Gæst Skrevet 1. November, 2014 Godmorgen! Jeg har på det seneste stødt på flere artikler om et kontantløst samfund, bla. så støtter Danske Bank og Dansk Supermarked en forsknings gruppe som ihærdigt arbejder på, at vi som lille Danmark skal være de første i verden til at præsentere et kontantløst samfund. Jeg er ikke helt tryg ved tanken om, at alt hvad vi foretager os, vil indenfor en overskuelig fremtid være cyper registreret. Mon ikke småmønterne til børnenes Fredagssnolder bliver overført til et armbånd, som slikmutter så scanner efter en elektronisk vejning som automatisk fortæller prisen. Underligt bliver det når mine nymalede kaffebønner, som stadigvæk er behandlet efter gamle principper, skal betales med mobilen eller anden "overvågningmetode" Efterhånden er det vist ikke et spørgsmål OM vi får sådan et samfund, men mere HVORNÅR..? Bevares, sådan en proces er langsommelig og der vil sikkert også være en glidende overgang hvor indførelsen langsomt træder i kraft, men bare i min lille yndlings Føtex er en "Kassedame" ved at være et sjældent syn, efter scanselv er blevet indført. Pr. 1 Januar trykkes der ikke mere valuta, så om vi vil det eller ej, så er det den tid der venter os. Hvad fanden gør branchen den dag det kontantløse samfund er en realitet..? I dag er hele det plumrådne system 100% styret af kolde kontanter og dæknavne..!! Hvor mange aktive mon stadig finder branchen attraktiv, hvis man i princippet kan identificeres af alt og alle. I sådan en verden vil selv den mindeste betaling kunne registreres. Hvis købesex stadig er lovligt på tidspunktet, vil lovgiverne også være tvunget til at tilbyde nogle andre og bedre vilkår for de piger som beholder jobbet, selvom det måske indebære at ordet "diskretion" ikke længere er en del at branchen og de sorte penge er et afsluttet kapitel. Som jeg ser det, ligger der store udfordringer på den konto, både for piger og gæster.. Spørgsmålet er om købesex overhovedet kan overleve i et kontantløst samfund..? Og hvis? I hvilket omfang er det så..? VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
siddharta 599 Skrevet 1. November, 2014 Jeg tror ikke, at det ville blive det store problem, for i løbet af 0,5 ville der blive modtaget guld som betaling, f.eks.:http://www.tavex.dk/index.php?main=719&productID=1145 Men i det hele taget, så betvivler jeg af samme grund gennemførsel af det kontantløse samfund. Det er tankespind uden realiteter bag, som temmelig sikkert er opstået i bankverdenen, hvor de i den grad nyder godt af de flestes brug af dankort og kreditkort. Husk på, at så længe pengene står på kontoen, kan banken bruge dem, og det kan de ikke, hvis de ligger i din lomme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. November, 2014 (edited) Jeg havde en tråd om emnet i foråret. Kan godt lide din retorik, når det kommer. For det gør det. Spørgsmålet er om det bliver en langsom proces eller om det bliver ligesom E-post 1.11 skal alle/ de fleste være tilmeldt. Bare siden min tråd for ca 6 mdr siden har tingene ændret sig en del mod kontantløs. Jeg tror det bliver en fordel for de registredede piger der kører en ærlig forretning. Pludselig bliver det fair game for alle. Hvordan Mænd skaffer betalingen hvis de er i fællesøkonomi bliver nok noget kreativ noget Desuden bliver det sværere for Bagmændene at få kontanter og nemmere at optrevle hvis det er en elektronisk overførsel. Dog er jeg ikke så vild med at være registreret sådan. Men hva fan, jeg har afgivet fingeraftryk til Pas og er på mange måder registreret i hoved og røv Redigeret 1. November, 2014 af Liderligfyr 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. November, 2014 Spørgsmålet er om købesex overhovedet kan overleve i et kontantløst samfund..? Selvfølgelig kan det det Hvad f.... erhvervet startede længe før der var noget der hed penge, så det er vist bevist at det også vil overleve den digitale tidsalder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 1. November, 2014 Tjah, vi må vel gå over til at betale i naturalier :D. Ved tidsbestilling, må pigen aflevere en indkøbsliste, så man kan foretage det nødvendige inden besøget. Det bliver sgu' hårdt at slæbe 50 kg. kartofler op på 4. sal :D 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. November, 2014 Tjah, vi må vel gå over til at betale i naturalier :D. Ved tidsbestilling, må pigen aflevere en indkøbsliste, så man kan foretage det nødvendige inden besøget. Det bliver sgu' hårdt at slæbe 50 kg. kartofler op på 4. sal :D Ja fremover vil der måske stå sidst i deres annonceringer "Sækkevogn forefindes på stedet" eller endnu bedre "Der forefindes vareelevator" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 847 Skrevet 1. November, 2014 Hvis man afskaffer danske kroner i fysisk form, vil vi jo bare blive ligesom en hvilken som helst bananrepublik, hvor man anvender US Dollars i stedet for den lokale møntfod, som man ikke længere stoler på. I vores tilfælde vil det jo nok være fysiske eurosedler vi anvender i stedet for - Tyskerne står altså ikke lige foran at afskaffe kontanter - dernede gælder det at "cash is king!". 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mydarling 146 Skrevet 1. November, 2014 jeg tror ikke at det sker lige foreløbig .. Men når det sker vil det være lettere for os der er registreret Ellers modtager jeg betaling i form af red bull og en bil 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 1. November, 2014 Hej Mydarling Hvad kan man få i bytte hos dig http://vwnettet.dk/topic/199350 Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 1. November, 2014 Hej, det vil da være super hvis prostitution blev lovligt at piger skulle modtage elektronisk betaling, ville reducere snyd og åbne op for at alle kunne se hvem der gjorde hvad... positivt... så skulle de have åbne regnskaber.. prøvemanden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 1. November, 2014 Tjah, vi må vel gå over til at betale i naturalier :D. Ved tidsbestilling, må pigen aflevere en indkøbsliste, så man kan foretage det nødvendige inden besøget. Det bliver sgu' hårdt at slæbe 50 kg. kartofler op på 4. sal :D Jeg kunne fandme godt have brugt en vareelevator sidste gang jeg var på 4. sal....... :D 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 1. November, 2014 (edited) Tanken virker skræmmende. Se hvordan det går når det offentlige skal indføre ny EDB. teknologi senest rejsekortet, vi har også haft skandalen omkring Nets. Man vil opfinde hjulet igen og det tager så lang tid, at det fejlbefængte system er forældet inden det tages i brug. Kommer systemet op og stå vælger en eller ande bovlam finansminister at sælge det til et udenlandsk selskab som Goldman-Sach, eller lignende. Redigeret 1. November, 2014 af Gungner 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14443 Skrevet 1. November, 2014 Hej, det vil da være super hvis prostitution blev lovligt at piger skulle modtage elektronisk betaling, ville reducere snyd og åbne op for at alle kunne se hvem der gjorde hvad... positivt... så skulle de have åbne regnskaber.. prøvemanden Prostitution ER lovligt.... Og vi kan allerede modtage elektronisk betaling, hvis vi ønsker det. Selv tager jeg gerne betaling over MobilePay. Når jeg ikke har dankort skyldes det dels, at ingen har spurgt efter det, dels at man vil kunne se mit cvr nr på fakturaen. Det er jo ikke så smart, for så kan man slå mig op og tjekke rigtigt navn og adresse, det kan du godt forstå ikke duer, ikke? ;) 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. November, 2014 Sejt du har fået Mobilpay Liv :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 1. November, 2014 Sejt du har fået Mobilpay Liv Der er også nogle thai massage steder, som synes at det er for dyrt med en dankort maskine. Så de har eller vil have andre betalings muligheder som mobilepay osv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. November, 2014 Altså også håbløst så dyrt Dankort er 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 1. November, 2014 Altså også håbløst så dyrt Dankort er Ja, hvis massage stederne er nødt til at ty til seksuelle ydelser for at holde biksen åben, så er en dankort tingest dyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 1. November, 2014 (edited) Det er da kun bankernes skyld. Da Dankortet blev indført – vistnok i 1984 – lovede bankerne højt og helligt, at dette betalingsmiddel ville blive gratis, for de kunne jo spare i tusindvis af medarbejdere på denne lette kredithåndtering. Så de betalte gerne. Eller rettere: Lagde ud. Da danskerne så havde taget Dankortet til sig, begyndte bankerne målbevidst at arbejde på, at det skulle gebyrbelægges. Altså: De ville, umættelige som de jo altid har været, have fortjeneste af fortjenesten. Det lykkedes så endelig bankerne for et par år siden ved et ihærdigt lobbyarbejde at få ophævet den gamle Dankortlov, der gjorde kortet gratis. Desværre for bankerne havde de ikke forudset et forbrugeroprør. Der blev ballade, og folk truede med at gå ind og hæve umulige kontante beløb, som det krævede megen "banktid". Balladen endte med, at det i stedet blev butikkerne, der skulle afholde bankernes krav om gebyr for brug af Dankortet. Det er formentlig dette omkostningsforhold, som klinikkerne viger tilbage for at ville honorere. Hvad alfonserne i al deres afskyelighed er inden for prostitutionsverdenen, er bankerne inden for finansverdenen. Redigeret 1. November, 2014 af Borende X 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. November, 2014 Hvad jeg har forstået, skal Mobilpay erhverv blive pålagt gebyr i 2015 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 1. November, 2014 Hvad jeg har forstået, skal Mobilpay erhverv blive pålagt gebyr i 2015 Ak ja, det er lige meget, hvordan du drejer røven, så vender den altid bagud. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 1. November, 2014 Ak ja, det er lige meget, hvordan du drejer røven, så vender den altid bagud. Hvis jeg går baglæns, så vender den da fremad. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 1. November, 2014 (edited) Hvis jeg går baglæns, så vender den da fremad. Hæhæ, du har altså en slags negativ progression :D. Nå, men nej, min replik var faktisk en fordanskning af et skriftsted, jeg har fundet i Talmud: Falder stenen på krukken, går den itu. Falder krukken på stenen går den itu – så eller så: Ve krukken Redigeret 1. November, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 1. November, 2014 Ja men: . Uanset hvordan man vender og drejer sig, så vil det altid gå fremad. Selv tiden går frem sekund for sekund. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 1. November, 2014 Ja men: . Uanset hvordan man vender og drejer sig, så vil det altid gå fremad. Kunne man dog bare tro på det :D :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mydarling 146 Skrevet 2. November, 2014 Hmm liv .. Hvordan gør du sådan helt lavpraktisk med mobilepay ? Jeg har overvejet det, men så skal de kære mænd jo have mit privatnummer for det første, og for det andet popper mit "virkelige" navn jo op på deres skærm ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg