Hop til indhold
Bananas

Om at rose anmeldelser og byde velkommen til

Recommended Posts

Anmeldelser er alfa og omega for et board som dette. EG har brug for nye korrespondenter som giver sig ud i junglen, betræder ny mark og rapporterer om dette.
Men mange nye skribenter vidner om at de taber lysten efter at de er blevet mistænkeliggjorte eller direkt angrebne. Og vi har jo også en tråd om eventuelt plantede anmeldelser.
 
Jeg har ingen mirakelkur for hvordan nye anmeldere skal stimuleres istedet for at blive kede af det. Men jeg husker den gang jeg begyndte at skrive på VL. Den gang fandtes der en Co-Admin (der senere blev smidt ud af nogen anledelse jeg ikke kender), og denne flinke mand var en mester i at rose anmeldelser og få nye brugere at føle sig velkomne. Hans fif var at han var ærlig i det han skrev i sine kommentarer, og han kunne virkelig bemøde hver anmeldelse originelt.
For mig var det helt afgørende som ny skribent, at blive velkomnet på den måden. Havde jeg istedet fået en på hovedet, havde jeg formentlig stukket af lige så hurtigt som jeg kom.
 
Senere, når Thomas smed Co-Admin ud, prøvede han selv at kommentere på anmeldelserne, men han havde simpelt hen ikke evnen for det. Det føltes påklistret og uærligt.
 
Idag er jeg temmelig ufølsom overfor hvad andre synes om mine skriv, men ikke så i begyndelsen.
Altså tænker jeg at det måske skulle være noget for ledelsen at opmærksomme. Nogle velskrevne kommentarer til nye brugere kan nemlig gøre hele forskellen.
 
Få dem at føle sig velkomne, og at nogen sætter pris på at man har anstrengt sig.
 
B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan kun give dig ret B....men der sidder mange sørgelige folk bag skærmen. Fik en PB igår fra en der havde fået trusler om tæsk, efter han havde ytret sig kritisk om en anmeldelse - ja, jeg ved godt det ikke lige var dit emne. Men det var lige min anledning til at bringe dette på banen.

 

Men ellers vil jeg give dig 100% ret, også derfor jeg ikke kommer med anmeldelser mere - men hvis nogen skriver en anmeldelse om en GP jeg har besøgt så bakker jeg op med likes og evt kommentare....

:)

Redigeret af postmand

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øh, Bananas?

 

Hvem er den Thomas, du skriver om?

 

Blander du ikke EG og VL sammen i dit skriv, den eneste Thomas, jeg kender til, er i hvert fald den tidligere ejer af VL.

 

Er ellers enig med dig i, at vi herinde er alt for karrige med at give nytilkomne opmærksomhed/ros. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Vil lige starte med at sige, jeg har ikke været på VL, så det er taget udfra hvad i andre skriver.

 

En Moderator/Co-admin var rigtig god til det på VL skriver du. Nogle har de evner… altså at skrive så det virker som det kommer fra Hjertet ja måske det faktisk kom fra Hjertet? hvem ved. En anden Moderator/stedets ejer/ Thomas prøvede at følge op på succesen men kom til at virke påtaget. Og det vil det vel blive for de fleste? hvis du skal rose en anmeldelse af noget der ikke har din interesse bliver det vel påtaget? eller bare det at du SKAL rose en anmeldelse, så bliver det nemt opfattet som noget påtaget? Ligeledes sidder brugeren og venter på Moderatoren kommer med sin påtagede ros af anmeldelsen ellers kan man hurtig blive skuffet, hvis Moderatoren "glemmer" det.

 

Det kan være det kan lykkedes at finde en Unik person, som både kan skrive så det kommer fra hjertet, opfylde de øvrige kvaliteter det kræver for at være Moderator og sidst men ikke mindst, har lyst til at bruge tiden og krudtet på at være en ulønnet og til tider ilde set Moderator samt har lyst til at arbejde udfra den linie som er udstukket.

 

VL var vist betalingsside hvad jeg har forstået. Og Thomas var vist ejeren (ret hvis det ikke er rigtig) Altså har Thomas formentlig tjent en Skilling ved at drive VL??? hvis du har betalt for at være på siden, stiger dine forventninger til siden vel automatisk? ville mine i hvert fald gøre. Jeg betaler nul og en prut for at være her!!! Så jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med hvad jeg får stillet til rådighed. Og forventer på ingen måde at få stillet mere til rådighed. Jeg accepterer fuldt ud de små mangler sitet og evt Moderatorer har, jeg har ikke krav på noget eller for den sags skyld store forventninger.

 

Jeg er fuldt på linie med hvad du skriver Bananas!!! Altså at nye burde bydes velkommen!!!!! til vores alles bedste!!! Anmeldelser af nye Piger og steder er noget af drivkraften bag EG… og lidt friske øjne, nye måder at beskrive tingene på er altid et frisk pust i hverdagen og uundværdlig for et Dynamisk Site. 

 

Men vi får faktisk alt gratis serveret af Admin og Moderatorteamet… vi burde selv tage lidt ansvar.. jeg er ikke selv så god til at støtte op om nye (rakker dem heller ned)  så her er noget jeg kunne forbedre. Så en løsning på bolden som du smider op i luften er at stille sig selv det spørgsmål. Har jeg inden for den sidste Måned støttet helhjertet op om en ny´s anmeldelse som jeg godt kunne lide? Ellers må jeg placere mig selv i Skammekrogen indtil det er gjort :smile: Så får vi helhjertede og ikke-påtagede feedback på Anmeldelserne :smile:

 

 

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Man kan da som bruger skrive en masse anmeldelser, fører en voksen debattone og ikke mindst være positiv overfor andres anmeldelser, hvis det er det man mener bør ske herinde.

 

Jeg skriver selv mange anmeldelser og roser gerne en anmeldelse i ny og næ, når jeg føler for det og har noget på hjertet i relation til anmeldelsen. Det står frit for Bananas og andre at følge i det spor som noget nyt eller i højere grad end hidtil, så er man selv med at til skabe et en mere positivt atmosfære og tage godt imod nye brugere herinde !! Det er altid det nemmeste at sidde på bagerste række og råbe nogen bør gøre noget.

 

Skulle en pålægges det ansvar at forfatte nye velkomsthilsner til nye anmeldere så bliver det jo både påtaget og falsk, hvis det er en tvungen opgave og hvor stor er værdien, når anmelderen kan læse at det er noget personen SKAL gøre overfor alle nye herinde.

 

Hvorfor dog ikke løfte den opgave os brugere imellem og kvitterer med en venlig bemærkning til en ny anmelder, når vi føler for det ?

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Hvornår har du sidst rost en person, en kollega, en ven, en fra familien ?

 

Ros og komplimenter er livsbekræftende og dejlige, vi glemmer bare at give dem til andre...

 

I mit arbejde er jeg meget opmærksom på at give dem faktisk, når det er på sin plads, fordi jeg selv ved, at det er rart at få et oprigtigt klap på skulderen. Men de fleste glemmer det, enig, og her er vi brugere på Eroguide ingen undtagelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enten skriver jeg dårligt, eller så læser du dårligt. Det er jo Thomas fra VL jeg nævner.

Bah :D

 

Det var vist blevet så sent, at jeg læste det, jeg ville læse, i stedet for, hvad du skrev. :(

 

My bad

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Anmeldelser er alfa og omega for et board som dette. EG har brug for nye korrespondenter som giver sig ud i junglen, betræder ny mark og rapporterer om dette.
Men mange nye skribenter vidner om at de taber lysten efter at de er blevet mistænkeliggjorte eller direkt angrebne. Og vi har jo også en tråd om eventuelt plantede anmeldelser.
 

 

Er ganske enig i, at nye korrespondenter skal der tages vel imod her på EG. Kan da huske fra den første spæde start af EG blev der efterlyst mindre donationer for at dække udgifter og der var vist også en anmelder tørke, som fik nogle medlemmer til at skrabe 1/2 time sammen hos en massage pige for at sætte gang i gode anmeldelser. EG har sidenhen vokset sig en del større og udkonkurreret andre anmelder site som VL og Gimel.

Anmeldelser på EG kan derfor have ret store indvirkninger på det pågældende sted / pige og man bør være varsom med at give svineren og istedetfor udvise lidt diplomati og konduite. Omvendt er så, hvis man er havnet i en platugles skarpe pengeklør så er brugen af ordet "Advarsel" helt på sin plads som trådstarter overskrift. Det er dog set en del gange, at en middelmådig indsats fra stedet/pigen er blevet belønnet med "Advarsel" også selv om man kom direkte fra en julefrokost og promillen var lidt for høj.

Det kan så skabe lidt diskussion efterfølgende :-). Hylder derfor den gode tone og takker også Adm. holdet for at skabe gode rammer for et godt anmelder forum.

Mhh

Giraffen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu mener jeg ikke at det nødvendigvis bliver påtaget og falskt hvis nogen af moderatorerne (som desuden har andre nicks hvis de vil bruge dem) siger tak for anmeldelsen og velkommen til.

Hvis du skriver dit første skriv herinde og får den responsen fra nogen af de ansvarige, så tror jeg det føles godt.

 

Og desuden kan det måske fungere som noget slags modkraft imod dem der gerne kritiserer nye skribenter.

Vi kan absolut opfordre hinanden at opføre os pænere, men det er jo bare at kigge på "Hold nu op"-tråden" for at indse at det ikke gør meget forskel.

 

Der kommer altid at være mere eller mindre hårde debatter, og nogle kommer altid at gå over grensen. Og moderatorerne kommer at blive ved med at låse tråde, og dele ud advarsler. Fred med det. Men det jeg foreslår er at nogen faktiskt velkomner nye skribenter, for at gøre vejen ind i dette forum lidt nemmere. Pave the way, som vi siger på svensk.

 

Jeg tror det kunne ha vis betydning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...