Hop til indhold
Guest Happyboy 2.0

Top-5 over roller som prostitueret i spillefilm

Recommended Posts

Guest Happyboy 2.0

Jeg faldt lige over denne her: http://filmexperience.blogspot.dk/2008/03/top-ten-movie-hookers.html

Og så tænkte jeg lidt over mine egne favoritter. Det bliver så kun en top 5:

1. Ona Munson som Belle Watling i "Borte med blæsten" (1939) - hun er en virkelig fin og sympatisk karakter

2. Jamie Lee Curtis som Ophelia i "Bossen og bumsen" (1983) - hun er bare skøn og sjov

3. Jennifer Jason Leigh som Stevie i "The Machinist" (2004) - hun er bare dejlig i den rolle

4. Candela Pena som Caye i "Princesas" (2005) - jeg synes, at det er så rørende, at hun ønsker at blive hentet efter arbejde

5. Melanie Griffith som V i "Milk Money" (1994) - jeg kan ikke lade være med at smile over hendes karakter

Hvordan ser jeres top-5 ud?

Redigeret af Happyboy 2.0

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg havde også haft Jennifer Jason i "The Mechanic" på listen, hvis du ikke allerede havde nævnt hende.

Et par andre kunne have været Andréa Ferréol og Florence Giorgetti fra "Det store ædegilde".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jep, Julie Roberts er simpelthen bedårende i Pretty woman. Det er en film, man bliver i godt humør af.

Ellers er der kun en enkelt, der i øjeblikket falder mig ind. Jeg husker dog ikke, om hun er prostitueret, men jeg tænker på Maria Schneider i Sidste tango i Paris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Åh ja, der hvor Marlon smører hendes mis med smør. For hulen da. Men hun var vist ikke GP

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. Jessica Alba. I filmen Sin City. Sprød og lækker krop.

2. Emannuelle Bart i den franske film. Nathalie.

3. Natja Brunckhorst, i filmen Christiane F. En film der virkelig giver stof til eftertanke.

4. Elisabeth Shue i leaving las vegas.

5. Julia Roberts, kommer man jo nok ikke uden om i Pretty Woman. hun er jo temmelig forbruger venlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ha ha tosset liste, men ok. Here goes...

1. Elisabeth Shue i Leaving Las Vegas

2. Elisabeth Shue i Leaving Las Vegas

3. Elisabeth Shue i Leaving Las Vegas

4. Elisabeth Shue i Leaving Las Vegas

5. Elisabeth Shue i Leaving Las Vegas

Hvis Natalie Portman var GP i Closer, så havde hun også været på listen.

Redigeret af Tip toe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg har nu ingen top 5, men jeg har altid syntes, at vores egen Laura Drasbæk gør det fantastisk som narkoluderen Vic, i den første Pusher film fra 1996.

Hun spiller veninde til hovedpersonen Frank (Kim Bodnia) som er narkogangster på Vesterbro.

Hun er, som trukket ud af den virkelige verden i den film..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rikke Louise Andersson som Joy i Nattevagten.

Siden har hun dannet par privat med Kim Bodnia! :-)

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ligesom Ludvig har jeg heller ikke nogen Top-5, men synes Linse Kessler, som var med i Pusher 2 gjorde det fantastisk :)

Jeg har nu ingen top 5, men jeg har altid syntes, at vores egen Laura Drasbæk gør det fantastisk som narkoluderen Vic, i den første Pusher film fra 1996.

Hun spiller veninde til hovedpersonen Frank (Kim Bodnia) som er narkogangster på Vesterbro.

Hun er, som trukket ud af den virkelige verden i den film..

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Men for lige at have klassikerne med, skulle vi måske lige nævne "Belle de Jour" på listen.

v=1nN7TYFuLy4

Bravo, burde være nr1 på alles lister! Hold kæft hvor var hun smuk ... Og er det stadig! Redigeret af hot6

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig fattet hvad Clinten så i Sondra Locke.

Uden for skærmen må hun have givet ham noget helt særligt, for på skærmen har hun da aldrig givet nogen noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig fattet hvad Clinten så i Sondra Locke.

Uden for skærmen må hun have givet ham noget helt særligt, for på skærmen har hun da aldrig givet nogen noget.

Du afslører lige, at du ikke er en forretningsmand. Clinten producerede fimene med Sondra Locke for peanuts, og tjente kassen på dem. Hvilket hun blev temmelig bitter over at hun ikke fik andel i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nu er det hverken en top 5 eller en spillefilm, men Billie Piper i "Secret Diary of a Call Girl" er da lidt af et skår..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Laura Drasbæk gør det rigtig godt i Pusher.

Men for lige at have klassikerne med, skulle vi måske lige nævne "Belle de Jour" på listen.

The one and only

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest sejanus

Jeg vil smide Jane Fonda i Klute i hatten.

Men jeg vil også være lidt fræk og smide Audrey Hepburn i Breakfast at tiffanys i hatten. Alene navnet Holly Golightly.

Selvom det i høj grad er op til en selv at fortolke de antydninger der er i filmen omkring prostitution. ;)

hilsen

sejanus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...