Hop til indhold
Gæst

Tendentiøs journalistik

Recommended Posts

Gæst

BT 10. februar 2015 kl. 23:18

"Ny fejl hos Skat: Thorning sparer formue i grundskyld"

Mens mange danske boligejere står over for en voldsom stigning i deres grundskyld, kan statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) tage det helt roligt.

http://www.bt.dk/politik/ny-fejl-hos-skat-thorning-sparer-formue-i-grundskyld

 

Jeg synes det er tendentiøs journalistik og jantelovsmentalitet af værste skuffe at udstille en politiker på den måde. Hvad relevans har hendes personlige skatte-forhold for vælgerne ? Dog skal jeg i samme åndedrag lige huske at bemærke, at det var lidt mere helt på sin plads at udstille "LUXUS-Løkke" i medierne fordi han havde misbrugt andre folks penge og derfor var det relevant at beklikke hans troværdighed. 

Det tegner godt for den kommende valgkamp med det journalistiske niveau, som BT har lagt for dagen. Den type journalistik minder efter min mening meget om den gang ekstrabladet satte sig for at undersøgte den daværende miljøminister Karen Ellermanns skrald.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Jeg synes det er tendentiøs journalistik og jantelovsmentalitet af værste skuffe at udstille en politiker på den måde. Hvad relevans har hendes personlige skatte-forhold for vælgerne ? Dog skal jeg i samme åndedrag lige huske at bemærke, at det var lidt mere helt på sin plads at udstille "LUXUS-Løkke" i medierne fordi han havde misbrugt andre folks penge og derfor var det relevant at beklikke hans troværdighed. 

 

 

Det havde givet mere mening for mig, hvis du havde samme holdning til adskillelse af politik og privatliv, uagtet dit politiske ståsted, men sådan er vi jo så forskellige.  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det er Helle T.S. skatte forhold ( hun betaler ikke så meget i grundskyld som naboen der bor i samme type leglighed ) det kan være en fejl ,men sjovt at lige hendens lejlighed er sat laver en resten. 

Venstre valgte op til valget i 2011 at give Lars Løkke noget nyt arbejdestøj 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@titman, åben dine øjne.

 

Den danske politikeres overklasse, er baserer på et luksusliv ved simpel systematisk udnyttelse af den almindelige befolkning. Der er ikke andre til at finansere privilegierne. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

BT 10. februar 2015 kl. 23:18

"Ny fejl hos Skat: Thorning sparer formue i grundskyld"

Mens mange danske boligejere står over for en voldsom stigning i deres grundskyld, kan statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) tage det helt roligt.

http://www.bt.dk/politik/ny-fejl-hos-skat-thorning-sparer-formue-i-grundskyld

 

Jeg synes det er tendentiøs journalistik og jantelovsmentalitet af værste skuffe at udstille en politiker på den måde. Hvad relevans har hendes personlige skatte-forhold for vælgerne ? Dog skal jeg i samme åndedrag lige huske at bemærke, at det var lidt mere helt på sin plads at udstille "LUXUS-Løkke" i medierne fordi han havde misbrugt andre folks penge og derfor var det relevant at beklikke hans troværdighed. 

Det tegner godt for den kommende valgkamp med det journalistiske niveau, som BT har lagt for dagen. Den type journalistik minder efter min mening meget om den gang ekstrabladet satte sig for at undersøgte den daværende miljøminister Karen Ellermanns skrald.   

 

Det da godt det kommer frem. Hvis hun vil have andre til at betale grundskyld så skal hun også selv gøre det.

Hun er nød til at vise sig som et godt eksempel.

Som gode gamle Gandhi sagde "Be the change you want to see". Og der er det hun fejler både på det her med grundskyld og hendes skattesag for år tilbage. Det er muligt hun har rettens ord for at skattesagen ikke var ulovlig, men er sikker på det har givet en hende en masse mistillid.

 

Og ja, Lars Løkke er ikke bedre end HTS.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er der den store forskel??

Løkke får " arbejdstøj" og andre Ting for vores Penge

Thorning får billigere grundskyld for vores Penge.

Jeg kan godt se forskellen!!! Men jeg kan ikke se der er forskel på hvor slemt det er. Og ærlig talt har jeg svært ved at blive forarget over disse relative småbeløb. Thorning sender børnepenge ud af landet imod folketinget, for at blive sat i et bedre lys i EU. Fogh sendte os i Krig, for at blive sat i et bedre lys hos Amerikanerne. Drastisk større beløb

Begge dele er forkert, men jeg får altså ikke Kaffen galt i halsen af " småtingene"

Stem på Havnebumsen!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det er Helle T.S. skatte forhold ( hun betaler ikke så meget i grundskyld som naboen der bor i samme type leglighed ) det kan være en fejl ,men sjovt at lige hendens lejlighed er sat laver en resten.

Venstre valgte op til valget i 2011 at give Lars Løkke noget nyt arbejdestøj

Hold nu kæft, Fynbo!

Det drejer sig om hele kvarteret!

350 hustande!!

Læs før du udtaler dig!

Og stol aldrig på en overskrift i BT!

Olav Skaaning og Simon Andersen er altid fulde af løgn, hvis det tjener Venstres fordel!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Desuden kunne det være sjovt at se et estimat på, hvad hver Politiker koster os unødvendig

 

Her tænker jeg på:

 

Kammerateriet: De konstant skiftende Ministre i de forskellige Regeringer. Mener det er efter 10 Måneder som Minister man får     Minister Pension til al evighed. Her skal helt sikkert nok være tænkt på Vennerne, når så mange lige skal prøve at være Minister i mere end 10 Måneder.

 

Et "vennefirma" bliver valgt til at udføre en opgave. Der har været flere eksempler i Kommunalpolitik. Nok lidt sværere i Folketinget.

 

Levebrødspolitikkere der tænker på sin egen Karriere. Sådan i international sammenhæng. Vi har jo nogle som er blevet valgt til topposter rundt omkring i Verdenen. Har det evt kostet nogle af Borgernes Penge at komme i et godt lys i UdLandet? At få nogle internationale Venner.

 

Og mange andre lignende eksempler.

 

Jeg er af den overbevisning, at et Par Boxershorts eller lidt nedsat Grundskyldpromille ikke er noget vi skal bekymre os om.... meget billigt sluppet :-P

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold nu kæft, Fynbo!

Det drejer sig om hele kvarteret!

350 hustande!!

Læs før du udtaler dig!

Og stol aldrig på en overskrift i BT!

Olav Skaaning og Simon Andersen er altid fulde af løgn, hvis det tjener Venstres fordel!

 

Om det hele den kvarteret gør vel ikke det store.

Og du kan ikke få mig til at holde kæft.

Men jeg syntes at vi skal skrive normalt til hinanden, selv om du sider hos HK og bruger medlemmerne penge, ved ikke hvad de vil sige til at du bruger deres penge på en side som eroguide.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Olav Skaaning og Simon Andersen er altid fulde af løgn, hvis det tjener Venstres fordel!

 

 

Socialdemokraterne, SF, Radikal Venstre og Enhedslisten er da ikke bedre end Venstre.

 

De lyver da selv en hel del, og endnu værre lover guld og grønne skove der ikke kan finansieres.

 

 

 

Og ja, alle politikere er en flok løgnere da de er egoister hele bundet. Dem der bliver længst "inde i varmen" er dem der er bedst til at bluffe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om det hele den kvarteret gør vel ikke det store.

Og du kan ikke få mig til at holde kæft.

Men jeg syntes at vi skal skrive normalt til hinanden, selv om du sider hos HK og bruger medlemmerne penge, ved ikke hvad de vil sige til at du bruger deres penge på en side som eroguide.dk

HK ??

Men at det nu ikke gør det helt store, at det er hele kvarteret, udhuler det ikke fuldstændigt dit argument med, at det kun var hende og at nabohusene skulle betale mere???!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Desuden kunne det være sjovt at se et estimat på, hvad hver Politiker koster os unødvendig

Her tænker jeg på:

Kammerateriet: De konstant skiftende Ministre i de forskellige Regeringer. Mener det er efter 10 Måneder som Minister man får Minister Pension til al evighed. Her skal helt sikkert nok være tænkt på Vennerne, når så mange lige skal prøve at være Minister i mere end 10 Måneder.

Et "vennefirma" bliver valgt til at udføre en opgave. Der har været flere eksempler i Kommunalpolitik. Nok lidt sværere i Folketinget.

Levebrødspolitikkere der tænker på sin egen Karriere. Sådan i international sammenhæng. Vi har jo nogle som er blevet valgt til topposter rundt omkring i Verdenen. Har det evt kostet nogle af Borgernes Penge at komme i et godt lys i UdLandet? At få nogle internationale Venner.

Og mange andre lignende eksempler.

Jeg er af den overbevisning, at et Par Boxershorts eller lidt nedsat Grundskyldpromille ikke er noget vi skal bekymre os om.... meget billigt sluppet :-P

Et par boxershorts??

Var det ikke tøj for 170.000?????

Del dette indlæg


Link til indlæg

Socialdemokraterne, SF, Radikal Venstre og Enhedslisten er da ikke bedre end Venstre.

De lyver da selv en hel del, og endnu værre lover guld og grønne skove der ikke kan finansieres.

Og ja, alle politikere er en flok løgnere da de er egoister hele bundet. Dem der bliver længst "inde i varmen" er dem der er bedst til at bluffe.

Det er faktisk ikke helt rigtigt, at de er lige 'gode' om det.

Se www.forbryderalbum.dk eller Google til sager om dårlig forvaltningsskik de sidste 30 år... Og se på forskelle i særligt konsekvenser!

Claus Hjort

Birthe Rønn

Troels Lund

Kristian Jensen

Søren Gade

HC Schmidt

Svend Erik Hovmand

Inger Støjberg

Løgnen om Irak (Per Stig og Fogh)

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om det hele den kvarteret gør vel ikke det store.

Og du kan ikke få mig til at holde kæft.

Men jeg syntes at vi skal skrive normalt til hinanden, selv om du sider hos HK og bruger medlemmerne penge, ved ikke hvad de vil sige til at du bruger deres penge på en side som eroguide.dk

Om det er hele kvarteret er da en afgørende forskel. Du hævder i dit indlæg at Thorning slipper billigere end naboen, hvilket er lodret forkert (en anden måde at sige løgn på, når du nu så gerne vil have vi taler pænt)

Desuden er det SKAT som har klokket i det, hvorfor skal Thorning lægges for had for deres fejl????

Typisk eksempel på jantelovs journalistik, og du gør dig selv til et godt eksempel på een af dem som hopper ukritisk på limpinden, tsk tsk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om det hele den kvarteret gør vel ikke det store.

 

 

Det gør vel, at det du skrev var misvisende (hun slipper ikke billigere end naboen, når det er hele kvarteret, der slipper billigere end nabokvarteret - ovenikøbet er der ikke tale om lejligheder ...)

 

Og at det er hele kvarteret betyder også, at man skal være mere end gennemsnitligt konspirationsteoretisk anlagt for at tro at det skyldes at HTS har sin bopæl der.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Titman og andre.

Kan vi ikke primært debattere købesex-relaterede emner her på Eroguide!?

Jeg troede fejlagtigt at denne streng handlede om det, men desværre nej.

De politiske diskussioner ender altid i fnidder og person-angreb.

Men jeg kan jo da undlade at læse med, det vil jeg så gøre.

/Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Desuden er det SKAT som har klokket i det, hvorfor skal Thorning lægges for had for deres fejl????

 

 

Hvis man ville ride ud ad den vej, så var det jo også da Kinnock/HTS-sagen kom op, at Skat "pludseligt" og uden at hverken offentliggøre det eller på eget initiativ drage det ind i andre verserende eller nyligt afgjorte sager, ændrede sin praksis. Spørg bare Camilla Vest, der blev idømt en fængselsdom efter Skat havde afgjort at Kinnock ikke var skattepligtig, selvom de to sager er nærmest identiske i de afgørende forhold. Skat undlod at oplyse om deres praksis i Kinnock-sagen, da Vest var i byretten over et år senere (muiligvis fordi skattefolkene i Vest-sagen ikke engang kendte Kinnock-sagen). Det er pilråddent.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Titman og andre.

Kan vi ikke primært debattere købesex-relaterede emner her på Eroguide!?

Jeg troede fejlagtigt at denne streng handlede om det, men desværre nej.

De politiske diskussioner ender altid i fnidder og person-angreb.

Men jeg kan jo da undlade at læse med, det vil jeg så gøre.

/Brutus

"Et tu, Brute?"

Men jo god konklusion!

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Et tu, Brute?"

Men jo god konklusion!

 

Vi kan jo vinkle den lidt ... Hende Camilla Vest, som jeg nævnte, er jo lidt af et hug. Og spørgsmålet, jf en anden tråd om sugardating, er hvornår der er tale om købesex når udseende veksles til penge/magt:

Dansk-topmodel-Camilla-Vest-Nielsen-ankl

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja.

Det faldt mange for brystet, at hun fik en dom, der så dog siden frafaldt.

Og sammenligningerne med Kinnock florerede...

Sjældent blev det dog nævnt, at der var een væsentlig forskel:

Kinnock betalte skat, hvor han havde tjent sine penge.

Camilla Vest betalte aldrig skat, men førte sine penge i skattely!!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Et par boxershorts??

Var det ikke tøj for 170.000?????

Jo! Forkert, men virkelig småpenge vi snakker. Hvad koster mange af de andre ting ikke? F.eks ansættelse af endnu en Minister inklusiv Pension selvom den sidste kun har sat som Minister evt et år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo! Forkert, men virkelig småpenge vi snakker. Hvad koster mange af de andre ting ikke? F.eks ansættelse af endnu en Minister inklusiv Pension selvom den sidste kun har sat som Minister evt et år.

Det ene er systemiske fejl.

Det andet er i værste fald mandatsvig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja.

Det faldt mange for brystet, at hun fik en dom, der så dog siden frafaldt.

Og sammenligningerne med Kinnock florerede...

Sjældent blev det dog nævnt, at der var een væsentlig forskel:

Kinnock betalte skat, hvor han havde tjent sine penge.

Camilla Vest betalte aldrig skat, men førte sine penge i skattely!!

 

Du har ret i at der var en del forskelle. Af alle steder har BT faktisk en o.k. oversigt over forskelle og ligheder:

http://www.bt.dk/krimi/faa-styr-paa-stephen-kinnock-og-camilla-vests-skattesager

 

Hvilket så også mindede mig om, at min "sugardating-vinkel" er helt idiotisk, for Vest er jo selv hovedrig ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kære Titman og andre.

Kan vi ikke primært debattere købesex-relaterede emner her på Eroguide!?

Jeg troede fejlagtigt at denne streng handlede om det, men desværre nej.

De politiske diskussioner ender altid i fnidder og person-angreb.

Men jeg kan jo da undlade at læse med, det vil jeg så gøre.

/Brutus

 

Lyder fornuftigt og personligt finder jeg også politik umådeligt kedeligt, men når et formiddagsblad i den grad forsøger at lave uberettiget hetz og karaktermord på HTS, så føler jeg mig forpligtet til at påvise fejlen, som den gode samfundsborger jeg er  :wink:

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når det er Helle T.S. skatte forhold ( hun betaler ikke så meget i grundskyld som naboen der bor i samme type leglighed ) det kan være en fejl ,men sjovt at lige hendens lejlighed er sat laver en resten. 

Venstre valgte op til valget i 2011 at give Lars Løkke noget nyt arbejdestøj 

 

Ja det er korrekt at Venstre valgte at tage æren for at finansiere Lars Løkkes nye arbejdstøj, men kunne han ikke have valgt noget billigere end at købe tøj til 170.000 kr. ?

Og nej det var ikke Venstres, der finansierede tøjkøbet.

Det var på skatteborgernes regning, da Venstre modtager offentlige partistøttemidler :wink:

 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...