Hop til indhold
Rejsenetværk

Hvem får jobbet?

Recommended Posts

Arbejdsløse er mindre optimistiske og risikovillige end personer i arbejde

Ledige har mindre mental energi og viljestyrke end personer i arbejde, viser ny undersøgelse

Erhverv 07.02.2015 kl. 15:32

http://finans.dk/live/erhverv/ECE7412595/Arbejdsl%C3%B8se-er-mindre-optimistiske-og-risikovillige-end-personer-i-arbejde/

 

"»Mange af de ledige kan jo godt være en rigtig god arbejdskraft, og de har måske siddet og gjort det godt i nogle organisationer, hvor de har været uheldige at blive fyrede pga. nedskæringer eller lignende. Men nogle ledige er omvandrende hemmeligheder. Det er personer, som scorer lavt på selvtillid og ikke formår at komme ud med deres kvalifikationer,« siger han."

 

Og hvordan får så lige den ledige selv chancen, og arbejdsgiver med?

 

Hvor sikre er alle de værktøjer der bruges til at screene til jobsamtaler, hvor mange mon taber kampen fordi de taber kampen som den bedste performer?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok - et link til viden der vel egentlig udgør banal logik, men samtidig i hele sit perspektiv udgør et skræmmende billede af, tænk hvis det var, eller bliver en selv. 

 

Arbejdsløshed kan ændre dine personlighedstræk
Af Rikke Gjøl Mansø, Berlingske Nyhedsbureau
9. februar 2015, 20:56
http://www.business.dk/business-magasin/arbejdsloeshed-kan-aendre-dine-personlighedstraek

Ifølge en ny undersøgelse sætter det spor i både psyke og personlighedstræk, når man har været ledig i en længere periode - og det skader muligheden for at komme tilbage i job.

 

Nu udgør Eroguide.dk vel ifølge sagens natur et community, hvor det overvejende er mennesker med en mental, og eller økonomisk plusprofil der udgør kernebrugerne, og ikke langtidsarbejdsløse brugere.

 

Jeg har en eneste gang på 30 år oplevet at blive opsagt i forbindelse med nedlæggelse af min afdeling, men formåede at komme i job i opsigelsesperioden uden at mine dagpenge trådte i kraft.

 

Jeg er fuldstændig overbevist om, og har også fået det bekræftet af min første nye arbejdsgiver dengang, at det var min evne til at skille mig ud med et usædvanligt værktøj i min jobsøgning der så hurtigt skaffede mig i arbejde igen.

 

Men det lykkedes indenfor 6 uger, tænk hvis der havde gået 6 måneder, 12 eller 18 måneder, var jeg så nogensinde lykkedes? Alene varigheden af din arbejdsløshed øger dit handicap i kampen om et nyt job.

 

Hvis du enten sidder som arbejdsløs, eller med ansvaret for at ansætte nye medarbejdere, er du velkommen til at sende mig en pm, hvis du er interesseret i hvordan jeg dengang evnede at skille mig ud blandt mængden.

 

Så vil jeg overveje at sende dig et link til hvordan, men jeg tør ikke love at jeg gør det til enhver der skriver en pm, for det link afslører hvem jer er, men modsat så har jeg kun gode erfaringer med at gøre det pm, og har aldrig oplevet at få min tillid til anonyme brugere svigtet.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...