Hop til indhold
Gæst

Er mange timers arbejde opskriften på succes?

Recommended Posts

Gæst

Jeg ville egentlig have svaret på McQueen's indlæg i en anden tråd, men syntes ikke rigtig det passede ind i konteksten. Derfor starter jeg en ny tråd, hvor vi kan diskutere opskriften på at få succes i denne verden.

McQueen svarede på en anden debattør, der i sin fulde alvor hævdede at det KUN krævede mange timers arbejde at blive til noget. Denne debattør hævdede at Asger Aamund og Karsten Ree kun var nået til hvor de var idag ved at arbejde mange timer. Derimod hævdede McQueen at der var flere faktorer som spillede ind som fx produkt, netværk, held og evner. Jeg er 100% enig med McQueen i den påstand. 

Jeg har repostet begge indlæg så i kan se sammenhængen. 

Tror nu nok båder Asger og Karsten arbejder mere end 50 timer i ugen, og har gjort det i lang tid for at komme til hvor de er nu. Men pluk dem da helt for DERES penge. Så kan vi og din sagsbehandler leve på en sten når de har flyttet deres firmaer ud af landet.

Stop nu det der med 'at arbejde rigtigt mange timer'!!

Der sgu da ikke et kriterium for at blive millionær eller milliardær!

Der afhænger da af 1000 ting....dit produkt, dit netværk, held, evner....

Arbejdstid er sgu da det mindste!!

For hvis det var, havde vi alle været millionærer den gang arbejdsugen var 48 timer med én uges selvbetalt ferie!

Hvad mener i?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ikke enten eller, det er både og.

Du når ingen steder uden hårdt arbejde, men hårdt arbejde alene gør det heller ikke, du skal både være heldig og en masse ting skal falde på plads.

Desuden tror jeg heldet følger den flittige. Den der arbejder meget, får også flere muligheder, men ingen garantier for succes.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er nok også en faktor, der hedder karisma - eller at man er god til få andre til at arbejde for sig, lede og fordele arbejdet :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er nok også en faktor, der hedder karisma - eller at man er god til få andre til at arbejde for sig, lede og fordele arbejdet :D

Helt bestemt, der er mange faktorer der spiller ind. Det eneste der er helt sikkert er, at du kan ikke ligge hjemme på sofaen og drømme dig til det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Titman jeg har ikke skrevet at det kun kræver hårdt arbejde at blive til noget. Der er selvfølgelig andet der spiller ind, men man bliver sku ikke til noget med en pose øl i hånden på ved ned til bænken eller på bodegaen. Du synes at tro folk med penge enten har direkte stjålet eller svindlet sig til dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Som andre har nævnt, så spiller mange faktorer ind på, om ens virksomheds visioner, ideer m.v. også giver et stort afkast. Når det så er sagt, har jeg aldrig har hørt om nogen, der har opnået stor succes ved arbejde halvdags og halvhjertet.

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tusind tak, Titman, for på denne måde at udstille dine holdninger, det er modigt.

Og nej, dette er ikke ad hominem, men en simpel honnør.

De fleste forsøger ihærdigt at pakke deres i mine øjne naive tilgang til samfundet ind i pseudointellektuelt sludder, mens du her taler fra karsken bælg.

At jeg er uenig, behøver jeg vist ikke skrive, men jeg har altid respekt for dem, der kæmper med åben pande.

God weekend til dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mature man

Det vigtigste er nok den rigtige personlighed og stædighed nok til at holde fast i det man gør (ikke give op) – tro på dig selv som de siger "over there"

Del dette indlæg

Link til indlæg

En hårdt arbejdende jord og betonarbejder får typisk dårlig ryg for indsatsen.

Kurt Thorsen har ved hård og dygtig arbejde formøblet arven efter sin far G.A.L. Thorsen.

Kronprinsen har aldrig arbejdet. Men han bliver nok konge en dag.

Selv har jeg taget den højeste spring op af den sociale rangside, uden at arbejde hårdt for det. Jeg er steget op fra proletarstanden til den lavere arbejdsklasse. En større opstigning end avisbuddet, som blev millionær. Havde jeg haft en uddannelse, kunne jeg blive en fin herre fra den laverste del af middelklassen. En kontorassistent med hold i nakken.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Arbejd for at leve og ikke leve for at arbejde er mit motto.

Så gætter jeg på, at du er blevet til meget mere end så mange andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Titman jeg har ikke skrevet at det kun kræver hårdt arbejde at blive til noget.

Jeg har muligvis misforstået det du mente med at arbejde hårdt, men det er ikke det væsentlige her. Mit mål var udelukkende at skabe debat og derfor fremhæver jeg 2 modsatrettede synspunkter.

Der er selvfølgelig andet der spiller ind, men man bliver sku ikke til noget med en pose øl i hånden på ved ned til bænken eller på bodegaen. Du synes at tro folk med penge enten har direkte stjålet eller svindlet sig til dem.

Jamen det er også meget ofte tilfældet, at de har stjålet eller manipuleret sig til deres formue. Har du aldrig set den scene i filmen "Wallstreet", hvor superkapitalisten Gordon Gekko sidder i sin limousine og snakker med den unge yuppie Buddy Fox der spørger ham om hårdt arbejde. Gekko svarer at det kan ikke betale sig at arbejde hårdt og tilføjer også at hans far sled sig selv op på grund af hårdt arbejde. 

Der er ikke nødvendigvis noget hårdt arbejde i at få succes. Jeg ved hvad jeg taler om fordi jeg selv investere mange af mine penge i aktier og der er mulighed for at tjene RIGTIG mange penge, hvis man er god til at trykke på køb og salgs knappen på de rigtige tidspunkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er heller ikke helt gal at være psykopat. Mange undersøgelser viser at der relativt set findes langt fler psykopater blandt fremgangsrige mennesker end blandt mennesker generelt. Hvis jeg husker rigtigt så er procenthalten blandt direktører flere tusinde procent højere end i samfundet generelt.

Så altså: Var heldig, arbejde hårdt, og var psykopat. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så gætter jeg på, at du er blevet til meget mere end så mange andre.

Sikkert ikke. Men SKAL man også det?

Er det ikke nok at finde et job man kan lide og så nøjes med det? Skal jeg arbejde mig halvt ihjel for en ligegyldig tittel og en stor løn, man alligevel ikke har tid til at nyde, fordi man arbejder hele tiden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest JLN

Men hvordan skal succesen difineres?

Personligt så mener jeg ikke at den kan måles på hvor mange penge du tjener, men om du tjener dem ved at lave noget du kan lide og samtidig har mulighed for at opleve en masse ting mens du er her.

Jeg tjener en del mere end hele min omgangskreds men alligevel så ved jeg at jeg er ikke er lykkeligere end dem der har fundet deres eneste ene og endda har stiftet familie, det er for mig den største succes, uanset hvad man tjener og laver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mature man

Jeg har muligvis misforstået det du mente med at arbejde hårdt, men det er ikke det væsentlige her. Mit mål var udelukkende at skabe debat og derfor fremhæver jeg 2 modsatrettede synspunkter.

Jamen det er også meget ofte tilfældet, at de har stjålet eller manipuleret sig til deres formue. Har du aldrig set den scene i filmen "Wallstreet", hvor superkapitalisten Gordon Gekko sidder i sin limousine og snakker med den unge yuppie Buddy Fox der spørger ham om hårdt arbejde. Gekko svarer at det kan ikke betale sig at arbejde hårdt og tilføjer også at hans far sled sig selv op på grund af hårdt arbejde. 

Det var altså bare en film :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det var altså bare en film :mrgreen:

Ja det er en film, men der findes Gordon Gekko typer i vores samfund. Folk som er bedøvende ligeglad med andre mennesker og vil sælge deres mor, hvis de kunne det. 

Som Bananas også fremhæver, så er sandsynligheden bare meget større for at folk i toppen af samfundet er psykopater. 

Har du aldrig set "House of Cards"? Der ser vi stjernepsykopaten Frank Underwood, som dolker venner i ryggen og dækker over et mord for at blive præsident. Sådan er virkeligheden selvfølgelig ikke, men det er tæt på, hvis man vil til tops i politik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvem var det der skabte finanskrisen? 

Det var grådige spekulanter, som kun tænkte på at få profit. Desværre er mange af dem som var medskyldige i finanskrisen, der ikke blevet straffet for deres handlinger. Personligt finder jeg det DYBT forkasteligt at man ikke bare kan slippe afsted med at snyde Hr. og Fru Jensen for den pensionformue, som de har spinklet og sparet op til igennem et langt og hårdt arbejdsliv, men også samtidig få en klækkelig lønstigning.   

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Er succes kriteriet i denne sammenhæng at man skal ende ud med at tjene kassen?

Ja det er det i den neoliberale diskurs som alle efterhånden tilslutter sig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er heller ikke helt gal at være psykopat. Mange undersøgelser viser at der relativt set findes langt fler psykopater blandt fremgangsrige mennesker end blandt mennesker generelt. Hvis jeg husker rigtigt så er procenthalten blandt direktører flere tusinde procent højere end i samfundet generelt.

Så altså: Var heldig, arbejde hårdt, og var psykopat. 

Det er korrekt, at i størrelsesordenen 10-15% af alle ledere kan man finde Psykopatiske træk. Her er det nok vigtigt at hæfte sig ved, at man ikke nødvendigvis er psykopat blot fordi man i en test udviser psykopatiske træk. Man behøver heller ikke at være autist, blot fordi man er god til at huske telefonnumre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bum!

det er ikke lige noget jeg sidder med opskriften på!

man skal jo være dygtig (medfødt talent eller evt uddannelse)!!!! ikke bare skal man være dygtig, man skal jo være dygtig indenfor det rigtige fag/område!

verdens bedste bibliotekar er sikkert veluddannet og hårdtarbejdene, men ikke nødvendigvis rig på penge!

flere nævner det, der er rigtig mange ting der spiller ind!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis jeg skal nørde lidt og sætte det på groft generaliserende formel så vil jeg sige at

Samlet Produktion af "succes" =  ArbejdsTID * ArbejdsEffektivitet * Held og timing.

Hvis en af faktorerne er nul, så bliver det hele nul. Alle inputs hjælper processen, men.

Arbejdstiden kan man ikke skrue så voldsomt op igen uden at ødelægge sit helbred.

Arbejdseffektiviteten derimod - dvs. evnen til at kunne gennemskue hvad der er smartest at gøre, ser ud til at svinge gevaldigt mellem folk

Held og timing kan man aldrig rigtigt styre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...