Hop til indhold
Bananas

Hvorfor like når nogen bliver svinet til?

Recommended Posts

Det er simpelt hen møgkedeligt at folk herinde liker når nogen anden bliver nedsablet, angribet og svinet til. Hvorfor liker man det? At selv angribe hvis man føler behov for det er en ting, men at like når nogen sviner nogen anden til, er i min optik rigtigt lavt. Hvorfor gør man det?
 
For mig er det ækvivalenten til at stå ved siden af og applaudere når nogen bliver slået ned på gaden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Man tilkendegivet blot man er enig i kritikken. Det er da reelt nok. Jeg synes ikke din parallel til gadevold holder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig Bananas. Det er sgu pinligt.

Adskillige regulars kaster sig ud i noget, der bedst kan beskrives som voksenmobning.

Desværre "glemmer" nogle folk, at der sidder et menneske af kød og blod bag hver profil.

Århuselsker: Hvordan kan man være enig i en tilsvining?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske som han skrev, hvad tilsvining er for nogen er måske kritik for andre?

Nu skal jeg lade det være usagt, da jeg ikke ved hvad der refereres til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er simpelt hen møgkedeligt at folk herinde liker når nogen anden bliver nedsablet, angribet og svinet til. Hvorfor liker man det? At selv angribe hvis man føler behov for det er en ting, men at like når nogen sviner nogen anden til, er i min optik rigtigt lavt. Hvorfor gør man det?

For mig er det ækvivalenten til at stå ved siden af og applaudere når nogen bliver slået ned på gaden.

Det er desværre ikke kun et EG fænomen, men mere en samfundsudvikling. Hårde nedsættende ord og tilsvining af specielt minoriteter er blevet en folkesport og er snart en væsentlig hjørnesten i dansk kultur. Dette forplanter sig så specielt på sociale medier, senest så vi Søren Espersen (DF) tage konsekvensen af det, og trække sig fra FB.

(Ironisk nok er han en del af problemet i min optik)

De færreste vil nok indrømme det, men er sikker på vi alle inkl mig selv, bliver påvirkede af det had vi bliver lært til at have via nyhedsmedier og politikere. Tendensen er skræmmende tydelig, og ikke særlig svær at få øje på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg bliver så trist når mine elever mobber hinanden, og så prøver jeg at snakke med klassen om at mobbing over internettet ikke er bedre end irl - ofte er det værre.

 

Men i næste øjeblik indser jeg at i jo ikke er mine elever, men voksne mennesker der vil snakke om købesex på en voksen og moden måde. Og mobbe hinanden. Det er jo en stor forskel på voksne og børn i det at børn egentlig ikke har lov at mobbe, men voksne har. Og gør.

 

Glem det. Det var bare en refleksion jeg gjorde over like-systemets bagside. Jeg finder snart noget andet at irritere mig over.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Faldt over denne artikel . . . 

 

http://www.information.dk/516012

 

Specielt sidste afsnit / konklusion siger en del . . .

 

Citat:

Når internettet er værst, føles det som uendeligt mange aber, der skriver tilfældige ting på deres skrivemaskiner. Når det er bedst, deler en af dem William Shakespeares komplette værker på Facebook eller bruger anonymiteten som terapeutisk værktøj. Internettet er hverken godt eller ondt – det er bare internettet. Præcis lige som mennesket.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

. Jeg finder snart noget andet at irritere mig over.

Uden al tvivl, men du kunne jo også overraske en gang imellem og finde noget at glædes over ;) eller ligefrem starte dit kritiske blik når du kigger i dig selv i spejlet fremfor altid på andre ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Interessant artikel An2an :) .. sjovt at de også drager parallellen mellem internetytringer og trafikale ytringer om andre trafikanter bag den lukkede rude :D

 

Jeg ville nok have formuleret det en anelse anderledes, men var meget tæt på at skrive det samme som dig Aros :)

 

For laver man altid kun ytringer når man er irriteret får man også kun irritation tilbage ;)

 

God mandag aften til alle

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I en tidligere tråd diskuterede vi, hvem der sidder bag skærmen, og Nille smed et billede ind af Grollum . . .

 

Når der skrives en sviner, forestiller jeg mig bare at det er Grollum der sidder bag skærmen . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uden al tvivl, men du kunne jo også overraske en gang imellem og finde noget at glædes over ;) eller ligefrem starte dit kritiske blik når du kigger i dig selv i spejlet fremfor altid på andre ;)

 

Nu synes jeg i er uretfærdige. Det er ikke lang tid siden jeg skrev nogle rigtigt lange beretninger hvis originale eventyr havde glat mig rigtigt meget. Jeg kan ikke se du blev særligt overrasket? Men måske kunne du ikke finde på noget at kritisere mig for? Til forskel fra dig Aros, kritiserer jeg meget sjældent specifike mennesker, men tendenser. Imens du, vil jeg nok sige, meget ofte går direkte efter f.eks mig. Måske også efter andre.

 

Men har du det godt med det, står jeg gerne til rådighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Hvis du har det godt med at være efter andre så ok. Jeg er ikke ude på at skændes med dig, jeg har ikke skændes med nogen i en rum stykke tid imodsætning til andre og det får du ikke lov at ændre på. Jeg mener blot at din kritik af andre kunne du ofte rette mod dig selv, både i dette tilfælde med din kritik af mig og andre tilfælde med andre personligt eller mod tendenser. At du selv ligefrem mener du snart finder noget nyt at irriteres over skrev jeg blot at i stedet kunne du finde noget at glædes over. Tag det ikke så tungt, jeg tager heller ikke din kritik så tungt, jeg er ikke så sart endda nemlig ;)

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nu synes jeg i er uretfærdige. Det er ikke lang tid siden jeg skrev nogle rigtigt lange beretninger hvis originale eventyr havde glat mig rigtigt meget. Jeg kan ikke se du blev særligt overrasket? Men måske kunne du ikke finde på noget at kritisere mig for? Til forskel fra dig Aros, kritiserer jeg meget sjældent specifike mennesker, men tendenser. Imens du, vil jeg nok sige, meget ofte går direkte efter f.eks mig. Måske også efter andre.

 

Men har du det godt med det, står jeg gerne til rådighed.

 

Sjovt nogen opfatter den nedbøjede Banan som brokhoved.

Det er slet ikke det indtryk jeg har - og det siger jeg ikke fordi vi begge sidder på pause bænken af og til. Jeg synes sgu han er helt sjov, især når man tænker på han er fra den anden side af sundet :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, Banananas er da ikke en brokrøv! Han er en sød og empatisk ananas, som der er god at have i forhold til balancen herinde. :)

Har jeg liket nogle indlæg på grænsen til personangreb... Det har jeg sgu nok. Hvis jeg kommer til at sidde og grine lidt i skægget, så kommer jeg til at trykke på like-knappen. Måske det er forkert og stridt og voksen-mobbe-agtigt... Men jeg ser ikke mig selv som et lavt menneske. Kun som menneske. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er meget på linie med Århuselskeren.

Jeg ser faktisk Bananen som en af de bedste debattører herinde, hvilket jeg da også tidligere har givet udtryk for, da jeg får altid noget med hjem, når jeg læser hans indlæg.

Så han kan roligt vende tilbage til sit gamle, mere optimistiske avatar.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men jeg ser ikke mig selv som et lavt menneske. Kun som menneske. :)

 

Måske er Nikita kun et menneske, men Nike er gudinde og liker ikke tilsvininger. Hvis du nu skal være menneske og husmoder fremover, er det måske tid at skifte avatar igen? Her et lille forslag:

 

hemmafru.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

 især når man tænker på han er fra den anden side af sundet :grin:

 

... men?? Jeg er ikke fra den anden side, jeg er fra den her side

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske er Nikita kun et menneske, men Nike er gudinde og liker ikke tilsvininger. Hvis du nu skal være menneske og husmoder fremover, er det måske tid at skifte avatar igen? Her et lille forslag:

Hæhæ, flot forslag! :D

Meeen, jeg vil nok hellere have mit nuværende at se op til... Hun er sej. Og så kan man vel altid stræbe efter noget højere og mere guddommeligt, ik'. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæhæ, flot forslag! :D

Meeen, jeg vil nok hellere have mit nuværende at se op til... Hun er sej. Og så kan man vel altid stræbe efter noget højere og mere guddommeligt, ik'. ;)

 

Jo man vil. Og nu kommer det Nikita! Er du beredt?

Når man stræber efter noget højere og mere gudommeligt, så afstår man fra at like tilsvininger, og nøjes ikke med at sige man bare er et menneske som forklaringsmodel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo man vil. Og nu kommer det Nikita! Er du beredt?

Når man stræber efter noget højere og mere gudommeligt, så afstår man fra at like tilsvininger, og nøjes ikke med at sige man bare er et menneske som forklaringsmodel.

Hold nu op, Bananas... Har jo ikke påstået, at mine bestræbelser altid lykkes for mig, vel!? :)

Så i forhold til at like "ikke søde" indlæg, så må jeg nok nøjes med at være menneske. Pointen var, at jeg ikke synes, at jeg ligefrem er et lavt menneske. Eller jo, er ikke så høj godt nok... ;) Om jeg så har liket direkte tilsvininger, kan jeg faktisk på stående fod ikke huske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så længe man bare er et ærligt menneske, så har man min respekt - også selv om man måske lige taber hovedet i et indlæg en sjælden gang (skal selvfølgelig ikke være en generel tendens)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold nu op, Bananas... Har jo ikke påstået, at mine bestræbelser altid lykkes for mig, vel!? :)

Så i forhold til at like "ikke søde" indlæg, så må jeg nok nøjes med at være menneske. Pointen var, at jeg ikke synes, at jeg ligefrem er et lavt menneske. Eller jo, er ikke så høj godt nok... ;) Om jeg så har liket direkte tilsvininger, kan jeg faktisk på stående fod ikke huske.

 

Nej du er ikke et lavt menneske. Og at stræbe er godt nok. Til lykke med det. Her et andet forslag til avatar for dit nye liv.

 

vintage_ads001.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej du er ikke et lavt menneske. Og at stræbe er godt nok. Til lykke med det. Her et andet forslag til avatar for dit nye liv.

 

vintage_ads001.jpg

 

Banan,  du har EG:s sjoveste avatar, og hvor fanden finner du alle de fantastiske billederne? :lol:

 

Btw, til lykke med dit nye liv, ND ;)

 

Redigeret af teebee57

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

 

Det er simpelt hen møgkedeligt at folk herinde liker når nogen anden bliver nedsablet, angribet og svinet til. Hvorfor liker man det? At selv angribe hvis man føler behov for det er en ting, men at like når nogen sviner nogen anden til, er i min optik rigtigt lavt. Hvorfor gør man det?
 
For mig er det ækvivalenten til at stå ved siden af og applaudere når nogen bliver slået ned på gaden.

 

Dette vedrører kun trådstarten og ikke hvad der ellers er skrevet!

 

Spot on Bananas…. ok ganske overdrevet med gadevolden, men er vist for at fremme forståelsen ;-) Jeg formoder du hentyder til, når man direkte Sviner andre til og ikke bare er uenige.

 

Flemming Jensen udtalte på et tidspunkt noget klogt i mine Ører. Det er mærkelig vi hylder den/de dumme. Ja han udtalte ikke eksakt disse ord. Men det er essensen. Vi hylder/interesserer os idag for dem der er dumme/ spiller dumme. Paradise Hotel, Amalie, Sydney Lee med flere. Vi suger alle deres Programmer til os, selvom de er intetsigende. Vi har slet ikke samme fokus og begejstring for dem der gør en forskel i Positiv retning. Personen der fik lutter 12 taller til Eksamen på Universitetet, Personen der har fået en mægtig god ide, Personen der har startet et genialt koncept op. Det kan slet ikke fange vores interesse på samme måde, ja i værste fald træder Jante i kraft, de skal sgu ikke tro de er noget. Nej vi hylder ikke de kloge kun de dumme  :eek:  

 

Skyldes nok vi fremstår bedre selv, når vi sammenligner os med dem. (De dumme)  De fleste virker uhyre Intelligente i forhold til den Rolle Amalie spiller. Ja vi kommer til at virke lidt Leverpostej agtige, hvis vi sammenligner os med de Geniale Mennesker der ligeledes findes derude.

 

Svine Folk til er dumt! Vi viser et øjebliks svaghed/ manglende overblik/ manglende selvkontrol når vi sviner en anden til. Var man en stærk selvsikker Person i Harmoni med sig selv i øjeblikket,  ville man trække på Skuldrene og smile af det, hvis en træder ved siden af. Evt Argumentere for, hvorfor Personen er forkert på den. Ja i mange tilfælde bare læse videre, da man ikke befinder sig på det Niveau.

 

Men vi er ikke altid som vi burde! og det er Fair nok, de fleste træder ved siden af og mister besindelsen. Har et øjebliks svaghed om du vil. Så kommer man til at svine en anden til for Personens holdninger/udtalelser….. den der sviner til/ er meget Arrogant/ taler nedladende  er med sikkerhed dum… den der bliver svinet til, kan muligvis være det, ikke nødvendigvis! Det kan ligge i forskellige væremåder, holdninger, livserfaringer you name it og der er ingen Facitliste for, hvad der er rigtige og forkerte holdninger. 

 

Ja dumheder kan man hurtig komme til at lave!! Men er ganske på Linie med Bananas i, man ikke behøver at Like/hylde dumheder  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...