Hop til indhold
hornyboy

Al den snak om kønssygdomme

Recommended Posts

Skal det være helt og aldeles anonymt er tilbuddet i Region Syddanmark lokaliseret i Odense - link: http://www.ouh.dk/wm125138

 

Ellers tilbyder Marcelisborg hospital i Aarhus det samme - link: http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/dermato-venerologisk+afdeling+s/afsnit,+centre+og+klinikker/klinik+for+k%C3%B8nssygdomme 

 

Når det udelukkende drejer sig om oralsex kunne det være en idé at tage en rådgivende samtale med klinikken først, om de overhovedet vurdere der er en risiko.  

 

Iøvrigt er det ikke smart at holde egen læge uvidende om, at der er en forhøjet risiko for at du kunne løbe på en kønssygdom. Han vil så ikke vide at det er noget han skal være særligt opmærksom på, og så pinligt er det heller ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

nej, ved jeg godt.

 

Men har fået et BJ uden kondom og er nervøs for om der er noget.

Er gift og vi har samme læge, så vil gerne tjekkes udenom egen læge i første omgang.

 

Men de har jo ALDRIG åbent de steder, når man har over 1 times kørsel til dem, så er det sgu svært, det er jo en halv dag man skal bruge

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej åbningstiderne er et problem, det kræver en fridag hvis det skal gøres på den måde. 

 

Din (jeres) praktiserende læge har så tavshedspligt, og har altså set det meste i forvejen, så det er mere dine egen samvittighed der plager der :) 

 

Der skulle også være en anden mulighed, enten at kontakte en anden praktiserende læge eller en speciallæge i hudsygdomme - her skulle man så ikke være dækket at sygesikringen, men skal betale som privat patient. Men det er er ikke noget jeg kender til personligt.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg godt at "alle " andre har skylden end en selv!

 

Nemt, ("alle" er en person, genstand, tilstand som alle bør opfinde, så er man uden skyld, for "alle" har taget skylden!)

 

1. "Alle" bør holde tisseren i bukserne, hvis tanken om skyld kan opstå.

2. " Alle" bør hive gummi på, hvis man skal ungå tanke på kønssygdomme.

3. "Alle" Bør vide at ens læge har tavshedspligt.

4. "Alle" har en tidsbegrænsning, som "Alle" må leve med, hvis "Alle" skal være til for "Alle"

 

Tænk at man skal bruge tid på Alle!

 

Og alt er Alles skyld!

 

(info: Alles kan erstattes af Nogen)

Del dette indlæg


Link til indlæg

og har lige tjekket ved min læge, online tidsbestilling, næste ledige tid er 16. december :smile:

 

 Syntes der er meget lang tid til d. 16 dec, prøv lige at tjekke på Marcelisborg hospital, selv om du skal bruge en mindre dagsrejse på det.....hellere det end den lange ventetid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du har fået noget akut, så ville du kunne mærke det, og så er mit råd at gå til lægen. Du kunne jo bruge vagtlægen hvis du kan slippe afsted med det.

 

En infektion, kan man det ikke vendte med, for den spørge man ikke med!

Redigeret af asspassion

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bor selv i behagelig afstand til Bispebjerg, men jeg har da også læst at for dem af os der bor for langt fra en klinik for kønssygdomme, kan en hudlæge bruges. Det vil da være mit bud hvis transporttiden skræmmer dig. Og jeg ved ikke hvordan det foregår andre steder i landet, men Bispebjerg har oven i købet ventetider på op til 3-4 timer hvis man kommer på et dårligt tidspunkt...

 

Bemærk dog at du kan testes anonymt, uden personnummer, men hvis du bliver testet positiv for noget så forlanger de dit personnummer. Din egen læge vil ikke få direkte besked, men det vil fremgå af skærmen når han/hun sidder med din journal til en konsultation.

 

Det er vel sjældent at det er akut, mon vagtlægen hopper på den? Som jeg har læst kan visse sygdomme være ubehagelige, men først meget senere i forløbet kan det blive akut, f.eks. hvis klamydia/gonore skulle sprede sig til bitestiklerne. Og hvis man ikke handler hurtigt mister man måske en af julekuglerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har også besøgt Bispebjerg. Det koster 2x½ dag, hvor man zzzzzidder i kø i venteværelset sammen med de andre potentielle patienter. Første dag for at få taget prøverne, en senere dag for at få resultatet. Jeg fik hele test-turen fordi kondomet sprang hos en pige :sad: Der var heldigvis ikke noget :) , men usikkerheden nager.

Havde jeg ikke taget HIV-testen, kunne svaret have været klaret over telefonen. Men det vurderes at HVIS, man er HIV-smittet, er en personlig samtale nødvendig, fordi det er så alvorligt. Så det er vel fint sådan. Men ventetiden er øv!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du har fået noget akut, så ville du kunne mærke det, og så er mit råd at gå til lægen. Du kunne jo bruge vagtlægen hvis du kan slippe afsted med det.

 

Til vagtlægen med kønssygdomsmistanke vil nok medføre henvisning til egen læge. Det er ikke "akut".

 

Hudlæge, som en anden nævner, kræver henvisning, medmindre man er gruppe 2-forsikret.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har også besøgt Bispebjerg. Det koster 2x½ dag, hvor man zzzzzidder i kø i venteværelset sammen med de andre potentielle patienter. Første dag for at få taget prøverne, en senere dag for at få resultatet. Jeg fik hele test-turen fordi kondomet sprang hos en pige :sad: Der var heldigvis ikke noget :) , men usikkerheden nager.

Havde jeg ikke taget HIV-testen, kunne svaret have været klaret over telefonen. Men det vurderes at HVIS, man er HIV-smittet, er en personlig samtale nødvendig, fordi det er så alvorligt. Så det er vel fint sådan. Men ventetiden er øv!

 

 

Ja Veneraklinikken på Bispebjerg er et godt eksempel på det faldende serviceniveau i dele af sygehusvæsnet.

 

Fra 1-1½ timers ventetid i et diskret hjørne på gangene i år 2000 med et nyt elegant lystavlesystem og åbningstider fra 7.30 til 18 hver dag - over 'blyant på papir med tape på døren' (lystavlerne gik i udu efter et år og man skulle flytte først etage siden bygning) - til nu 5-6 timers ventetid i samme lokale med begrænset åbningstid  (2 dage kun halvdag)!

 

Og de siger tilmed at stedet er mere besøgt end nogensinde....med forkortet åbningstid (flere undersøgelsesrum tiltrods) tror da Fanden, at der er kø!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...