Hop til indhold
Spice

Kønssygdomme - Risici i praksis

Recommended Posts

Der er en tråd om seksuelt overførte sygdomme under Generel Debat.
Länk
Tak til Cubus der startede den og alle der har bidraget med interessant info. Konklusionen er, at der er visse risici ved ubeskyttet sex.

Der er også mange praktiske erfaringer der bekræfter risikoen med ubeskyttet samleje. Men jeg har ikke hørt om nogle praktiske erfaringer om risikoen for manden når han giver kvinden oralsex ("slikker fisse"). Hverken av mine bekendte eller i Eroguide eller andre forum. Det var ganske vist en mand på Hedomax, der troede at han var blevet smittet på en klinikk. Men det viste sig at hans kæreste (også) været utro med ubeskyttet samleje og på så vis smittet ham. Så han fik be pigen og klinikken om undskyld.

Teorien siger altså at der er risici forbundet med at slikke fisse. Men hvis risikoen er betydelig, så skulle rimligvis nogen her på dette forum enten selv nogen gang været offer for det eller kende nogen anden der er blevet smittet.

Så mit spørgsmål til damerne og herrerne er:
Har de fået nogen kønssygdom ved at slikke fisse eller har de sikkre oplysninger om en sådan hændelse?

Du  trænger ikke til holde dig strikt til  emnet men jeg er taknemmelig for at tråden ikke avspores med helt uvedkommende indlæg eller fnidder fnadder.
Men praktiske erfaringer om andre risici (f.eks for pigen at sutte pik) er meget velkomne.
 

Tak,
Spice

Redigeret af Spice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har aldrig oplevet noget ubehageligt med GP'ere.

 

Den eneste gang jeg har været uheldig, var i de glade '80'ere, før Aids-hysteriet. En SYGEPLEJERSKE spurgte mig til en one-night-stand, om jeg havde gonore eller andet. 'NEJ'.

 

Ca. 14 dage senere fik jeg et brev, om at jeg skulle undersøges. Resultatet var gonore og clamydia.

 

Mit eneste uheld .

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tak, Lars! 
 
Jeg har en fornemmelse af, at danske GP passer på sig selv. Men mange af os tar til Thailand, Tyskland, Spanien osv og slikker fisse. Hvis risikoen er betydelig, så  bør nogen ha fået en sygdom. 
 
Muligvis er det pinligt at skrive om deres sygdom, selv om vi er anonyme her på Eg. Men det er jo tilladt at oprette en ny bruger i sådanne tilfælde. Men man må ikke bruge to identiteter i den samme tråd, eller på anden måde bakke op sig self ved hjælp af to identiteter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan godt li at du føler du bliver nød til at præcisere at 'når manden giver kvinden oralsex' så er det lig at 'slikke fisse'. Bare lige hvis nogen nu skulle være i tvivl  :-P

 

Anyway. Herpes smitter ved oralsex. Jeg har pådraget mig 1'eren og jeg er sikker på at det har været på klinik da jeg kun er til købesex. Jeg har ej heller ubeskyttet sex så jeg må uforvarende ha slikket en inficeret mis.

 

mvh

Del dette indlæg


Link til indlæg

altså chancen for smitte af std'er som herpes og kønsvorter er forholdvis høj, hvis det er "i udbrud", smitterisikoen af intrafysiske sygdomme (f.eks. HIV) er meget meget lille.

Klamydia smitter via slimhinderne og man kan ha klamydia i halsen, ikke i munden. Så ved klamydia er der en forholdsvist lille smitterisiko både for mand og kvinde ved oralsex til kvinden. Har manden klamydia og giver kvinden ham ubeskyttet oralsex er chancen for smitte høj (50%)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må nok lige indskyde at herpes kun smitter når der er udbrud og de kan være meget milde, faktisk så milde at man ikke opdager det. Det er nok det der er sket, så pigen har ikke været i ond tro, hun har bare ikke været klar over hun var smittefarlig. Jeg opdagede det jo heller ikke.

 

Jeg tror i øvrigt også at man er større fare for at blive smittet på det gratis kødmarked. Måske det bare er en fordom, men jeg tror gp'er generelt holder en væsentligt højere standard end piger generelt når det kommer til kønssygdomme.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har besøgt GP i 30 år og har haft meget oralsex og er aldrig blevet smittet med noget som helst.

 

Pite

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Std ved oralsex til pigen: Ingen erfaringer...  (men sker også sjældent, da det som regel kun er noget jeg gør ved piger jeg kender godt)

 

Std ved oralsex til manden: Blevet smittet tre gange...... to gange ved GlædesPiger (i begge tilfælde piger der tog ladningen i munden skal lige siges) - en gang i swingerklub (same, same)

 

Mine veninder fortæller også om tilfælde med både gonorre og clamydia i halsen

 

... ha en god dag!

 

 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

yes til det jeg skrev ang oralsex til manden. Har manden klamydia er det 50% chance for at kvinden får det i halsen. Har kvinden Klamydia i halsen er der 50% chance for at manden får det.. (altså ved ubeskyttet blowjob)

Jeg hører ofte fra andre piger at, "hvis det kan smitte via ubeskyttet oralsex smitter det også via kys." Sådan hænger det altså ikke sammen, hvis der er tale om STD'er i halsen.. med mindre man kan udføre nogle ualmindeligt avancerede kys :P

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er en tråd om seksuelt overførte sygdomme under Generel Debat.

... Men jeg har ikke hørt om nogle praktiske erfaringer om risikoen for manden når han giver kvinden oralsex ("slikker fisse").

Teorien siger altså at der er risici forbundet med at slikke fisse. Men hvis risikoen er betydelig, så skulle rimligvis nogen her på dette forum enten selv nogen gang været offer for det eller kende nogen anden der er blevet smittet.

Så mit spørgsmål til damerne og herrerne er:

Har de fået nogen kønssygdom ved at slikke fisse eller har de sikkre oplysninger om en sådan hændelse?

 

 

Hej Spice,

 

jeg har en 100% STENsikker erfaring mht. at få ondartet gonnorré ved relativt kortvarigt at slikke fisse på en glædespige.

 

Diagnosen blev stillet på Venerea-klinikken på Bispebjerg, og behandlingen bestod af en penicillin indsprøjtning i bagdelen.

Andre smittekilder end een ganske bestemt glædespige på een ganske bestemt klinik kan 100% udelukkes, idet symptomerne i form af halsbetændelse viser sig få dage efter smitten er overført, og i det pågældende tilfælde havde den smittede mand ikke i måneder forud for smitten været sammen med andre kvinder :idea:

Og efter besøget hos pågældende glædespige, indtil symptomerne viste sig nogle dage senere, havde manden heller ikke været sammen med andre.

 

Der er altså INTET at tage fejl af.

Måtte du og andre derfor bruge denne erfaring til at undgå smitte ad DEN vej!.... :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

risiko ved cunilingulus

 

HIV : yderst beskeden risiko, hvis ikke kun teoretisk.ifølge Aids Foundation i Australien, nul risiko.

Hbv,HcV : ved det ikke rigtigt, men smitte er mulig.

klamydia i halsen er mulig, men ikke sandsynlig.

syfilis : mulig.

herpes : ja, det kan godt ske.

 

man må hellere frygte HPV.vi kan bare spørge Michael Douglas.

Redigeret af GigiBecali

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er forbløffende hvor hurtigt alle de oplysninger jeg spurgte efter dukkede op. Og alle jer der svarede, ved desuden åbenbart hvad de taler om. Tak!

Nu vil jeg fordøje oplysningerne og tænke over mine seksuelle aktiviteter, og hvordan jeg beskytter mig selv og pigen.

Cheers!

Spice

Redigeret af Spice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Std ved oralsex til pigen: Ingen erfaringer... (men sker også sjældent, da det som regel kun er noget jeg gør ved piger jeg kender godt)

Std ved oralsex til manden: Blevet smittet tre gange...... to gange ved GlædesPiger (i begge tilfælde piger der tog ladningen i munden skal lige siges) - en gang i swingerklub (same, same)

Mine veninder fortæller også om tilfælde med både gonorre og clamydia i halsen

... ha en god dag!

Tak for den. Det var endelig en rimelig kontant bekræftigelse om at jeg har truffet det rette valg: jeg får aldrig mere ubeskyttet oral, uanset hvor meget hun tilbyder.

Har set offentlige hjemmesider der skriver at klamydia er udelukket ved oral sex. Det er vidst pænt langt fra sandheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har vist tidligere skrevet det, men gentager gerne. Har selv fået syfilis ved at modtage oralsex. Kan sige med 100% sikkerhed, at det stammer derfra. 

 

Men syfilisudbrud i munden er sikkert noget stads, for jeg kan forestille mig, det kan være meget svært at opdage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må nok lige indskyde at herpes kun smitter når der er udbrud 

 

Forkert. Der er påvist virus i kropsvæsker når der ikke er udbrud, altså er der altid smittefare. Men den er mange gange større ved udbrud, pga større viruskoncentration:

"... smitte uden udbrud forekommer ofte, specielt ved HSV-2. Det er derfor muligt at overføre smitten, uden at den smittede er klar over dette. "

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/koenssygdomme/sygdomme/herpes-genitalis/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skal snart renskrive >min> sidste beretning fra >Bangkok. Måske det synes som jeg ikke har reflekteret over svaren oven over Men historien skete før jeg fik svar på denne streng. På grund af manglende internet i Bangkok og en masse arbejde da jeg derefter kom hjem har det taget lang tid.

 

En anden tanke: Reduceres risikoen, hvis, som nogle piger gør, hun lader både hende selv og kunden skylle munden med Listerine før og efter? Listerine er effektivt. Det er bevist og gennemprøvet bakteriedræbende.

Redigeret af Spice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...