Hop til indhold
Rejsenetværk

Forlystelsespark: Ingen adgang for singler

Recommended Posts

Forlystelsespark: Ingen adgang for singler

AF LASSE HEMMINGSEN

Europa 10.11.2014 kl. 13:41

På grund af frygt for pædofile blev en fugleentusiast nægtet adgang til falkeopvisning.

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7192073/Forlystelsespark-Ingen-adgang-for-singler/

---------------------------------------------------

I en del sammenhænge har det altså taget overhånd, sådan som man søger at værne sig mod pædofili.

En dag jeg gik i Ikea alene fangede et imponerende legeland impulsivt min interesse for en kort bemærkning, så jeg stillede mig hen og kiggede lidt før jeg gik ind i møbelhuset.

Straks som ud af den blå luft, og uden at jeg havde bemærket vedkommende, stod en Ikea lege-medarbejder foran mig og kiggede på mig.

Uden at vi vekslede et ord fortrak jeg skyndsomts,  jeg følte mig ærlig talt lidt ilde til mode, men hvad vigtigst er, det ser ud til at forældre trygt kan overlade børnene til Ikea mens de handler.

Her hvor jeg bor er der en  friluft legeplads for børn og pædagoger i den lokale park, hvor der, og det finder jeg helt naturligt, er adgang forbudt for voksne uden at de er ledsaget af børn.

Men hysteriet har altså  i mine øjne taget overhånd, hvis enlige voksne ikke har adgang til forlystelsesparker med fri og offentlig adgang for familier, børn og unge.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Objektivt betragtet har du ganske ret.

Uvæsenet skyldes i vid udstrækning den feminisering, der har gennemsyret samfundet.

At pædofile overgreb er vederstyggelige, er der blandt normalt orienterede vist ikke stor uenighed om, men den overbeskyttelse, som vi er vidne til, virker lidt modsat hensigten.

Man kan blive så bange for at leve livet, at man til sidst intet har.

Skrevet af én af den generation, hvor vi cyklede uden hjelm og kravlede i træer, selv de høje.

Og pointen er, at vi lever endnu- i bedste velgående, endda. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Netværkets observation er desværre ikke enestående.

Jeg har en varm sommerdag været ude for ved et offentligt soppebassin næsten i førergreb at blive smidt på porten sammen med min lille datter, fordi jeg sad og biksede med en mobiltelefon.

Uha da, den stygge pædo ville jo fotografere børn.

Nu var det ikke mit ærinde her at fotografere, men at kommunikere, eftersom mobilen var en ældre årgang uden kamera. Jeg kunne forstå på den hidsige mand, at man ikke måtte fotografere på området. Ikke engang sin egen datter.

Han skulle da bare lige have vidst, hvor mange gange jeg derhejmme havde vasket røv på hende og skiftet bæ-ble. Så havde der da været dømt direkte hjertestop.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Borende X

Jeg har godt bemærket de artikler om at mandlige pædagoger ikke må vaske børn, og skifte ble uden at det foregår sammen med en kollega, nogle steder skulle der være glasvægge indtil til mandlige pædagoger, men mig bekendt er der da endnu ikke nogle der har sat spørgsmålstegn ved at forældre i eget hjem kan deles om den slags omsorgsopgaver for egne fælles børn?

Det håber jeg virkelig ikke at der er nogle der gør i hele denne ophedede offentlige debat.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Rejsenetværk.

Ja som pædagog, kan jeg jo sagtens føle med mine mandlige kollegaer. Der er i nogle kommune opsat regler for, hvad de må og ikke må. Oftest er det kommunen, forældrebestyrelser, forældre og institutionen der laver disse regler. I en for mig forfejlet tro på, at overgreb sker. jeg må sige det er forfærdeligt når man hører historier, om at der er begået overgreb mod børn. Men jeg er i den tro det sker sjældent. Man kan også sige det undre mig meget. At de kvindelige kollegaer ikke er underlagt de samme regler som de mandlige. Der blev lavet et nordisk undersøgelse i 2012 mener jeg, ja sorry kan ikke huske hvad det hed. Men 6 ud af 10 overgreb blev lavet af kvinder. 

Jeg mener vejen frem, er, at være åben om hvad man gør, agere når man fx skal skifte et barn. Barnet skal ikke føle det er forkert,at der står to pædagoger når det skal skiftes. Jeg synes det er dybt urimeligt. Børn har også et krav om, at være sig selv uden nysgerrige blikke. Dog kunne jeg, ikke selv skifte et barn med lukket dør. Men ikke pga. Barnet men for min egen sikkerhed.

I de bhv. Jeg har arbejdet i min karriere, har vi heldigvis haft en fantastisk ledelse, forældrebestyrelser. som virkelig tog vare på os. Se det virkede bestemt, at vi ingen problemer havde med, at tage børn op når de skulle trøstes osv. Ja det er en følelsesmæssig, snak. dog tror jeg, også på forældre mange gange ubevidst/bevidst tager alt for gode vare. Ikke, at jeg siger de altid tager fejl. For børnenes tarv skal selvfølgelig tages meget alvorligt. Se filmen Jagten som, viser med alt tydelighed, når alt går galt.

Her er en udsendelse der viser hvor meget galt det kan gå. Når folk bliver uskyldig dømt.  

http://www.dr.dk/tv/se/dr2-undersoeger/dr2-undersoeger-mistaenkt-pa-livstid

Ha en god aften Rejsenetværk.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg så i Penn og Tellers show "Bullshit" et afsnit omhandlende "stranger-danger" som de kaldte det. De havde regnet sig frem til at sandsynligheden for at blive bortført, voldtaget og myrdet for et barn var omtrent 1 til 3 millioner. Og chancen for at blive ramt af lynet? Ja den regnede de ud til at være 1 til 1,5 millioner.

På trods af det lidt populistiske format, så har de nu nok fat i noget. Der er åbenbart langt flere tordenskyer end aktive pædofile.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her hvor jeg bor er der en  friluft legeplads for børn og pædagoger i den lokale park, hvor der, og det finder jeg helt naturligt, er adgang forbudt for voksne uden at de er ledsaget af børn.

Jeg har været på et værtshus i Frankrig hvor der var fri bar for alle over firs ledsaget af deres forældre.  :-P  :-P  :-P 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det havde vi også den lokale - Fri bar . . .

Det sluttede, da vi tog Olde på 103 med . . .  ØVVVVV

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det havde vi også den lokale - Fri bar . . .

Det sluttede, da vi tog Olde på 103 med . . .  ØVVVVV

Fordi hun blev for dyr for etablissementet? :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

JEPS  :lol: Hun kunne stadig gi' den gas . . .  ;)  ;)  ;)

Vi gamle er slet ikke så affældige, som vort rygte siger, og som omgivelserne gerne vil tro :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg oplever det sådan, at når jeg går hen ad gaden eller står i supermarkedet, så mærker jeg pludselig en person - for det meste en far - der kigger nedstirrende på mig, nogen gange helt vredt.

Så er jeg klar over, at der er et barn i nærheden. Jeg gider ikke engang kigge efter mere - for det er der altid, det slår aldrig fejl!

Mænd, der går for sig selv på gaden, er som udgangspunkt pædofile krænkere, indtil det modsatte er bevist. Det er, hvad jeg læser i øjnene og adfærden hos en hel del forældre.

Jeg har en sjælden gang imellem leget med tanken om at undervise - jeg tror jeg kunne være blevet en god lærer - men når forældrene møder mandlige lærere med ovenstående attityde, og så er der ingen magt på jorden, der kunne få mig til at røre ved faget (lønnen er jo heller ikke så god).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...