Rejsenetværk 9743 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) Hej brugere Det er jo velkendt blandt en del brugere, at jeg skriver meget lange beretninger om de få købesex ture til Tyskland jeg oplever. Jeg er også helt på det rene med, både fra min tid på Hedomax.com og nu her på Eroguide.dk, at længden og omfanget fratager en hel del potentielt interesserede læsere lysten til at læse mine beretninger. Det har jeg fuld respekt for, og er helt indforstået med, men jeg prøver at imødegå anken ved at dele mine beretninger således op, at man kan læse sex afsnittet for sig, og alt det andet i manges øjne oveflødige, for sig. Mange har i den bedste mening søgt at råde mig, og jeg har også et stykke efterrettet mig gode råd, men helt grundlæggende er jeg fortsat i samme spor, for det ligger i mit dna at skrive som jeg gør, og jeg må erkende at, enten fortsætter jeg basalt set sådan, eller også opgiver jeg helt at skrive beretninger? Jeg skriver dette fordi at jeg har kunnet konstatere et markant skifte fra min tid på Hedomax.com, til nu på Eroguide.dk Jeg har tilsyneladende for nuværende, hverken det publikum til mine beretninger, eller den respons på samme som jeg tidligere oplevede, og som indrømmet styrkede mit incitament til at fortsætte med at skrive mine beretninger når de sjældne anledninger indbød til det. Dette skal på ingen måde opfattes som en beklagelse, men kun og alene en konstatering af en indfundet udvikling - alt har vel sin tid, måske også Rejsenetværk på nettet? Jeg har ligefrem oplevet at flere aktivt gennem tiden, har givet udtryk for at jeg gav dem skubbet til at begynde at rejse til Tyskland, og min overvejelse går nu lidt på om den samme nytte effekt stadig består i den passive statistik, over hvor mange der dog stadig læser mine beretninger, men samtidig fraværet af nogen synlig effekt af det jeg skriver? Eller at ovennævnte kan tolkes som at jeg ikke længere formår at inspirere, og påvirke mine læsere til egne potentielle nye eventyr i Tyskland? Kort sagt, kan jeg lige så godt fremadrettet rejse til Tyskland sammen med mine gode venner herindefra, men uden efterfølgende at skrive beretninger om mine ture, eller giver det endnu en eller anden mening at lægge alt det engagement, og bruge alt den tid på mine lange lange beretninger som hidtil? Jeg ved så godt at nogle i den bedste mening vil sige, så skriv dog noget kortere så du ikke skræmmer læserne væk på forhånd, tak for det, men det er udelukket - det er enten eller for eget vedkommende. Men jeg vil stadig gerne prøve på at opdele mine beretninger sådan at man kan plukke, og nøjes med at læse det der står om købesex, samtidig sådan at alle let og elegant kan springe alt det andet, vel i manges øjne overflødige fyld over. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. Marts, 2015 af Rejsenetvaerk 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 11. Marts, 2015 Måske en blog til dine skriv ville være en god ting? Så kan du lave et indlæg, med en lille teaser, og så ellers linke til din blog? Ellers kan du ligge sex delen af beretningen i tysker foraet, og så ligge resten i hyggesnak "Rejses Travelguide"? Så er det mindre skræmmende at gå igang med din tekstmur :) 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) Rejse du rejser ud få gange om året så dine rejseberetninger er ret forudsigeligt og de komme kun et par gange om året, det kan vi godt leve med... tænk hvis du rejser ud så meget som mig og skriver om det hver gang, det ville virke trivielt. Rejse du har selv profileret dit nick ved at skrive lange indlæg og beretninger, vi kender alle dine argumenter og motiver, for dem har du gentaget mange gange. Du har både en fanskare og en hadeskare. Jeg gætter på nogle brugere springer dine indlæg over fordi de er alt for lange og for indviklet at læse. Jeg læser som reglen alle dine indlæg og beretninger. Beretningerne er ofte et grundigt mesterværk, tak for det, mens mange dine indlæg er alt for lange - du bør forsøge at gøre dig forståelig kort og præcist. Mht. beretninger om Tyskland og FKK, vi er en lille interessegruppe med denne hobby, du skal ikke forvente det store respons fra hele forrummet, mange kigger aldrig i Tysklandstråden, ligesom jeg sjældent kigger i thaimassage tråden... Du/vi skriver en beretning for vores egen skyld så vi kan huske og gennemlevet turen, at andre læser den er en biting vil jeg mene. Jeg skriver hellere ikke lange beretninger mere, dels fordi jeg rejser så meget at det ville være trivielt at skrive om alle mine rejser. Jeg mener heller ikke jeg får den samme respons som tidligere på mine beretninger, så den tid jeg investerer i at skrive en god lang beretning er lidt spildt. Det tror jeg også du føler lidt nu... derfor skriver jeg sjældnere beretninger end tidligere. Skrivelysten har ikke været som før, hvor jeg følte mig som en pioner i et ukendt farvand... og kunne bringe nyheder hjem til lille Danmark... tiden har ændret sig... Jydekarlene holder stadig kog i tyskertråden med jævnlige beretninger, tak for det. Redigeret 11. Marts, 2015 af Nille 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 .....Mange har i den bedste mening søgt at råde mig, og jeg har også et stykke efterrettet mig gode råd, men helt grundlæggende er jeg fortsat i samme spor, for det ligger i mit dna at skrive som jeg gør, og jeg må erkende at, enten fortsætter jeg basalt set sådan, eller også opgiver jeg helt at skrive beretninger? ..... Hej Netværk. Jeg synes, du skal fortsætte i samme stil. Det er jo din stil og dermed en del af din personlighed. Ingen er bedre til at være Netværket end dig selv. Dengang jeg skrev anmeldelser, var det først og fremmest for min egen skyld. Dels for at genopleve besøget, dels for at få afløb for min glæde ved sproget. Kunne andre lide eller bruge min anmeldelse/oplevelse til noget, var det bare fint med mig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 11. Marts, 2015 Jeg kan godt lide dine lange beretninger, selvom jeg ikke lige kommenterer på det hele Så fortsæt endelig med de gode lange beretninger, og ikke mindst nogle lange røverhistorier 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) Tak for det gerog, men jeg står i delvis modsætning til Nille og Borende X, sådan at forstå at jeg ikke selvstændigt motiveres alene af at skrive mine beretninger for min egen skyld. Jeg motiveres i høj grad af udviklingen af en følge tråd, eller mangel på samme. Det har for mig værdi om jeg kan se at jeg flytter nogen, eller noget, eller at jeg overhovedet ikke gør det. Eksempelvis skrev jeg beretninger om ene ture til Tyskland i ca 2 år på Hedomax.com, hvor jeg samtidig efterspurgte nye rejsefæller til erstatning for en rejsefælle der var ophørt med at tage på tur. Det lykkedes mig ikke før Nille sendte mig en pm, og vi tog på vores første tur sammen. Da opnåede vi vort gennembrud, hvor vi fandt flere rejsefæller, og der kom flere beretninger af andre der tog på tur sammen. Spørgsmålet er måske om denne udvikling nu har modnet sig så meget, og har fundet et leje på EG, hvor jeg/vi ikke længere kan flytte processen de næste trin fremad? Jeg selv stod for en linje, hvor des flere vi rejste sammen des bedre, mens vi samtidig udviklede et netværk der foretrak at konsolidere sig mere på de indre linjer, det standpunkt har jeg tilpasset egen deltagelse de seneste ture. Men jeg ser stadig gerne at den påvirkning vi eventuelt har på læserne, samme kommer til synlig udtryk i forum, i form af at de selv aktivt bidrager med egne indlæg og beretninger. Meget gerne sådan at nye koste fejer frisk gennem forum, sådan at vi ikke forbliver et eksisterende netværk der står i stampe, og ikke bidrager til udviklingen fremadrettet i forum på EG. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. Marts, 2015 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) ...... Spørgsmålet er måske om denne udvikling nu har modnet sig så meget, og har fundet et leje på EG, hvor jeg/vi ikke længere kan flytte processen de næste trin fremad? ...... Meget gerne sådan at nye koste fejer frisk gennem forum, sådan at vi ikke forbliver et eksisterende netværk der står i stampe, og ikke bidrager til udviklingen fremadrettet i forum på EG. Jeg har nu læst dit indlæg et par gange og er nået frem til, at det, du skriver i det sidste, er svar på spørgsmålet i det første. Er dette korrekt? Hvis det er, så vil jeg anføre, at der på EG jo ikke er nogen missionspligt a la "gå ud og gør alverdens folkeslag til mine disciple". Du har sandelig opnået meget i forhold til Hedomax-tiden: Fra at være en - ærligt sagt - forhadt debattør er du nået frem til at blive en meget respekteret debattør, og fra at være en (næsten) enlig rejsende, er du nu nået frem til, at en håndfuld gerne vil følge dig på dine germanertog. Jeg synes faktisk, at det er flot, og fald nu ikke for tidens hokuspokus-mantra om, at alt skal "udvikles" videre, selvom det fungerer godt, som det allerede er. Redigeret 11. Marts, 2015 af Borende X 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) Rejse du er meget ihærdig når du kaster dig over noget... næsten så ihærdig som manden på strøget med bladene "Vagttårnet og Vågn op!" (beklager udtrykket) Vores mission er ikke at hverve nye folk til Tysklands togterne, vi har gjort vores del ved at at oplyse og berette om klubberne, forholdene og pigerne... så må folk selv tage stilling til om de vil prøve det eller ej, og til tider møder vi nye bekendtskaber som deler vores interesse, jeg har allerede et par venner i kulissen som gerne vil med mig på tur... det var et stort gennembrud jeg/vi fik en pige med på seneste tur Jeg ved ikke hvad mere du ønsker, du ønsker nye koste, nye fans som kan give dig den anerkendelse som du fik tidligere, fx. den episode hvor en "fan" læste en af dine beretninger op blandt vennerne på et bodega... Jeg berømmelse er ikke et mål for mig... jeg hjælper og oplyser det er mit lod. Rejse du må indse at tiden har ændre sig, vi er ikke længere pionerer på dette område... men en ting står fast vi har inspireret mange mænd til at besøge FKK og flere mænd er blevet FKK-fan siden Rejse du søger og higer efter nye tiltag, nye klubber, nye metoder.... det er en fin holdning at have, men du må accepteret at tingene går sin gang og nogle gange er der agurke-perioder, eller folk har det godt med det de har... : "Don't change it if it ain't broke" dvs. lad være med at pille ved det hvis det fungerer. Redigeret 11. Marts, 2015 af Nille 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2015 Nille forstår at udtale sig diplomatisk. Tak Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 Rejse du søger og higer efter nye tiltag, nye klubber, nye metoder.... det er en fin holdning at have, men du må accepteret at tingene går sin gang og nogle gange er der agurke-perioder, eller folk har det godt med det de har... : "Don't change it if it ain't broke" dvs. lad være med at pille ved det hvis det fungerer. Atter en gang: Comme une bouche. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 11. Marts, 2015 Atter en gang: Comme une bouche. Æh hva? Kan du ikke, for en gangs skyld, skrive dine indlæg på dansk :) 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) Æh hva? Kan du ikke, for en gangs skyld, skrive dine indlæg på dansk For en gangs skyld? Jeg skriver da altid på dansk. I aftes anførte jeg en faktisk en oversættelse af selvsamme, så jeg regnede ikke med, at det var nødvendigt at gentage den her så kort tid efter. Men for både prins Knud og dig: Som med een mund Redigeret 11. Marts, 2015 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) Kære Rejsenetvaerk Du skal da ikke stoppe med dine beretninger, det er en naturlig del af menneskers liv, at oplevelser skal deles - bredt forstået. Dine bolleture til tyske FKKér er der sikkert ganske få du kan dele med ude i det virkelige liv (blandt den alm. civile befolkning) - så derfor er du jo OGSÅ her på EG, hvor du har nogle med samme interesse. Men du skal også forstå at mængden der interesser sig for FKK er af en stationær størrelse, og selvom nye kommer til, er der andre stopper, og lad være med at tro, at du kan italesætte - ja næsten "hjernevride" - at flere skal tage til tyske FKKér som du personligt synes er dine lyksaligheder. Det er meget bedre at du skriver betydeligt kortere - ja faktisk max 3/4 A4, og i et udelukkende positivt syn på kvinder, for det synes jeg kniber dig ganske gevaldigt - husk at alle GPèr ikke er en Barbie dukker der hænger på THansen´s hylder - de har hjerte - blod - følelser,- ligesom os mænd, - husk en kvinde er din mor Hvis der endelig er noget der er negativt så må det i dit tilfælde ikke fylde mere end max 5 ord. Til det negative hører også dine evindelige beklagelser over din magre pengepung og det max må koste så og så meget, dine pengeproblemer er andre "græsk katolsk overfor" endvidere at pigerne og bordelejer skal gøre dit og dat for at opnå en samlebånds profit til begge parter Tror du selv, du nu er i stand til at skrive kort - positivt - og uden dine evindelige pengeproblemer og formaninger og max 3/4 side : så kan det jo godt være, at du får en betydelig større skare af læsere, og dem der har fået lyst til FKK, de skal nok flytte sig selv, og det uden din egen og for dig selv - udtrættende italesætning. Endvidere er du ind imellem din egen største fjende, og det er når du gang på gang argumenterer for FKK i Danmark - du mister så fuldstændig jordforbindelsen, og med dit sidste skriv med anbefalinger til Tyskland om drift af FKKér - der gik det da fuldstændigt galt!!! - hold dig fra i al fremtid at blande dine holdninger til drift af FKKér ind i EG - du får for største parten kun øretæver - det negative huskes desværre alt for meget i for lang: irritationen - jeg tror mange tænker : - "åh nu ham Rejse igen" Tro mig eller ej; men jeg læser faktisk af og til nogle af dine rejseberetninger; men når det kommer til alle dine formaninger om penge - seancer - osv - ja så stopper jeg. Jeg kører jævnligt til Tyskland, og selvom jeg i 1986 svor aldrig mere købefisse, så kan det ikke afvises, at jeg bare - måske - lige skal kigge ind på et disse pænt omtalte FKKér, - - bare for lige at "indsnuse" atmosfæren igen. Derimod købe en pige på sådant et FKK vil være så grænseoverskridende for mig, at det næppe nogensinde sker - så det bliver nok det sædvanlige når jeg er i byen (herunder også Club 18) - drinks til pigerne og en snak - alle piger har en historie at fortælle om deres liv på godt og ondt - men det er jo en helt anden privat sag for mig. Er du i stand til at skrive en rejseberetning der kan overbevise mig om at jeg nu skal jeg tage mig sammen. Mange hilsner Nyder livet Redigeret 11. Marts, 2015 af Nyder livet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 11. Marts, 2015 For en gangs skyld? Jeg skriver da altid på dansk. I aftes anførte jeg en faktisk en oversættelse af selvsamme, så jeg regnede ikke med, at det var nødvendigt at gentage den her så kort tid efter. Men for både prins Knud og dig: Som med een mund Hvis jeg skulle holde trit med alle dine indlæg, så havde jeg ikke tid til gå på arbejde Selvom man er en sprog nørd, så er det ikke altid man skal påtvinge sine nørderier på andre :) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. Marts, 2015 Men for både prins Knud og dig: Som med een mund Jeg håber ikke du vil give mit et kys på munden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 Jeg håber ikke du vil give mit et kys på munden Sært nok forstod du i aftes udmærket meningen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. Marts, 2015 Sært nok forstod du i aftes udmærket meningen Jeg forstår godt hvad du mener, jeg kan godt fransk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) .... Selvom man er en sprog nørd, så er det ikke altid man skal påtvinge sine nørderier på andre Nej, og derfor har jeg også ved enhver lejlighed frabedt mig engelsk og især engelske forkortelser. Ved her at bruge fransk kan jeg håbe at have synliggjort forholdet. Redigeret 11. Marts, 2015 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 11. Marts, 2015 Ja nu står det jo dig frit for at tolke det jeg skriver Nyder livet, men jeg hverken beklager mig over min økonomi eller er respektløs overfor kvinder, men jeg konstaterer nøgternt og rationelt blot det som andre kalder manglende finfølelse. Herfor har jeg taget mine tæsk, og det gør jeg gerne fortsættende, du og dine med er det ikke der får mig til at rette ind efter påtagede velmenende råd, men andre lytter jeg intenst til, og vil blive ved med det, også nogle med kontant kritik når jeg lytter. Ikke mindst er jeg glad for at jeg siden tiden på Hedomax.com, som Borende X har påpeget det, jeg har forbedret mit almene image betragteligt. Det kan jeg imidlertid ikke takke denne Nyder Livet for, mfl af hans slags, men ikke mindst Moderator, der for godt et par år siden tog tyren ved hornene på vegne af administrationen og tog det op med mig at jeg skulle forbedre mig, samt også vennerne i mit netværk herinde, der heller ikke har undladt for min egen skyld at udlægge teksten for mig. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2015 Kære Rejsenetværk Dine beretninger fra FKK-oplevelserne er et stort aktiv for Eroguide. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. Marts, 2015 Nej, og derfor har jeg også ved enhver lejlighed frabedt mig engelsk og især engelske forkortelser. Ved her at bruge fransk kan jeg håbe at have synliggjort forholdet. Næ det er dobbelt moralsk at bruge fransk når du selv frabeder fraser på engelsk. Det virker lidt som bedrevidende, de fleste forstår engelsk, mens fåtal forstår fransk Du vil gerne fremstå som "den lærte" og bruger franske og latinsk udtrykke, for det forstår folk ikke meget af. For min skyld må du gerne bruge dansk, fransk, engelsk, tysk, jeg kan forstå det meste. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. Marts, 2015 Ja nu står det jo dig frit for at tolke det jeg skriver Nyder livet, men jeg hverken beklager mig over min økonomi eller er respektløs overfor kvinder, men jeg konstaterer nøgternt og rationelt blot det som andre kalder manglende finfølelse. Herfor har jeg taget mine tæsk, og det gør jeg gerne fortsættende, du og dine med er det ikke der får mig til at rette ind efter påtagede velmenende råd, men andre lytter jeg intenst til, og vil blive ved med det, også nogle med kontant kritik når jeg lytter. Ikke mindst er jeg glad for at jeg siden tiden på Hedomax.com, som Borende X har påpeget det, jeg har forbedret mit almene image betragteligt. Det kan jeg imidlertid ikke takke denne Nyder Livet for, mfl af hans slags, men ikke mindst Moderator, der for godt et par år siden tog tyren ved hornene på vegne af administrationen og tog det op med mig at jeg skulle forbedre mig, samt også vennerne i mit netværk herinde, der heller ikke har undladt for min egen skyld at udlægge teksten for mig. Venlig hilsen Rejsenetværk Rejse min kritik er altid velment og ofte saglig, du er meget stædig på flere punkter, du lytter til kritik og falder til ro... "snoozer", men vågner op igen senere med samme agenda eller en variant af samme. Der er ikke meget at sige til det end det er din personlighed... "take it or leave it" jeg har accepteret din personlighed, dog deler jeg ofte ikke dine holdninger. Vi er 2 forskellige personligheder, men vi kan godt dele nogle interesseområder sammen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 (edited) Næ det er dobbelt moralsk at bruge fransk når du selv frabeder fraser på engelsk. Nej, det er ikke dobbeltmoralsk, det er at synliggøre et forhold. Det er muligt, at de fleste forstår engelsk, men jeg har da set flere herinde klage over de evindelig engelske forkortelser, der er vanskelige at gennemskue. Jeg kan heller ikke selv. Det er jo ikke alle, der færdes på internationale fora. Redigeret 11. Marts, 2015 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. Marts, 2015 Nej, det er ikke dobbeltmoralsk, det er at synliggøre et forhold. Det er muligt, at de fleste forstår engelsk, men jeg har da set flere herinde klage over de evindelig engelske forkortelser, der er vanskelige at gennemskue. Jeg kan heller ikke selv. Det er jo ikke alle, der færdes på internationale fora. Jeg tror ikke helt på at du smider en fransk sætning ind for at synliggøre et forhold du er utilfreds med. Hvis der er noget du ikke forstår kan du bare spørge, jeg ved heller ikke hvad GP, EG, BJ, BX er Plaskeren forstod det ikke din sætning og ville have en forklaring, det er vel fair nok. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2015 ....... jeg ved heller ikke hvad GP, EG, BJ, BX er Så må du jo spørge Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg