Hop til indhold
ThorsHammer

Brooklyn Beef Club i Berlin.....!

Recommended Posts

Lad mig tilegne det følgende indlæg til Rejsenetværket også kaldet "Rejse", idet han jo efterhånden gentagne gange sideløbende med anmeldelse af piger og bordeller fra Tyskland også til glæde for os andre har beskrevet sine oplevelser på lækre restauranter, bøfhuse, Konditorier etc. :)

Han har desuden med jævne mellemrum foreslået fælles luxusbrunch på listige steder eller overdådige skaldyrsarrangementer i ind- og udland :wink:

 

Det følgende er ren og skær "forbruger information" om en meget berømt decideret bøf-restaurant i Berlin, kaldet Brooklyn Beef Club

 

I får lige et link til menukortet/Speisekarte på restauranten:

http://www.speisekarte.de/berlin/restaurant/brooklyn_beef_club/speisekarte

 

2 af de dyreste og mest lækre hovedretter angives at være hhv. 1200 g. "Porterhouse steak"(til 2 personer) og 600 g. Chateau Briand (oksemørbrad og ligeledes til 2 personer).

Prisen er hhv. 118 Euro og 128 Euro svarende til hhv. DKK 440 og DKK 477 pr. person -  det er for kødet alene..dertil kommer merpris for tilbehør, sauce mm.

Altså et relativt dyrt sted.

 

Min viden om stedet hidrører foreløbig kun fra en TV-udsendelse om "Restauranter i Europa" på TV-kanalen DK4, men når jeg næste gang kommer til Berlin, skal de lækre bøffer på Brooklyn Beef Club bestemt smages!

Man så i TV-udsendelsen bl.a. et interview med ejeren, som forklarede, at hans restaurant var den første i Berlin som for år tilbage valgte at tilbyde gæsterne oksekødsbøffer/-stege i den velkendte amerikanske "spitzenqualität", som man typisk finder i New York restauranter, og man afprøvede/smagstestede dengang alle mulige bøfvarianter fra USA gennem måneder, før man endeligt og efter afstemning blandt "testspiserne" besluttede sig for den nuværende leverandør, som - hvis jeg husker rigtigt - holder til i Colorado!?
Kvægracen er såkaldt "Black Angus", hvilket vi også kender til fra danske restauranter - ihvertfald "Angus" uden "black" :cool:

I TV-udsendelsen så man kokken tilberede den førnævnte "Porterhouse Steak", som i hans version bestod af et stort stykke bøfkød, hvor den ene halvdel var oksetykstegsfilet, mens den anden halvdel var oksefilet (man kan sammenligne med T-Bone, hvor den ene halvdel består af oksefilet og den anden halvdel af oksemørbrad).
Det så altså fantastisk appetitligt, pertentligt, saftigt og lækkert ud...rosastegt som Steaken var.

Kendere af oksekødsbøffer ved, at det endelige valg af hvilken udskæring, man vil have sin bøf lavet af, altid er et kompromis mellem på den ene side mørhed og på den anden side smag/ægte kødsmag.

Vil man fx. have det allermest møre oksekød til bøf, så vælger man oksemørbrad - det fås ikke mere mørt - til gengæld er der sjældent ret meget kødsmag i.

Omvendt, hvis man vil have en bøf med stor smagsfylde, så kan man med fordel vælge fx. Porterhouse Steak, Culotte(!?) o.a., hvor mørheden så til gengæld er mindre end i mørbrad og oksefilet.

Mit eget valg vil være Porterhouse Steak'en, hvis jeg har en ledsager med til Berlin - ellers vil et sted som den pågældende restaurant have udskæringer af tykstegsfilet, filet, T-Bone oma., som formentlig alle har en mørhedsgrad pænt over hvad vi er vant til her fra Danmark!

Ejeren fortalte også, at man har et udbud af vine på o. 60 forskellige - herunder visse røde Zinfandel i god kvalitet og til moderate priser.

Han nævnte også, at restauranten kunne tilbyde hele 180 forskellige whiskyer, hvis det måtte have interesse...

Endelig ville jeg selv som kartoffel-tilbehør til en bøf vælge deres US Røsti arrangement, vist nok også kaldet "Hash Brown"!?
Samt Bernaise sauce, som bliver frisklavet individuelt til hver gæst af ægte råvarer inkl. friske æggeblommer, smør, estragon etc. Også Spitzenklasse.

Håber, ovenstående evt. kan inspirere Rejse og andre EG'ere til at aflægge restauranten et besøg på næste Berlin-tur ind imellem turene til Artemis :mrgreen:

En sidste oplysning: adressen, som dog også fremgår af "Speisekarte-linket": Köpenicker Strasse 92, 10179 Berlin (angiveligt i bymidten).

Mit eget gæt er, at en 3-retters menu på stedet nok vil ligge i niveauet o. DKK 600-1.000 pr. person inkl. det hele (ved et ikke for dyrt vinvalg).

Vh./TH :-P

 

 

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er virkelig beæret Thors Hammer, og tak for den meget velskrevne informative beretning, blot på et grundlag af et givet meget interessant TV program :oops:  :)

 

Link til restauranten:

 

Brooklyn Beef Club

http://www.thebrooklyn.de/

 

På Google maps

https://www.google.com/maps/place/Brooklyn+Beef+Club/@52.511688,13.413668,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x9818d1adc3488167

 

Nu ligger landet således at økonomien ikke lige tilsiger en frådse tur til Berlin før nytår, men på den anden side forventer jeg en pæn sum tilbage i skat til marts næste år.

 

Da jeg har gemt alt min ferie til 3 x 2 uger i februar, marts og april kunne en frådse tur til Berlin godt overvejes som forsvarlig i februar.

 

Måske 1 uge i godt selskab herfra, vi får se.

 

Jeg drikker jo aldrig alkohol på turene, højest på sidste dagen hvis sidste FKK besøg er overstået.

 

Der skal jo næsten god rødvin til en god bøf på den restaurant, så hvis jeg er en uge Berlin, kan jeg jo springe over at gå på bordel dagen efter, nyde rødvin, kaffe og cognac + måske en enkelt whisky - hvis jeg kan lokke en medrejsende med til en dyr bøf.

 

Hvis du Thors Hammer er i byen samtidig kunne vi måske nyde middagen sammen? Skrive udførligt herom efterfølgende i forum på Eroguide, sådan som vi plejer :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er snart i Berlin, så tak for tippet, det kunne være jeg får tid/lyst til at spise der mellem det sjove :D

 

når jeg googler adressen får jeg "The Dude Berlin" hotel frem...

 

Priserne er ikke så slemme, de er nogenlunde på linje med Mash herhjemme.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hvis du Thors Hammer er i byen samtidig kunne vi måske nyde middagen sammen? Skrive udførligt herom efterfølgende i forum på Eroguide, sådan som vi plejer :)

Hej Rejse, det vil jeg have in mente! Altså o. feb.-april 2015.. :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...