Hop til indhold
Gæst

Love love

Recommended Posts

Gæst

Går her og der og filofere over livets gang. Året der snart er ovre og hvad der ellers sker her i livet...

Måske det er alderen, måske livets indspark, måske ydre omstændigheder osv osv, men et spørgsmål dukker en del op i mine tanker.

Hvad er ægte kærlighed?

Hvad er det for jer?

Hvordan mærker i det?

Hvordan følels det?

Hvordan viser i det?

Hvordan modtager i det?

Jeg har mange slags kærlighed, en til hvert af mine børn, mine forældre, bedsteforældre, veninder, venner, dyr, kæreste, naturen....

Men tankerne kommer alligevel - hvad er ægte kærlighed, for de følelse alle forskelligt...

Håber i forstår og vil bidrage ærligt til min nysgerrighed her smil.

Karma kys til jer alle. Kh Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Går her og der og filofere over livets gang. Året der snart er ovre og hvad der ellers sker her i livet...

Måske det er alderen, måske livets indspark, måske ydre omstændigheder osv osv, men et spørgsmål dukker en del op i mine tanker.

Hvad er ægte kærlighed?

Hvad er det for jer?

Hvordan mærker i det?

Hvordan følels det?

Hvordan viser i det?

Hvordan modtager i det?

Jeg har mange slags kærlighed, en til hvert af mine børn, mine forældre, bedsteforældre, veninder, venner, dyr, kæreste, naturen....

Men tankerne kommer alligevel - hvad er ægte kærlighed, for de følelse alle forskelligt...

Håber i forstår og vil bidrage ærligt til min nysgerrighed her smil.

Karma kys til jer alle. Kh Line

Hey Line Pigen.. At reflektere er bestemt en god ting, at kunne i livet. Man kan ændre på sig selv når der er ting, man ikke er helt stolte af. Jeg, skal da prøve at, give mit besyv i din tråd her. 

 

Det er store begreber du, her beder os om, at svare på Line. Hehehehe. hvad er kærlighed for mig hmmmm. Ja der er jo den overfladiske kærlighed, der er den dybe og intense kærlighed. Kærlighed kan, gøre blind, man kan gå i døden for kærlighed, ja man kan slås for kærligheden både den voldlige og ikke voldlige, man kan miste sig selv over ulykkelig kærlighed. Kærlighed kan være smukt, kan vare hele livet. Gøre en glad, lykkelig.Tænk på den gravide pige der venter sig. Det kan da kaldes rendyrket kærlighed i den fornemmeste form.

 

Kærlighed for mig, er betingelsesløst empati overfor min nærmeste, familie, venner, en kæreste, kone, seksualiteten, Dem jeg, kan med mit hjerte sige jeg elsker, har min betingelsesløse kærlighed. Jeg viser det gerne overfor disse personer. Hvordan? jamen igennem jeg viser dem igennem blomster, ord, et kram, ja viser, at jeg ikke vil slippe dem, støtte dem i de op og nedture der uundgåeligt sker i et menneskes liv.

 

Kan være meget svært, at fortælle hvordan det føles, men når det ligger godt i hjertet, maven, i hovedet. At den person fortjener min kærlighed føles det rigtigt for mig Line.

 

Jeg er meget dårlig til, at modtage kærlighed. Tit ser jeg den ikke. Noget jeg arbejder meget på. Kærlighed, kan også være en svær ting, at blive klog på. Men nu vil jeg vise noget jeg fik på min fødselsdag som betyder enormt meget for mig. Og viser en kærlighed som ikke var svært, at blive meget rørt over.

 

En meget nær ven, havde skrevet dette til mig. Og er dybt taknemmelig over dette. Og man kan se det kommer fra hjertet. Og for mig viser det ren kærlighed.

 

Et venskab, er som et sundt og smukt træ.

Det hele starter med, et lille spirrende frø.

 

Der med tiden, vokser sig. Stærkere og stærkere.

Samtidigt med, at det bliver mere robust og modstandsdygtigt, over skiftende vejr og vind.

 

Ha en dejlig aften og god onsdag til dig Line.

 

Kram og knus til dig.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ægte Kærlighed er når man kommer hjem efter en uges Militærøvelse og Trunten alligevel tager Pikken i Munden :-)

 

Ej Kærlighed er jo mange forkellige ting. Alt efter hvem der er man kaster Kærligheden over. Familie, børn, venner, kærester etc. Jeg synes som oftest, kærligheden bliver tydeligst når man skal undvære hinanden. Så reflekterer man for alvor over, hvor meget Personen egentlig betyder for en.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ægte Kærlighed er når man kommer hjem efter en uges Militærøvelse og Trunten alligevel tager Pikken i Munden :smile:

 

Ej Kærlighed er jo mange forkellige ting. Alt efter hvem der er man kaster Kærligheden over. Familie, børn, venner, kærester etc. Jeg synes som oftest, kærligheden bliver tydeligst når man skal undvære hinanden. Så reflekterer man for alvor over, hvor meget Personen egentlig betyder for en.

 

Du har helt ret!

Jeg elsker at være alene, have huset for mig selv, gøre rent når det passer mig

Når min kone er afsted alene, så er der ikke noget bedre end når hun er tilbage, selv om jeg elsker at være alene;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Skønne input og sjovt at se hvor forskellige de er... Det er åbenbart ikke et emne som trækker mænd op af stolen, det er nok bla derfor jeg synes det er en svær størelse det love hihi...

Mænd kan være svære at få til at snakke om følelser oplever jeg. Jeg oplever det mest er de mænd der har kontakt med sine bløde sider og i det hele taget god kontakt med sig selv... Det siger jeg ikke er gældende her- kender jer jo ikke, men blandt de jeg kender og har haft ind over i livet smil.

Det med at modtage kærlighed synes jeg også selv kan være svært, men at give ved jeg at jeg er stærk i. Det er selvfølgelig klart bedst hvis modtageren er åben, ellers opgiver jeg personligt lidt selv... Kender i det?

Kh Line

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu spørges der ind til ægte kærlighed, jamen er der da noget der hedder uægte kærlighed ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu spørges der ind til ægte kærlighed, jamen er der da noget der hedder uægte kærlighed ??

Godt spørgsmål blue.... Er der det? Smil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Godt spørgsmål blue.... Er der det? Smil.

 

Næ.....det vil jeg ikke mene. Derimod kan man vil sagtens finde mange eksempler på personer der føler som de gør, og hvor modparten ikke kan få øje på kærligheden, fordi de måske ikke synes at der er sammenhæng imellem ord og handling.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Næ.....det vil jeg ikke mene. Derimod kan man vil sagtens finde mange eksempler på personer der føler som de gør, og hvor modparten ikke kan få øje på kærligheden, fordi de måske ikke synes at der er sammenhæng imellem ord og handling.

Lige der rammer du noget jeg kan nikke genkendende til smil...

Du er god til at sætte ord på smil.

Kh Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er ægte kærlighed ?

 

Det må være at man holder så meget af en person, så man vil gøre... hvis ikke hvad som helst, så i hvert fald rigtigt meget for vedkommende, og glæde personen med stort og småt.

Men de helst store følelser kommer vel når man er ved at miste, på den ene eller anden måde.

 

Jeg er ikke selv særlig god til at vise det, må jeg nok indrømme, men det sker engang imellem :smile:

Men det er nok mest i form af at være behjælpsom hvis nogen jeg kender er i nød, men om det ligefrem kan kategoriseres som kærlighed, ved jeg ikke...

 

Jeg er nok heller ikke så god til at vise at jeg har modtaget "kærlighed".

Det meste foregår inde i mig selv, i mine følelser.

 

Jeg har nok 2 gange været i en situation som kunne være potentielt sprængfarlig, hvor jeg er trådt ind foran den pige som jeg var sammen med på tidspunktet, og tænkte, at det hellere måtte være mig der kom til skade end hende.

...Der har muligvis været alkohol indblandet da beslutningen blev taget :D men er det ikke noget med at sandheden kommer fra børn og fulde folk :D

 

P.S. - jeg håber ikke at jeg har misforstået emnet totalt :D

for jeg forstod faktisk ikke spørgsmålet til at starte med.

 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Går her og der og filofere over livets gang. Året der snart er ovre og hvad der ellers sker her i livet...

Måske det er alderen, måske livets indspark, måske ydre omstændigheder osv osv, men et spørgsmål dukker en del op i mine tanker.

Hvad er ægte kærlighed?

Hvad er det for jer?

Hvordan mærker i det?

Hvordan følels det?

Hvordan viser i det?

Hvordan modtager i det?

Jeg har mange slags kærlighed, en til hvert af mine børn, mine forældre, bedsteforældre, veninder, venner, dyr, kæreste, naturen....

Men tankerne kommer alligevel - hvad er ægte kærlighed, for de følelse alle forskelligt...

Håber i forstår og vil bidrage ærligt til min nysgerrighed her smil.

Karma kys til jer alle. Kh Line

Hmm du har ret Line. Det er nok ikke det emne der ligger os mænd mest naturligt at tale om :-)

For mig har kærlighed noget med min kone og mine børn at gøre. Intet kommer over det. Men jeg kan da også føle kærlighed til mine medmennesker, til min nærmeste familie og venner.

Jeg kan opnå momenter af stærke følelser ved mere dagligdags ting. En gåtur i skoven, et møde med smilende mennesker. Et tilfældigt møde med en kvinde, en god film, et dokumentarprogram i TV osv. Men ingen af disse ting bringer følelsen af kærlighed op i mig :-)

Jeg synes der er ved at gå inflation i det begreb. Jeg læser og hører ofte folk omtale disse ting som ægte kærlighed.

På samme måde bryder jeg mig heller ikke vildt om begrebet GFE. - Jo, det er da en dejlig købesex oplevelse. Jeg synes bare ikke det må forveksles med ægte kærlighed. Og dem der opfatter sådanne oplevelser som kærlighed, har nok desværre aldrig oplevet rigtig kærlighed :-)

Kærlighed for mig er betingelsesløs. Og den kærlighed nærer jeg kun til mine børn og min kone :-)

God nat :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...