Gæst Skrevet 29. November, 2014 (edited) Jeg har ofte tænkt på at slå min nabo ihjel. Hun er præcis hvad man forbinder med den perfekte fjende, en ond gammel Nazi-kælling, som ikke laver andet end at rende rundt og blande sig i andre folks sager. Hvorfor gør jeg det så ikke bare ? Fordi jeg gider sgu ikke at sidde de næste 15 til 20 år i spjældet. Hvis der IKKE var noget, der hed straf, så vil jeg nok heller ikke gøre det fordi min samvittighed forbyder mig at gøre andre mennesker ondt, men de forbyder mig ikke at have tanken. Har nogen af jer gået med lignende tanker om at slå jeres fjender ihjel, eller gøre dem ondt, eller er det bare mig der er skør oveni hovedet? Redigeret 29. November, 2014 af titman 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 29. November, 2014 (edited) Du er syg ! Man slår ikke at andet menneske ihjel eller skader vedkommende, bare fordi du ikke kan lide ham/hende. Redigeret 29. November, 2014 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. November, 2014 Du er syg ! Man slår ikke at andet menneske ihjel eller skader vedkommende, bare fordi du ikke kan lide ham/hende. Hej Niller Ok så siger vi det. Hvis du gad og ulejlige dig med at læse mit indlæg, så vil du forstå, at det kun var noget jeg tænkte på ikke noget jeg havde konkrete planer om. Har du aldrig tænkt lignende tanker, eller er du måske hellig? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
M-Nielsen 81 Skrevet 29. November, 2014 Ja jeg har tit tænkt på at slå min bankrådgiver ned, men er så kommet til fornuft og tænkt at det holder jo ikke der så får jeg jo bare en ny og så har jeg nok samme lyster igen og sådan bliver det jo nok ved med at være så jeg lader det blive ved trangen men holder mig i skindet :wink: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. November, 2014 Ja jeg har tit tænkt på at slå min bankrådgiver ned, men er så kommet til fornuft og tænkt at det holder jo ikke der så får jeg jo bare en ny og så har jeg nok samme lyster igen og sådan bliver det jo nok ved med at være så jeg lader det blive ved trangen men holder mig i skindet Fornuftig, har det præcis på samme måde. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 29. November, 2014 (edited) ...... Hvis der IKKE var noget, der hed straf, så vil jeg nok heller ikke gøre det fordi min samvittighed forbyder mig at gøre andre mennesker ondt ..... Nå, det viser da, at du er et nogenlunde civiliseret individ Jeg kender da godt tanken, men det er da også kun en imaginær forestilling. Lå "nazikællingen" nu på et sneglat fortov med et brækket ben og jamrede, ville du nok gå hen og yde hende hjælp alligevel – mon dog ikke? Der kunne jo så ske det – ganske vist helt utænkelige – at du fandt ud af, at "nazikællingen" egentlig ikke var så slem alligevel. Ganske som da Emil fra Lønneberg fandt ud af, at Kommandusen i ulvefælden faktisk var et menneske ;) Edit: Med bankrådgivere er det en helt anden sag :D :mrgreen: Redigeret 29. November, 2014 af Borende X 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
asspassion 292 Skrevet 29. November, 2014 Smukt sårbart og modigt skrevet. Det er flot du kommer ud med dine tanker, det viser at det kun er tanker du har, hvilket der ikke er noget galt i. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kausten 151 Skrevet 29. November, 2014 Tilbage i min skoletid blev jeg mobbet ret meget... Og jeg havde da tanker/fantasier om at hævne mig på dem som gjorde mit liv til et helvede. Tanker er en ting.. Vi har ALLE haft "onde" tanker på et eller andet tidspunkt i vores liv. Jeg fik så heldigvis hævn ved at jeg fik mig en "ven" som var en af skolens store drenge.. Han var ikke så god i skolen så jeg hjalp ham med lektierne, og til gengæld fungerede han som en slags bodyguard i skolen . Har også i mit voksne liv haft "onde" tanker.. men aldrig nogle jeg kunne finde på at reagere på. Hører jeg om en eller andet barn eller ung kvinde som er blevet misbrugt eller myrdet, så tænker jeg da lidt over hvor fedt det kunne være at udsætte misbrugeren/morderen for det samme.. Gør det mig syg? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 29. November, 2014 Tilbage i min skoletid blev jeg mobbet ret meget... Og jeg havde da tanker/fantasier om at hævne mig på dem som gjorde mit liv til et helvede ...... Kender særdeles godt til dette ........ i dag mødes vi så i al fredsommelighed en gang om året til en god middag i hjembyen et sted på øen. Sådan kan det også gå 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2014 Jeg kan køre ude på Motorvejen Så er der de forpulede idioter som ikke holder til højre. Ja der er ligeledes dem der overhaler med sneglefart. Jeg synes det er pisse irriterende langsomste fjols sætter farten for alle andre. Her drømmer jeg ofte om en Monsterteuck, hvor jeg kan fyre den af henover taget på folk eller skubbe dem ud i autoværnet. Der skal installeres Missiller til Lastbiler i overhalingsbanen der laver Elefantvæddemål Men ellers er jeg en stille og rolig Bilist :-) 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5545 Skrevet 30. November, 2014 Her drømmer jeg ofte om en Monsterteuck, hvor jeg kan fyre den af henover taget på folk eller skubbe dem ud i autoværnet. Der skal installeres Missiller til Lastbiler i overhalingsbanen der laver Elefantvæddemål Har altid drømt om en humvee med sneplov og .50 cal på taget. De sataner der stopper helt op ved en tom rundkørsel er der et særligt sted til i helvede. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 30. November, 2014 Det her med hvor let en person kommer ud af det med sin næste plejer jeg at tage som et mål for en persons mentale velvære og psykiske sundhed. Når jeg får en tanke i retning af dine, så søger jeg at stoppe den med det samme. Ligeså meget for min egen skyld. Negative følelser er en stor tung kuffert som man selv skal bære vægten af. Måske din nabo bare trænger til et kram? Prøv det, det koster ingenting. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 30. November, 2014 Får man onde tanker om folk, betyder at man ikke har positiv overskud nok til at bære over, måske en venlig snak kan løse mange ting, evt. forsøge at løse konflikter som Bonoboerne Negativitet avler mere negativitet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2014 (edited) Får man onde tanker om folk, betyder at man ikke har positiv overskud nok til at bære over, måske en venlig snak kan løse mange ting, evt. forsøge at løse konflikter som Bonoboerne Negativitet avler mere negativitet. Ja det sidste er jeg enig i, men vil vove at påstå at man ikke kan gå igennem et liv uden at have onde tanker om andre. Det er rent menneskeligt. Redigeret 30. November, 2014 af titman 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
deralte 2239 Skrevet 30. November, 2014 Du kan ikke lave om på andre mennesker. Det, du kan, er at forsøge selv at leve op til dine egne principper.Og husk når du bliver irriteret og gal, går det kun ud over dig selv. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2014 (edited) Det her med hvor let en person kommer ud af det med sin næste plejer jeg at tage som et mål for en persons mentale velvære og psykiske sundhed. Når jeg får en tanke i retning af dine, så søger jeg at stoppe den med det samme. Ligeså meget for min egen skyld. Negative følelser er en stor tung kuffert som man selv skal bære vægten af. Måske din nabo bare trænger til et kram? Prøv det, det koster ingenting. Jeg er ikke sikker på, at det er den rigtige strategi at undertykke negative tanker, men hvis det virker for dig, så fred være med det. Hvis man hele tiden kun skulle tænke positivt, så var der slet ikke plads til at være et menneske. Der er jo ingen, der er perfekte. Redigeret 30. November, 2014 af titman 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2014 Et menneske der snakker om "bare at være såå positiv" og "kun tænke positive tanker" skræmmer mig meeeget mere end et menneske der siger at han/hun har lyst til at slå ihjel 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2014 Hvem har ikke lyst til at hakke en hammer i hovedet på en i ny og næ 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 30. November, 2014 Jeg er ikke sikker på, at det er den rigtige strategi at undertykke negative tanker, men hvis det virker for dig, så fred være med det. Hvis man hele tiden kun skulle tænke positivt, så var der slet ikke plads til at være et menneske. Der er jo ingen, der er perfekte. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2014 "Hate is baggage" - "and sometimes you have to get really really angry to shed that baggage" Last quote is on me. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 30. November, 2014 Et menneske der snakker om "bare at være såå positiv" og "kun tænke positive tanker" skræmmer mig meeeget mere end et menneske der siger at han/hun har lyst til at slå ihjel Hvorfor ? Jeg have et stort temperament i mine unge dage, men er blevet mere og mere positiv gennem livet, eliksiren hedder masser af sex. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 30. November, 2014 Niller, tag en tur til Kokkedal og spred dine positive energier blandt de unge, misforståede mennesker, der hærger gaderne der. Og husk, "en fremmed er en ven, du ikke har mødt endnu". Good luck. N.B. Vi skal nok lave en indsamling til fordel for din rekonvalescens. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 30. November, 2014 Jeg kan høre jeg er omgivet af negative holdninger og karma her i tråden... Jeg lader mig dog ikke påvirkes af disse, jeg er så småt på vej til julemarkedet og på sjov i Berlin, glæder mig Det er jul det er cool 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 30. November, 2014 Jeg kan høre jeg er omgivet af negative holdninger og karma her i tråden... Jeg lader mig dog ikke påvirkes af disse, jeg er så småt på vej til julemarkedet og på sjov i Berlin, glæder mig Det er jul det er cool Perler for svin, Nille. God tur til Berlin! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 30. November, 2014 God tur, Nille. Gør ikke noget dernede, jeg ikke ville have gjort - på den anden side giver det vist vide rammer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg