Hop til indhold
siddharta

Enhedslisten og købesex

Recommended Posts

Jeg mener, at lukker man øjnene for problemerne omkring prostitution, bliver man nem en del af problemerne. På samme måde vil det være en fejl at ignorere konsekvenserne af en generel forbud.

 

 

 

Du snakker uden om!

Du skrev:

"Jeg kan ikke forestille mig, at en romantisering af sexarbejde vil være til gavn for nogle i debatten."

 

Hvem romantiserer?

Og i øvrigt er der da masser af erhverv i DK, hvor man lukker øjnene for problemerne, f.eks. svineproduktion, sundhedsvæsenet, børneinstistitutioner mmm.

30.000 er sygemeldt pga. stress, 100.000 lider af stressrelaterede lidelser. Prøver du at bilde mig ind, at sexarbejdere vil få værre forhold, hvis deres erhverv anerkendes på lige fod med andre?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

http://www.cfir.dk/Nyheder/Nyheder2013/Documents/Kontantl%C3%B8stsamfund.pdf

 

Jeg ved ikke om dette link kan bruges til noget i denne sammenhæng, men egentlig tror jeg ikke at der venter branchen den store revolution, før et helt og aldeles kontantløst samfund er en realitet, om det så bliver før eller siden må tiden vise.

 

Personligt er jeg imod al den elektronik og overvågning, som vi nok ender med at være en del af, og tanken om at vi i princippet sætter cyperspor 24/7, giver mig gåsehud...Men hvad, Internettet er jo næppe en døgnflue :)

 

Hvad med branchen og dens vilkår..? Alt er jo baseret på kolde kontanter..!! Der ligger sgu nogle udfordringer på den konto ud i fremtiden, men måske kan det også være startskuddet til bedre vilkår for piger og branchen, hvis ellers købesex stadig er lovligt og stadig piger tilbage som ikke er løbet skrigende bort.

 

Vil branchen overhoved overleve hvis alle implicerede i princippet kan identificeres med lethed..?

 

Vh Ludvig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

http://www.cfir.dk/Nyheder/Nyheder2013/Documents/Kontantl%C3%B8stsamfund.pdf

 

Jeg ved ikke om dette link kan bruges til noget i denne sammenhæng, men egentlig tror jeg ikke at der venter branchen den store revolution, før et helt og aldeles kontantløst samfund er en realitet, om det så bliver før eller siden må tiden vise.

 

Personligt er jeg imod al den elektronik og overvågning, som vi nok ender med at være en del af, og tanken om at vi i princippet sætter cyperspor 24/7, giver mig gåsehud...Men hvad, Internettet er jo næppe en døgnflue :)

 

Hvad med branchen og dens vilkår..? Alt er jo baseret på kolde kontanter..!! Der ligger sgu nogle udfordringer på den konto ud i fremtiden, men måske kan det også være startskuddet til bedre vilkår for piger og branchen, hvis ellers købesex stadig er lovligt og stadig piger tilbage som ikke er løbet skrigende bort.

 

Vil branchen overhoved overleve hvis alle implicerede i princippet kan identificeres med lethed..?

 

Vh Ludvig.

 

Meget interessant emne og gåsehuden lider jeg også under. ;-)

Men jeg synes, at det er sin egen tråd værd IMHO.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var derfor, jeg spurgte: "Det er min overbevisning, at hvis man sikrede alle borgere socialt uden betingelser, ville de ufrivillige sexarbejdere i det store hele stoppe, men hvad med de seriøse? Hvad ville I gøre?"

Men det er der tilsyneladende ingen af sexarbejderne, der har lyst til at svare på.......

I min verden synes jeg at tilbuddet om at give 25.000 til glædespigerne for at lade være med at sælge sex, er det mest mærkelige, jeg længe har hørt! :huh:

Jeg ser mig selv som en helt almindelig selvstændig erhvervsdrivende. Godt nok med en forretning som ikke er så almindelig - ej heller forståeligt som valg - i mange andres øjne.

Lad os sige at Frøken Jensen (i en anden branche end min) har bygget sin egen forretning op, tjener okay med penge og rent faktisk er glad og tilfreds i forhold til det stykke arbejde, som hun udfører. Hvor malplaceret og mærkeligt ville det ikke være, hvis staten tilbød hende 25.000,- for at droppe sin forretning!?

Så fordi min forretning indebærer diller i mis, så er det åbenbart helt på sin plads at komme med sådan et udspil. Hader denne forskelsbehandling og diskrimination!

Hvis Frøken Jensen så fortæller, at hun da ikke vil droppe sit erhverv, da hun rent faktisk brænder for det, hun laver, så ville ingen finde hendes svar mistænkeligt eller uforståeligt. For selvfølgelig vil hun da ikke det.

Hvis jeg siger det samme...? Ja, så kan jeg ofte få en hel anden reaktion. Jaja, det skal du jo sige ik'? ;) Så bliver jeg til en kliché, og derfor havde jeg oprindeligt ikke tænkt mig at svare på dit spørgsmål. Men det gør jeg så alligevel. :)

Jeg ville da ikke stoppe, hvis jeg fik det tilbud. For det forudsætter, at jeg helst ville undvære præcis det arbejde, som jeg udfører, hvis jeg ellers bare havde andre muligheder. Og den forudsætning nægter jeg at ligge under for, bare fordi mit valg indebærer sex! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter at fobudet er kommet har jeg mødt prostituerede både på Island og i Norge.

I Norge er der betydeligt flere gade piger en før, faktisk har jeg ikke truffet en gadepige før forbudet, Sverige har jeg ingen erfaringer med.

Når jeg skriver "mødt" er det piger der har henvendt sig til mig i Norge er de ganske agressive, jeg har ikke haft sex med nogen af dem.

Det handler nok mest om at beskytte kvindens bedste magtmiddel, at nægte manden sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg skriver "mødt" er det piger der har henvendt sig til mig i Norge er de ganske agressive, jeg har ikke haft sex med nogen af dem.

Det handler nok mest om at beskytte kvindens bedste magtmiddel, at nægte manden sex.

 

Nu snakkes der jo netop så meget om at forbyde sexkøb. Faktisk synes jeg at agressivt gadesexsalg burde forbydes.  :???:

Del dette indlæg


Link til indlæg

hej,

ja der mange syge,meldte men vil det være bedre med prostitution som almenlige arbejde?

næppe--:-)

tror pigerne skal være glade for regler som de er..

de beskytte mod mange af de ting som andre arbejdspladser skal overholde...

 

de kan stadigvæk være lovlige, og tjene penge... mon ikke det er det vigtigste i stedet for om de kan leje lokaler, for der med de nuværende regler mange bordeller, og vil du spørger om Hotel har lyst til at en luder arbejder på deres værelser,

for vil du spørger Miza hvis det var lovligt om du måtte arbejde der? for det jo ikke erhvervs lejemål

 

rpøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg mener det ville være bedre med prostitution som alm. arbejde. At have muligheden for det i hvert fald.

 

Selvom jeg ikke nødvendigvis spørger, kan det jo blive opdaget er personalet. Og bliver det det, kan jeg jo ikke komme igen. Så var det da bedre at jeg kunne være der lovligt.

Redigeret af Miza

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg mener det ville være bedre med prostitution som alm. arbejde. At have muligheden for det i hvert fald.

 

Selvom jeg ikke nødvendigvis spørger, kan det jo blive opdaget er personalet. Og bliver det det, kan jeg jo ikke komme igen. Så var det da bedre at jeg kunne være der lovligt.

Med det avatarbillede du har, kan jeg simpel hen ikke koncentrere mig om et svar.

Redigeret af Midtj

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende med et enkeltmandsfirma indenfor den frække branche. Det er jeg fordi jeg synes det er et sjovt og spændende arbejde. Jeg har også et lønmodtagerjob, det har jeg fordi jeg synes det er sjovt og spændende, men også for at bevare tilknytning til mit fag, hvis jeg en dag ikke længere har lyst til at være sexarbejder. Jeg kan lide at arbejde, og jeg stopper naturligvis ikke medmindre jeg selv har lyst til at stoppe ;-)

Vi har allerede love der forbyder menneskehandel, vold og tvang, det behøver vi ikke et forbud mod prostitution for at komme til livs. Jeg tror de piger, der har det skidt nu, vil få det endnu værre ved et forbud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har også et lønmodtagerjob, det har jeg fordi jeg synes det er sjovt og spændende, men også for at bevare tilknytning til mit fag, hvis jeg en dag ikke længere har lyst til at være sexarbejder.

Hej Liv,

Det lyder rigtig fornuftigt og velovervejet for realistisk set kan din hobbyforretning nok ikke holde helt til pensionsalderen. Men selvfølgelig, hvem ved, tiderne skifter, men altid godt at have en alternativ plan.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Liv,

Det lyder rigtig fornuftigt og velovervejet for realistisk set kan din hobbyforretning nok ikke holde helt til pensionsalderen. Men selvfølgelig, hvem ved, tiderne skifter, men altid godt at have en alternativ plan.

Stillasbyggere, jord og betonarbejdere brolæggere og mange andre holder heller ikke til pensionsalderen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville da ikke stoppe, hvis jeg fik det tilbud. For det forudsætter, at jeg helst ville undvære præcis det arbejde, som jeg udfører, hvis jeg ellers bare havde andre muligheder. Og den forudsætning nægter jeg at ligge under for, bare fordi mit valg indebærer sex! :)

 

Du behøver jo heller ikke stoppe, men tilbyde det gratis, da du jo er sikret en pæn månedlig indkomst  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du behøver jo heller ikke stoppe, men tilbyde det gratis, da du jo er sikret en pæn månedlig indkomst :-P

Det kan du da have helt ret i... Men nu går jeg ikke ind for at nasse på samfundet, når jeg faktisk kan klare mig selv. ;)

Men sjov, det er du da. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Liv,

Det lyder rigtig fornuftigt og velovervejet for realistisk set kan din hobbyforretning nok ikke holde helt til pensionsalderen. Men selvfølgelig, hvem ved, tiderne skifter, men altid godt at have en alternativ plan.

Og måske kan den, mine gæster bliver vel også ældre ;-) Der er efterspørgsel på ældre kvinder også og det er faktisk min plan (indtil videre) at arbejde til jeg bliver gammel, men ting kan ske. Og lige nu er det fint fortsat at ha lidt arbejde indenfor mit fag, også så der ikke opstår huller i cv'et ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Straffeloven:

 

§ 233. Den, der driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.

Stk. 2. Den, der i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år. Det samme gælder den, der fremmer, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand.

Stk. 3. Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

 

Derfor gik Politiet i receptionen. Det står jo direkte i loven. Det har ikke noget med markedslejen at gøre.

 

Og please. Stop nu det der med telefondamerne.

 

Mener du i ramme alvor at den nuværende lovgivning, hvor de prostituerede og dem som udlejer værelser til prostitution har en masse pligter, men nul rettigheder er fair? Lovgivning handler i bund og grund om en fair behandling af alle, og at alle skal have lige rettigheder.

 

Jeg tror at paragrafferne omkring prostitution er stort set de eneste hvor man kan blive dømt til at betale SKAT af penge, som er tjent ulovligt. Det kan man da kalde at dobbelt moral.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mener du i ramme alvor at den nuværende lovgivning, hvor de prostituerede og dem som udlejer værelser til prostitution har en masse pligter, men nul rettigheder er fair? Lovgivning handler i bund og grund om en fair behandling af alle, og at alle skal have lige rettigheder.

Jeg tror at paragrafferne omkring prostitution er stort set de eneste hvor man kan blive dømt til at betale SKAT af penge, som er tjent ulovligt. Det kan man da kalde at dobbelt moral.

Loven beskytter pigerne mod griske bagmænd mfl der vil kræve betaling ud over det rimelige og dermed uretmæssigt profitere af pigernes arbejde. Jeg kan ikke se at loven pålægger pligter eller fratager rettigheder. Måske kan du forklare dit synspunkt?

Al indkomst er skattepligt uanset om den er lovligt eller ulovligt indtjent. Og uanset hvordan, hvorfra og under hvilke omstændigheder indkomsten er opstået. Så der er ikke noget branchespecifikt der.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Loven beskytter pigerne mod griske bagmænd mfl der vil kræve betaling ud over det rimelige og dermed uretmæssigt profitere af pigernes arbejde. Jeg kan ikke se at loven pålægger pligter eller fratager rettigheder. Måske kan du forklare dit synspunkt?

Al indkomst er skattepligt uanset om den er lovligt eller ulovligt indtjent. Og uanset hvordan, hvorfra og under hvilke omstændigheder indkomsten er opstået. Så der er ikke noget branchespecifikt der.

 

Hvad med de 'griske bagmænd' indenfor IT branchen? Jeg er konsulent, og kunderne betaler 1500 DKK/time for mig, men jeg får selv kun sølle 300 DKK/time. Så min alfons/chef scorer 80%, mens jeg selv får sølle 20%... Griske bagmænd findes vidst indenfor alle brancher  :-|

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad med de 'griske bagmænd' indenfor IT branchen? Jeg er konsulent, og kunderne betaler 1500 DKK/time for mig, men jeg får selv kun sølle 300 DKK/time. Så min alfons/chef scorer 80%, mens jeg selv får sølle 20%... Griske bagmænd findes vidst indenfor alle brancher :-|

Håber vi kan blive enig om, at prostitution er en branche for sig, der ikke kan sammenlignes med så mange andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvorfor kan den ikke det???

Du er lønmodtager med dertilhørende rettigheder. Og skulle du og din arbejdsgiver blive uenige, vil du som lønmodtager være sikret på en række områder.

Prostitutionsbranchen er kendetegnet ved, at pigerne generelt ikke er i stand til at organisere sig og er en meget uhomogen gruppe. Mange er i en sårbar situation og kan reletivt nemt presses eller de accepterer urimelige forhold fordi de kun er i branchen i kort tid. Osv osv

Blot nogle få eksempler.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er lønmodtager med dertilhørende rettigheder. Og skulle du og din arbejdsgiver blive uenige, vil du som lønmodtager være sikret på en række områder.

Prostitutionsbranchen er kendetegnet ved, at pigerne generelt ikke er i stand til at organisere sig og er en meget uhomogen gruppe. Mange er i en sårbar situation og kan reletivt nemt presses eller de accepterer urimelige forhold fordi de kun er i branchen i kort tid. Osv osv

Blot nogle få eksempler.

 

Prøv at forestille dig, at man tvangsopløste alle selskaber med mere end én ansat. Og i samme snuptag nedlage alle fagforeninger og a-kasser. Tror du så ikke, at alle andre brancher også ville synke ned i totalt anarki?

Redigeret af HenrikDK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Prøv at forestille dig, at man tvangsopløste alle selskaber med mere end én ansat. Og i samme snuptag nedlage alle fagforeninger og a-kasser. Tror du så ikke, at alle andre brancher også ville synke ned i totalt anarki?

Med andre ord, branchen er anderledes og kan ikke umiddelbart sammenlignes med så mange andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med andre ord, branchen er anderledes og kan ikke umiddelbart sammenlignes med så mange andre.

 

Den er anderledes, fordi den er underlagt anderledes lovgivning. Prostitutionsbranchen er ikke af natur anderledes end så mange andre, den er kun anderledes fordi den behandles anderledes.

Redigeret af HenrikDK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...