Gæst Skrevet 22. December, 2014 Hvis artiklen i mine øjne skulle have været god, så havde den skildret hvad der er for et fællesskab EG er. Dvs. hvad man få ud af at læse med på EG og evt. også selv deltage/skrive indlæg, uden af fokusere på det kontroversielle i at købe sex, eller på oplevelserne ved at købe sex. Det synes jeg altså også fremgår af artiklen at både Yasmin og Tywin Lannister bruger EG, som et slags "terapeutisk værktøj" til at få anerkendelse, men ellers har du ret i at artiklen er meget "farvet" og det er ærgerligt. Informations skildring af Venuslogen fra 2005 er bedre, da den kun beskriver en subkultur på nettet og ikke forholder sig til spørgsmålet om det er kontroversielt at købe sex. http://www.information.dk/104834 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 22. December, 2014 (edited) Den der meget negative og sterotype opfattelse af sexkunden, som Bluejacket, Holsterbronx mfl åbenbart mener er korrekt ud fra det spinkle grundlag de har for at mene det, undrer mig, og får mig til at stille nogle spørgsmål Nikita, Sisse, SEM og mange andre piger har talt om hvor gode og venlige kunder de har mødt i branchen generelt og ved at læse deres indlæg giver det et helt klart billede af at de langt, langt, langt de fleste af kunderne er venlige og høflige mennesker med respekt for pigernes grænser. Flere af de nævnte piger og andre har udtryk deres glæde ved jobbet og årsagen har været at vi sexkøbere har opført os så venligt og høfligt og respektfuld for dem. Jeg går derfor ud fra at det er ren nonssens og vrøvl iflg Bluejacket og Holsterbronx mfl for hvad de piger har skrevet siden de bakker op om Jamsins meget negative udsagn om sexkøberne og mændene generelt i Danmark. For der er meget stor disharmoni mellem hvad de piger siger om os kunder og hvad Jasmin siger, så man kan ikke have begge opfattelser. Jasmin er citeret for følgende: »Den der ’mænd, der hader kvinder’ er ikke fuldstændig ved siden af på EroGuide, og min fornemmelse er, at måske 25 pct. af brugerne har den der kvindelede, grænsende til kvindehad..... — Er kvindehadet noget særligt for mænd, der går til prostituerede? »Nej, det tror jeg ikke. EroGuide er så stort, at det sagtens kan være repræsentativt for den danske mandlige befolkning. Dvs Holsterbronx, Bluejacket mfl må vel også videre mene at ud fra de mennesker de omgåes til daglig med familie, venner og arbejdskolleager, der oplever de at 1/4 har kvindelede grænsende til kvindehad, ligesom de oplever det her. Jeg må så bare sige at jeg ikke ser det hverken på Eroguide eller i mit privatliv og så må jeg omgås andre mennesker end de gør. Jeg kunne meget godt tænke mig at når du der sidder så mange folk på Eroguide der er som Jasmin beskriver det, og som enkelte er enige med hende i, at vi får et dusin navne eller to, men det kommer aldrig til at ske fra dem, for de kan ikke komme op med de navne. Sidder der så mange og sidder I og påstår der er så mange, hvorfor tøver I så med at komme med eksempler på navne. Jasmin er citeret for yderligere: »Mange af dem er seksuelt underernærede typer, der er blevet frarøvet deres mulighed for at tilkendegive følelser – eller har en fysisk defekt, som de selv mener, gør dem ude af stand til at interagere med piger generelt. Derfor køber de sig fra det,« siger hun. MANGE af Jasmins kunder, og med slet skjult henvisning til at det gælder flertallet af sexkøbere, har således en fysisk defekt eller er ude af stand til at interagere med piger generelt. Jeg mener personligt det ikke passer, og når jeg læser undersøgelser om at det er mænd fra alle samfundslag og alle typer af mænd der besøger glædespiger og med min opfattelse af brugere herinde generelt og de få jeg har mødt personligt, så vil jeg sige at jeg ikke tror på at det er MANGE men nok nærmere en mindre del. Det citat er heller ikke den opfattelse man får når man læser Nikitas, Sisses, SEMs og andre pigers indlæg om os kunder. Hun har da sikkert ret i at enkelte har det sådan, men når hun skriver MANGE så giver det et klart indtryk af at det er flertallet. Aritklen har sine gode sider, som jeg tidligere har skrevet, og Jasmin har sine gode pointer om andre forhold. Men at fremstille at 1/4 af alle Eroguides brugere har kvindelede grænsende til kvindehad og at det i øvrigt også gælder for 1/4 af den mandlige befolkning som sådan i hele Danmark, samt at MANGE af sexkøberne har fysiske defekter og ikke kan interagere med piger normalt er en påstand jeg tvivler på holder, og det er i hvert fald en påstand der er med til at dæmonisere og sætte sexkøberne i en negativ boks, specielt når det fremstilles så unuanceret og negativt på de punkter i artiklen. Men måske har det øvrige samfund ret, Jasmin, Bluejacket, Holsterbronx mfl ret, måske har feministerne ret. Der er et kæmpe mindretal af os sexkøbere og mænd generelt der er så forskruet oppe i hovedet at de har kvindelede grænsende til kvinde, der er så mange af os sexkøbere som har fysiske defekter og ikke kan interagere med piger normalt at mange sexkøbere er nogle sørlige skæbner og at det egentlig ville være bedst at forbyde prostitution, for ingen sexudøvere kan jo være tjent med at betjene så mange mænd der har den forkerte indstilling til det modsatte køn. Og de piger herinde som påstår at deres kunder har været dejlige høflig og venlige mænd og at det gælder for det store flertal af dem, jamen det vælger vi ikke at tro på så, i stedet hopper vi på Jasmins galej og kører videre ud af den. Jeg forstår det slet ikke, heller ikke når man nu kender Jasmin og hendes måde at debattere på, opføre sig på, og hendes generelle ofte meget firkantede måde at argumentere på, at man ikke enver at forholde sig mere kritisk til det og enver at forholde sig mere nuanceret til det. Jeg forstår heller ikke at Jasmin vælger at være glædespige. Hvis det passer med hvad hun oplever, det hun er citeret for, så må det da være trist at være Jasmin både når hun er glædespige og generelt. Hun må da tydligvis have noget hun skal have bearbejdet på professionel vis. Jeg ved heller ikke om man kan vende det hele om og skrive at 1/4 af alle Glædespiger og kvinder i Danmark har mandelede, grænsende til at være mandehader. Der er jo undersøgelser der rent faktisk har vist at enkelte piger mener det og der er enkelte glædespiger der er citeret for at hade mandekønnet/os kunder, både da de var glædespiger og efter de gik ud af branchen. Det er en meget negativ og sterotyp måde at fremstille glædespigerne på, og det var noget tror jeg de fleste herinde tog afstand fra da det for nylig blev diskuteret. Der valgte flertallet herinde at mene at det var Tanja Rahm der var problemet f.eks. og ikke erhvervet som sådan. Måske nogle af dem, som bakker Jasmin op, også var blandt dem der tog afstand fra Tanja Rahms sætten pigerne og erhvervet i en negativ bås men hvorfor så ikke når det gælder os sexkøbere ? Jeg vil påstå, at jeg har ligeså godt et grundlag som Jasmin, Bluejacket mfl (eller mangel på samme og jeg mener mangel på samme) til at påstå at glædespigerne har mandelede grænsende til mandehad, for vi kan sagtens finde eks-gper som viser sig at have mandelede eller undersøgelser/bøger mv, men det er heldigvis det helt klare lille lille mindretal at det ville være uartigt at påstå det generelt eller puste det op som værende 1/4 af gperne, for det har jeg intet grundlag for at påstå. Nu vender boksen lidt om nemlig, men det er sådan set samme dagsorden på de her punkter, nemlig at mange af sexkøberne er fysiske defekte mænd, mænd der ikke kan interagere med piger på normalt vis, og cirka en 1/4 af dem har kvindelede grænsende til kvindehad. Som sagt jeg synes at Jasmin kommer med ret mange gode pointer som hun skal have ros for, som jeg har skrevet tidligere, men hun skal have ris også, og her gælder det altså om at man ser objektivt på det og ikke ændrer synspunkter eller holdninger ud fra personlige sympatier mv. Weekenden er gået og vi har intet hørt. Kommer vi til at høre noget monstro ? Jeg har aldrig nævnt 25%. Det er måske heller ikke Nikita man går til hvis man vil lave julenumre, så er man nok ude igen inden man har fået bukserne af. Sidst jeg besøgte en thai var samtalen, at hun huskede mig af udseende fordi at jeg var flink, men ikke kunne huske hvad vi snakkede om da det var længe siden. Men dem hun huskede allerbedst var røv hullerne som opførte sig dårligt og hvor de kom op at skændes. Kvindehader? måske ikke, men det må bestemt gå ind under, "mænd man ikke gider have besøg af igen" kategorien. Men ok, folk læser åbenbart ikke alt hvad jeg skrev i det tidligere indlæg... fred være med det :) Redigeret 22. December, 2014 af holstebronx 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 22. December, 2014 Hvad havde i egentlig forventet af sådan en artikel? Hvis der virkelig var en journalist, som ønskede at skrive en beskidt kioskbasker om indholdet på EG, så kan vedkommende jo bare grave lidt i trådene. I det her tilfælde har journalisten blot lavet en interviewet med to brugere. Og selv om man naturligvis kan være uenig med personerne, så er det urimelig at påstå de har løjet, eller at deres udtalelser er kontroversielle.Angående Jasmins 25%, så syntes jeg det er en emne, som fortjener sin egen tråd. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 22. December, 2014 Hej. måske jasmin mener det faktiske:-) og hun mener jo selv hun er en klog og seriøs debatør her inde... så kan kunder hos tage den en stor del har handicap som gør de ikke kan få fisse andet end ved at købe det, og op til 25 % her inde hader kvinder.... velbekom og glædelige jul:-) prøvemanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 22. December, 2014 Holsterbronx Det har ikke noget at gøre med at lave julenumre og hvis nogen laver julenumre hos Jasmin ryger de garanteret også ud ligesom de garanteret gør hos andre piger, det er ikke et argument, det er heller ikke et spørgsmål om alene 25 %, jeg er udmærket klar over at der er brådne kar blandt os sexkøbere, selvfølgelig er der det desværre. Det jeg også forholder mig til er generaliseringen af os sexkøbere også at mange skulle være fysisk defekt og ikke kunne intragrere med piger på normal vis, det står i modstrid med andres pigers opfattelser, naturligvis forholder jeg mig kritisk til når nogen siger at mange gper inderst inde er mandehadere eller når en gp siger det om sexkøbere. Jeg tror at langt de fleste gper og sexkøbere ikke hader det modsatte køn og faktisk er ordentlige mennesker, ikke har fysiske defekter,at gpere ikke er incestofre og alt den dæmonisering folk har travlt med både om gpere og sexkøbere, man vælger i stedet at gøre de få repræsentative for de mange og det har man altid gjort både overfor gpere og overfor sexkøbere. Det afspejles jo fint i artiklen også hvor et citat fra ham BR fremhæves som et eksempel på tonen og et eksempel på Jasmins udsagn, men citatet er ikke repræsentativt for tonen herinde generelt på nogen måde, hvorfor ikke fremhæve alt det venlige som folk skriver om gper og som er flertallet af indlæg ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 22. December, 2014 (edited) Til Midtj Jeg havde forventet en velstruktureret, nuanceret og tilnærmet objektiv skildring af "livet på EroGuide" baseret på et langt mere omfattende kildemateriale, end tilfældet tilsyneladende er. Journalisten, Sebastian Stryhn Kjeldtoft, er en ungersvend på 25 år, som mest gør sig i pudsige, letbenede småhistorier, der ikke kræver nogen særlig research eller bearbejdning. GF Redigeret 22. December, 2014 af Good Fun 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 22. December, 2014 (edited) Holsterbronx Det har ikke noget at gøre med at lave julenumre og hvis nogen laver julenumre hos Jasmin ryger de garanteret også ud ligesom de garanteret gør hos andre piger, det er ikke et argument, det er heller ikke et spørgsmål om alene 25 %, jeg er udmærket klar over at der er brådne kar blandt os sexkøbere, selvfølgelig er der det desværre. Det jeg også forholder mig til er generaliseringen af os sexkøbere også at mange skulle være fysisk defekt og ikke kunne intragrere med piger på normal vis, det står i modstrid med andres pigers opfattelser, naturligvis forholder jeg mig kritisk til når nogen siger at mange gper inderst inde er mandehadere eller når en gp siger det om sexkøbere. Jeg tror at langt de fleste gper og sexkøbere ikke hader det modsatte køn og faktisk er ordentlige mennesker, ikke har fysiske defekter,at gpere ikke er incestofre og alt den dæmonisering folk har travlt med både om gpere og sexkøbere, man vælger i stedet at gøre de få repræsentative for de mange og det har man altid gjort både overfor gpere og overfor sexkøbere. Det afspejles jo fint i artiklen også hvor et citat fra ham BR fremhæves som et eksempel på tonen og et eksempel på Jasmins udsagn, men citatet er ikke repræsentativt for tonen herinde generelt på nogen måde, hvorfor ikke fremhæve alt det venlige som folk skriver om gper og som er flertallet af indlæg ? Ja der stod at hun har måttet slå fra sig en enkelt gang. Jeg ser mig selv som almindelig / normal, men måske jeg alligevel har en lille defekt?! Burde jeg ikke være gift, eller i det mindste have en kæreste / have haft en del kærester bag mig? Mere socialt anlagt, for den sags skyld Redigeret 22. December, 2014 af holstebronx 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. December, 2014 Jeg har aldrig nævnt 25%. Det er måske heller ikke Nikita man går til hvis man vil lave julenumre, så er man nok ude igen inden man har fået bukserne af. Sidst jeg besøgte en thai var samtalen, at hun huskede mig af udseende fordi at jeg var flink, men ikke kunne huske hvad vi snakkede om da det var længe siden. Men dem hun huskede allerbedst var røv hullerne som opførte sig dårligt og hvor de kom op at skændes. Kvindehader? måske ikke, men det må bestemt gå ind under, "mænd man ikke gider have besøg af igen" kategorien. Men ok, folk læser åbenbart ikke alt hvad jeg skrev i det tidligere indlæg... fred være med det Du begår desværre den fejltagelse at du ikke skelner mellem det klientel, der besøger en thai klinik og så det klientel, der besøger en dansk pige. Priserne på thai klinikkerne er lavere og tiltrækker derfor mere de "røvhuller", som du kalder dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 22. December, 2014 (edited) Du begår desværre den fejltagelse at du ikke skelner mellem det klientel, der besøger en thai klinik og så det klientel, der besøger en dansk pige. Priserne på thai klinikkerne er lavere og tiltrækker derfor mere de "røvhuller", som du kalder dem.Ikke i følge andre Eller også mener jeg: se der er forskel på hvem der besøger de forskellige typer piger. Så hvad den ene pige oplever behøver den anden ikke at opleve... Læs den som I vil Nå, nu smutter jeg sgu fra den her tråd :D Redigeret 22. December, 2014 af holstebronx Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. December, 2014 Og selv om man naturligvis kan være uenig med personerne, så er det urimelig at påstå de har løjet, eller at deres udtalelser er kontroversielle. Beklager du tager desværre fejl, Midtj. Jasmin har slået sig op som værende en "klog" og "intelligent" pige og derfor harmonere det bare ikke at komme med så bastante og provokerende udmeldinger, som hun gør i den artikel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sebsalabeb 16 Skrevet 22. December, 2014 Hej igen folkens! Jeg har fulgt debatten herinde over weekenden, og vil som lovet gerne give mit besyv med. Jeg kan ikke besvare alle kommentarerne eller kritikken, men jeg vil gerne svare på nogle af de generelle betragtninger, der fremhæves i debatten her. Min ambition med artiklen var at fremstille både de positive og de mere kontroversielle aspekter af interessefællesskabet på EroGuide, og det synes jeg sådan set er lykkedes, selv om det jo er umuligt at komme hele vejen rundt i én artikel. Interessefællesskaber har tit et særligt sprog, normer og værdier, som jeg har forsøgt at sætte fokus på. I artiklen forsøger jeg både at vise EG som et terapeutisk værktøj og et frirum, hvor man kan dele sine hemmeligheder - men også som et sted, hvor nogle mænd beskriver kvinder på en måde, som vil støde folk udenfor jeres miljø. Flere af jer anerkender denne balancegang, og det er jeg glad for. Andre synes ikke, jeg skulle have vist skyggesiderne, eller at jeg har ladet dem fylde for meget - Bukowskys anmeldelse, fx. Det er jeg uenig i. Debattonen og de grove brugere er en del af jeres virkelighed, også selv nogle af jer synes, den ikke er flatterende. Jeg viser også i artiklen, at flere brugere siger fra over for tonen. Og spørgsmålet om, hvorfor nogle mænd går til prostitueret, sidder læserne med, når de læser artiklen - så selvfølgelig skal jeg også afsøge det i artiklen. Jasmin retter en kritik mod en del af brugerbasen på EroGuide, et site som hun ellers holder meget af at bruge. Jeg synes ikke, hun bliver udlagt som et sandhedsvidne i artiklen - lige som Henrik taler hun om sine oplevelser, det hun kan se og læse herinde. Hun er en erfaringskilde, ikke et ekspertvidne. Flere af jer angriber hende så - ret personligt synes jeg i øvrigt - for at rette en kritik mod sitet eller nævne et tal, som er uvæsenligt for hendes indholdet i hendes kritik. Hvis jeg var EroGuide-bruger, ville det mere interessante spørgsmål for mig i stedet være: Hvis debattonen herinde kan virke anstødelig for en endog meget aktiv kvindelig bruger som Jasmin, er det så noget, I bør reagere på? Svaret kan jo sagtens være 'Nej', for sådan er debattonen, og det skal den blive ved med at være. Det har jeg ingen holdning til. Men som jeg ser det, var Jasmins hensigt at give en kritik, der kunne skubbe sitet i en - for hende - bedre retning. Den kritik er så ikke blevet modtaget ret åbent herinde. Jeg kan godt forstå, at Henrik ønskede at anonymisere sit EG-brugernavn, når jeg læser nogle af kommentarerne herinde nu. Det er umuligt at komme hele vejen rundt om en fællesskab som EroGuide, og det er umuligt at snakke med alle jer brugere. Jeg har talt med en 6-7 brugere, som ønskede at medvirke. De har været mit vindue ind til jeres virkelighed, sammen med de offentligt tilgængelige indlæg, jeg har kunnet læse herinde på sitet. Som journalist er det mest interessante spørgsmål for mig, om balancegangen mellem det positive og det kontroversielle er ramt rigtigt i artiklen - her er jeg enig med flere andre brugere herinde, der efterlyser, hvad man I stedet skulle have fokuseret på. Dén debat er interessant for mig, og den vil jeg gerne deltage i herinde fortsat Tak for jeres fortsatte hjælp, ris og ros! Sebastian 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 22. December, 2014 Sidder selv med et digert forarbejde til en mulig reportage om Tyskland, som endte med ikke at komme i brug til DR, men som jeg mener er velegnet til rette medie på print. Jeg overvejer hvem jeg bør tage kontakt til? Venlig hilsen Rejsenetværk Den reportage vil jeg gerne nærlæse inden du du offentliggøre den... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 22. December, 2014 Sebastian Jeg skal gøre det lidt kort denne gang Det har intet at gøre med at du ikke skulle have vist skyggesiderne, vi alle ved at der findes enkelte herinde med en træls måde at være på og formulere sig på. De få personers indlæg er bare ikke repræsentative i forhold til det typiske indlæg herinde. Du burde i det mindste have det krydret med de mange flere respektfulde og venlige anmeldelser der findes. Så havde du nuanceret din artikel men det passede nok ikke ind i din dagsorden og i Jasmins citater. At du kun vælger at citere Jasmin viser igen at du ikke har haft til formål at skabe en nuanceret artikel. Jasmin er firkantet og du kan læse gennem hendes mange indlæg at hun ofte har holdninger andre piger er uenige i. Jasmin har ret i hendes kritik at tonen herinde hos enkelte, Jasmin har mange gode betragtninger om flere forhold som jeg har nævnt flere gange. Men når du citerer hende for at mange af hendes kunder er fysisk defekte, ikke kan intragere med piger normalt, mange har kvindelede grænsende til kvindehad, og du vælger at ignorere indlæg fra andre piger herinde som siger det modsatte og vælger kun at citere en kontroversiel pige herinde så skaber det igen billedet af at du havde en dagsorden med din artikel og at artiklen er unuanceret. Grunden til at så mange reagerer som de gør skyldes at du ikke har skabt en nuanceret artikel i vores øjne, så kan du være enig eller ej men du har ikke andre muligheder end at tage vores holdning til efterretning også. Jeg er skide træt af at høre at fordi jeg er fan af et fodboldhold så er jeg en af de tosser fra en kedelig fanfraktion. Jeg et skidetræt af at høre at fordi jeg besøger gper så besøger jeg ynkelige incestofre. Jeg er skidetræt af at høre at fordi jeg er sexkøber så er jeg nok en af de mange sexkøbere der er fysisk defekte, ikke kan snakke med en pige og risikoen for at jeg er kvindehader er rimelig stor også. Den dæmonisering af både gper og sexkøberne som samfundet omkring os viser gper og sexkøberne er generaliserende og din artikel og flere af de citater du bringer er ikke repræsentative for indlæg eller brugere herinde, og det er ærligt, havde du skabt en anden og mere nuanceret artikel havde kritikken fra mig og andre været helt anderledes. Din artikel som jeg har nævnt har også sine positive sider, både om GFE og flere andre ting er faktisk ret godt. Der hvor den halter i mine øjne er at du vælger citater fra en BR og hans citater er ikke sådan som vi normalt skriver, de er den helt klare undtagelse og hvorfor vælger du ikke en typisk anmeldelse i stedet men det havde så ikke passet ind i Jasmins citater og din dagsorden så havde du haft et problem og måtte have forholdt til hvordan vi egentlig typisk skriver om pigerne herinde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 22. December, 2014 Hej Nille Du må meget gerne komme forbi, og læse mit oplæg på 16 sider. Dem jeg kender og som jeg har vist det, synes det er et rigtigt godt oplæg til en journalistisk proces, men til beroligelse så forhåndsinvolverer det ingen, hverken du eller andre. Det er simpelthen blot bedre egnet til print end levende billede og levende lyd, hvor ingen jo heller ville deltage på sådan vis som Miss Maise, Findus med flere på så fremragende vis gjorde det i DR's produktion om den hjemlige branche. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tywin Lannister Skrevet 22. December, 2014 Hvem skulle journalisten dog spørge? Du forlod jo officielt skuden i august, og efter den afsked, var der vel ingen, der kunne forestille sig, at du nogensinde ville stikke snuden herind igen. Kniber det lidt med at læse indenad? Jeg skriver ingen steder i det indlæg, at jeg forlader EG. Ingen... Jeg skriver at jeg ville skrue ned for min tilstedeværelse, hvilket var præcis hvad der skete. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 22. December, 2014 (edited) Hej igen folkens! 1. Debattonen og de grove brugere er en del af jeres virkelighed, også selv nogle af jer synes, den ikke er flatterende. Jeg viser også i artiklen, at flere brugere siger fra over for tonen. ... 2. Som journalist er det mest interessante spørgsmål for mig, om balancegangen mellem det positive og det kontroversielle er ramt rigtigt i artiklen - her er jeg enig med flere andre brugere herinde, der efterlyser, hvad man I stedet skulle have fokuseret på. Dén debat er interessant for mig, og den vil jeg gerne deltage i herinde fortsat Tak for jeres fortsatte hjælp, ris og ros! Sebastian Sebastian, jeg er ikke tilfreds med dit modsvar... det er jo en gang diplomatisk sludder. Du har ikke svaret konkret på min/vores kritik. Artiklen og citaterne er ikke repræsentative for flertallet på EG. 1. Debattonen og de grove brugere fylder ikke ret meget i den store helhed, der bliver modereret og grove tråde bliver lukket. Langt de fleste brugere opfører sig pænt og har respekt for hinanden også for kvinder ! Der er generel consensus om at tonen bør være respektable herinde. 2. Du vil gerne fremhæve det kontroversielle på EG, ved at lade en kvinde (en GP som har intim kontakt med mænd - det forstærker udtalelsen) udtaler sig om, at 25% af mændene på EG og måske i samfundet er kvindehadere. 25% er meget ! Artiklen starter positiv men ender i det negative, hvorfor har du beskåret artiklen således ? Artiklen efterlader et indtryk af, at mænd er ensomme, impotente, har seksuelle og følelsesmæssige problemer, derfor køber de sex... Det vil passe på nogle mænd, men absolut ikke på alle mænd som køber sex. Mange mænd er i et forhold, gift eller har en partner, de bruger købesex til at opfylde fantasier og som ekstra krydderi i livet. PS. Hvad er pornofletninger ? Redigeret 22. December, 2014 af Nille 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bangbros Skrevet 22. December, 2014 (edited) Mange mænd er i et forhold, gift eller har en partner, de bruger købesex til at opfylde fantasier og som ekstra krydderi i livet. Ja, og selv mange af os der ikke er gift eller i forhold fungerer faktisk ganske godt, også i vores samspil med kvinder, uanset om de er GP'er eller ej. Redigeret 22. December, 2014 af Bangbros 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sebsalabeb 16 Skrevet 22. December, 2014 Kære Aros Jeg har også inkluderet en respektfuld anmeldelse af Jasmin, så jeg er ikke enig i, at den type anmeldelse ikke er med. Men uanset hvad er det umuligt at være repræsentativ, det kan ingen enkeltstående anmeldelse holde til at være Målet med artiklen er i stedet at vise nuancerne, det gode og det ekstreme. Den opgave mener du så ikke er løst fyldestgørende, det tager jeg selvfølgelig til efterretning. Jeg er ikke enig, men det behøver vi heller ikke at være. Tidligt har jeg rent stilistisk valgt at følge to personer på sitet. Det er et simpelt spørgsmål om, at læserne skal lære dem at kende - ingen kan holde til at læse om 20 forskellige personer. Og selvfølgelig kan deres udtalelser ikke være repræsentative, men det er der jo heller ingen, der beder dem om. De udlægger deres version af virkeligheden, derfra kan man så debattere, være enig eller uenig. Men man kan ikke bede dem være repræsentative - et menneske kan jo kun tale for sig selv. Der var i øvrigt ikke andre kvinder på sitet, der havde lyst til at deltage i artiklen. Hvad angår fodboldanalogien, incestofre, med videre, så læser jeg slet ikke den form for dæmonisering af sexkøbere ind i teksten. Selv Jasmin taler om et mindretal på sitet. Henrik er eksponent for den reflekterende og sympatiske sexkøber - det er i hvert fald mit indtryk af ham. Hvad Jasmin så oplever med sine kunder og er svært for mig at bestride, med mindre man skal til at lave en helt anden form journalistik end den, jeg laver! Jeg er glad for, at du er glad for dele af artiklen. Så bare for at slå det fast: Jeg tror ikke på, man nogensinde kan finde et eksempel - i dette tilfælde en anmeldelse eller en bruger - der er repræsentativ for så stort et site med så mange brugere. Men man kan forsøge at skildre forskellighederne, yderlighederne, forskellene - og så lade læseren reflektere kritisk over dem. Lige som I gør her. /Seb Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 22. December, 2014 Jeg skriver ingen steder i det indlæg, at jeg forlader EG. Ingen... Jeg skriver at jeg ville skrue ned for min tilstedeværelse, hvilket var præcis hvad der skete. Tywin, er du blevet fejlciteret i artiklen ? Citat fra artiklen: "Henrik mener ikke, han er i fare for at blive forelsket, men det sker for andre, f.eks. for brugeren Tywin Lannister, der forlod sitet i august. »Jeg har aldrig lagt skjul på, at mit formål med at købe sex var at få det bedre. Det har jeg også fået,« skriver Tywinn, men tilføjer så: »De problemer, der gjorde, jeg havde det skidt, er jo ikke blevet løst. Jeg er stadig ensom, og jeg har stadig trang til at isolere mig. Mangel på sex og nærhed var simpelthen ikke mit største problem – og jeg burde have løst de andre først.« " 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. December, 2014 (edited) Men som jeg ser det, var Jasmins hensigt at give en kritik, der kunne skubbe sitet i en - for hende - bedre retning. Den kritik er så ikke blevet modtaget ret åbent herinde. Tanken har selv strejfet mig, så spot on der. Man kan så være enig eller uenig i, om det er ok, at bruge en artikel som middel i sine bestræbelser på, at få ændret på princippet "Her er der meget højt til loftet". Jeg havde nok ikke gjort det, men omvendt kan jeg såmænd sagtens forstå, at det selvfølgelig har konsekvenser, når det på et offentligt site som EG tillades at skrive og debattere i tone, som af mange opfattes som fordømmende. Det fremkommer nok også tydeligt, at et markant kendetegn for brugere lidt paradoksalt er: Til tider Hård tone kombineret med ekstrem sårbarhed krydret med en fristende lyst til at påtage sig offerrollen hver gang der i medierne tegnes forskellige kritiske billeder af branchen. Et eller andet sted er det måske også værd at hæfte sig ved, at der faktisk også findes både piger og gæster, der ikke føler sine bevæggrunde og værdier ramt, blot fordi det måske ikke er så pokkers interessant at skrive, at der rent faktisk også findes ganske normale og velfungerende mænd og kvinder i branchen. - Heldigvis findes der jo også mange der ikke forventer at et mere normaliseret syn på køb af seksuelle oplevelser skal skabes af medierne eller vore politikkere. Disse personer har typisk valgt at enten droppe dobbeltlivet, om ikke andet så i hvert fald over for udvalgte personer i deres netværk, familie m.v. Jeg er rimelig sikker på, at disse stærke personligheder rent faktisk bidrager til en forhåbentlig normalisering (over tid) af noget egentligt ganske naturligt. Redigeret 22. December, 2014 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. December, 2014 Kniber det lidt med at læse indenad? Jeg skriver ingen steder i det indlæg, at jeg forlader EG. Ingen... Jeg skriver at jeg ville skrue ned for min tilstedeværelse, hvilket var præcis hvad der skete. "Og til alle herinde. Tak for to gode år! Det har været hyggeligt at lære jer at kende, og jeg er blevet ekstremt meget klogere på mange ting af at følge debatterne herinde. I må have det godt allesammen . Pas nu godt på hinanden." Så er det nok bare mig, der totalt har misforstået denne afskedssalut. Beklager. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sebsalabeb 16 Skrevet 22. December, 2014 Kære Nille - 1. Debattonen og de grove brugere fylder ikke ret meget i den store helhed, der bliver modereret og grove tråde bliver lukket. Langt fleste brugere opfører sig pænt og har respekt for hinanden også for kvinder ! Der er generel consensus om at tonen bør være respektable herinde. Det er Jasmin så uenig i. Hun føler stemmen er grov og 'for meget' for omkring et relativt stort mindretal af de mandlige brugere herinde. Jeg ved ikke, hvordan jeg kan svare på kritikken her - det er jo hendes oplevelser, jeg gengiver. 2.Du vil gerne fremhæve det kontroversielle på EG, ved at lade en kvinde (en GP som har intim kontakt med mænd - det forstærker udtalelsen) udtaler sig at 25% af mændene på EG og måske i samfundet er kvindehadere. 25% er meget ! Jeg vil gerne skildre nuancerne på EG, det gode og det dårlige. Det synes jeg også er resultatet. Artiklen starter positiv men ender i det negative, hvorfor har du beskåret artiklen således ? Artiklen er ikke skåret efter positiv/negativ, men efter emner, delbeskrivelser af interessefællesskabet. Først lærer vi Henrik og sitet at kende, så Jasmin og debattonen. Derefter GFE-konceptet og til slut spørgsmålet om, hvorfor mænd køber sex. Jeg synes ikke nogen af delene er entydigt positive eller negative. Artiklen efterlader et indtryk af, at mænd er ensomme, impotente, har seksuelle og følelsesmæssige problemer, derfor køber de sex... Det er ikke sådan, Henrik beskriver sig selv. Jasmin udlægger det sådan, at dele af hendes brugere har det sådan. Det synes jeg viser forskelligheden. Men til syvende og sidst er det to menneskers holdning, selvfølgelig er det ikke repræsentativt. Det vil passe på nogle mænd, men absolut ikke på alle mænd som køber sex. Mange mænd er i et forhold, gift eller har en partner, de bruger købesex til at opfylde fantasier og som ekstra krydderi i livet. Det er da skønt for dem! Henrik beskriver det også som et ekstra krydderi i livet, det samme lyder det i anmeldelsen af Jasmin i artiklen. Så det synes jeg også er med. PS.Hvad er pornofletninger ? Det synes jeg er sådan nogle cheerleader-rottehaler. Måske er det kun mig, der får de billeder over nethinden, når jeg bruger det ord /Seb 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 22. December, 2014 (edited) Hej synes nu artiklen var god, det viser hvad jasmin mener på godt og ondt og de som stiller op..... som kunde ved hende kan man så tænke hvad hun mener om dig. men at jasmin ønsker debatten ændre er jo helt sikkert, hun vil jo gerne være målestokke for hvad der rigtigt og forkert, som visse andre har tildens også, men var der en grund til hun blev sendt på pause, samt har hun jo selv flere gange vist hun også har en hård tone... og hvis man er utilfreds med artiklen kunne du jo selv være stået frem over for journalisten, det var muligt. prøvemanden Redigeret 22. December, 2014 af prøvemanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 22. December, 2014 Sebastian Jasmin udtaler at MANGE af kunderne er folk med fysiske defekter og som ikke kan omgås piger på normal vis. Det er i min verden ikke et mindretal når man bruger ordet mange og det er i min verden dæmoniserende. Hendes snak om 25 % af alle mænd som have kvindelede grænsende til kvindehad er kun en del af det. Jeg synes stadig ikke at din artikel kommer ret godt omkring sexkøberen og havde ønsket at havde have valgt flere piger end den kontroversielle Jasmin at citere, og at du ikke tillagde en som BR mere plads i artiklen end hans anmeldelser fylder ud af de mange tusinde anmeldelser der er på forummet. Du har nemlig en af de mest trælse anmeldelser herinde fra og den er ikke repræsentativ på nogen måde for den måde vi skriver på generelt. Du og Jasmin skal også have ros for den del artiklen der omhandler de andre forhold som sagt, og så må jeg jeg også tage din holdning til efterretning til min kritik :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 22. December, 2014 Hej synes nu artiklen var god, det viser hvad jasmin mener på godt og ondt og de som stiller op..... som kunde ved hende kan man så tænke hvad hun mener om dig. men at jasmin ønsker debatten ændre er jo helt sikkert, hun vil jo gerne være målestokke for hvad der rigtigt og forkert, som visse andre har tildens også, men var der en grund til hun blev sendt på pause, samt har hun jo selv flere gange vist hun også har en hård tone... og hvis man er utilfreds med artiklen kunne du jo selv være stået frem over for journalisten, det var muligt. prøvemanden Nu drejede oplæget til artikelen sig ikke om Jasmin; men om Eroguide. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg