McQueen 5064 Skrevet 6. Marts, 2015 Tusind tak, Titman, for på denne måde at udstille dine holdninger, det er modigt. Og nej, dette er ikke ad hominem, men en simpel honnør. De fleste forsøger ihærdigt at pakke deres i mine øjne naive tilgang til samfundet ind i pseudointellektuelt sludder, mens du her taler fra karsken bælg. At jeg er uenig, behøver jeg vist ikke skrive, men jeg har altid respekt for dem, der kæmper med åben pande. God weekend til dig. He he ... du er uenig, Onslow? Uenig i at det kræver mere end bare meget arbejde at få succes? Du er sgu sjov ! Uenig for uenighedens skyld? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 6. Marts, 2015 Tusind tak, Titman, for på denne måde at udstille dine holdninger, det er modigt. Og nej, dette er ikke ad hominem, men en simpel honnør. De fleste forsøger ihærdigt at pakke deres i mine øjne naive tilgang til samfundet ind i pseudointellektuelt sludder, mens du her taler fra karsken bælg. At jeg er uenig, behøver jeg vist ikke skrive, men jeg har altid respekt for dem, der kæmper med åben pande. God weekend til dig. Nåh ja; overså helt Onslow's yderst intelligente svar. Jeg synes ikke rigtig, at jeg har noget at tilføje til dit svar andet end det jeg har skrevet i forvejen. Kan du også have en god weekend 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 6. Marts, 2015 (edited) Bum! det er ikke lige noget jeg sidder med opskriften på! man skal jo være dygtig (medfødt talent eller evt uddannelse)!!!! ikke bare skal man være dygtig, man skal jo være dygtig indenfor det rigtige fag/område! verdens bedste bibliotekar er sikkert veluddannet og hårdtarbejdene, men ikke nødvendigvis rig på penge! flere nævner det, der er rigtig mange ting der spiller ind! Ja du har ret i at opskriften på succes er en subjektiv størrelse og at det afhænger af øjnene, der ser. Men det som jeg ligger i ordet succes er vel ikke nødvendigvis ensbetydende med at være "lykkelig", som kunne være den mening du vil have frem ? Redigeret 6. Marts, 2015 af titman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 6. Marts, 2015 Jeg har muligvis misforstået det du mente med at arbejde hårdt, men det er ikke det væsentlige her. Mit mål var udelukkende at skabe debat og derfor fremhæver jeg 2 modsatrettede synspunkter. Jamen det er også meget ofte tilfældet, at de har stjålet eller manipuleret sig til deres formue. Har du aldrig set den scene i filmen "Wallstreet", hvor superkapitalisten Gordon Gekko sidder i sin limousine og snakker med den unge yuppie Buddy Fox der spørger ham om hårdt arbejde. Gekko svarer at det kan ikke betale sig at arbejde hårdt og tilføjer også at hans far sled sig selv op på grund af hårdt arbejde. Der er ikke nødvendigvis noget hårdt arbejde i at få succes. Jeg ved hvad jeg taler om fordi jeg selv investere mange af mine penge i aktier og der er mulighed for at tjene RIGTIG mange penge, hvis man er god til at trykke på køb og salgs knappen på de rigtige tidspunkter. Igen har du måske misforstået hvad der er skrevet, fordi du måske kun læser og forstår det du vil forstå? Hvis du ser film og tror det er sådan i virkeligheden skulle du måske et smut ud og se dig omkring? Når du har investeret mange af dine penge, er du så ikke en af de onde onde kapitalister som du er så meget efter? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 7. Marts, 2015 Samlet Produktion af "succes" = ArbejdsTID * ArbejdsEffektivitet * Held og timing. Nu bliver faktorene arbejdstid og arbejdseffektivitet gerne overdrevet helt vild, så din formel er mere filosofisk end matematisk. Nej succesfuld er man, hvis ens far hedder Mærsk mckinnery møller, eller man har valgt de rigtige tal i lotto. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Nu bliver faktorene arbejdstid og arbejdseffektivitet gerne overdrevet helt vild, så din formel er mere filosofisk end matematisk. Nej succesfuld er man, hvis ens far hedder Mærsk mckinnery møller, eller man har valgt de rigtige tal i lotto. Eller er god til at købe aktier når de er i bund, og sælge når de er i top. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 Nu bliver faktorene arbejdstid og arbejdseffektivitet gerne overdrevet helt vild, så din formel er mere filosofisk end matematisk. Nej succesfuld er man, hvis ens far hedder Mærsk mckinnery møller, eller man har valgt de rigtige tal i lotto. Har man ikke bare været heldig med ens vælg af forældre eller lotto tal? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Har man ikke bare været heldig med ens vælg af forældre eller lotto tal? Man vælger ikke selv sine forældre, men du har ret med lotto tal. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 Man vælger ikke selv sine forældre, men du har ret med lotto tal. Du er godt nok ikke nem at narre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 7. Marts, 2015 Har man ikke bare været heldig med ens vælg af forældre eller lotto tal? Jo selvfølgelig. Man kan også bare være heldig med sin karrierevalg. Eller man kan være heldig, at være født i et miljø hvor uddannelse er en tradition og en mulighed. Eller måske kan man være heldig at være født med en god forstand. Nogle er heldige, og er født i et velfærdsstat. Mønsterbrydere er uhyre sjældne. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 7. Marts, 2015 Indtil at Lars Larsen ansatte en Administrerende Direktør for Jysk arbejdede han 18 timer i døgnet, nu arbejder han 12 timer i døgnet som Bestyrelsesformand. Ifølge ham selv har han haft flere fiaskoer end succeser, men succeserne har været større end fiaskoerne. Og så er der lige et pengeinstitut der nok ærgrer sig over at de ikke ville låne ham 30000 kr i sin tid, den sparekasse der ville er han stadig kunde i Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 Jo selvfølgelig. Man kan også bare være heldig med sin karrierevalg. Eller man kan være heldig, at være født i et miljø hvor uddannelse er en tradition og en mulighed. Eller måske kan man være heldig at være født med en god forstand. Nogle er heldige, og er født i et velfærdsstat. Mønsterbrydere er uhyre sjældne. Hvis vi tager det bag fra, at man er heldig nok til at være født i en velfærdsstat og med nogenlunde forstand. Så er der alle muligheder for at få sig en uddannelse, faktisk lige hvad man vil, igen skal der måske hårdt arbejde til, men det er muligt at blive lige hvad man vil og evnerne rækker til. Held med hensyn til karrierevalg kommer vel kun i spil hvis man går efter at score kassen, istedet for at vælge hvad man gerne vil? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Indtil at Lars Larsen ansatte en Administrerende Direktør for Jysk arbejdede han 18 timer i døgnet, nu arbejder han 12 timer i døgnet som Bestyrelsesformand. Ifølge ham selv har han haft flere fiaskoer end succeser, men succeserne har været større end fiaskoerne. Og så er der lige et pengeinstitut der nok ærgrer sig over at de ikke ville låne ham 30000 kr i sin tid, den sparekasse der ville er han stadig kunde i Venlig hilsen Rejsenetværk Karsten Ree og Lars Larsen er 2 af de få forretningsmænd, som jeg selv har en vis respekt for Mest fordi de ikke blander sig i politik og har en personlig stil, der virker meget charmerende og særegen. Karsten Ree, som den lidt "frisk-fyrs-agtige gavflab" og Lars Larsen, som den lille mand, der trods sit enorme sengetøjs-imperium stadig er på øjenhøjde med folket. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 7. Marts, 2015 Hr Møller udtalte en gang at han var blevet givet meget i arv. Hvilken byrde føles mon størst? Ansvaret for ikke at formøble arven, eller stræbsomheden efter at bygge noget stor op helt fra bunden, uden egne midler til det. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 7. Marts, 2015 Karsten Ree og Lars Larsen er 2 af de få forretningsmænd, som jeg selv har en vis respekt for Mest fordi de ikke blander sig i politik og har en personlig stil, der virker meget charmerende og særegen. Karsten Ree, som den lidt "frisk-fyrs-agtige gavflab" og Lars Larsen, som den lille mand, der trods sit enorme sengetøjs-imperium stadig er på øjenhøjde med folket. Ja for begge er det dog blot to påtagede images! De er benhårde begge to... Larsen lavede ny overenskomst med nye lagermedarbejdere i 2012, så de fik 25.000kr mindre i løn om året og mistede betalt frokost....milliardoverskud til trods. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Ja for begge er det dog blot to påtagede images! De er benhårde begge to... Larsen lavede ny overenskomst med nye lagermedarbejdere i 2012, så de fik 25.000kr mindre i løn om året og mistede betalt frokost....milliardoverskud til trods. Indrømmet. Det er subtil manipulation Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 Ja for begge er det dog blot to påtagede images! De er benhårde begge to... Larsen lavede ny overenskomst med nye lagermedarbejdere i 2012, så de fik 25.000kr mindre i løn om året og mistede betalt frokost....milliardoverskud til trods. Når foretningssans bliver til grådighed, særligt overdreven grådighed er det sjældent ret kønt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 7. Marts, 2015 Rockwoolfondens forskningsenhed har lige svaret på trådstarters spørgsmål, her omtalt af Berlingske: http://www.business.dk/forside/chefen-gaar-tidligt-og-sover-laenge "Selv om de fleste ledere selv angiver, at de har en lang normal arbejdstid, arbejder de faktisk mindre, når de bliver bedt om at beskrive en typisk arbejdsdag med mødetid, frokostpause og fyraften, viser undersøgelsen. Så er arbejdstiden nede på 31 timer om ugen for de kvindelige ledere og 38 timer for de mandlige, hvilket er ganske tæt på en helt normal arbejdsuge for almindelige lønmodtagere." 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Ja for begge er det dog blot to påtagede images! De er benhårde begge to... Larsen lavede ny overenskomst med nye lagermedarbejdere i 2012, så de fik 25.000kr mindre i løn om året og mistede betalt frokost....milliardoverskud til trods. Ja og jeg kan tilføje at Lars Larsen også benytter sig af børnearbejde. Det har været fremme i medierne før at deres underleverandører tilsyneladende har benyttet børnearbejde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 Ja og jeg kan tilføje at Lars Larsen også benytter sig af børnearbejde. Det har været fremme i medierne før at deres underleverandører tilsyneladende har benyttet børnearbejde. Så på trods af Lars Larsens underleverandør benytter sig af børnearbejde, er han en af de få forretningsmænd du har en vis respekt for? Eller går der vejrhane i den igen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 7. Marts, 2015 Rockwoolfondens forskningsenhed har lige svaret på trådstarters spørgsmål, her omtalt af Berlingske: http://www.business.dk/forside/chefen-gaar-tidligt-og-sover-laenge "Selv om de fleste ledere selv angiver, at de har en lang normal arbejdstid, arbejder de faktisk mindre, når de bliver bedt om at beskrive en typisk arbejdsdag med mødetid, frokostpause og fyraften, viser undersøgelsen. Så er arbejdstiden nede på 31 timer om ugen for de kvindelige ledere og 38 timer for de mandlige, hvilket er ganske tæt på en helt normal arbejdsuge for almindelige lønmodtagere." Men der er typisk en tæt sammenhæng mellem ledelsesniveau og arbejdstid. En normal arbejdsuge holder ikke for en topleder i en stor virksomhed, men kan måske godt gå for en leder af den lokale daginstitution,« siger Signe Tønnesen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 7. Marts, 2015 Den nemmeste måde at undgå snavs på hænderne er at kappe båndene, men det mætter ingen munde i udviklingsøkonomierne. Jysk løber en risiko, men tager samtidigt ansvar, og må så dømmes på sammenhængen mellem ord og handling. For mig at se har Jysk viljen til både at samarbejde og at stille krav: Leverandørstyring http://jysk.dk/om-jysk/ansvarlighed/leverandorstyring Spørgsmålet er altid hvor repræsentativ eller isoleret, ellers berettiget kritik er i det store billede når det kommer til stykket? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 7. Marts, 2015 "Arbeit macht frei" Jeg arbejder meget, jeg kan godt lide at være aktiv og fremme i skoerne... men jeg lader også op jævnlig og forkæler mig selv med wellness, selv forkælelse og masser af sex... så der er balance mellem arbejde og afslapning/afstresning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 7. Marts, 2015 (edited) Det er meget svær at komme udenom børnearbejde og korruption, hvis man skal produceret billigt og drive forretninger ude i den store verden... det er fact. Man kan prøve at begrænse det og stille krav til underleverandørne, men man kan umuligt kontrollere alle ledene i produktionskæden, helt ned til råvare-niveauet. Ja selv vores smartphones/forbruger elektronik er produceret under slavelignende forholde i Østen. Ingen kan være 100% hellig. Ikea Jysk mv. Redigeret 7. Marts, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Marts, 2015 Det er meget svær at komme udenom børnearbejde og korruption, hvis man skal produceret billigt og drive forretninger ude i den store verden... det er fact. Man kan prøve at begrænse det og stille krav til underleverandørne, men man kan umuligt kontrollere alle ledene i produktionskæden, helt ned til råvare-niveauet. Ja selv vores smartphones/forbruger elektronik er produceret under slavelignende forholde i Østen. Ingen kan være 100% hellig. Ikea Jysk mv. Den moderne forbruger må påtage sig et etisk ansvar og boycotte de producenter, der benytter børnearbejde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg