og ikke andre, som du indikerede. Hvad andre gør er ikke min business.

 

3) Jeg er ked af at høre at nogle af de kvinder du har kendt har været udsat for voldtægt. Det er noget svineri og det skal selvfølgelig ikke eksistere!

 

4) At udtrykke sin vrede er ikke at ynke. Vrede er en sund følelse, men ofte ildeset af dem der skammer sig over selvsamme følelse.

 

5) Feminismen er fantastisk, men skal ikke misbruges og gøres til et hævntogt.

 

6) At bruge problemstillinger der objektivt set er værre til at underkende og latterliggøre andre menneskers problemstillinger er primitivt og nedladende.

 

7) Politisk korrekthed er når man, udelukkende udtrykker den mening, som er opportun i den pågældende sammenhæng = Kriminaliserer mænd der går til prostitueret og ikke tør at opponere mod den holdning af frygt for ikke at være "populær".

 

Gud bevare Sverige og Danmark.

 

Jeg skal heller ikke polemisere mere. Bare konstatere at vi måske eventuelt misforstår hinanden? Og afrunde med at vrede KAN være en sund følelse, men det er ikke en naturnødvendighed. Og hvordan den udleves kan blive meget usundt.

 

Selv elsker jeg hverken Sverige eller Danmark, men kan se fordele og dejlige ting med begge. Og ting jeg helt og absolut afskyer. Med begge.

 

Knus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg skal heller ikke polemisere mere. Bare konstatere at vi måske eventuelt misforstår hinanden? Og afrunde med at vrede KAN være en sund følelse, men det er ikke en naturnødvendighed. Og hvordan den udleves kan blive meget usundt.

 

Selv elsker jeg hverken Sverige eller Danmark, men kan se fordele og dejlige ting med begge. Og ting jeg helt og absolut afskyer. Med begge.

 

Knus

 

Ja, tror der har været en misforståelse. Men det er cool nok bananas...alt godt til dig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår godt at du som svensk føler dig lidt ramt, mit skriv var nu ikke ment som et angreb på Sverige, men mere på nogle af de tendenser der er i det svenske samfund. Jeg ved ikke hvor de kommer fra og hvem der er ophavsmænd/kvinder, så det er selvsagt ikke et personangreb.

 

Det er muligt at der er en nedladende holdning i det jeg har skrevet, men hvis du kun ser det, så har du misforstået mig. Mere end nedladende så er jeg vred. Jeg er pissehamrende vred over at se en masse mænd der har, som jeg oplever det, mistet deres identitet.

 

Mænd der er blevet til nikkedukker hvis primære formål er at "gøre det rigtige" fremfor at være sande autentiske og kraftfulde mænd.

 

Derudover er der en masse generelle overbevisninger om mænd som mange stiltiende og også ubevidst tager imod:

 

"Mænd er svin"

"Mænd boller udenom"

"Mænd tænker altid på sex"

"Mænd er hjerteløs"

"Mænd er ikke omsorgsfulde og empatiske"

"Mænd er voldtægtsforbrydere"

"Mænd er pædofile"

"Mænd er voldelige"

"Mænd diskriminer"

 

Nogle mænd gør ovenstående ting, men det er næsten som om det er blevet til en generel sandhed som det er ok at skamme det mandlige køn ud med. Det skal stoppe. Den eneste måde det kan stoppes på er ved at vi som mænd bliver bevidste og sætter en grænse. En kærlig men bestemt grænse. Ikke overfor kvinder udelukkende. Ikke overfor alle kvinder. Ikke overfor alle mænd, men overfor nogle kvinder og overfor nogle mænd.

 

Men så kommer den næste udfordring:

 

Der er så meget benægtelse og skam på dette område, at nogle vil sige at man ser spøgelser hvis man tager dette emne op. Der er så meget berøringsangst. Hvorfor? Jeg er ikke sikker, men en af årsagerne kan være nogle andre generelle overbevisninger der florerer omkring mænd og hvordan man skal være mand.

 

Hvis man tager nogle problemer op relaterende til det mandlige køn, kan man møde disse overbevisninger:

 

"Lad være med at være sådan en vatpik"

"Mand dig op istedet for at pive"

"Boys don´t cry"

"put up, shut up and harden up"

"Lad være med at opføre dig som en kælling"(underforstået du skal ikke vise følelser og sårbarhed)

 

Det er et problem, men det er problem som der først nu er ved at opstå en større bevidsthed omkring og der vil være meget modstand mod den ligesom der var modstand mod kvindefrigørelsen. Det er ikke en kamp imod det modsatte køn. Det er en kamp mod alle de BBS(BullshitBeliefSystems), som ubevidst styrer os og som holder os fanget.

 

For lige at runde den af. Jeg har ikke noget imod Sverige og svenskere generelt. Og dog, jeg hader nok svenskere lidt, men ikke sådan rigtigt og mest når vi mødes i fodbold!

 

Jeg elsker den svenske natur. Jeg elsker de svenske kvinder. Jeg elsker minderne fra da jeg tog med min far på fisketure efter ørreder i Sverige. Boede i hytter og telt og røg vores friskfangede fisk. Jeg elsker de minder jeg har om elg"jagt"(bare finde dem). Jeg elsker minderne om min dejlige svensk/japanske ekskæreste som jeg mødte i Costa Rica...elsker minderne om vores hede passionerede intime sex på stranden i måneskin. Tro mig der er mange ting jeg elsker ved Sverige.

 

Den overdrevne politiske korrekthed er ikke en af dem - let there be no doubt here ;o)!

 

Er lidt usikker på hvad du mener, eller om det er ironisk?? ".....

 

Der vil altid være nogle svin der tager til prostitueret ligesåvel som der vil være nogle kolde kællinger der tilbyder sex mod betaling. Støtter jeg det? Nej, men istedet for at lukke hele lortet ned(gøre prostitution ulovligt), foretrækker jeg at der er en løbende debat om de forskellige aspekter af køb og salg af sex. Det tror jeg på vil skabe forandring........."

 

for det er da også en meget ensidig udlægning af mennesker.........

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Plakaten beskylder jo ikke Socialdemokraterne for, at forsøge, at vinde DF vælgere tilbage. Men håner Socialdemokraterne for, at de har planlagt at bruge indvandrekortet i valgkampen til at sløre. at de har svigtet på alle deres kerneområder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Plakaten beskylder jo ikke Socialdemokraterne for, at forsøge, at vinde DF vælgere tilbage. Men håner Socialdemokraterne for, at de har planlagt at bruge indvandrekortet i valgkampen til at sløre. at de har svigtet på alle deres kerneområder.

 

Det var titman der tilføjet Thulesen Dahl, han er jo ræve rød ;)

 

Men ja, de har ikke ret mange kort at spille med, så må de jo bruge nogle kreative metoder i stedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...