sebsalabeb 16 Skrevet 7. November, 2014 Kære EroGuide-brugere Jeg er journalist på Dagbladet Information og i gang med en artikel om subkulturer på internetforaer - herunder også EroGuide. Jeg vil gerne kontakt med brugere, der vil fortælle mig om fællesskabet på EroGuide, hvad de bruger sitet til - og hvorfor. Det handler ikke om forbud mod købesex eller andre gamle travere inden for prostitutions-journalistikken. Det er ikke mit mål at hænge nogen ud, men at forstå jeres community bedre. Det er muligt at være anonym, men jeg vil gerne mødes med vedkommende. Hvis du har lyst til at tale med mig, er jeg herinde på brugeren eller på mail: [email protected] På forhånd tak for hjælpen - og hav en dejlig weekend! Sebastian Stryhn Kjeldtoft 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 7. November, 2014 jeg vil gerne hvis det vel t mærke er interessant for dig at se hvad ikke kun mændene men også pigerne bruger sitet til 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 8. November, 2014 jeg vil gerne hvis det vel t mærke er interessant for dig at se hvad ikke kun mændene men også pigerne bruger sitet til Vis ham bare det hele Jasmin. Men han bør betale fuld pris. Kære EroGuide-brugere Jeg er journalist på Dagbladet Information og i gang med en artikel om subkulturer på internetforaer - herunder også EroGuide. Vi er altså ikke nogen subkultur. Vi er bare en interessefællesskab, uden en egentlig fælles dagsorden. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 8. November, 2014 Øv altså Midtj, nu fik du ødelagt hans artikel. Der er jo ikke meget ved at skrive og læse om et interessefælleskab; en subkultur lyder meget mere spændende, næsten mystisk, lidt logeagtigt (fissefissefezfez). 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. November, 2014 Subkultur ??? Den slags forudtagenhed gør at jeg ihvertfald ikke vil deltage..... ellers ville jeg nok ikke haft noget imod det. Ikke til en seriøs avis ihvertfald. Nu blev Information så stemplet som useriøs. TVR Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 8. November, 2014 Subkultur ??? Den slags forudtagenhed gør at jeg ihvertfald ikke vil deltage..... ellers ville jeg nok ikke haft noget imod det. Ikke til en seriøs avis ihvertfald. Nu blev Information så stemplet som useriøs. TVR Subkultur og interessefællesskab er to sider af samme sag. Hvorfor strides om ord? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 8. November, 2014 Subkultur ??? Den slags forudtagenhed gør at jeg ihvertfald ikke vil deltage..... ellers ville jeg nok ikke haft noget imod det. Ikke til en seriøs avis ihvertfald. Nu blev Information så stemplet som useriøs. TVR Kære tvr Hvis det nu blev ændret til, - og som jeg synes det også kan kaldes: en mikrokultur blandt mange tusinder af andre forskellige mikrokulturer, og alle med hver sit mindset i deres interessefællesskab. Alle disse mikrokulturer udgør samlet den danske makrokultur = den danske folkekultur, som f.eks. udlændinge ser på os - og oplever os. Jeg er enig med dig at sub- virker negativt - klinger lidt i retning af subsistensløs, som er noget lidt andet. Det er et engelsk ord Subculture der er importeret til det danske sprog og tilrettet som "subkultur". Subkulturer er mange ting - både det negative og det positive eks. rockerne/banderne på Nørrebro/hackere på nettet - - - - - og i den anden ende af skalaen: "ildsjæle" : natteravnene/læger uden grænser/alle de frivillige i vores idrætsklubber osv osv Personligt har jeg ikke noget imod at være medlem på EG selvom omverdenen benævner som subkultur - foretrækker dog ordet mikrokultur som jeg synes er mere positivt. En artikel i Information om subkulturer på nettet kan næppe på nogen måde skade dagbladet Information. Mange hilsner Nyder livet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bukowsky Revival 745 Skrevet 8. November, 2014 Det er da helt klart en subkultur ellers ville vi da ikke gemme os bag synonymer! Og ellers nej tak til at deltage, men da altid interessant at et så seriøst dagblad som Information har fundet vores site interessant! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 9. November, 2014 (edited) Kære tvr Hvis det nu blev ændret til, - og som jeg synes det også kan kaldes: en mikrokultur blandt mange tusinder af andre forskellige mikrokulturer, og alle med hver sit mindset i deres interessefællesskab. Alle disse mikrokulturer udgør samlet den danske makrokultur = den danske folkekultur, som f.eks. udlændinge ser på os - og oplever os. Jeg er enig med dig at sub- virker negativt - klinger lidt i retning af subsistensløs, som er noget lidt andet. Det er et engelsk ord Subculture der er importeret til det danske sprog og tilrettet som "subkultur". Subkulturer er mange ting - både det negative og det positive eks. rockerne/banderne på Nørrebro/hackere på nettet - - - - - og i den anden ende af skalaen: "ildsjæle" : natteravnene/læger uden grænser/alle de frivillige i vores idrætsklubber osv osv Personligt har jeg ikke noget imod at være medlem på EG selvom omverdenen benævner som subkultur - foretrækker dog ordet mikrokultur som jeg synes er mere positivt. En artikel i Information om subkulturer på nettet kan næppe på nogen måde skade dagbladet Information. Mange hilsner Nyder livet Jeg har da heller ikke noget imod at være medlem af EG. Jeg har noget imod at det bliver kaldt SUB-kultur. Og jeg synes det peger henad noget fordækt og negativt. Jeg er ikke medlem af noget fordækt og negativt. Jeg er så main stream som man kan blive. Jeg bliver sur, hvis jeg stemples som andet, og det synes jeg lige denne journalist har gjort. Hverken mere eller mindre. Og ja, vi er anonyme, men det er vi altså bare. De piger jeg har besøgt kender mit rigtige navn, jeg skammer mig ikke og jeg gemmer mig ikke. Så om vi havde været anonyme eller ej, havde jeg stadig været medlem. Folk må sådan set kalde mig hvad de vil - og sige til mig hvad de vil. For at de skal have nogen relevans (i mine øjne) skal der en vis seriøsitet til. Den undgår Information med det ordvalg, og derfor kan jeg ikke tage dem seriøst. Hvis en person jeg respekterer siger noget til mig, gør det indtryk. Hvis en person jeg IKKE respekterer siger noget, er jeg ligeglad. En person jeg ikke respekterer kan simpelt hen ikke fornærme mig, uanset hvad han/hun gør !! Information kan fornærme mig, for jeg læser den, og har syntes om den lige indtil nu. Nu ryger de på mit indre "ignore" område, de kan ikke længere fornærme mig. Og jeg har lige opsagt mit abonnement. Længere er den egentlig ikke. Og jeg er ikke længere vred Redigeret 9. November, 2014 af tvr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 9. November, 2014 Uha EG er total loge-agtig med hemmelige klaner og fraktioner, vi har hemmelig optagelsesritualer (der dyrkes sex), vi dyrker "the Dark Force" og går rundt i sorte Sith-kåber... Jeg synes at EG er blevet stor nok og yderlige fokus på EG med avis/internet arktikler vil tiltrække endnu flere bruger (det betyder også flere trolls og klaphatte) Så er det nødvendig med mere fokus på EG i medierne ? 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 9. November, 2014 Selvfølgelig er det en subkultur, især chatten, som vi selv har omtalt som et parallelunivers. Du skulle tage at besøge chatten, Sebastian. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sebsalabeb 16 Skrevet 10. November, 2014 Hej folkens Tak for de mange positive henvendelser for mit journalistiske projekt. Jeg har taget kontakt til flere af jer for at suge mere viden til mig og blive klogere Jeg beklager, at nogen af jer har taget anstød af begrebet 'subkultur'. Det mener jeg ikke i nogen negativ forstand, som flere af jer også har påpeget. Vi kan også kalde det for et interessefællesskab. Fransisco - jeg tager et kig på chatten og følger med. Er der andre dele af EroGuide, I mener er særligt vigtige for mig at forstå? Jeg læser selvfølgelig op og følger med, men byd endelig ind, hvis der er noget. God mandag, Sebastian 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Leecher 190 Skrevet 10. November, 2014 Hej folkens Er der andre dele af EroGuide, I mener er særligt vigtige for mig at forstå? Jeg læser selvfølgelig op og følger med, men byd endelig ind, hvis der er noget. God mandag, Sebastian Jeg vil foreslå dig og dagbladet at i finder nogen damer der tænder jer. Derefter booker i nogen kneppe seancer og efterfølgende anmelder oplevelsen. Når dette er gennemført så forstår i "logen" og den formål. Yderligere må det kunne lade sig gøre at trække det fra i skat som driftsudgift. Happy fucking ;-) 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 10. November, 2014 Det er da helt klart en subkultur ellers ville vi da ikke gemme os bag synonymer! Og ellers nej tak til at deltage, men da altid interessant at et så seriøst dagblad som Information har fundet vores site interessant! Seriøst dagblad. Hulk, skrig, grin og gråd. Det tager mig lige lidt at komme over den udmelding. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 10. November, 2014 Helt uenig Onslow Jeg oplever klart Information som en seriøs velskrevet avis, hvor man kan være politisk uenig eller ikke med dens ledere og fokus på temaer, men i modsætning til som jeg opfatter Politiken, som Information velsagtens i et vidt omfang deler læsere med, der repræsenterer Information som jeg ser det, ikke den radikale cafelatte kreative klasse på samme selvgode/retfærdige måde som Politiken, der i mine øjne lige så godt kunne være partiavis for De radikale, hvilket ingen ros udgør hos mig. Jeg har derfor personligt fuld tillid til at interesserede kan stole på, at de trygt kan samarbejde med en journalist fra Information i det ærinde han har oprettet sig herinde. Venlig hilsen Rejsenetværk 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 10. November, 2014 Det er beskæmmende at enhver henvendelse herinde fra "udenforstående" medier altid behandles så dårligt, der skal liiiige markeres af stedets wanna-bee alfahanner. (ingen nævnt ingen glemt) - der altid selv skal lufte deres fordomme overfor de medier og universiteter der ulejliger sig med i det mindste at undersøge sagerne.... De gange jeg har talt med journalister og studerende har de alle været fornuftige, oprigtigt interesserede og fordomsfrie i tilgangen. 10 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 10. November, 2014 (edited) Kære Sebastian - lidt anden info til dig På EG er du jo også havnet på et internetfora hvor der også er annoncer fra pigerne, og måske er der en "usynlig Information tråd" tilbage til fortiden - som du slet ikke kender Noget fra min egen fjerne fortid dukkede pludselig i forbindelse med dit indlæg, og det er at helt tilbage i slut 70érne og i 80érne hvor Information selv bragte annoncer fra massagepigerne og det samme gjaldt "Tolipikken" - dog ikke mange annoncer. Jeg erindrer, at begge aviser hver især havde 5 - 10 massageannoncer. Ekstra Bladet havde i samme tidsperiode 30 - 35 massageannoncer - jamen flere var der altså ikke flere dengang, der var ikke så mange massageklinikker på landsplan. - - og hvor ved jeg det fra?? - jo, - jeg havde selv min annonce et par gange i Information i de samme spalter som massagepigerne, og for den gode ordensskyld så var det seksuelle ydelser jeg tilbød kvinderne derude i samfundet . Men det mest effektive sted at annoncere var og blev Ekstra Bladet i de samme spalter som massagepigerne - mere respons. Og til sidst så er dette indlæg blot ment som en bonus info - og ikke kritik af dit projekt og ej heller kritik af dagbladet Information Held og lykke med din artikel Mange hilsner Nyder livet Redigeret 10. November, 2014 af Nyder livet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 10. November, 2014 (edited) Det er beskæmmende at enhver henvendelse herinde fra "udenforstående" medier altid behandles så dårligt, der skal liiiige markeres af stedets wanna-bee alfahanner. (ingen nævnt ingen glemt) - der altid selv skal lufte deres fordomme overfor de medier og universiteter der ulejliger sig med i det mindste at undersøge sagerne.... De gange jeg har talt med journalister og studerende har de alle været fornuftige, oprigtigt interesserede og fordomsfrie i tilgangen. Jeg er lidt nysgerrig: Kom der noget positiv ud af din medvirken eller fik du feedback på din deltagelse ? Jeg er lidt skeptisk fordi jeg ikke ønsker at spilde min tid og medvirke, hvis jeg ikke får noget respons på min medvirken. Det er set før at journalister fordrejer eller beskærer tingene efter deres synsvinkel eller agenda. Seneste var det set i TV-udsendelsen ("To blowjobs, tak") hvor Miss Maise og Findus herfra medvirkede, jeg synes udsendelsen bar præg af negativitet, mathed, (selvom de nok forsøgte at være neutral). Findus (modigt at du turde medvirke, respekt for det) var sløret til og stemmen blev forvrænget, som en anden kriminel person (jeg formoder det er han naturligvis ikke) men det var det indtryk jeg fik da jeg så udsendelsen med kritiske øjne. Miss Maise fik ikke meget taletid og blev kraftig beskåret. Udsendelsen afsluttede med at skildre gadeprostitution i Istedgade, det var det sidste billede/indtryk seerne fik af udsendelsen, ikke særlig opløftende eller positiv indtryk. "To blowjobs, tak". http://www.dr.dk/Nyheder/Artikler/2014/05/12/154305.htm Redigeret 10. November, 2014 af Nille 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 10. November, 2014 En bruger herindefra blev næsten på dato for to år siden interwievet til Politiken. Udover at skulle køre et stykke vej rev vedkommende en hel dag ud af sin kalender og tilbragte den sammen med journalisten. Artiklen blev skrevet, men aldrig bragt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 10. November, 2014 En bruger herindefra blev næsten på dato for to år siden interwievet til Politiken. Udover at skulle køre et stykke vej rev vedkommende en hel dag ud af sin kalender og tilbragte den sammen med journalisten. Artiklen blev skrevet, men aldrig bragt. Netop min anke. Hvorfor blev artiklen ikke bragt ? Var det dig BX som medvirkede ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 10. November, 2014 Jeg syens absolut at jeg har fået noget ud af samtalerne/interviewene - og i enkelt tilfælde har jeg stadig erfaringsudveksling med en studerende fra Århus Universitet. Jeg tror som udgangspunkt vi skal huske at det vi om brugere af prostituerede ser som den eviggyldige sandhed fuldt af lyksagligheder for både os og pigerne ser HELT anderledes ud fra den andet side af bordet. Vi kan derfor ikke forvente (uanset hvor godt og velargumenteret vi præsenterer "vor" side af sagen) at opleve positiv interesseopfyldelse i form at af modparten lægger sig ladt på gulvet og overgiver sig Men vi kan måske flytte lidt - gradvist og ikke nødvendig med eksponentiel hast. Det er ihvertfald sikkert, at vi opnår ikke en accept/forståelse ved at neglicere henvendelser eller straks skyde enhver interesse ned med henvisning til eventuelle tidligere oplevelser med medier. Når man i nattens mørke hører hove - så tænk "hest" og ikke "zebra" - oftest er den enkle forklaring den bedste 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 10. November, 2014 Nille jeg er fuldstændig uenig i at det samlede indtryk af den serie af udsendelser DR lavede gav et negativt billede, hverken af sexsælger eller køber. Går man ned i detaljerne kan man selvfølgelig fremføre saglig kritik, og det er også på sin plads, men hvis jeg skal prøve at vurdere ud fra tredje person/familien Danmark, var de udsendelser som jeg ser det til gavn for den interesse vi har i, at der ikke opstår bred folkelig opbakning bag at gøre det kriminelt at købe sex. Her var det af meget stor betydning at både Miss Maise, Findus og flere med dem stillede sig til rådighed for de programmer sådan som de gjorde - stor tak til jer alle for at gøre det, i vores alles interesse her på EG. På den ene side bør man tilgå journalister og medier kritisk, men jeg vil på den anden side gerne appellere til at vise mere imødekommenhed overfor en del af de medier der henvender sig, end den afvisende holdning der ofte kommer til udtryk her i forum på EG. Ekstrabladet vil jeg personligt afvise skulle de henvende sig - særligt efter at jeg sammen med Loui De Palma så dokumentar filmen "Ekstrabladet uden filter" - efterfølgende var jeg kun bestyrket i at den avis bør man ikke involvere sig med, men finde andet medie, hvis man har noget på hjerte af interesse for en journalist. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 10. November, 2014 Jeg syens absolut at jeg har fået noget ud af samtalerne/interviewene - og i enkelt tilfælde har jeg stadig erfaringsudveksling med en studerende fra Århus Universitet. Jeg tror som udgangspunkt vi skal huske at det vi om brugere af prostituerede ser som den eviggyldige sandhed fuldt af lyksagligheder for både os og pigerne ser HELT anderledes ud fra den andet side af bordet. Vi kan derfor ikke forvente (uanset hvor godt og velargumenteret vi præsenterer "vor" side af sagen) at opleve positiv interesseopfyldelse i form at af modparten lægger sig ladt på gulvet og overgiver sig Men vi kan måske flytte lidt - gradvist og ikke nødvendig med eksponentiel hast. Det er ihvertfald sikkert, at vi opnår ikke en accept/forståelse ved at neglicere henvendelser eller straks skyde enhver interesse ned med henvisning til eventuelle tidligere oplevelser med medier. Når man i nattens mørke hører hove - så tænk "hest" og ikke "zebra" - oftest er den enkle forklaring den bedste "brændt barn skyr ilden" der er sikkert mange ildsjæle som er frisk på at medvirke i håb om at bidrage positiv. Jeg stiller bare krav og spørgsmålstegn ved formålet og agendaen inden jeg vil medvirke. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 10. November, 2014 Hej igen journalist, Som du kan se af blandt andet mit indlæg, er der en lidt blandet holdning til "din slags" (undskyld udtrykket). For ikke længe siden var der en "kollega?" til dig (kan ikke lige finde tråden - måske andre kan?), som førte sig frem og skrev at han snart ville skrive en større artikel om os - den lader stadig vente på sig!! Dit valg af begrebet "subkultur" har du forklaret, men ikke hvad det specifikt er du vil bruge os til. Du skriver: "Jeg er journalist på Dagbladet Information og i gang med en artikel om subkulturer på internetforaer - herunder også EroGuide." Jeg har svært ved at gennemskue, om det er en meget generel artikel om internetfora/interessefællesskaber/"subkulturer", du vil undersøge og skrive om, eller det er mere specifikt om Eroguide-brugere og brugere af beslægtede fora. Måske du vil uddybe!? Venlig hilsen Brutus 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg