Hop til indhold
Guest modenherre

Profil som er model

Recommended Posts

Guest modenherre

Hej herinde

Været med på en kigger i lang tid herinde.

Jeg har skrevet lidt med en ung pige og jeg tror sgu at jeg har set hende i en reklame og dermed ved hvem hun er. Er det bare mig eller er det ikke lidt risikofyldt at unge piger ligger sig selv til skue og skriver så personlige ting at de fleste kan Google sig frem til dem?

Måske er det bare mig der er et gammelt røvhul men det virker sgu noget problematisk på mig. Er jeg den eneste der "kender" hende?

Hilsen

Karl

Redigeret af modenherre

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har skrevet lidt med en ung pige (xxx kalder hun sig) og jeg tror sgu at jeg har set hende i en reklame og dermed ved hvem hun er. Er det bare mig eller er det ikke lidt risikofyldt at unge piger ligger sig selv til skue og skriver så personlige ting at de fleste kan Google sig frem til dem?

 

Måske er det bare mig der er et gammelt røvhul men det virker sgu noget problematisk på mig. Er jeg den eneste der "kender" hende?

 

Jeg synes det er problematisk at du absolut skal delagtigøre os i det, fremfor at skrive det direkte til pigen og gøre hende opmærksom på problemet, så hun kan være mere påpasselig i fremtiden.

 

NB. bemærk at Kowalski allerede har været så venlig at slette hendes profilnavn  :)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er "kun" nogen og fyrre

,men føler en afgrundsdyb virkelighedsopfattelse i modsætning til dagen unge. De har virkelig fået deres hjerne twisted af Paradisehotel og sociale medier. Mange af dem har ingen bekymringer omkring at nogen finder ud af de er på sexdating eller ligefrem semi-prostitution siden sugardaters. Kan se at mange piger på sugardaters har tatoveret en tomhjernet whitetrash tekst over deres bryster "no pain no gain" eller lignende fortæller mig at de ligeså godt kunne komme fra en anden planet. Jeg forstår dem ikke og de forstår nok heller ikke mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest modenherre

Du har fuldstændig ret Jernsvinet. Det var sgu ikke for smart af mig.

Og ja, havde allerede skrevet til hende at hun måske skulle passe lidt på hvad hun skrev og lagde på siden af fotos. Hørte dog aldrig fra hende igen efter det, så måske hun er ligeglad?

 

God weekend.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske er det bare mig der er et gammelt røvhul men det virker sgu noget problematisk på mig. Er jeg den eneste der "kender" hende?

 

 

I tidligere tråde har jeg også beskrevet en del let genkendelige billeder. Nogle gange virker det åbenlyst at de ikke bare er "lånt" (fx når nogle billeder af samme person kan findes på vedkommendes konti på sociale medier og andre internetsteder, fx modelportfolios, mens andre af billederne ikke er til at opstøve ...)

 

Ret mange piger i det hele taget har billeder der også ligger på sociale medier, selvom SD skriver at de sorterer dem fra.

 

En enkelt havde et "påfaldende" profilnavn, som jeg undrede mig over og spurgte til. Da jeg spurgte hende og fik en forklaring, som jeg googlede, fordi der var noget i den jeg ikke forstod - vupti så var alle identitetsdata om hende fremme på google. Hvis jeg aktivt var ude i phishing, vurderer jeg at det ville være en let sag med mange - især af de yngste.

 

Så, ja: Mange er "uforsigtige", formodentlig af uvidenhed om hvor let det er at "genkende" dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I tidligere tråde har jeg også beskrevet en del let genkendelige billeder. Nogle gange virker det åbenlyst at de ikke bare er "lånt" (fx når nogle billeder af samme person kan findes på vedkommendes konti på sociale medier og andre internetsteder, fx modelportfolios, mens andre af billederne ikke er til at opstøve ...)

 

Ret mange piger i det hele taget har billeder der også ligger på sociale medier, selvom SD skriver at de sorterer dem fra.

 

En enkelt havde et "påfaldende" profilnavn, som jeg undrede mig over og spurgte til. Da jeg spurgte hende og fik en forklaring, som jeg googlede, fordi der var noget i den jeg ikke forstod - vupti så var alle identitetsdata om hende fremme på google. Hvis jeg aktivt var ude i phishing, vurderer jeg at det ville være en let sag med mange - især af de yngste.

 

Så, ja: Mange er "uforsigtige", formodentlig af uvidenhed om hvor let det er at "genkende" dem.

 

 

Problemet er jo at mange piger ikke tænker over konsekvenser og fremtid, derfor sker den slags her - Det er også set i GP verdenen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet er jo at mange piger ikke tænker over konsekvenser og fremtid, derfor sker den slags her - Det er også set i GP verdenen

Så må man jo håbe, at I der ved bedre passer på de piger og ikke snager i og deler deres oplysninger. Jeg tænker det er uvidenhed, der gør at nogle piger ikke får tænkt sig om.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Liv jeg tror ikke at det nødvendigvis bunder i uvidenhed, men måske snarere beror på en visuel ungdoms-kultur i en virtuel verden?

 

Sekvens udveksling i billeder og korte beskeder, virker måske hæmmende på viljen til den nødvendige refleksion over egne handlinger og de mulige konsekvenser af samme.

 

Det hele skal gå så stærkt i deres verden på nettet, at et øjebliks uopmærksomhed måske kan gøre uoprettelig skade.

 

Tænk bare på mennesker der er blevet fyret efter at de har været illoyale på nettet, de havde skrevet noget i øjeblikket på Facebook som de aldrig havde sat sig ned for at skrive som et læserbrev til avisen, sådan som man gjorde en gang, vi er nogle der stadig godt kan huske hvordan :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Liv jeg tror ikke at det nødvendigvis bunder i uvidenhed, men måske snarere beror på en visuel ungdoms-kultur i en virtuel verden?

 

 

 

'Det ene udelukker ikke det andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så må man jo håbe, at I der ved bedre passer på de piger og ikke snager i og deler deres oplysninger. Jeg tænker det er uvidenhed, der gør at nogle piger ikke får tænkt sig om.

 

Ikke for at være hellig, men så vidt muligt siger jeg det til dem, når det sker, hvilket jeg vil opfordre enhver til. Det kan dog ikke altid lade sig gøre for mig at kontakte dem (medmindre jeg samtidig vil kompromittere mig selv). Og nogle gange er reaktionen ikke helt positiv, fordi det virker intimiderende og/eller de tager mig for stalker (hvilket jeg slet ikke er - jeg er bare nysgerrig + en der tjekker om modtaget information nu også holder). Det er jo også lidt patroniserende at opfordre andre til at passe bedre på sig selv ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...