Nille 6301 Skrevet 7. Marts, 2015 Den moderne forbruger må påtage sig et etisk ansvar og boycotte de producenter, der benytter børnearbejde. ja jeg boykotter også GP'er som bruger børnearbejde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 7. Marts, 2015 Desværre er det mere end vanskeligt at agere etisk forbruger, da udvalget vil blive ret begrænset, og en del dyre mærkevarer ikke er en tøddel bedre end de billigere textiler, de score bare en højere profit, der ikke kommer arbejderne til gode. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 7. Marts, 2015 Den moderne forbruger må påtage sig et etisk ansvar og boycotte de producenter, der benytter børnearbejde. Nu skal man nok passe på med at se ensidig på børnearbejde som misbrug. Ofte kan børnearbejde være mere tiltalende end alternativerne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 jeg tænker det har meget med vilje og karakter at gøre om tingene lykkes, samt masser af hårdt arbejde. Jeg kommer af en hårdt arbejdende familie - ikke pengene der flød om os, men meget arbejdsglæde var der.. Jeg selv har gennemsnittet 6 fridage pr mdr. Fuldtidsjob , bijob og skal forhåbentligt snart læse videre til leder indenfor mit område , så de 80 t ( nogen gange mere) pr uge er sådan det er lige pt. Kan godt lide at arbejde og ville virkelig ikke vide hvad jeg skulle lave hvis jeg gik hjemme ... Kollegaerne er en stor del af glæden på min arbejdsplads og bijobbet er skønt for de oplevelser livet også skal bringe samt mere uddannelse osv, men generelt vil jeg sige - på med handskerne og igang hvis du ikke er født med guldskeen i måsen el skal føre noget videre for andre.. Jeg synes alt for mange er brokkehoveder - lønnen er ikke god nok, jobbet, forholdene osv. Jamen så gør da noget, kom videre , arbejd hårde og mere osv. Vi skaber selv det vi ønsker. Yde for at nyde... Do it... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 7. Marts, 2015 (edited) Jeg synes alt for mange er brokkehoveder - lønnen er ikke god nok, jobbet, forholdene osv. Jamen så gør da noget, kom videre , arbejd hårde og mere osv. Vi skaber selv det vi ønsker. Yde for at nyde... Do it... Enig ! Line, Just do it ! Er man utilfreds så find på noget andet eller starte egen virksomhed, man kan også vende den om og forbruge mindre, så wupti så har man give sig selv en lønforhøjelse, eller flyt til Malmø og wupti, så har man sparet flere 100 tusinde på den næste bil mm. Hvor der er vilje der er vej, om man tør at springe ud i det, er en anden sag. Redigeret 7. Marts, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 jeg tænker det har meget med vilje og karakter at gøre om tingene lykkes, samt masser af hårdt arbejde. Jeg kommer af en hårdt arbejdende familie - ikke pengene der flød om os, men meget arbejdsglæde var der.. Jeg selv har gennemsnittet 6 fridage pr mdr. Fuldtidsjob , bijob og skal forhåbentligt snart læse videre til leder indenfor mit område , så de 80 t ( nogen gange mere) pr uge er sådan det er lige pt. Kan godt lide at arbejde og ville virkelig ikke vide hvad jeg skulle lave hvis jeg gik hjemme ... Kollegaerne er en stor del af glæden på min arbejdsplads og bijobbet er skønt for de oplevelser livet også skal bringe samt mere uddannelse osv, men generelt vil jeg sige - på med handskerne og igang hvis du ikke er født med guldskeen i måsen el skal føre noget videre for andre.. Jeg synes alt for mange er brokkehoveder - lønnen er ikke god nok, jobbet, forholdene osv. Jamen så gør da noget, kom videre , arbejd hårde og mere osv. Vi skaber selv det vi ønsker. Yde for at nyde... Do it... Så enkelt som det lyder er det desværre ikke. Du citerer et berømt Nike citat: "Just do it" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 7. Marts, 2015 Så enkelt som det lyder er det desværre ikke. Du citerer et berømt Nike citat: "Just do it" hvorfor ikke ? jeg har altid levet med det motto Just do it ! det er nok et temperament spørgsmål, jeg havde lige lyst til at tage til Berlin igen så rejsen er booked med få klik... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Respekt for at du kan det, men det er ikke alle som bare kan gøre det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Så enkelt som det lyder er det desværre ikke. Du citerer et berømt Nike citat: "Just do it" Det vil jeg påstå det er i langt de fleste tilfælde, hvis ellers håbet om succes er større end frygten for fiasko. Vi er alt for mange herhjemme, som bare lader stå til, uden forsøg på ved egen hjælp og komme videre. Vi får tilbudt hjælp til langt de fleste skavanker, fysisk samt psykisk, men det berømte los i røven, er helt afhængig af os selv og egen viljestyrke. VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Enig ! Line, Just do it ! Er man utilfreds så find på noget andet eller starte egen virksomhed, man kan også vende den om og forbruge mindre, så wupti så har man give sig selv en lønforhøjelse, eller flyt til Malmø og wupti, så har man sparet flere 100 tusinde på den næste bil mm. Hvor der er vilje der er vej, om man tør at springe ud i det, er en anden sag. Som Sanne synger- spring og du får vinger smil... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Det vil jeg påstå det er i langt de fleste tilfælde, hvis ellers håbet om succes er større end frygten for fiasko. Vi er alt for mange herhjemme, som bare lader stå til, uden forsøg på ved egen hjælp og komme videre. Vi får tilbudt hjælp til langt de fleste skavanker, fysisk samt psykisk, men det berømte los i røven, er helt afhængig af os selv og egen viljestyrke. VH Ludvig. Nej det er ikke helt sandt. Selv det at modtage bistandshjælp er forbundet med pligter, så der er det "berømte los i røven", som du omtaler. Alle sociale ydelser er forbundet med pligter. Der er ingen, der får lov bare at læne sig tilbage i sofaen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 7. Marts, 2015 Det vil jeg påstå det er i langt de fleste tilfælde, hvis ellers håbet om succes er større end frygten for fiasko. Vi er alt for mange herhjemme, som bare lader stå til, uden forsøg på ved egen hjælp og komme videre. Vi får tilbudt hjælp til langt de fleste skavanker, fysisk samt psykisk, men det berømte los i røven, er helt afhængig af os selv og egen viljestyrke. VH Ludvig. Det er netop en svaghed i vores opdragelse, vores forældre giver os for meget frihed, de skulle hellere motivere og give et los her og der når det gælder, vores uddannelsesystem er for afslappet, hvor mange bliver færdig med en videregående uddannelse på normeret tid... ? De fleste trækker den et par år mere... Jeg blev færdig til tiden, jeg husker min vejleders kloge ord: "For hver år du trækker uddannelsen ud, mister du indtægter for mere end 300.000 kr om året i form at et kvalificeret job" Jeg var heldig og fik allerede en jobkontrakt inden jeg blev færdig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 (edited) Hold øjenene på målet, ikke forhindringerne. Redigeret 7. Marts, 2015 af DETH Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 7. Marts, 2015 Som Sanne synger- spring og du får vinger smil... netop, da jeg starte på at stå på ski, valgte jeg de røde og sorte pister som nybegyndere, jeg fik mange knubs men lærte hurtig at stå på ski... igen det er et temperament spørgsmål og troen på sig selv Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 7. Marts, 2015 Rockwoolfondens forskningsenhed har lige svaret på trådstarters spørgsmål, her omtalt af Berlingske:http://www.business.dk/forside/chefen-gaar-tidligt-og-sover-laenge "Selv om de fleste ledere selv angiver, at de har en lang normal arbejdstid, arbejder de faktisk mindre, når de bliver bedt om at beskrive en typisk arbejdsdag med mødetid, frokostpause og fyraften, viser undersøgelsen. Så er arbejdstiden nede på 31 timer om ugen for de kvindelige ledere og 38 timer for de mandlige, hvilket er ganske tæt på en helt normal arbejdsuge for almindelige lønmodtagere." Var det man kaldte "direktørtid" i gamle dage :-) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Nej det er ikke helt sandt. Selv det at modtage bistandshjælp er forbundet med pligter, så der er det "berømte los i røven", som du omtaler. Alle sociale ydelser er forbundet med pligter. Der er ingen, der får lov bare at læne sig tilbage i sofaen. Det er da heller ikke andet end rimeligt. Man kunne jo også vælge at give sig selv det berømte los. Prøve at komme systemet i forkøbet ved at rende arbejdsgiverne på dørene. Sende det signal som viser at man sætter en ære i at klare sig helt uden offentlig tilskud.. Den mentalitet er en mangelvare blandt vores befolkning. P.s Gælder det med pligter også for førtidspensionister..? Vh Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 7. Marts, 2015 (edited) Det handler nu en gang ikke kun om vilje, men også om evner, og ingen er forpligtet udover sine evner, men man har pligt til så vidt muligt at kunne klare sig selv. Det er en i agtagelse jeg har gjort mig i forbindelse med de nye venner jeg har fået herinde, det at dem man træffer ofte er velbegavede ressourcestærke i gode stillinger. Nogen kan altså ikke nå lige så langt selv om de gerne vil, simpelthen fordi vi er nogle der ikke er lige så dygtige som de er, men det betyder jo ikke at ikke også vi kan have det godt. Nogen har så heller ikke lyst til at blive til mere fordi de ikke definerer sig derved, og det er også en ærlig sag. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 7. Marts, 2015 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 7. Marts, 2015 Men der er typisk en tæt sammenhæng mellem ledelsesniveau og arbejdstid. En normal arbejdsuge holder ikke for en topleder i en stor virksomhed, men kan måske godt gå for en leder af den lokale daginstitution,« siger Signe Tønnesen. Uagtet argumentets intuitive appel, så er Signe Tønnesen fra Lederne og kan derfor have en interesse i at udvande rapportens konklusioner! Rapporten og Jens Bonke fra Rockwoolfonden finder jo netop ikke en sådan klar sammenhæng! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 7. Marts, 2015 Nu skal man nok passe på med at se ensidig på børnearbejde som misbrug. Ofte kan børnearbejde være mere tiltalende end alternativerne. Netop! Børnearbejde er en livsvigtig indtægt i 100mio familier; men det skal være under særlige børnevilkår, selvklart! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 Uagtet argumentets intuitive appel, så er Signe Tønnesen fra Lederne og kan derfor have en interesse i at udvande rapportens konklusioner! Rapporten og Jens Bonke fra Rockwoolfonden finder jo netop ikke en sådan klar sammenhæng! Gætter på der er flere børnehaveledere end succerige topchefer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Det er netop en svaghed i vores opdragelse, vores forældre giver os for meget frihed, de skulle hellere motivere og give et los her og der når det gælder, vores uddannelsesystem er for afslappet, hvor mange bliver færdig med en videregående uddannelse på normeret tid... ? De fleste trækker den et par år mere... Jeg blev færdig til tiden, jeg husker min vejleders kloge ord: "For hver år du trækker uddannelsen ud, mister du indtægter for mere end 300.000 kr om året i form at et kvalificeret job" Jeg var heldig og fik allerede en jobkontrakt inden jeg blev færdig Min mor og senere mormor ,har sgu altid opdraget os til at arbejde , både hjemme og ude. Lige fra jeg var 10 år jobbede jeg som hundelufter, børnepasser, kørte ud for købmanden osv, så fornøjelsen og tilfredstillelsen ved at tjene egne penge kom der... Mine voksne sønner er opdraget ligeledes og selv om de har nogle andre krav og syn på tingene ( alderen taler her også) så SKAL de sgu lave noget. Er ligeglad om de er lokumsrenser eller tager uddannelser bare de bidrager og klare sig selv og er glade smil. At moren så forkæler/ hjælper lidt til økonomisk ved den ene lidt ind i mellem er en anden snak smil. Det er bla en god ting ved bijobbet her- nemlig at jeg kan hjælpe til uddannelse og svære tider.. Men arbejde, det skal de sgu! Men vi skal huske at ikke alle kan og det skal der være plads til. Jeg yder gerne og betaler min skat / moms osv for at de der ikke kan, kan få et godt liv alligevel og den fornøden hjælp.. En anden snak.. God lyst derude på alle fronter.. Smil. Knus Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 7. Marts, 2015 Enig ! Line, Just do it ! Er man utilfreds så find på noget andet eller starte egen virksomhed, man kan også vende den om og forbruge mindre, så wupti så har man give sig selv en lønforhøjelse, eller flyt til Malmø og wupti, så har man sparet flere 100 tusinde på den næste bil mm. Hvor der er vilje der er vej, om man tør at springe ud i det, er en anden sag. I arbejdsmarkedsforhold ser jeg ikke løsningen på systemiske fejl som "at den enkelte tager vanten på".... Kun gennem kollektive ordninger og forhandlinger opnås et pres, der kan rykke (arbejdstid, løn, miljø, sikkerhed etc.). Alene kan den enkelte sjældent udrette meget... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 7. Marts, 2015 Det er da heller ikke andet end rimeligt. Man kunne jo også vælge at give sig selv det berømte los. Prøve at komme systemet i forkøbet ved at rende arbejdsgiverne på dørene. Sende det signal som viser at man sætter en ære i at klare sig helt uden offentlig tilskud.. Den mentalitet er en mangelvare blandt vores befolkning. P.s Gælder det med pligter også for førtidspensionister..? Vh Ludvig. Kære Ludvig Du har overhovedet IKKE empirisk belæg for din påstand!! Til orientering har personer visiteret til førtidspension i dag ofte været i gennem årelange opslidende undersøgelser og arbejdsprøvningsforsøg. INGEN får førtidspension uden at være blevet gennemtestet først! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 7. Marts, 2015 Gætter på der er flere børnehaveledere end succerige topchefer. Mon ikke Rockwool fondens folk har kunne finde ud af at tage forbehold for det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Kære Ludvig Du har overhovedet IKKE empirisk belæg for din påstand!! Til orientering har personer visiteret til førtidspension i dag ofte været i gennem årelange opslidende undersøgelser og arbejdsprøvningsforsøg. INGEN får førtidspension uden at være blevet gennemtestet først! Og dog er der altid nogle få som slipper lettere igennem nåleøjet end andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg