Nille 6301 Skrevet 13. Marts, 2015 Jyderne kan godt glæde sig, til april flyver Air Berlin fra Billlund direkte til Berlin. Så nu bliver der ingen undskyldninger for ikke at besøge Artemis og de andre forlystelsessteder, Vi ses i Berlin en dag.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emma Mira Skrevet 13. Marts, 2015 så kan jeg godt udvide mine skov områder til Berlin også 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 13. Marts, 2015 (edited) så kan jeg godt udvide mine skov områder til Berlin også Du skal være velkommen, en pige herindefra (du ved godt hvem) var med mig i Berlin sidst Redigeret 13. Marts, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 13. Marts, 2015 Jyderne kan godt glæde sig, til april flyver Air Berlin fra Billlund direkte til Berlin. Så nu bliver der ingen undskyldninger for ikke at besøge Artemis og de andre forlystelsessteder, Vi ses i Berlin en dag.... Står du for finansieringen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 16. Marts, 2015 (edited) åh en direkte flylinie Billund- Velbert med morgen og aftenafgang ville ikke være godt for min økonomi Berlin- Billund er ikke så aktuelt for mig. Inden jeg kommer til Billund , får parkeret, tjekket ind, flyver til Berlin, taxa/lejet bil og køreturen til Artemis.. Ja så er jeg ankommet med bil, hvis jeg sparker lidt til den Redigeret 16. Marts, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2015 Jeg kunne godt finde på at tage til Berlin med formålet om at besøge Artemis og se lidt af byen. Jeg gider bare ikke at køre, finder der mere afslappende med tog eller fly. DSB har direkte ruter fra Århus til Berlin dagligt, det tager små syv timer og oftest til rimelige penge. Hvis man skal køre til Billund, og man skal jo nok ikke lige komme i sidste øjeblik selvom incheck klares fra pceren og man evt kan nøjes med en håndbagage, så er det nok begrænset hvor meget tid man sparer ved at tage flyet, det kan godt være der er et par timer at hente i forhold til toget men nok heller ikke mere. Jeg ser flyet som et fint alternativ til toget men om jeg ville tage tog eller fly afhænger jo helt af afgangstider og hvordan det vil passe mig. Er der stor prisforskel mellem de to transportformer kan det også spille ind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 16. Marts, 2015 Mig generer det ikke at køre. Ikke 5 timer til Berlin eller andre småture. Uanset om du vælger tog eller fly er du afhændig af afgangstidspunkter, hvilket gør det meget uflexibelt. Hvis jeg er klar kl 7.05 om morgenen, så er det der jeg kører! Jeg kører hjem, så det passer med når jeg skal være hjemme= maksimalt udnyttelse af tiden… en tid, som oftest er mit problem Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2015 (edited) Nu er du jo ikke mig "Geilekarl", man skal gøre hvad man selv synes bedst om, og fra der i landet jeg er, er det umuligt at køre til Berlin på fem timer medmindre man har sømmet helt vildt i bund hele vejen. Det vil tage syv timer under normal kørsel, at barbere to timer af det vil være noget af en opgave. Jeg elsker at komme frem på en afslappende måde og det er tog eller fly for mig, ingen problem at du ser anderledes på det og jeg forstår godt dit ønske. Derudover ønsker man ikke at sende sin bil ud på en lang tur af private årsager så kan det være en anden årsag til også at vælge tog eller fly. Redigeret 16. Marts, 2015 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2015 Ideen med at flyver til Berlin på 1 time er at komme hurtig og veludhvilet frem, dvs du kan være på Artemis 1,5t efter afgang, de flyver nemlig til Tegel som er ret tæt på Artemis. Man kan tage en ensdagsmuttur med ruten, det kan I ikke i bil/tog. Så det giver nogle nye muligheder for dem som er bundet af familien. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2015 (edited) Ideen med at flyver til Berlin på 1 time er at komme hurtig og veludhvilet frem, dvs du kan være på Artemis 1,5t efter afgang, de flyver nemlig til Tegel som er ret tæt på Artemis. Man kan tage en ensdagsmuttur med ruten, det kan I ikke i bil/tog. Så det giver nogle nye muligheder for dem som er bundet af familien. Takker for den information Nille også med det geografiske og muligheden for en et dages tur. Nu virker det med fly pludselig en del tillokkende, og du har ret i at det giver nye muligheder. Jeg havde slet ikke tænkt på en et dages tur også var en mulighed. Det er da nemt. Redigeret 16. Marts, 2015 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2015 (edited) Takker for den information Nille også med det geografiske og muligheden for en et dages tur. Nu virker det med fly pludselig en del tillokkende, og du har ret i at det giver nye muligheder. Jeg havde slet ikke tænkt på en et dages tur også var en mulighed. Det er da nemt. Ja tidlig morgen afgang, lidt sightseeing i Berlin i et par timer, derefter Artemis i 5-6 timer og hjem med aftenflyet, se det var en god lang "arbejdsdag" som konen ikke vil opdage haha Redigeret 16. Marts, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2015 Ja tidlig morgen afgang, lidt sightseeing i Berlin et par timer, derefter Artmis 5-6 timer og hjem med aftenflyet, se det var en god lang "arbejdsdag" som konen ikke vil opdage haha Som Svend Gehers ville have sagt Det er jo genialt det der :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 970 Skrevet 16. Marts, 2015 Tak for info Nille Nu har jeg så lige checket, og desværre er det alt for dyrt. Ville ellers være praktisk, da jeg kun bor 40 min fra BLL og bussen endda stopper ved min hoveddør. Så indtil videre bliver evt. fremtidige Berlin-ture stadig over Kbh. for mit vedkommende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2015 På Airberlins hjemmeside fremgår det at man vist skal have en overnatning som tiderne er pt. De flyver fra Berlin kl. 13.05 Men prisen er cirka 1400 så det vil ikke afskrække mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 970 Skrevet 16. Marts, 2015 Ja, fra Berlin kan man desværre ikke flyve ud og hjem samme dag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2015 Tak for info Nille Nu har jeg så lige checket, og desværre er det alt for dyrt. Ville ellers være praktisk, da jeg kun bor 40 min fra BLL og bussen endda stopper ved min hoveddør. Så indtil videre bliver evt. fremtidige Berlin-ture stadig over Kbh. for mit vedkommende. Mon ikke prisen falder jo flere der rejser med denne rute... Air Berlin er bedre end Easyjet som du sammenligner med. Jeg vil til enhver tid vælge Air Berlin frem for Easyjet, også selv om prisen er op dobbelt så dyr men det er smag og behag. Og Air Berlin flyver til Tegel som er en væsentlig detalje. Man kan lave en anden konstellation, Artemis lukker kl. 05 om morgen, man kan slippe for en hotelovernatning, ved at opholde sig i klubben (man kan sove på liggestolene) og tage et morgenfly hjem, det har jeg faktisk gjort nogle gange, derefter tog jeg direkte på arbejde efter at være landet i Danmark. Se det var hardcore livstil ! work hard play hard Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 16. Marts, 2015 (edited) For mig bliver det næppe heller aktuelt For lidt tid at spare i forhold til bil og bliver afhændig af 1 afgang. Jeg kan nu snildt nå Artemis på en endagstur i bil, hvilket ikke kan lade sig gøre med fly, hvad jeg kan forstå. Men andre kan sikkert have glæde af det Redigeret 16. Marts, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2015 Ja, fra Berlin kan man desværre ikke flyve ud og hjem samme dag. Jeg er sikkert på der kommer flere afgange hvis efterspørgslen er stor nok. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 970 Skrevet 16. Marts, 2015 Ja, fra Berlin kan man desværre ikke flyve ud og hjem samme dag. Ups, Billund skulle der have stået. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2015 (edited) Ups, Billund skulle der have stået. det går begge veje, flyet skal jo tilbage til Berlin igen Redigeret 16. Marts, 2015 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 970 Skrevet 16. Marts, 2015 Jeg er sikkert på der kommer flere afgange hvis efterspørgslen er stor nok. Forhåbentlig. Men med de priser bliver det ikke mig der sætter gang i efterspørgslen. Sidst fik jeg T/R fra Kastrup for 411kr. Dertil 2x150kr. for lift med gomore Jylland-Kbh.-Jylland - i alt 711kr. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 16. Marts, 2015 Jeg er sikkert på der kommer flere afgange hvis efterspørgslen er stor nok. Ja det har du selvfølgelig ret i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 16. Marts, 2015 (edited) Jeg er sikkert på der kommer flere afgange hvis efterspørgslen er stor nok. vil tiden vise….. altså om der kommer stor efterspørgsel. Kommer der jævnlige afgange, sådan med 1-1,5 timers mellemrum, eller hvis flytiderne passer 100 % efter mit program, kunne det måske godt blive aktuelt. Men som tidligere nævnt, finder jeg det ikke hårdt at køre. 130-150 km/t fartpilot til, en kop kaffe og inden man ser sig om holder man på parkeringspladsen. Tværtimod ville jeg finde, flyveturen med alt tjek ind, taxa, parkering m.m. lidt anstrengende. Redigeret 16. Marts, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2015 vil tiden vise….. altså om der kommer stor efterspørgsel. Kommer der jævnlige afgange, sådan med 1-1,5 timers mellemrum, eller hvis flytiderne passer 100 % efter mit program, kunne det måske godt blive aktuelt. Men som tidligere nævnt, finder jeg det ikke hårdt at køre. 130-150 km/t fartpilot til, en kop kaffe og inden man ser sig om holder man på parkeringspladsen. Tværtimod ville jeg finde, flyveturen med alt tjek ind, taxa, parkering m.m. lidt anstrengende. Jeg har det modsatte jeg er vant til at flyve og elsker det, hvis jeg skal køre skal det gå stærkt helst over 200 km/t ellers er det for kedeligt det er smag og behag, brændstofudgifter og slidt på bilen kan hurtig overstige en flybillet, samt det er ikke sjov at parkere i Berlin. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 17. Marts, 2015 (edited) Jeg har det indtryk at dem der her bidrager til tråden er vellønnede ressourcestærke mænd, for hvem tiden er knap og tid er penge. Det er helt i sin orden, men for eget vedkommende, som en mand der har langt færre penge at gøre med end I har, der lægger jeg faktisk vægt på at nå frem i god tid, om nødvendigt overnatte før og efter diverse besøg på diverse klubber. Det er tankevækkende at jeg er villig til at bruge flere penge på at rejse og bo optimalt, end jer der har mange mange flere penge end jeg har ? Måske er det blot et udtryk for at I vægter købesex så ensidigt for sig, som jeg ikke selv gør det, mens jeg er top lykkelig for, nå I vil være med til noget sekundær luksus, andet endt bare købesex. Venlig hilsenRejsenetværk Redigeret 17. Marts, 2015 af Moderator Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg