Hop til indhold
19517

Et skærmprint

Recommended Posts

Guest Tywin Lannister

Først så opbygget IT-brancen nogle programmer der er så lidt brugervenlige som muligt, dernæst sælger de dem for hårrejsende høje priser som vi almindelige brugere ikke har en jordisk chance for at gennemskue rimeligheden i. Dernæst håner de brugerne for ikke at kunne anvende programmerne/softwaren - for til sidst at tilbyde deres hjælp til at løse problemerne til honorarer der typisk kræver en hel uges omsætning i en lille enkeltmandsvirksomhed for at generere et overskud der kan betale to timers konsulenthonorar til en IT-mand.

 

Jeg har lige været turen igennem - den overgang til ny IT i min virksomhed med 3 medarbejdere - som var stillet mig i udsigt ville koste ialt kr. 70.000,- kom til at koste kr. 180.000,- + revisor omkostninger i forbindelse med mgl. bogføring i tre måneder gr. IT-problemer + 20 % omsætningsnedgang i 1. halvår da vi ikke kunne betjene vores kunder optimalt og lige en tur på med hjerteambulance til hjerteafd. da lyset (mit) pludselig begyndte at blinke da skærmbilledet endnu engang forsvandt mens jeg stod med en kunde.

 

Min erfaring er blevet - stol ALDRIG på en IT-mand - uddan dig til IT-Ingeniør når du begynder at overveje nyt IT i din virksomhed så du har bare en minimal mulighed for at gennemskue deres salgsgas. Det svarer meget godt til at man skulle uddanne sig til bilingeniør for at kunne købe en bil. uden at blive snydt.

 

Hvis der er den mindste overordnede retfærdighed til, vil der i årene fremover bliver trængsel i det brændende helvede af alle de svigagtige IT-folk vi er belemret med.

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

 

Av :).

 

Jeg arbejder selv med IT, og jeg må sgu desværre nok give dig lidt ret. IT bliver alt for tit solgt som magisk tryllestøv, der kan strøs med gavmild hånd udover din virksomhed og får problemerne til at forsvinde som dug for solen. Vi i branchen har en del at lære omkring at tænke brugere med vaner og processer ind i produkterne...

 

Men noget af det falder altså også tilbage på dig... For som du selv skriver, så kostede IT-problemer dig en masse penge og en masse bøvl. Hvordan kan man lægge sin virksomheds liv i hænderne på noget man dybest set ikke forstår?

Faktisk lægger rigtig mange mennesker fuldstændig sit liv i hænderne på software hver evig eneste dag. En moderne bil indeholder ca. 100 millioner linier programkode, der styrer alt fra ABS-bremsesystemet og speederen, til blinklyset. Om ganske få år får vi selvkørende biler, og det bliver formentlig ulovligt at køre bilen selv, da den menneskelige faktor er det farligste i trafikken overhovedet. Man taler om at der ved udgangen af det her århundrede vil være flere mekaniske dimser styret af software end der vil være levende organismer på jorden - inklusiv bakterier.

 

Jeg synes det er et kæmpe, men overset, problem at den generelle befolkning er så uvidende om/ligeglade med noget der kan koste dem livet. Både fordi det gør det nemmere at sælge slangeolie og trøllestøv. Men også fordi det betyder at der er et fuldstændig komplet fravær af krav fra samfundets side til kvaliteteten af den software der danner grundlaget for det.

 

Okay, det blev måske lidt off topic og uden for forummets hovedområde det her. Unskylder ydmygst :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tasten hedder også "Print Screen" og er typisk placeret over piletasterne. På bærbare tastaturer skal man lede lidt.

 

Men det hjælper kun hvis man bruger Windows i en version før Windows 7. I Win7 virker det ikke. Der skal man i stedet bruge "Klippeværktøj", som findes i startmenuen under "tilbehør". Jeg har selv ingen erfaring med Win 8.

Vrøvl! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 Om ganske få år får vi selvkørende biler, og det bliver formentlig ulovligt at køre bilen selv, da den menneskelige faktor er det farligste i trafikken overhovedet. 

 

 

Ikke helt enig i analysen. 

Scenariet med selvkørende biler ligger meget langt ude i fremtiden. Der vil lyde et ramaskrig, hvis du begynder at pille ved folks ret til selv styre deres bil.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vrøvl! :)

Ja!  :oops:

 

Fordi du skrev det prøvede jeg igen. Pointen er at før Win7 blinkede skærmen, når man trykkede. Det gør den ikke længere, men det kopieres stadig til clip board, og derfor skal man bare klistre billedet ind i et "dokument" (dvs en åben fil i et eller andet program). Tak for korrektionen ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tasten hedder også "Print Screen" og er typisk placeret over piletasterne. På bærbare tastaturer skal man lede lidt.

 

Men det hjælper kun hvis man bruger Windows i en version før Windows 7. I Win7 virker det ikke. Der skal man i stedet bruge "Klippeværktøj", som findes i startmenuen under "tilbehør". Jeg har selv ingen erfaring med Win 8.

 

Du kan stadig bruge "Print Screen" i versioner efter windows 7. 

Klippeværktøj er et alternativ til "print screen", som findes i alle moderne windows versioner. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Ikke helt enig i analysen.

Scenariet med selvkørende biler ligger meget langt ude i fremtiden. Der vil lyde et ramaskrig, hvis du begynder at pille ved folks ret til selv styre deres bil.

Det synes jeg ikke rigtig der er evidens for. Biler i dag har jo systemet der kan bremse bilen, hvis den er ved at køre ind i noget, servostyring og fartpilot. Føreren styrer faktisk ikke pokkers meget selv. Men ja, der er da en kløft der skal overvindes. Jeg tror personligt det scenarie jeg nævner er virkelighed inden 2030. Teknologien findes allerede i dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle gange når man laver SP så skal man lige huske hvad man eller har åbent af andre vinduer på same tid eller hvad man har liggende need I bjælken. Så nogle gange skal man lige klippe det til inden man poster det ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold Alt tasten ned og tryk derefter på PrSc tasten, så vil det kun det sidst åbnede vindue (det aktive - altså det med annoncen) og ikke af hele skærmen.

Hertil bruges PrSc tasten alene.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart Phone  :P

 

På min er det Fn tasten som skal holdes nede samtidig med Prnt Scrn tasten

Når man skal indsætte kan man højreklikke og vælge sæt ind eller bruge Ctrl og V tasterne samtidig. Ligesom når man i øvrigt sætter ind.

 

Virker det hos nogle flere af jer?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nå nu har jeg fået det til at virke!!!!!! 

 

Tager et billede af Skærmen med mit Kamera og ligger billedet ind på Computeren bagefter. Skide smart

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...