HenrikDK 272 Skrevet 13. Oktober, 2014 Tragisk, morsom, ligegyldig, døm selv... http://dindebat.dk/topic/698683-hvad-er-prostitution/ 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RobinHood 312 Skrevet 13. Oktober, 2014 Ja, nu du selv siger det. Din argumentation er noget søgt. Du lægger til grund at sex altid er en udveksling af tjenesteydelser - og ikke bare kan være et udtryk for at to mennesker har lyst til hinanden. Hvis man får så koldt og kynisk syn på sex og især det modsatte køn, så var det måske på tide at tage en pause fra købesex. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HenrikDK 272 Skrevet 13. Oktober, 2014 Ja, nu du selv siger det. Din argumentation er noget søgt. Du lægger til grund at sex altid er en udveksling af tjenesteydelser - og ikke bare kan være et udtryk for at to mennesker har lyst til hinanden. Hvis man får så koldt og kynisk syn på sex og især det modsatte køn, så var det måske på tide at tage en pause fra købesex. Nej, der tager du helt fejl. Jeg siger bare, at sex OGSÅ kan være en tjenesteydelse, selv om der ikke er tale om traditionel prostitution. Jeg har ikke været sammen med en GP'er de sidste seks år, eftersom jeg er en lykkeligt gift mand nu Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bent53 60 Skrevet 13. Oktober, 2014 (edited) Hejsa puha, det var en lang ørkenvandring at komme igennem den debat, du har ført.. Jeg forstår slet ikke hvorfor disse problemstillinger er så interessante for dig som lykkelig gift. Hvad er formålet med at linke til den lange debat, du har ført - og hvor du, efter min mening, blot bliver ved med at stille modspørgsmål til alle de gode bemærkninger, du har fået. Så min kommentar er : Lidt ligegyldig debat, du har kastet dig ud i her. Meget teoretisk og med meget lidt forståelse for, at der altså også er noget, der hedder empati mellem mennesker. Man KAN altså godt få lyst til en person selvom det er vedkommende, der har betalt for taxaen Redigeret 13. Oktober, 2014 af bent53 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HenrikDK 272 Skrevet 13. Oktober, 2014 Pointen er, at mange mennesker lægger afstand til prostitution, og tænker, at det er jo noget farligt, farligt noget. De vil/tør slet ikke tænke på, at de formentlig selv har bedret det, i en eller anden grad. Den dobbeltmoral syntes jeg er interessant. Og det at man handler med sex i et forhold - og det mener jeg er rimeligt evident finder sted i alle forhold mellem voksne mennesker - udelukker da på ingen måde, at der også kan være andre følelser involveret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bent53 60 Skrevet 13. Oktober, 2014 Jeg håber sandelig også, at du gør hvad du kan for at gøre dig attraktiv overfor din kone. Og lad endelig være med at tænke på, at du så prostituerer dig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HenrikDK 272 Skrevet 13. Oktober, 2014 Jeg håber sandelig også, at du gør hvad du kan for at gøre dig attraktiv overfor din kone. Og lad endelig være med at tænke på, at du så prostituerer dig selv. Jo, det gør jeg, og jo det gør jeg - og det har jeg absolut intet problem med... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Claire Skrevet 13. Oktober, 2014 Jeg har fuld respekt og forståelse fordi de mennesker der syntes at prostitution er et beskidt erhverv og ikke ønsker at sættes i forbindelse med det, bare fordi de måske at en rig mand (eller kone) Jeg forstår ikke behovet for at putte et label på alt og alle. Tror der er en bred enighed om hvad det vil sige at være "prostitueret". 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Oktober, 2014 Et eller andet sted forstår jeg så ikke, hvorfor det er vigtigt, at forholde sig til om dine beskrevne scenarier kan eller skal kaldes prostitution. Som jeg forstår ordet prostitution i relation til sex, så tjener ordet reelt blot det formål, at få defineret hvad er salg og køb af sex i relation til vores lovgivning. Gyldensdal den store skriver således: prostitution, handel med seksuelle ydelser. Handelen foregår på markedsvilkår og omfatter mindst to parter: en køber (kunden) og en sælger (den prostituerede). Kunden køber fysisk adgang til den prostitueredes krop eller til dele af den mhp. egen seksuel tilfredsstillelse. Almindeligvis betaler kunden med penge, men betaling i form af fx narkotika, medicin, tøj og rejser kan også forekomme. Det jeg hæfter med er: Handelen foregår på markedsvilkår. Det burde give svare på mange af dine undrende spørgsmål. Det betyder således også, at når en kvinde vælger at gifte sig med en mand, samt at de begge får noget der ligner noget man har set i prostitutions branchen, så er der ikke tale om prostitution, der skal beskattes m.v. Om det er usmageligt eller lignende må folk selv rode med, men det at kalde det prostitution i ordets forstand er teknisk forkert. Og ja "at lade sig prostituere" kan anvendes i andre sammenhænge, ordet kan således have flere betydninger, men ønsker man at tale om de ting du har bragt i spil, er det faktisk uinteressant at argumentere at de måske skulle kaldes prostitution, netop fordi de således ville udløse A-skat, hvilket nok står de fleste klart, at det vil det nok ikke. Med hensyn til alt det der "sukker", så vil mange "sukker-forhold" sikkert balancere på kanten af loven, og størsteparten som jeg ser det, være at typen prostitution fordi de udbydes til en større kreds på markedsvilkår. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 15. Oktober, 2014 Jeg har ikke været sammen med en GP'er de sidste seks år, eftersom jeg er en lykkeligt gift mand nu Ok ? så alle besøgende hos GPere er ulykkelige og ugifte ? Eller måske vi bare skulle droppe postulaterne, erklære at det ene intet har med det andet at gøre Og som svar på dit spørgsmål: Trist grænsende til inderlig ligegyldigt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fisseslikkeren 918 Skrevet 15. Oktober, 2014 Tak for et godt grin Henrik. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg