Hop til indhold
Gæst

Lån da til mig

Recommended Posts

Gæst

Jeg synes IMF, EU og ECB den såkaldte Trojka, skal tage mig med i deres overvejelser! Altså når de låner Penge ud.

Jeg kan ligesom Grækenland og andre Sydeuropæiske Lande garantere for jeg ikke betaler dem tilbage! Amar Halshug jeg sværger!!!!!!!!!!!

Hvis de ønsker at sprede Lånene udover flere, så kan jeg med nød godt nøjes med nogle hundrede Millioner. Men helst i Milliard størrelsen. Jeg vil mene, jeg opfylder samtlige krav for at modtage Lån. Jeg ødsler med sikkerhed Pengene væk, jeg er bund korrupt og der er ingen chance for jeg betaler Pengene tilbage. Hvad mere kan de forlange???

Hvis Trojkaen fattes fornuft, har jeg kun en ting at sige.. Piger i går gyldne tider i møde  :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej HB, har du sat i detentionen hele weekenden? Mens du har været væk, har der været adskillige bolde, som lagde lige til højrebenet, som vi har brændt, da vi manglede en stregspiller. I mangel på vores guru har vi været tvungen til at diskutere tørre emner som sko og pyramidespil. Og nu kommer du her og ligger ud med betalingsbalance, IMF, ECB og andre uforståelige forkortelser.

Tilbage til dit emne. Det er min opfattelse, at som situationen udvikler sig, så kan vi forvente at prisen for græsk falder brat her i foråret. Vi vil, hvis vi ikke passer på, komme til at gå og lugte lidt af numse hen over sommeren.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er nok mere realistisk at betræde en karriere som udspekuleret fallent, måske lige frem få skabt dig en plettet straffeattest, og så ellers banke på døren til penge husene?

BRFkredit hjalp fallent til jackpot

Krakket ejendomsspekulant har takket være billige BRF-lån til køb af ejendomme fra sit eget konkursbo hentet en gevinst på 20,6 mio. kr.

http://finans.dk/artikel/ECE6445960/BRFkredit-hjalp-fallent-til-jackpot/

Derimod vil jeg stærkt fraråde at du prøver dig som hårdtarbejdende ærlig landmand, eller som medlem af bestyrelsen i trængte andelsboligforeninger, at opnå noget goodwill hos pengeinstitutterne der har solgt jer renteswaps, og andet godt/skidt fra produkthylden, der vel dybest set ikke noget for menigmand og almindelige amatører.

Vil du i verden frem, så prøv med en skidt karakter og et velsmurt tungebånd - det har virket så godt for en hel del, på bekostning af alle vi andre almindelige borgere.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er nok mere realistisk at betræde en karriere som udspekuleret fallent, måske lige frem få skabt dig en plettet straffeattest, og så ellers banke på døren til penge husene?

Krakket ejendomsspekulant har takket være billige BRF-lån til køb af ejendomme fra sit eget konkursbo hentet en gevinst på 20,6 mio. kr.

Derimod vil jeg stærkt fraråde at du prøver dig som hårdtarbejdende ærlig landmand, eller som medlem af bestyrelsen i trængte andelsboligforeninger, at opnå noget goodwill hos pengeinstitutterne der har solgt jer renteswaps, og andet godt/skidt fra produkthylden, der vel dybest set ikke noget for menigmand og almindelige amatører.

Vil du i verden frem, så prøv med en skidt karakter og et velsmurt tungebånd - det har virket så godt for en hel del, på bekostning af alle vi andre almindelige borgere.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvor har du bare ret. :)

Pengeinstitutter er firmaer, der gladelig låner penge ud til folk med fint brevpapir og advokater og revisorer, hvis navne man ikke kan udtale. Hvis de oven i købet gennem deres konkurser har påført almindelige borgere store tab, så er det kun fremmende for ekspeditionen. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej HB, har du sat i detentionen hele weekenden? Mens du har været væk, har der været adskillige bolde, som lagde lige til højrebenet, som vi har brændt, da vi manglede en stregspiller. I mangel på vores guru har vi været tvungen til at diskutere tørre emner som sko og pyramidespil. Og nu kommer du her og ligger ud med betalingsbalance, IMF, ECB og andre uforståelige forkortelser.

Tilbage til dit emne. Det er min opfattelse, at som situationen udvikler sig, så kan vi forvente at prisen for græsk falder brat her i foråret. Vi vil, hvis vi ikke passer på, komme til at gå og lugte lidt af numse hen over sommeren.

Detentionen??….. Ahh så er et 1. klasses ophold til 1600 kr i Døgnet på Hotel Gitterly mere mig  :-P Ville være klart det fineste Hotel jeg har overnattet på. Primært forbeholdt de ædle Herrer. På Facebook kan du se, disse fine Herrer endda er overordentlig eftertragtet af Kvinderne. En Mand som bor så fint, er noget der kan få spredt Stængerne på de kære Kvinder. Klart med så fornem en Herre! Havnebumsen ser muligheder i det! Fedeste Hotelovernatninger og Fisse, endda uden at betale en rød Reje for noget af det, det hele finanseret af det offentlige. Et fund må man sige. 

Ja sådan fungerer det jo ikke ligefrem i Skuret på Molen, med en Hårdt arbejdende Havnebums  :???:

@ Rejsenetværk ja klart også et bud!!! Spille stor Kanon for Pøbelens Penge… ikke nogen dum ide!!! Selvfølgelig noget Pis, når tingene falder sammen  :???: Så er man nød til at restrukturere Bixen og sælge stumperne videre udenom Kreditorerne og føre Pengene i Skattely… Men det er jo svært! Ham fra udsendelsen fik kun 20 millioner kr med. Lever jo nærmest på sultegrænsen. Fuldstændig urimeligt for den store Arbejdsindsats, at man kun får 20 millioner Skattefrit i fratrædelsesordning 

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvis der er nogle af jer, som tror, at fænomenet er opstået på grund af nogle uheldige fætter-kusine brylleupper i finansverdenen, og at bankfolkene bare har fået avlet hjernen væk, så vil jeg skuffe jer ved at fortælle, at tåbelig hederne er beskrevet  af Martin Andersen Nexø allerede i trediverne. Jeg mener også at Hans Scherfig har delt et grin eller to om tåbelighederne. Men vi behøver slet ikke, at forstyrre litteraturen. Nej vi kan grine af for eksempel Hans Henrik Palm, der på dygtig vis faldt på røven med et brag. Da banken følte sig forpligtiget til, at inddrive villaen, så hyrede de ham for små hundrede tusind kroner bare for at blive boende i huset.

Hvis de oven i købet gennem deres konkurser har påført almindelige borgere store tab, så er det kun fremmende for ekspeditionen. :(

Ja vi ærer jo alle vores helte.

Jeg synes IMF, EU og ECB den såkaldte Trojka, skal tage mig med i deres overvejelser! Altså når de låner Penge ud.

Jeg kan ligesom Grækenland og andre Sydeuropæiske Lande garantere for jeg ikke betaler dem tilbage! Amar Halshug jeg sværger!!!!!!!!!!!

Hvis de ønsker at sprede Lånene udover flere, så kan jeg med nød godt nøjes med nogle hundrede Millioner. Men helst i Milliard størrelsen. Jeg vil mene, jeg opfylder samtlige krav for at modtage Lån. Jeg ødsler med sikkerhed Pengene væk, jeg er bund korrupt og der er ingen chance for jeg betaler Pengene tilbage. Hvad mere kan de forlange???

Hvis Trojkaen fattes fornuft, har jeg kun en ting at sige.. Piger i går gyldne tider i møde  :cool:

Husk på, at der ikke er nogle, som låner Grækenland penge for Grækenlands skyld. Euro-landenes valuta bliver presset helt urimelig af lande som Grækenland. Og Euro-landene har ingen redskaber til at forsvare valutaen, så de forsøger klog nok at tørre noget af regningen af på EU og IMF. På den anden side, har Grækenland fraskrevet sig retten til at føre finanspolitik. God (og forfærdelig problematisk) latin ville være at devaluere deres valuta. Så ville deres gæld blive tilsvarende højere. Men de ville have en mulighed for på sigt, at arbejde sig hen imod en mere normal situation.

Vi bør huske på, at hovedparten af, den viden fattigrøve fra Midtjylland og havnebumser har om emnet. Den har vi fra privatejede medier, som først og fremmest gerne vil tjene penge og helst mange. En mindre underholdende aspekt af den økonomiske og politiske situation omkring Grækenland, er at hvis de ikke overholder de aftaler, som har givet dem deres nedeslag i lånene. Så vil resultatet ikke være, at de mister deres nedslag, men at de får en kontant regning på differancen, som..... Nå ja, i har vel selv både lån og regninger, så i kender nok forskellen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tjo... Der er nu noget der hedder tab på tilgodehavender. Hvor man finder en løsning. Den løsning indebærer typisk at kreditorer enten nedskriver Gælden eller erkender der ikke er noget at komme efter. Det sidste bliver nok ikke løsningen, nok mere at man afskriver yderligere af Gælden eller nedsætter renten.

Mener det er 178 % af bruttonationalproduktet de har i gæld. Hvis jeg husker rigtig mangler der trods de store besparelser stadig 9 % i budgettet hænger sammen. Så næste år er gælden drastisk højere med højere renteudgifter til følge. En arbejdsløshed på næsten 25% så der er ikke mange ( arbejdende) til at finansere hele samfundet ( skoler, plejehjem, pensionister, børn, sygehus etc) og da slet ikke til at finansere renteudgifter af en gæld som lyder på 178 % af bruttonationalproduktet specielt i lyset af, de betaler en drastisk højere rente end os.

Er det muligt at komme tilbage med sådanne tal? Realistisk? Er der nogen lande i verdenshistorien som har kunnet vende en sådan situation? Næppe... Kreditorerne (os) kommer med næsten 100 % sikkerhed til at afskrive noget af gælden eller tilbyde nulrente for det bliver muligt.

Man kan undre sig over, man lader det gå så vidt. Man skulle jo ellers holde sig indenfor max 3 % budgetunderskud det enkelte år og ikke over 60 % gæld af bruttonationalproduktet. Ja det er der desværre ikke mange Eurolande som efterlever

I øvrigt vil vi næppe få noget ud af, at kræve fulde beløb til kontant betaling her og nu. Først har vi ikke pant i noget, så vi kan ikke tage huset bilen eller andet. Vi kan stille krav om betaling fra nu af til dommedag, men det kræver der er noget at betale af. Der er ingen værdier bag statsgæld, det er primært nogle penge lånt til " fornøjelser" altså sammenlignelig med en kassekredit trods låneformen er en ganske anden.

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...