Hop til indhold
Bundstokken

Fagfolk: Giv sexarbejderne rettigheder

Recommended Posts

Gæst

Og jeg siger knap 6 mill

Den var god. :-P

Synes SIO's forslag lyder som et fornuftigt udgangspunkt.

Hvor mange medlemmer har SIO? 

Er der nogen der har observeret, at pigerne reklamerer med, at de er medlem af foreningen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg kan forstå Starson, hvis det er Susannes alias-det må være op ad bakken for de 200 medlemmer at løfte skuden. Hvis jeg var SIO ville jeg stemme dørklokker som kompetencecentret, dem ved mange piger hvem er..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tak for bekræftelsen. :smile:

Selv tak. Jeg formoder du mener, at jeg bekræfter, at der er sket noget efter B 71.

B 71 blev 1. behandlet den 24. maj 2013:

http://www.folketingstidende.dk/samling/20121/beslutningsforslag/B71/index.aspx

B 115 blev 1. behandlet den 28. maj 2013:

http://www.ft.dk/samling/20121/beslutningsforslag/b115/beh1/0/forhandling.htm

Så jo, jeg havde ret, der er sket noget efter B 71 og også mere end B115, som du så bare ikke vil anerkende.

Håber du er til grin.. Ups undskyld ...tilfreds

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selv tak. Jeg formoder du mener, at jeg bekræfter, at der er sket noget efter B 71.

B 71 blev 1. behandlet den 24. maj 2013:

http://www.folketingstidende.dk/samling/20121/beslutningsforslag/B71/index.aspx

B 115 blev 1. behandlet den 28. maj 2013:

http://www.ft.dk/samling/20121/beslutningsforslag/b115/beh1/0/forhandling.htm

Så jo, jeg havde ret, der er sket noget efter B 71 og også mere end B115, som du så bare ikke vil anerkende.

Håber du er til grin.. Ups undskyld ...tilfreds

Det var nu ikke det, jeg mente...

Nej, der har stadig ikke været debat om at give sexarbejderne rettigheder, for det har en debat om ændring af straffeloven ikke noget at gøre med.

Du skal finde noget med ordet "rettighed" http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=rettighed

Måske du skal læse det åbne brev igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det var nu ikke det, jeg mente...

Nej, der har stadig ikke været debat om at give sexarbejderne rettigheder, for det har en debat om ændring af straffeloven ikke noget at gøre med.

Du skal finde noget med ordet "rettighed" http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=rettighed

Måske du skal læse det åbne brev igen?

Nej, men så er det også umuligt at gøre dig tilfreds, når du bare flytte grænsen for, hvad DU forstår ved debat om rettigheder.

B115 er ellers et forslag om, at give prostituerede ret til at kontrahere med servicefunktioner uden at disse bliver anklaget for mellemmandsvirksomhed. Klokkeklar hensigt at give rettigheder til prostituerede. Men det vil du jo nok bare afvise igen. Så jeg opgiver dig her.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har ikke flyttet grænsen, men du har bevidst valgt at fejlfortolke det åbne brev for igen at afspore debatten og angribe sexarbejdernes moral.

Brevskriverne skriver: "Vi underskrivere opfordrer den danske befolkning og de danske politikere til at give sexarbejderne status som erhverv og dermed samme rettigheder som andre lovlige erhverv."

B115 http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20121/beslutningsforslag/B115/20121_B115_som_fremsat.pdfer et forslag om at afkriminalisere "ansatte i service- og sikkerhedsfunktioner, der hjælper og beskytter frivillige sexarbejdere". Det bliver der sq ikke meget status som erhverv ud af.

Redigeret af siddharta

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg har ikke flyttet grænsen, men du har bevidst valgt at fejlfortolke det åbne brev for igen at afspore debatten og angribe sexarbejdernes moral.

Brevskriverne skriver: "Vi underskrivere opfordrer den danske befolkning og de danske politikere til at give sexarbejderne status som erhverv og dermed samme rettigheder som andre lovlige erhverv."

B115 http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20121/beslutningsforslag/B115/20121_B115_som_fremsat.pdfer et forslag om at afkriminalisere "ansatte i service- og sikkerhedsfunktioner, der hjælper og beskytter frivillige sexarbejdere". Det bliver der sq ikke meget status som erhverv ud af.

Bortset fra, at det faktisk har været et krav fra SIO, for netop at få samme rettigheder, som andre erhverv, der straffrit kan kontrahere med de pågældende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bortset fra, at det faktisk har været et krav fra SIO, for netop at få samme rettigheder, som andre erhverv, der straffrit kan kontrahere med de pågældende.

Kan du ikke lige omformulere det vrøvl der?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvem arbejder mest sort, håndværkere, prostituerede, flyttemænd... Er det ikke helt lige meget?

Tjener man penge så skal man betale skat, længere er den ikke. Det er ikke branchen der er "skurken" det er mentaliteten med at "går den så går den" -og den går nok lidt nemmere for mange prostituerede, der måske blot har jobbet som et "Bi job" og kan scorer SU eller andet, ved siden af..

Det ville slet ikke komme bag på mig, hvis prostitution var den branche hvor den største %del snød, så hvordan får man nemmest rettet op på det problem? Mon ikke det er en lidt mere konstruktiv debat?!

Jeg betaler skat og moms 1. Fordi mine månedlige udgifter er så høje, at jeg på ingen måde kan skjule min indkomst, 2. Jeg er enormt glad for online shopping og 3. Fordi jeg står 100% inde for socialt ansvar, og det er da noget pis hvis jeg nyder min gratis uddannelse men ikke gidder at bidrage..

Hvis folk med "alm" arbejde ku stikke 5-10.000 i lommen hver måned, udover den løn i betaler skat for/indberetter, uden nogen ville finde ud af det! Ville i så gøre det?

Det tror jeg faktisk rigtigt mange ville, det handler ikke om, om man er GP, eller flyttemand eller noget andet. Det handler om at man "kan".

Jeg ved ikke hvordan man nemmest retter problemet, øget kontrol og overvågning vil jeg tro, men det kræver jo også ressourcer, kan forholdene forbedres i en sådan grad, at det vil være en "gulerod" at registrere sig?! Evt bedre rådgivning til de nystartede tror jeg ville være en stor fordel :) jeg mener ikke at rufferiparagraffen bør fjernes, men det er også naivt at tro at alle piger er 100%selvstændige. Jeg syntes ikke det skal være lovligt at ansætte piger til prostitution, derimod bør piger kunne ansætte folk til hvad de nu har brug for (teledame/ chauffør)

Redigeret af Ida sunshine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvem arbejder mest sort, håndværkere, prostituerede, flyttemænd... Er det ikke helt lige meget?

Tjener man penge så skal man betale skat, længere er den ikke. Det er ikke branchen der er "skurken" det er mentaliteten med at "går den så går den" -og den går nok lidt nemmere for mange prostituerede, der måske blot har jobbet som et "Bi job" og kan scorer SU eller andet, ved siden af..

Det ville slet ikke komme bag på mig, hvis prostitution var den branche hvor den største %del snød, så hvordan får man nemmest rettet op på det problem? Mon ikke det er en lidt mere konstruktiv debat?!

Jeg betaler skat og moms 1. Fordi mine månedlige udgifter er så høje, at jeg på ingen måde kan skjule min indkomst, 2. Jeg er enormt glad for online shopping og 3. Fordi jeg står 100% inde for socialt ansvar, og det er da noget pis hvis jeg nyder min gratis uddannelse men ikke gidder at bidrage..

Hvis folk med "alm" arbejde ku stikke 5-10.000 i lommen hver måned, udover den løn i betaler skat for/indberetter, uden nogen ville finde ud af det! Ville i så gøre det?

Det tror jeg faktisk rigtigt mange ville, det handler ikke om, om man er GP, eller flyttemand eller noget andet. Det handler om at man "kan".

Jeg ved ikke hvordan man nemmest retter problemet, øget kontrol og overvågning vil jeg tro, men det kræver jo også ressourcer, kan forholdene forbedres i en sådan grad, at det vil være en "gulerod" at registrere sig?! Evt bedre rådgivning til de nystartede tror jeg ville være en stor fordel :) jeg mener ikke at rufferiparagraffen bør fjernes, men det er også naivt at tro at alle piger er 100%selvstændige. Jeg syntes ikke det skal være lovligt at ansætte piger til prostitution, derimod bør piger kunne ansætte folk til hvad de nu har brug for (teledame/ chauffør)

Jeg havde skrevet et halvt indlæg, men Ida klarer det meget bedre end mig.

Så, What She Said❤️❤️❤️

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du ikke kan læse en simpel sætning, så lader jeg Susanne Møller skære det ud i pap for dig:

http://www.ft.dk/samling/20091/almdel/reu/bilag/358/809047/index.htm?

Står det så lysende klart, at det er en rettighed SIO længere har ønsket sig?

Måske skulle du lade din sekretær læse korrektur, for du skriver, at der bliver status som erhverv ud af, at der har været et krav fra SIO om at få samme rettigheder som andre erhverv, der straffrit kan kontrahere med ansatte i service- og sikkerhedsfunktioner, der hjælper og beskytter frivillige sexarbejdere, og det mener du vist ikke.

Redigeret af siddharta

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Måske skulle du lade din sekretær læse korrektur, for du skriver, at der bliver status som erhverv ud af, at der har været et krav fra SIO om at få samme rettigheder som andre erhverv, der straffrit kan kontrahere med ansatte i service- og sikkerhedsfunktioner, der hjælper og beskytter frivillige sexarbejdere, og det mener du vist ikke.

Jamen Jesus. Vi tager den i langsom gengivelse.

Det har faktisk været et krav fra SIO (altså det der fremføres i B115) for netop at få samme rettigheder, som andre erhverv, der (altså de andre erhverv) straffrit kan kontrahere med de pågældende (serviceerhverv såsom telefondamer og chauffører m.v.)

Kan se at du har fået et like fra en gammel kending. Men han har jo så ofte vist, at han heller ikke kan læse.

Nå men jeg håber Susanne's formuleringer er lettere at læse og ikke mindst forstå, så du kan se, at B 115 faktisk er et forslag om rettigheder til de prostituerede. I modsat fald er den helt gal med fatteevnen hos dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen Jesus. Vi tager den i langsom gengivelse.

Det har faktisk været et krav fra SIO (altså det der fremføres i B115) for netop at få samme rettigheder, som andre erhverv, der (altså de andre erhverv) straffrit kan kontrahere med de pågældende (serviceerhverv såsom telefondamer og chauffører m.v.)

Kan se at du har fået et like fra en gammel kending. Men han har jo så ofte vist, at han heller ikke kan læse.

Nå men jeg håber Susanne's formuleringer er lettere at læse og ikke mindst forstå, så du kan se, at B 115 faktisk er et forslag om rettigheder til de prostituerede. I modsat fald er den helt gal med fatteevnen hos dig.

Det er så hyggeligt, at du prøver at provokere, når du er presset. Men så vil jeg stille et meget enkelt spørgsmål:

Ville sexarbejde få status som erhverv af B115?

(Det er et ja/nej spørgsmål. Prøv evt. med en mønt.)

Redigeret af siddharta

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er så hyggeligt, at du prøver at provokere, når du er presset. Men så vil jeg stille et meget enkelt spørgsmål:

Ville sexarbejde få status som erhverv af B115?

(Det er et ja/nej spørgsmål. Prøv evt. med en mønt.)

Det er ikke rigtigt. Der skrives:

"I starten af 2013 fremsatte Mai Mercado og Benedikte Kiær fra det Konservative Folkeparti samt Simon Emil Ammitzbøll og Merete Riisager fra Liberal Alliance beslutningsforslag B 71 under overskriften: »Forslag til folketingsbeslutning om at sikre ordentlige forhold for prostituerede-«

Siden har debatten om rettigheder til sexarbejderne stået stille." (min fremhævelse)

Jeg ser meget gerne dokumentation på, at der har været debat om rettigheder til sexarbejdere i FT, for jeg har intet bemærket.

Jeg er ikke presset. Jeg kan nemlig huske hvad der står i det åbne brev, og hvad du tidligere skrev. Det kan du så tilsyneladende ikke. Prøv at se ovenfor.

Det er dig der hele tiden har forsøgt at flytte grænsen i vores lille diskussion, for ikke at fremstå som en tåbe. Du startede med den røde tekst. Men nu insisterer du på, at debatten i Folketinget ordret skal have omhandlet at sexarbejde direkte skal have status som erhverv. Det er bare ikke hvad der står i det åbne brev. Og nu er enkelt-rettigheder lige pludseligt ikke godt nok for dig.

B 115 er netop det du spørger efter i den røde tekst. Men jeg forventer ikke at du indrømmer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ikke presset. Jeg kan nemlig huske hvad der står i det åbne brev, og hvad du tidligere skrev. Det kan du så tilsyneladende ikke. Prøv at se ovenfor.

Det er dig der hele tiden har forsøgt at flytte grænsen i vores lille diskussion, for ikke at fremstå som en tåbe. Du startede med den røde tekst. Men nu insisterer du på, at debatten i Folketinget ordret skal have omhandlet at sexarbejde direkte skal have status som erhverv. Det er bare ikke hvad der står i det åbne brev. Og nu er enkelt-rettigheder lige pludseligt ikke godt nok for dig.

B 115 er netop det du spørger efter i den røde tekst. Men jeg forventer ikke at du indrømmer.

"Vi underskrivere opfordrer den danske befolkning og de danske politikere til at give sexarbejderne status som erhverv og dermed samme rettigheder som andre lovlige erhverv."

Danse, danse dukkemin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

"Vi underskrivere opfordrer den danske befolkning og de danske politikere til at give sexarbejderne status som erhverv og dermed samme rettigheder som andre lovlige erhverv."

Danse, danse dukkemin.

Du bad om følgende og fik det:

"Jeg ser meget gerne dokumentation på, at der har været debat om rettigheder til sexarbejdere i FT, for jeg har intet bemærket."

Jeg kan kun opfordre dig til at læse det åbne brev igen og bagefter læse din egen tekst med rødt ovenfor. Måske du så kan forstå, at du gal på den.

Men det er nok for meget at forlange af dig.

Kan du have det godt?

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det sædvanlige:

Der skal ikke ændres noget i lovgivningen om rufferi, fordi

1. Sexarbejderne er notoriske skatteunddragere.

2. Sexarbejderne er svage ofre, som skal beskyttes mod udnyttelse.

(Ironi kan muligvis være anvendt i denne opsummering ...)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Små skridt af gangen da...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Men Starson er jo igang med noget temmelig interessant: Først bevise at man vil godt og siden få del af samfundets gaver. 66 procenter skider tilfølge nogen rapport på SKAT, altså har pigerne meget tilbage at bevise før de kan betragtes som seriøse mennesker. At de skumle forhold som omgærder erhvervet ikke direkte byder ind til at følge lovens bogstav, kan vi vel se bort fra? Kom nu piger, bevise at ni vil godt så skal nok alting ordne sig.

Siden kan man jo diskutere cifre og statistik. Jeg vil nok mene at 27 procenter også er ganske mange, og spørgsmålet dukker op i mit hoved: Er det egentlig ikke for mange? Burde virkelig et erhverv hvor 1/3 af udøverne snyder med skat, være et lovligt erhverv?? Nej det synes jeg ikke. Jeg mener nok at håndværkerne med den statistik har dømt sig selve ud fra de lovlige erhvervens forgyldte hverdag. Væk med dem fra sygesikring, arbejdsløshedskasse og andet de faktiskt sagt nej til med den statistik! Siden kan de starte fra begyndelsen og bevise at de vil noget andet. Hvis de virkelig vil det? Det kan man jo betvivle med den statistik. 1,2 mill i uretfærdige penge??!! Var det per håndværker desuden? Shit, og de er ikke en gang stigmatiserede.

Ærgerligt der ikke findes en stigmatiseringsfaktor med hvis hjælp man kan beregne snyderiet i et ikke stigmatiseret erhverv - hvis det var stigmatiseret. Sig f.eks. at stigmafaktorn er 2.5. Så multiplicerer man snyderiprocenten i hvert erhverv med 2,5 så får man et tal som siger hvor mange procenter der havde snydt hvis erhvervet var stigmatiseret. I håndværkerfaldet bliver det altså .... holy moses: 67,5 procenter!! Det er jo rigtigt mange det.

Kan vi ikke enes om en procent der er acceptabel? Måske 5 procenter? Hvis 95 procenter i et erhverv ikke snyder, så skal det være et acceptablet erhverv. De andre fag skal først bevise gennem sundt leverne og ydmyghed indenfor loven, at de fortjener at have et lovligt erhverv.

Hvis vi nu bare kan enes om det, så har vi jo kommet noget sted med den her debatten. Og gerne også at vi enes om stigmafaktorn.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er bestemt også andre fag end prostitution og håndværk, som er "stigmatiseret", hvad med brugtbilsforhandlere og advokater ..

kender dog ikke faktoren.

:0)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...