Hop til indhold
gerog

Danmarks Indsamling - Hjælp de fattige eller hva?

Recommended Posts

Det er gang i denne tråd - "I love it" :lol:

Vi kommer vidt omkring, næsten som at rejse verden rundt på få dage vi starter i lille Dannevang cykler uvilkårlig videre til Kina, Grønland, afrikanske lande, Usa, Australien mv...

skal vi slet til Mellemøsten og Sydamerika :lol:

Vi skal også tale om støtten mod terrorisme... vi skal også tale om det forrykte kabletyveri, som indbragt ca. 16.000 kr. (de fik 40 kr pr. kg kobber) men tyvene lagde dele af tognettet ned, forsinkede 1000vis af folk. (Det må have kostet samfundet noget)

men tyvene hæftede kun for de ca. 16.000 kr. som de stjal for... 16.000 kr  !  forrykt !

Hvad med ATK's (fotovogne) evige pengemaskine, som nu er 4 dobbelt fra denne uge og bødeindtægter er på finansloven( med over 900 millioner kroner i forventet indtægt i 2015 :o ). Hvorfor klager folk ikke over dette, vi betaler høje skatter og nu skal vi passe ekstra på denne pengemaskine... 

Samt indførte Politiet omvendt bevisbyrde for bevismaterialet (fotos), dvs. køretøjets ejer nu skal bevise at det ikke var han/hun som kørte bilen og selv inddrive bøden hvis han/hun har lånt bilen ud.

Det ender med jeg lader bilen stå og tager det offentlige, med risiko for forsinkelser pga. af kabletyveri, mv... 

Et tip: Overhold færdselreglerne, ellers findes der 2 gode Apps som kan advare mod fotovognene.

Så man har en lille chance mod fotovognene.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Landsindsamlingen er organiseret af DR. Og nu er DR ikke privat men en påtvungen støttecirkus via licensmidler.

Kære gerog :)

Det er altså STADIG frivilligt for den menige borger at bidrage til omtalte landsindsamling -  helt frivilligt.

DR skal ligesom andre betydende TV-stationer vise deres berettigelse og det gøres ved at præstere store seertal og vægtige præstationer - herunder landsindsamlingen. Den store tilslutning til landsindsamlingen (og de 100mil) fra danskerne, synes jeg fortæller at den ene årlige begivenhed i DR er helt OK, ellers ville der nok blive noget mere ballade om den. Endvidere har den enkelte sikkert også gjort sig sine overvejelser om sit bidrags størrelse i kr. -  og det er stadigt helt FRIVILLIGT.

Der er også mange virksomheder som bidrager !! - det kan være for vise deres sande ”Social ansvarlighed ” eller fake ”social ansvarlighed” men i virkeligheden søge goodwill (f.eks. teleselsk. 3) eller  benytte sig af chancen til billig omtale: markedsføring., - eller  vægtninger mellem disse - alt er tænkelig.

Der findes også private humanitære organisationer og private humanitære fonde der bidrager i denne landsindsamling - og det er stadigt helt FRIVILLIGT.

Det man kan anfægte er om DR skal bruge licenspenge  på en landsindsamling - mon ikke opbakningen til landsindsamlingen taler for at licensbetalerne synes det OK

.

Hvis du er utilfreds med støttecirkus DR - så har du følgende muligheder for at mod-agere : meld dig til deres brugerpanel (de søger faktisk ret tit) og gør dig klar i din retorik og argumenterer for dine holdninger!! - du kan også udøver lobbyvirksomhed på Christiansborg og sidste skud i bøssen er dit kryds ved næste folketingsvalg -  very very very simpel

Jeg er selv ganske godt tilfreds med DR - selvom jeg rent faktisk ikke ser ret meget fjernsyn. Derimod er jeg meget træt af ”støttecirkus” TV2 - så træt at jeg ikke har abonnement, jeg gider ikke alle de satans reklamer, og det gælder også alle andre reklamebaserede TV-stationer - - i min lille snævre smalsynet verden har de alle incl TV2 det samme lort :mrgreen:

Jeg er IKKE ansat i DR - og ej heller økonomiske interesser samme sted ;)

Mange hilsner

Nyder livet     (+ DR ) :P

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære gerog :)

Det er altså STADIG frivilligt for den menige borger at bidrage til omtalte landsindsamling -  helt frivilligt.

DR skal ligesom andre betydende TV-stationer vise deres berettigelse og det gøres ved at præstere store seertal og vægtige præstationer - herunder landsindsamlingen. Den store tilslutning til landsindsamlingen (og de 100mil) fra danskerne, synes jeg fortæller at den ene årlige begivenhed i DR er helt OK, ellers ville der nok blive noget mere ballade om den. Endvidere har den enkelte sikkert også gjort sig sine overvejelser om sit bidrags størrelse i kr. -  og det er stadigt helt FRIVILLIGT.

Der er også mange virksomheder som bidrager !! - det kan være for vise deres sande ”Social ansvarlighed ” eller fake ”social ansvarlighed” men i virkeligheden søge goodwill (f.eks. teleselsk. 3) eller  benytte sig af chancen til billig omtale: markedsføring., - eller  vægtninger mellem disse - alt er tænkelig.

Der findes også private humanitære organisationer og private humanitære fonde der bidrager i denne landsindsamling - og det er stadigt helt FRIVILLIGT.

Det man kan anfægte er om DR skal bruge licenspenge  på en landsindsamling - mon ikke opbakningen til landsindsamlingen taler for at licensbetalerne synes det OK

.

Hvis du er utilfreds med støttecirkus DR - så har du følgende muligheder for at mod-agere : meld dig til deres brugerpanel (de søger faktisk ret tit) og gør dig klar i din retorik og argumenterer for dine holdninger!! - du kan også udøver lobbyvirksomhed på Christiansborg og sidste skud i bøssen er dit kryds ved næste folketingsvalg -  very very very simpel

Jeg er selv ganske godt tilfreds med DR - selvom jeg rent faktisk ikke ser ret meget fjernsyn. Derimod er jeg meget træt af ”støttecirkus” TV2 - så træt at jeg ikke har abonnement, jeg gider ikke alle de satans reklamer, og det gælder også alle andre reklamebaserede TV-stationer - - i min lille snævre smalsynet verden har de alle incl TV2 det samme lort :mrgreen:

Jeg er IKKE ansat i DR - og ej heller økonomiske interesser samme sted ;)

Mange hilsner

Nyder livet     (+ DR ) :P

Nope, min ven, allersidste skud i geværet er at framelde sig licens, så er du fri for at støtte deres venstresnoede løgnepropaganda.

Keine Hexerei, nur Behändigkeit. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kom ind i kampen, jeg vælger mine kampe, du er endnu ikke en værdig moddebattør  :mrgreen:

Du sidder bare på sidelinjen og prikker...

Det var faktisk det jeg forsøgte med mit spørgsmål, da du selv brugte "menneskesyn" over for en anden bruger, her i tråden.

Men til spørgsmålet som trådstarten stiller, er mit svar. Net tak til indsamlinger :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nope, min ven, allersidste skud i geværet er at framelde sig licens, så er du fri for at støtte deres venstresnoede løgnepropaganda.

Keine Hexerei, nur Behändigkeit. ;)

Kære Onslow :)

- ah kan man nu også dette, - så skal man vist nok helt forlade DK med dokumenteret ny adresse.

Der er jo en "medieskat" indregnet i licens - NEJ det er bare en ny måde at "lillebitte smule" mere beskatte alle på, og lur mig om ikke det er lavet så finurligt at ingen slipper. :sad:

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

- ah kan man nu også dette, - så skal man vist nok helt forlade DK med dokumenteret ny adresse.

Der er jo en "medieskat" indregnet i licens - NEJ det er bare en ny måde at "lillebitte smule" mere beskatte alle på, og lur mig om ikke det er lavet så finurligt at ingen slipper. :sad:

Mange hilsner

Nyder livet

Ja alle som har internet og smartphone skal betale medieskatten, det har ikke længere noget med TV og radio at gøre...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mange hilsner

Nyder livet

http://www.dr.dk/Om_DR/licens/Spoergsmaal+og+svar/Selvbetjening/Afmeld+medielicens.htm

Så nemt er det faktisk, og jeg har ikke hørt om folk, der har oplevet egentlige ubehageligheder i forbindelse hermed.

Endnu er fascist staten ikke kommet så vidt, at licensinspektører er blevet tildelt samme rettigheder til at bryde ind i folks private hjem, som det er tilfældet med Skat og Arbejdstilsynet.

Men du vil opleve fra tid til anden at få et opbyggeligt brev fra DDR om vigtigheden af at betale, men hvis du har en brændeovn, så er det problem hurtigt løst. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kineserne gør det da meget godt af et kommunistisk land.

Ja - De HAR nedbragt ventetiden på organer på en effektiv måde . . . 

Skulle vi også indføre den metode i Danmark ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Onslow

Hva' faen er det du snakker om??

"Fascist stat" og "DDR", come on.

Hvis du ikke gider betale licens, så la da vær, men spar venligst os andre fra dit brok :P

Vi lever i et demokrati og at bruge ord som "Fascist stat" og "DDR" er fandme langt ude efter min mening...

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg

http://www.dr.dk/Om_DR/licens/Spoergsmaal+og+svar/Selvbetjening/Afmeld+medielicens.htm

Så nemt er det faktisk, og jeg har ikke hørt om folk, der har oplevet egentlige ubehageligheder i forbindelse hermed.

Endnu er fascist staten ikke kommet så vidt, at licensinspektører er blevet tildelt samme rettigheder til at bryde ind i folks private hjem, som det er tilfældet med Skat og Arbejdstilsynet.

Men du vil opleve fra tid til anden at få et opbyggeligt brev fra DDR om vigtigheden af at betale, men hvis du har en brændeovn, så er det problem hurtigt løst. ;)

Endnu en som snyder med licensen og lade os andre betale for gildet. Du sidder netop og surfer på internettet.

Eller sidder du på et offentligt bibliotek for at komme på Euroguide.

Du har ingen af disse ?:

LICENSPLIGTIGE APPARATER
  • Tv
  • Computer med internetforbindelse
  • Smartphone med internetforbindelse
  • Tablet eller andre enheder med internetforbindelse

Del dette indlæg

Link til indlæg

- jeg tvivler vitterlig på at man kan slippe for denne firnurlige skat på ca. 2200kr/årligt når der er registreret boende på en officiel adresse. Hvis man bare lader stå til og undlader at betale - så mener jeg bare at DR´s (er jo en statsvirksomhed) tilgodehavende helt automatisk går til inddrivelse via SKAT, som bare forhøjer din trækprocent til beløbet er betalt -  mener jeg at have hørt!!

Kun hvis man er under 18 år kan man slippe - herefter falder hammeren :blink:

Det er en ensartet skat alle skal betale uanset set stenrig eller ludfattig - den er spredt ud på alle adresser - - også alle CVR-numre - så enkelt mandsvirksomheder kan sgu komme til at betale xxxxxtra + privat licens - hvis man ikke passer meget på (jeg har selv været selvstændig og var nær kommet galt afsted - men fik reddet mig selv medens tid var)

Kan man derfor ikke kalde denne form for skat : "Bredbånd SKAT" ?

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Onslow

Hvis du ikke gider betale licens, så la da vær, men spar venligst os andre fra dit brok :P

Vi lever i et demokrati og at bruge ord som "Fascist stat" og "DDR" er fandme langt ude efter min mening...

Han hører ikke hjemme i vores rigsfællesskab... ej heller hjemme hos sine afrikanske relationer....aner ikke hvad han vil og hvor han hører hjemme.... nogle menneske bliver aldrig tilfreds og skal brokke sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

- jeg tvivler vitterlig på at man kan slippe for denne firnurlige skat på ca. 2200kr/årligt når der er registreret boende på en officiel adresse. Hvis man bare lader stå til og undlader at betale - så mener jeg bare at DR´s (er jo en statsvirksomhed) tilgodehavende helt automatisk går til inddrivelse via SKAT, som bare forhøjer din trækprocent til beløbet er betalt -  mener jeg at have hørt!!

Mange hilsner

Nyder livet

Man kan slippe, hvis man benægter at man har licenspligtige apparater og internet.

Men hvor mange har ikke disse, andet er snyd og bedrag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Men hvis du bliver alvorlig syg eller invalideret modtager du meget mere end du har bidraget til,

det er som forsikringer, f.eks. betaler du en mindre præmie på din bilforsikring, bliver bilen totalskadet får du mere end du har betalt i præmie (dette er et forenklet eksempel)

Dem der snyder i skat modtager vel gladelig de sociale ydelser og sociale fordele i vores samfund.

Det er sgu for dårligt ! Det er dobbelt snyd.

De burde tænke "hvis jeg snyder i skat, kan/vil jeg ikke modtage de sociale ydelser og sociale fordele"

Men sådan er virkeligheden ikke. Nej de vil have i hoved og røv.

Folk bliver forarget over at vi hjælper ulande, men accepter at nogle af "vores egne" snyder og bedrager så det batter ???

Hej Nille

Jeg har for lang tid siden da tegnet private forsikringer på det ene og det andet, så jeg f.eks. Ikke bliver ramt af det danske offentlige sygevæsen!

Samtlige andre vest-europæiske lande får du tilsvarende eller bedre offentlige ydelser end i Danmark til en lavere skat! Problemet herhjemme er jo det der håbløse "de bredeste skuldre, skal bære det tungeste læs"-dogme ... Ja, det lyder jo sødt, men i virkeligheden, så får man kun brede skuldre ved at lave noget, yde, gøre en indsats ... Ikke ved at sidde på sin flade røv og tro at alle vi andre gider at skrabe pengene hjem som en meget, meget stor del af det danske samfund gør.

Jeg ville med glæde betale min verdensrekord i Skat, hvis jeg også fik verdens bedste sygehusvæsen, uddannelse eller ældrepleje. Men desværre, den eneste verdensrekord Danmark er i besiddelse af, er antallet af mennesker på offentlige ydelser, herunder offentligt ansatte.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Onslow

Hvis det er foreneligt med din opfattelse af demokrati, at Skat og Arbejdstilsynet kan invadere din private ejendom, så sajer a welbekomm.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det er foreneligt med din opfattelse af demokrati, at Skat og Arbejdstilsynet kan invadere din private ejendom, så sajer a welbekomm.

Vi har nok en større retssikkerhed end mange andre lande. Så hvad brokker du dig over ? 

Hvis du har ren mel i posen hvorfor skulle du frygte for Skat og andre myndigheder ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan slippe, hvis man benægter at man har licenspligtige apparater og internet.

Men hvor mange har ikke disse, andet er snyd og bedrag. 

Kære Nille

- tja at benægte bliver hvis en umulig retorik og argumentation som at snakke fisse med en døvblind.- helt umuligt.

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi har nok en større retssikkerhed end mange andre lande. Så hvad brokker du dig over ? 

Hvis du har ren mel i posen hvorfor skulle du frygte for Skat og andre myndigheder ?

Hvad jeg brokker mig over? Er du så tungnem, at du ikke fatter, hvad vej vinden blæser?

Dette er en § i Danmark Riges Grundlov.

§ 72

Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelser, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtagelse, alene ske efter en retskendelse.

Synes du, det er en retsstat værdigt, at man laver særlove, der berettiger Skat til at betræde din bolig blot på mistanke om, at der udføres sort arbejde på matriklen?

Eller at AT beordrer en pensionist ned fra sit eget tag, hvor han er i færd med at rense sin tagrende, og bagefter slæber ham i retten?

Eller at politiet fra og med i søndags med loven i ryggen kan sende bøder til bilejere, fordi det er lettere end selv at foretage undersøgelse af, hvem der førte bilen?

Kan du bekræfte bare ét af disse punkter, er du i sandhed en fascist, men det vil du sikkert bestride helt analogt med, at de voldsberedte venstresnoede psykopater, som orkesteret af blandt andet 3F drager land og rige rundt for at overfalde fredelige demonstranter i fakkeltog. Men den slags afskum kalder sig jo også antifascister.

God aften til dig alligevel!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg er bange for de kommer ind og ser min dildostol og mit bondagerum med kors og det hele :)

Nej seriøst, det er lidt en sær ting at Skat må gøre ting som selv politiet skal spørge om lov til.

Redigeret af Rascasse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er en ensartet skat alle skal betale uanset set stenrig eller ludfattig - den er spredt ud på alle adresser - - også alle CVR-numre - så enkelt mandsvirksomheder kan sgu komme til at betale xxxxxtra + privat licens - hvis man ikke passer meget på (jeg har selv været selvstændig og var nær kommet galt afsted - men fik reddet mig selv medens tid var)

Kan man derfor ikke kalde denne form for skat : "Bredbånd SKAT" ?

Mange hilsner

Nyder livet

Du har helt ret i det fremførte for så vidt  det med fed sort markerede, derimod det med fed rød markerede er ikke korrekt.

Der trækkes fremadrettet, så du skal selv holde øje med, når beløbet er betalt og gøre SKAT opmærksom på dette,

Ellers fortsætter det automatisk. 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...